"מועצת המובילים והמסיעים מזהירה מפני התמוטטות של חברות הובלה והסעה אם לא תיעצר ההתייקרות של הסולר ביוזמת הממשלה", כך אומר גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל.
ההוצאה הכספית הגדולה ביותר של בעלי המשאיות והאוטובוסים, מוקדשת כיום לרכישת דלק: "ההוצאה לדלק למשאית שיורדת לאילת, גבוהה יותר מהתשלום שגובה הנהג עבור ההובלה" אומרים נהגי המשאיות, ובזאת מודים למעשה בדפמפינג.
"בעלי המטענים שוחקים את המחירים, ומותירים את בעלי המשאיות באפס רווח". במצב של משק במצוקה, לא ניתן לגלגל את התייקרות הדלק על מזמיני ההובלה, גם הם טוענים כי מצבם קשה. וכך הולך ענף ההובלה לעבר האבדון.
היחידים שאינם נפגעים מהתייקרות הסולר הם הספקים הנהנים מפער תיווך גבוה של כ-30%, והממשלה אשר גובה את הבלו הגבוה".
במועצת המובילים והמסיעים בישראל מודעים לעובדה, כי ספקיות הדלק בעולם מעלות בימים אלה את המחירים. "ואולם אסור שהדברים יעשו בפשטות יתר", אומר בן-הרוש "גם על הממשלה לשאת בנטל, עליה לתרום את חלקה, ולהקל על המובילים והמסיעים בהקטנת הבלו על הסולר, ובהפניית דרישה לחברות הדלק בארץ לצמצם את פערי התיווך".
בפגישה שקיים לאחרונה יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל עם שר התחבורה, דובר על מגמת ההתייקרות בתשומות ההובלה, ובמיוחד ההתייקרות החדה במחירי הסולר.