|
נציג החברה הגיע לתת שירות ונדחה [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
|
ענת ויניב אליאס תבעו את חנות הרהיטים ROOMS בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 17,800 שקל לאחר שלא היו מרוצים מרהיטים. מכתב התביעה עלה שהרהיטים עלו 11,300 שקל וסופקו באיחור ועם פגמים. "קיבלנו שולחן עם בקע לאורכו וללא זווית (קנט), כיסאות מתנדנדים, מיטה חורקת ושידות שלא תאמו למידות שהוזמנו". הזוג אליאס התרעם על היחס המחפיר והמזלזל מצידה של הנתבעת והדגיש שנגרמה לו עוגמת נפש ועליה לפצותו בגין נזקים ישירים ועקיפים כגון: הפסד ימי עבודה.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת, שבמטרה לסיים את הסכסוך החליפה את הריהוט למרות שלא היה פגום, אולם לזוג היו טענות חוזרות ונשנות. "הצענו לתקן את השולחן ולהעניק שידות חדשות ונציגנו הגיעו לביתו של הזוג, מספר פעמים, בכדי לתת שירות, אך נדחה". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בדיון בפני השופטת מרים ליפשיץ-פריבס, הודיע הזוג אליאס שאינו מעוניין בקשר עם הנתבעת, לנוכח התנהלותה בעבר וחוסר אמונו בה.
השופטת קבעה בפסק הדין שהריהוט היה פגום והנזקים נגרמו מרשלנות בהרכבתם ובשל חוסר הקפדה על גימור העץ ו/או שמירה עליו כשהובא לביתו של הזוג אליאס. "לתובעים, עמדה הזכות כצרכן, לקבל מוצר ללא פגמים, שכן הם רכשו ריהוט מסוג א' וכן, לקבל שירות להרכבתו, מבלי שהמוצר יינזק", אמרה השופטת והוסיפה כי "לפיכך, אני קובעת כי האחריות לפגמים במוצרים, נשוא כתב התביעה מוטלת על הנתבעת".
כן ציינה כי "הסעד אותו מבקשים התובעים, הוא פיצוי עבור הוצאותיהם לשיחות טלפון, בזבוז זמן וימי עבודה ולחץ פיזי ונפשי שנגרם להם, כדבריהם, בשל התנהלות הנתבעת. התובעים לא הביאו ראיות להוכחת הוצאותיהם העקיפות, בשל אובדן ימי עבודה. בחנתי את כתבי הטענות ושמעתי את עדויות התובעים, על הפגמים וההכבדה והטרחה שנגרמו להם, בשל התנהלות הנתבעת. שמעתי, את טענות נציגי הנתבעת ועדותם, על כך, שלא כל המוצרים היו פגומים ועל כך שחלק מהריהוט הוחלף וכן בדבר ביצוע תיקונים והצעת הנתבעת להשלמתם. כמו-כן, שמעתי את הצעת הנתבעת, בדיון, להחליף את המוצרים הפגומים. הצעה, שנדחתה על-ידי התובעים ואבחנתי בין סוג הפגמים השונים, שלא כולם, באותה רמת חומרה".
בסופו של דבר נפסק שהנתבעת תשלם לזוג אליאס פיצוי בגין נזקים ישירים ועקיפים, בסך של 2,500 שקל והוצאות משפט בסך 300 שקל - התשלומים ישולמו בתוך 20 יום.