|
וורמברנד. מנכ"ל הרבוע הכחול [רונן אקרמן]
|
|
|
|
|
סניפי הריבוע הכחול לאחר המהלך
|
|
|
|
| מגה בעיר – 117 (4+) | |
| מגה בול – 37 (סניפים שהוסבו) | |
| מגה – 18 (19-) | |
| שפע שוק – 17 (23-) | |
| עדן טבע מרקט – 5 (1+) | |
|
|
|
|
רשת הריבוע הכחול תשיק תת-רשת חדשה, תחת השם מגה בול. הרשת תחסל כמחצית מסניפי מגה ושפע שוק ותסב אותם למגה בול. מגה בול תכלול 37 סניפים ותיפתח בחנוכה (23 בדצמבר 2008). עלות ההסבה תסתכם בכ-15 מיליון שקלים.
תת-הרשת תפעל בתחום ההנחה הכבדה (HD – הֵבִי דיסקאונט). השקתה והפרסום סביבה יעלו כ-30 מיליון שקלים. מנכ"ל הריבוע הכחול, זאב וורמברנד, אמר כי "המשבר הכלכלי הוא הזדמנות מצוינת ליצור מענה אמיתי לצרכים האמיתיים של הלקוח", אך סירב להסביר מדוע. מגה בול מתחייבת לעזור ללקוח לחסוך באופן אקטיבי ולתת לו כלים לבחור ולקנות, אך מסרבת לומר באיזה פטנט תשתמש לצורך העניין. היא מבטיחה מחירים זולים על-בסיס קבוע תוך שקיפות ופשטות שאינם קיימים באף רשת.
מותג פרטי שיחסוך 25%
הריבוע הכחול הודיע גם על השקת מותג פרטי חדש תחת השם מגה, שיימכר בכל סניפים, מלבד ברשת שפע שוק. את המותג יציינו שני עלים – ירוק וכתום – מעל המילה מגה. בסך-הכל יוחלף 50% מתמהיל המוצרים. בין היתר, יכלול המותג שמן, שמן זית, אורז, פסטה, מיצים ופיצוחים. מדובר בשוק מכירות של 250-200 מיליון ש"ח בשנה, בו מבקשת הריבוע הכחול לחסוך ללקוח 25% בממוצע.
עדן טבע מרקט – חנות אקולוגית באיילון
לתת-הרשתות המצליחות מגה בעיר ועדן טבע מרקט יתווספו 5 סניפים חדשים. בסוף 2008 תמנה תת-רשת עדן טבע מרקט כ-5 סניפים, והיעד ל-2010 הוא מחזור מכירות של 450 מיליון שקל בלמעלה מ-10 סניפים. וורמברנד העריך כי ישיג יעד זה בשנתיים, שנה פחות מהיעד שהציב. בין הסניפים שמוקמים נמצא גם סניף מול קניון איילון. הסניף יהיה חנות הדגל של תת-הרשת, ולמעשה יהיה חנות אקולוגית ("ירוקה"). בסניפי עדן טבע מרקט מושם דגש על טריות, וישנן התקשרויות קדימה עם מגדלים שיספקו לה תוצרת בעוד כמה שנים. כמו-כן היא פועלת להכנסת בשר אורגני טרי לסניפים.
החרם החרדי יצר קשיים
מהלך ההסבה לא יכלול את רשתות שפע שוק שנמצאות בריכוזים חרדיים. וורמברנד דחה את הטענה כאילו מאחורי אי-הכללת סניפים אלו במהלך עומד חשש ללזות-שפתיים, ולפיו יאמרו בציבור החרדי כי שינה את השם כדי לרמותם. בדברים שאמר ל-News1 הודה בירידה שיש בנתח המכירות של שפע שוק, והוסיף: "ביצענו התאמה מסוימת של כוח-אדם, ואנו שומרים על אותן שעות פתיחה. ביצענו חיזוק של המותג הפרטי, ואני מאמין של על ציר הזמן הדבר הזה בצירוף המחיר הנמוך יביא תוצאות".