בשנת 2008 חל גידול של 17% בתביעות לקוחות נגד בנקים. התביעות הסתכמו בסך של כ-980 מיליון שקלים, לעומת 840 מיליון שקלים בשנת 2007. בשנת 2006 הסתכמו התביעות ב-745 מיליון שקלים, ו-620 מיליון שקלים בשנת 2005. כך עולה (יום ב', 9.2.09) מבדיקה שערכה חברת "שגיא חישובי ריבית", המתמחה בבדיקת חשבונות בנקים וייעוץ כלכלי.
במקביל, חלה ירידה של 13% בסכום התביעות שהגישו בנקים נגד לקוחות בשנת 2008: היקף התביעות עמד על סך של כ-2.3 מיליארד שקלים, לעומת כ-2.61 מיליארד שקלים בשנת 2007. בשנת 2006 עמדו התביעות על סך של כ-2.9 מיליארד שקלים, וסך של 2.86 מיליארד שקלים ב-2005.
עו"ד אופיר צברי, המתמחה בייצוג לקוחות מול בנקים, אומר כי הנושא הבולט בתביעות בשנת 2008 הוא טענת הלקוחות שהבנקים הפסיקו להם את האשראי והמימון באופן שרירותי, וגרמו להתמוטטותם של עסקים רבים. בנוסף, הוגשו תביעות בנושאים של גביית ריביות יתר, שינוי גובה הריבית ללא הודעה, ליווי בנייה, גביית עמלות מיותרות והתניית שירות בשירות.
אמנון שוורץ, מנכ"ל "שגיא", אומר כי הירידה בתביעות הבנקים משקפת מגמה בתפיסת הבנקים לפיה הם מעדיפים להגיע להסדרת חובות בפשרות. לדבריו, הבנקים גמישים יותר בניהול משא-ומתן אישי לפני שהתיק עובר לטיפול משפטי. "הבנקים מודעים לכך שמקורות האשראי של הלקוחות נמוכים ומעדיפים להתפשר ולקבל סכום קטן יותר מאשר להסתכן בהפסד הסכום כולו", הסביר.