חברת המזון הגדולה בעולם, נסטלה, הודיעה (יום ה', 7.8.08) כי הרווח הנקי שלה גדל במחצית הראשונה של 2008 ב-6.1% לעומת המחצית הראשונה של 2007, ל-5.21 מיליארד פרנקים שווייציים (4.94 מיליארד דולר). בהודעה שפרסמה הנהלת החברה בשווייץ נאמר כי היא מאיצה את רכישת מניותיה בחזרה.
קצב הגידול ברווח בינואר-יוני 2008 היה האיטי ביותר לחצי שנה, בארבע השנים החולפות, לאחר שהחברה, המייצרת בין היתר את מותג הקפה הנמס נסקפה, העלתה ב-2007 את המחירים ב-3% בממוצע בשל האמרת מחירי חומרי הגלם. בניכוי העלאת המחירים, גדלו המכירות במחצית הראשונה של 2008 ב-3.5%, לעומת קצב עלייה של 4.5% ברבעון הראשון.
עקב פרסום התוצאות העסקיות של נסטלה, ירדה המניה שלה ב-1.7% בבורסת ציריך, ל-46.38 פרנק שווייצי. מראשית השנה ירדה מניית נסטלה ב-11%, לעומת ירידה של 21% בממוצע במדד דאו ג'ונס Stoxx 600.
החברה הודיעה כי היא צופה שפדיון המכירות, בניכוי הרכישות ותנודות המטבע, יגדל ב-2008 לפחות בקצב של השנה שעברה, שהיה 7.4%.
פדיון המכירות של נסטלה במחצית הראשונה של השנה גדל ב-3.8% ל-53.07 מיליארד פרנקים שווייציים. בניכוי רכישות, מכירות נכסים ותנודות מטבע, גדלו המכירות ב-8.9%. תנודות המטבע הפחיתו את הפדיון ב-8.3%.
החברה הודיעה כי תוציא השנה 9 מיליארד פרנקים שווייציים על רכישת מניותיה בחזרה, ב-2 מיליארד יותר מהמתוכנן. בסוף השנה מתכננת החברה להשלים מחצית מתוכניתה לרכוש בחזרה בתוך שלוש שנים מניות בסך 25 מיליארד פרנקים שווייציים.
נסטלה מוציאה 13 מיליארד פרנקים שווייציים לשנה על חומרי הגלם העיקריים שלה: חלב, קפה, דגנים, סוכר, קקאו, שמנים ושומנים. סכום זה גדול יותר מהרווח הנקי שלה ב-2007. בין היתר, עולה לה כעת קפה רובוסטה ב-33% יותר מאשר בשנה שעברה, סוכר ב-40% יותר וקקאו ב-41% יותר.
רווחי המים המינרליים ירדו
בשבוע שעבר מסרה ענקית המזון קראפט, שהשוקולד מתוצרתה קוט ד'אור וקפה קנקו מתחרים במוצרי נסטלה, כי הרווח שלה ברבעון השני עלה ב-3.5% לאחר שהעלתה את מחירי מוצריה. יונילוור, יצרנית מוצרי הצריכה השנייה בגדולה בעולם, מסרה כי העלאת המחירים מכבידה על נפח המכירות משום שחלק מהלקוחות עברו לרכוש מוצרים תחליפיים.
מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר ביוני בוועידת מזון כי העולם צריך להשקיע כ-20 מיליארד דולר לשנה בחקלאות, לאחר שהתייקרות המזון עוררה מהומות ביותר מ-30 מדינות.
חולשת הדולר לעומת הפרנק השווייצי הפחיתה את הגידול ברווחי נסטלה. במחצית הראשונה של 2008 ירד הדולר ב-14% בממוצע ביחס לפרנק השווייצי, לעומת המחצית הראשונה של 2007. שליש ממכירות המזון והמשקאות של נסטלה בא בשנה שעברה מאמריקה ועמד על 32.9 מיליארד פרנק.
ההכנסות של נסטלה ממים בבקבוקים, כגון המים המינרליים "פרייה", ירדו במחצית הראשונה של 2008 ב-1.1%, בניכוי השפעת המכירות, הרכישות ותנודות המטבע. החברה הסבירה זאת בהאטה הכלכלית ובשינוי בתפיסות הסביבתיות סביב נושא המים המבוקבקים".