|
הלקוחות יקבלו הצעת מחיר משש חברות ביטוח
|
|
|
|
|
חברת דואר ישראל החלה לפני מספר ימים לשווק, לראשונה, פוליסות ביטוח רכב ב-136 מסניפיה. השיווק נעשה באמצעות סוכנות הביטוח מזרח, שזכתה במכרז לשיווק פוליסות אלו.
חברת הדואר החליטה להשקיע 3 מיליון שקל במסע פרסום, כדי לעודד את הציבור לרכוש פוליסות ביטוח רכב בדואר, ולא באמצעות סוכני ביטוח.
מנכ"ל חברת הדואר, אבי הוכמן, אמר היום (3.12.08): "כדי להקל על הלקוחות, אנחנו מאפשרים להם לקבל הצעות מחיר משש חברות ביטוח. בסניפים מוצבת עמדת מחשב, המאפשרת לערוך את ההשואה, לבחור את ההצעה הטובה ביותר ולרכוש מייד את הפוליסה. בכל סניף יש דיילת, המסייעת ללקוחות במקרה הצורך".
מזרח פנתה לכל חברות הביטוח והציעה להן לשווק ביטוח רכב בסניפי הדואר. נענו שש חברות. דוברת הדואר אמרה כי שמות החברות אינן ידועות לה, אך כל חברה הרוצה בכך, יכולה להצטרף לשיווק. נראה, ששתים מהחברות הן החברה לביטוח ישיר ו-AIG, ששתיהן משווקות ממילא ביטוחי רכב ללא סוכנים. מזרח אמורה לתת את השירות ללקוחות במקרה של תביעה.
במרץ 2007 הודיעה חברת הדואר, שהיא מתכוונת להתחיל לשווק ביטוחי רכב. לשכת סוכני ביטוח התנגדה, ונקטה בצעדים שונים, שהביאו לדחית השיווק. בראשית 2008 נבחרה סוכנות הביטוח מזרח, במכרז, לסוכנות שתפעיל את מערך הביטוחים בסניפים.
כבר ב-1991 פסק השופט אורי גורן, מבית המשפט המחוזי בת"א, שפסק ב-1991, שמותר לדואר ישראל למכור פוליסות ביטוח (אז דובר על ביטוח נסיעות לחו"ל). השופט גורן דחה את תביעת לשכת סוכני ביטוח, וקבע כי החוק אינו מחייב למכור פוליסות ביטוח באמצעות מתווך, במקרה זה סוכן.
לשכת סוכני ביטוח ממשיכה להתנגד לשיטה זו. היא אומרת כי גם במוצר סטנדרטי לכאורה כמו ביטוח רכב, חשוב שהמבוטח ישוחח עם סוכן, שיבדוק נושאים שונים הקשורים לרכב, לבעליו, לנוסעים ולאיזורי הנסיעה, שלא ניתן לבדקם באמצעות מחשב.