חלק מהתלמידים אולי נהנו מהשביתה שהתקיימה לא מזמן במערכת החינוך, אבל עכשיו נראה שהשביתה, שלא התרחשה באשמתם, תעלה להם ביוקר - בציונים. חלקם יזדקקו לשיעורים פרטיים על-מנת לעבור את הבגרויות, אבל מה שבטוח זה שציוני הבגרויות יהיו נמוכים יותר.
מסקר שנערך בקרב מורים ומנהלים במערכת החינוך, שנכחו בכנס לחינוך ומנהיגות של המרכז ללימודים אקדמיים עולה, כי 45% מהם מעריכים שציוני הבגרות של תלמידי י"ב השנה ייפגעו עקב השביתה במערכת שיצרה לחץ בלימודים וקוצר זמן בהכנה למבחנים, בשילוב צורך בהשלמת חומר.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 280 מורים ומנהלים, מתוך 452 בעלי תפקידים שונים במערכת החינוך, באמצעות מכון המחקר כלים שיווקיים.
זקוקים לשיעורים פרטיים
מנתוני הסקר עולה, כי 60% מהמורים מעריכים שלמעלה מ-50% מהתלמידים יזדקקו לשיעורים פרטיים, בעיקר במקצועות מתמטיקה ואנגלית. 20% מהמורים סבורים שתלמידיהם לא יזדקקו לשיעורים פרטיים ול-15% לא הייתה דעה בעניין זה.
שכר המורים - עדיין נמוך
על-פי הממצאים, נמצא כי 30% מהמורים סבורים, שלאחר הסכם השכר החדש בעקבות השביתה, שכרם נמוך. 28% טוענים שהשכר מתחת לממוצע ואילו רק 18% טוענים שהשכר משביע רצון.
אין כבוד למערכת הפוליטית
מנתוני הסקר עולה, כי 55% מהנשאלים מעריכים שהתלמידים אינם חשים כבוד כלפי המערכת הפוליטית בישראל, 20% מאמינים שלתלמידים יש "חוסר הערכה מוחלט" כלפי הפוליטיקאים ו-25% מעריכים שמעורבות התלמידים במתרחש בפוליטיקה "אינה מעניינת מבחינת התלמידים".
שלומית עמיחי, מנכ"לית משרד החינוך, מסרה כי משרדה יתן דגשים במהלך השנים הבאות על נושאים כמציאת יותר זמן בבתי ספר למפגש איכותי בין מורה לתלמיד, השקעה בפיתוח עבודת צוות וחיזוק התשתית החינוכית, זמן מיוחד להוראה אישית ולקידום תלמידים חלשים ומצטיינים.
דב לאוטמן, לשעבר יו"ר דלתא גליל ונשיא התאחדות התעשיינים, קרא בכנס לחנך את התלמידים להבנת התעשיה ולפעילות יזמית כדי לחנכם להבנה ומעורבות כלכלית כבר בגיל צעיר.
פרופ' דוד חן, מהמרכז ללימודים אקדמיים, קרא אף הוא להגברת הפעילות והתשתית באמצעות הענקת זמן איכות לתלמידים מצטיינים, או חלשים.