|
גברים מעדיפים ספורט [פלאש 90]
|
|
|
|
|
מה יותר מעניין אתכם? מחקרים, סקרים ונושאים נוספים הנוגעים לתחום הבריאותי או לדעת כל מה שחדש בעולם הכדורגל והכדורסל? מתברר כי את הרוב מעניין יותר התחום הבריאותי.
מסקר שערך משרד יחסי הציבור של נאוה עינבר עולה, כי 55.2% מהציבור הישראלי מתעניין בתחום הבריאות בכלי התקשורת לעומת 30.8% אשר מתעניינים בספורט.
הסקר נערך באמצעות מכון המחקר מרקט ווטש, בקרב מדגם מייצג של 500 מרואיינים. הסקר בחן את עמדת הציבור הישראלי ובחן אלו נושאים מעניינים יותר את המרואיין, כאשר הוא קורא עיתונים, גולש באינטרנט, צופה בטלוויזיה או מאזין לרדיו.
מנתוני הסקר עולה, כי 9.9% מהמשתתפים ציינו כי הם אינם מתעניינים באף אחד מן הנושאים (ספורט או בריאות), 2.6% ציינו כי הם מתעניינים באותה מידה בשני התחומים ו-1.5% סירבו להשיב.
עוד נמצא, כי בתחום הספורט, ניכר הבדל משמעותי בין נשים לגברים: 75.2% מהנשים הצהירו כי הן מתעניינות יותר בבריאות מאשר בספורט (10.7%), לעומת 52.3% מהגברים שהצהירו כי הם מתעניינים יותר בספורט מאשר בבריאות (34%).
צעירים מתעניינים בספורט
מממצאי הסקר עולה, כי בקרב המשתתפים בגילאי 24-18, 48.9% מהם ציינו כי הם מעדיפים ספורט, ואילו בשאר הגילאים נעה ההתפלגות על פני 19.6% ועד 33.2%.
כמו-כן, באשר להבדל הגילאים בין המתעניינים בבריאות, בלט מקומם של המשתתפים בגילאי 34-25, אשר 66.4% מהם ציינו כי בריאות מעניינת אותם ואף בקרב בני הגיל 54-45 אשר 58.4% מהם אמרו כי הם מתעניינים יותר בבריאות.
אבינעם ברוג, נשיא מרקט ווטש, ציין כי "חלק מתפיסת הבריאות קשורה, ככל הנראה, לכוח ולעוצמה ולתחושה של חוזק גופני ונפשי, תוצר של הרבה שנות יחסי ציבור למאצ'ו הישראלי. על כן, אצל גברים ישנה העדפה של תחום הספורט על-פני תחום הבריאות, הכרוך במודעות למחלות. יתכן, שחלקם אף חושבים במושגים של אם לא נקרא עיתונים נהיה בריאים או מי שקורא הוא מודאג, לכן מעדיפים להעיד על עצמם כמתעניינים יותר בכלי תקשורת הרלוונטיים לספורט. כמו-כן, בניגוד לארצות המערב, הגבר הישראלי אינו מרבה לעסוק בספורט וזירת הספורט העיקרית שלו היא הכורסא".
לדברי נאוה עינבר, "המציאות המחייבת נשים לתפקד במספר זירות בו-זמנית בין קריירה למשפחה, גורמת להן, ככל הנראה, להעדיף מידע רלוונטי יותר לתפקידן בתא המשפחתי. העובדה, כי הנשים מרגישות יותר אחראיות על בריאות הילדים והמשפחה, הופכת אותן למודעות יותר למידע בריאותי אותו הן אף מיישמות יותר".