כחצי שנה לאחר ששמועות על מגעים בין מיקרוסופט ליאהו דלפו לתקשורת (והוכחשו בתחילה), מציעה כעת מיקרוסופט לרכוש את יאהו עבור 44.6 מיליארד דולר. סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, כתב מכתב לחבר המנהלים של יאהו, לפיו מיקרוסופט תציע לשלם 31 דולר למניית יאהו. מדובר ב-62% יותר ממחיר המנייה נכון ליום ה' האחרון. אם הרכישה תצא לפועל, צפויות שתי החברות ליהנות מיתרון בעיקר בשוק הפרסום באינטרנט מול גוגל, המובילה בתחום כרגע, בנוסף על שיפור בשוק החיפוש.
בשם התחרות
בעוד שמיקרוסופט עדיין מהווה את חברת התוכנה הגדולה בעולם, ונהנית מהכנסות ממוצרים ושירותים כמו מערכות הפעלה ותוכנות משרדיות, הרי שתחום הפרסום והשירותים המקוונים נחשב בעיניה לאחד מתחומי הצמיחה העתידיים העיקריים.
עוד לפני ההצעה לרכוש את יאהו, נקטה מיקרוסופט בצורה של צעדים בתחום, במטרה להתחרות בגוגל (ובחברות אחרות) בכל הקשור לאינטרנט. בין השאר, השיקה מיקרוסופט שירותי רשת, דוא"ל, תוכנת מסרים מיידיים ומנוע חיפוש. גם יאהו מציעה כמה וכמה שירותים דומים, כולל מנוע חיפוש שנחשב בשל יותר מזה של מיקרוסופט, וכן שירות דואר בשם Zimbra שרכשה יאהו לאחרונה.
מחכים לאישור
רכישת יאהו תאפשר למיקרוסופט להפסיק להתעסק בפיתוח מנוע חיפוש משלה, מה שיאפשר לה להמשיך להשקיע זמן ברכישת מתחרות וטכנולוגיות מוכנות. בנוסף, במיקרוסופט מאמינים כי המיזוג יחסוך לחברה כמיליארד דולר בעלויות שותפות. אם תאושר על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים בארצות הברית, תושלם העסקה במחצית השנייה של 2008.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
CNET ComputerWorld InformationWeek