רשויות התעופה באיטליה התירו (יום ה', 25.9.08) לחברת התעופה פושטת הרגל אליטליה להמשיך לטוס, לפי שעה, עקב הסכמתו של האיגוד המקצועי הגדול ביותר במדינה לתוכנית ההצלה של המשקיעים האיטלקיים, אף שאיגודי הטייסים והדיילים עדיין לא אישרו את העסקה.
"לפי שעה, אין חשש לביטול הרישיון", אמר ויטו ריג'יו, ראש מנהל התעופה האזרחית של איטליה ENAC, לכתבים לאחר שנבדקה ההתקדמות של הרגע האחרון. קודם לכן, איימה ENAC לקרקע את מטוסי אליטליה אם לא יצליח המנהל המיוחד של החברה מטעם ממשלת איטליה, אוגוסטו פנטוצי עד יום ה' להציג עסקה מוסכמת בין המשקיעים לבין האיגודים. רשויות התעופה האיטלקיות חוששות כי לחברה יאזל המזומן שיאפשר לה לשלם בעד דלק, תחזוקה נאותה ובדיקות בטיחות. ריג'יו רשם לפניו כי המשקיעים חידשו את הצעתם, ונתנו ארכה עד 15 באוקטובר, להשלמתה, וכי חלה התקדמות גם בחזית האיגודים. לפיכך, התיר זמנית לאליטליה להמשיך לטוס. עם זאת אמר כי ENAC תמשיך לעקוב אחרי המצב הפיננסי באליטליה מחודש לחודש.
עד כה הסכימו ארבעת האיגודים המקצועיים העיקריים לתוכנית ההצלה. קודם לכן, התנגדו כל האיגודים לתוכנית, בגלל הסעיפים המאפשרים פיטורים, ביטולי קווים וויתורים אחרים. עקב ההתנגדות, ביטלו המשקיעים את תוכניתם, אך לנוכח הסכמתם של חלק מהאיגודים, חידשו המשקיעים את המשא-ומתן.
שיחה עם ברלוסקוני
מצבה של אליטליה גורם לה נזק כבד. החששות כי החברה תפסיק פתאום לטוס גורם ללקוחות החברה לנטוש אותה בהמוניהם ולעבור לחברות תעופה אחרות או לנסוע ברכבות.
המנהל המיוחד פנטוצי הביע שביעות רצון מתמיכתם של ארבעת האיגודים, ואמר כי אליטליה החדשה תוכל לצאת דרך באמצע אוקטובר. הוא קרא לנוסעים האיטלקים להזמין את טיסותיהם בחברת התעופה הלאומית.
אליטליה טסה, ותמשיך לטוס, אך הייתה ירידה במכירת הכרטיסים בגלל אי הוודאות והספקות המובנות בקרב הציבור, אמר פנטוצי במסיבת עיתונאים ברומא. הוא אמר כי מכירות הכרטיסים ירדו מראשית ספטמבר ב-100,000.
לאחר משא-ומתן בלשכתו של ראש הממשלה, סילוויו ברלוסקוני (יום ה', 25.9.08) שינה האיגוד המקצועי החזק שבשליטת השמאל CGIL את דעתו והסכים לתוכנית ההצלה. שלושת האיגודים האחרים הודיעו עוד קודם לכן שהם תומכים.
מנהיג CGIL ג'וליילמו אפיפני קרא לאיגודי הטייסים והדיילים, שכינסו את העבודים המאוגדים בהם, לאסיפות בנמל התעופה ליאונרדו דה וינצ'י, להצטרף לתוכנית.
מחכים לאייר פרנס
אליטליה טסה כעת על-פי רישיון זמני לששה חודשים שקיבלה ב-2 ספטמבר.
הממשלה הבהירה כי תוכנית ההצלה, שניסח בנק אינטזה סאן-פאולו, והנתמכת בידי קבוצה של 16 משקיעים איטלקים היא הסיכוי האחרון של החברה לשרוד, לאחר שני ניסיונות נפל בתוך שנתיים להפריט אותה.
המשקיעים התחייבו להזרים לחברה מיליארד אירו (1.4 מיליארד דולר), לחסל את כל הנכסים המפסידים ולמזג אותה עם חברת התעופה השנייה בגודלה באיטליה, אך הקטנה בהרבה מאליטליה, אייר 1. כמו-כן הם מנסים למכור מניות מיעוט לחברת תעופה בינלאומית, אולי אייר פרנס-קלמ, ולהוסיף את מיומנותה לחברה החדשה. אייר פרנס נסוגה באביב מניסיונה לרכוש את אליטליה בגלל התנגדות האיגודים המקצועיים.