שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, גזר שלוש וחצי שנות מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי, וכן פסילת רישיון נהיגה ל-16 שנה, על אולג שבטוב, שהורשע על-פי הודאתו בהריגתן של טקלה דאסש ואוגדיש אבטה, ובפציעתם הקשה של שלושה אחרים, לאחר שרכב מסחרי שנהג בו בעודו שיכור התנגש במכוניתם.
התאונה אירעה ב-15.12.06 ב-1 אחר חצות בכביש 42. שבטוב נסע ברכב מסחרי מסוג פורד. בנתיב הנגדי נסע הרכב שבו נהגה טקלה דאסש. כשהגיע שבטוב לעיקול בכביש, סטה שמאלה לנתיב הנסיעה הנגדי ופגע חזיתית ברכב שממול.
כתב האישום המקורי הוגש נגדו בינואר 2007, אך תוקן באפריל 2007 ומאז נוהלו מגעים בין התביעה לסנגוריה. שבטוב ביקש להודות מיד באשמתו, אך התביעה ביקשה להגיע עם סניגורו לעסקה שעל פיה יוטל עונש מאסר של 4 שנים בפועל.
בינתיים, מת הסניגור, הסנגורית החדשה ביקשה לנהל את המשפט. העידו מומחים מטעם התביעה ומטעם ההגנה ומסרו חוות דעת סותרות לעניין כמות האלכוהול שנמצאה בדמו של שבטוב, ולעניין הגורם לתאונה. מומחה ההגנה סבר כי חוסר אוויר באחד הצמיגים הוא שגרם לחוסר השליטה של שבטוב ברכב בעת הנסיעה בעיקול. בשלב זה הסכימו הצדדים על עסקת הטיעון.
השופט: אלמלא עסקת הטיעון המאסר היה ארוך
בני משפחתה של טקלה דאסש העידו במשפט כי היא עמדה להינשא שלושה חודשים לאחר התאונה וההכנות היו בעיצומן. הם סברו כי עונש של 4-3 שנים שעליו הוסכם הוא עונש קל מדי.
"באופן עקרוני יש להתייחס באהדה לעדותם של בני המשפחה, ואכן אילו התנהל המשפט עד סופו והיה מתברר כי הגורם לתאונה אינו הצמיג האחורי של הרכב כגרסת מומחה ההגנה, אלא שכרותו של הנאשם שסטה לנתיב הנסיעה הנגדי והתנגש ברכב שבא ממול, היה הנאשם מורשע, ועונשו היה נגזר למאסר ממושך הרבה מעבר לעונש המאסר של 4 שנים שהוסכם עליו תחילה", כתב השופט גורפינקל.
"עם זאת, אין להתעלם מהאפשרות שהתאונה נגרמה לא רק בשל שכרותו של הנאשם, אלא בשל האפשרות שהייתה תקלה בצמיג שגרמה לחוסר השליטה. ולכך יש להוסיף את העובדה שהנאשם אדם נורמטיבי, טכנאי מערכות גילוי אש, שמוערך ע"י מעסיקיו ולקוחותיו, נשוי ואב ל-5 ילדים, וכתוצאה מהתאונה, נכנס למשבר נפשי עמוק ולדיכאון שגורמים לו לקשיים בתפקוד והוא נזקק לטיפול פסיכולוגי".