משרד התקשורת מפרסם שימוע צרכני נוסף לחברות התקשורת, ולפיו חברות התקשורת השונות לא תוכלנה להעלות את תעריפי השירות, במהלך תקופת ההתקשרות. מדובר בטלפוניה נייחת, סלולרית, בינלאומית וכן בספקי הגישה לאינטרנט.
על החברות יהיה לדאוג לכך שהתעריפים יהיו ידועים וקבועים מראש למשך כל תקופת ההתקשרות. בסיום תקופת ההתקשרות יהיה על מפעיל תקשורת להודיע מראש ללקוחותיו על התעריפים החדשים.
האיסור לייקר את המחיר יחול על כל מה שבגדר "עסקה לתקופה קצובה". זאת במטרה להגביר את השקיפות ולהסיר חסמי מעבר של המנויים בין חברות התקשורת. ההוראות החדשות שיוכנסו לרישיונות כוללות את הסעיפים הבאים: בכל התקשרות לתקופה מוגדרת בין חברת תקשורת למנוי, תנאי ההתקשרות, תוקפה ותעריפיה יהיו ידועים וקבועים מראש לכל תקופת ההתקשרות.
עוד נקבע, כי על החברה לדווח למנוי, בטרם תום תקופת ההתקשרות, על תנאי ותעריפי השירות שהיא מספקת לו, במידה שהמנוי מעונין להמשיך לקבל שירות. זאת בניגוד למצב הקיים כיום ולפיו בתום תקופת ה"מסלול" עבר הלקוח לשלם מחיר יקר יותר ללא התראה מוקדמת.
במשרד התקשורת מציינים כי תלונות רבות שהגיעו למשרד, מגלות מקרים רבים שבהם מפעילי התקשורת מעלים בצורה משמעותית את עלות השירות, והדבר מתגלה למנוי רק מאוחר יותר. לדעת המשרד, הודעה מראש למנוי על שינוי בתנאי ההתקשרות, תאפשר למנוי לנהל משא-ומתן על עסקה חדשה.
מנכ"ל המשרד, מרדכי מרדכי, החליט לפרסם שימוע, הכולל את הסעיפים הבאים:
א. תנאי ההתקשרות של לקוח עם חברה, לרבות התעריפים, יהיו סופיים, ידועים וקבועים מראש ונקובים בשקלים חדשים;
ב. חיוב חברת התקשורת לדווח למנוי במהלך תקופת ההתקשרות, ובסופה, דיווח נפרד המיידע את המנוי על המועד הקרוב של תום תקופת ההתקשרות. במידה שהמנוי מעוניין להמשיך לקבל שירות מהחברה, על החברה מוטל ליידע את המנוי על התעריפים החדשים;
ג. אי החלת החובות האמורים לגבי מנוי עסקי.
על חברות התקשורת להעביר את התייחסותן לטיוטת התיקון לרישיון תוך חודש ימים.
מרדכי ציין כי כל אזרח בישראל הוא צרכן של שירותי תקשורת, ומשרד התקשורת פועל באופן עקבי לשיפור מצבו ומעמדו של צרכן התקשורת הישראלי, להגברת השקיפות של מחירי שירותי התקשורת ואפשרויות הבחירה שלו, "כל צרכן צריך להיות מודע מראש על כל שינוי בעסקה שלו עם מפעיל התקשורת, באופן שהתיקון ברישיונות יגרום למנויים להיות מודעים גם לסעיפים הקטנים בהתקשרויות השונות".
שר התקשורת אמר כי ההסכם שהיה עד כה בין חברות התקשורת לצרכנים היה חד-צדדי ובלתי סביר. לדברי אריאל אטיאס, "לא יעלה על הדעת שחברות התקשורת יעלו תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות. מחובתי, כשר התקשורת, לדאוג להסכם הוגן ושוויוני בין החברות לצרכנים".