|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

ניגוד עניינים בגבייה

עיריית קריית שמונה עלולה להפסיד מאות אלפים

חברת תקשורת מעניקה שירותים בחינם לראש העירייה תומכיו הפוליטיים הם אלה שאמורים לאשר לחברה הנחה בארנונה
11/08/2009  |   איציק וולף   |   חדשות   |   משמר העיר   |   תגובות
ראש עיריית קרית שמונה ניסים מלכה [צילום: דני כהן]

אולפני טופליין - שלוש שנות פטור והנחה משמעותית מאז

ניגוד עניינים לכאורה בוועדת הערר של עיריית קריית שמונה עלול להוביל להפסד של מאות אלפי שקלים בשנה לקופת העירייה. על שולחן ועדת הערר נמצאת בקשה של חברת התקשורת טופליין שבניינה נמצא בקריית שמונה לקבל הנחה משמעותית בתשלומי הארנונה ולהגדיר את בניין חברת ההפקות כמפעל.

מדובר בבניין ששטחו 1,250 מטרים רבועים. זאת מלבד שטח תפוס בבעלות חברת טופליין – 1,450 מ"ר. על-פי צו הארנונה של עיריית קריית שמונה, שפורסם רק לאחרונה, עומד תעריף הארנונה לבניינים ולמתקנים המשמשים לחברות העוסקות במתן שירותי תקשורת על 177.83 שקלים למ"ר לשנה עד 150 מטרים רבועים, ולכל מ"ר נוסף התעריף הוא 191.82 שקלים למ"ר לשנה.

תעריף הארנונה למפעלי תעשיה הוא 23.21 ש"ח למ"ר לשנה למבנה ל-500 המטרים הרבועים הראשונים ו-28.14 שקלים למ"ר לשנה לכל מטר רבוע נוסף.

גם אם בניין טופליין יוגדר כבית מלאכה ולא כמפעל או כבניין תקשורת - הוא יזכה בהנחה משמעותית משום שתעריף הארנונה של בתי מלאכה בקריית שמונה עומד על 38.57 שקלים ללא הגבלת מטראז'.

על-פי חשבון פשוט, בהנחה שבניין טופליין, שכולל לפחות שתי קומות מעל לקרקע וקומה אחת מתחת לקרקע המשמשת כמקלט וכאולפן נוסף בנוי על לא פחות מ-1,250 מ"ר, אמורים בעלי החברה לשלם 213,669.45 שקלים לשנה ארנונה לעיריית קריית שמונה. אם המבנה מוגדר כמבנה מלאכה יהיה התשלום נמוך בהרבה – 48,212.5 שקלים בשנה. אם בקשת טופליין להיות מוגדרים כמבנה תעשיה תתקבל הם יידרשו לשלם 32,710 שקל בלבד לשנה.

בראש ועדת הערר בעיריית קריית שמונה עומדים כיום שני עלי תפקידים בכירים: עו"ד יגאל אמסלם ועו"ד אלי לוי. שניהם היו מהפעילים הפוליטיים המרכזיים בקמפיין הבחירות של נסים מלכה לראשות עיריית קריית שמונה בשנת 2008, והעניקו לו ייעוץ משפטי בקמפיין.

יאמר כבר כאן: בעלי ומנהלי חברת טופליין מכחישים ודוחים את כל הטענות נגדם. לדבריהם, הם לא ביצעו שום עבודות בחינם עבור העירייה, לא ביצעו עבודות במתנה לטובת ראש העיר, ולא קיבלו ולא פעלו לקבל הנחות בארנונה מהעירייה או מראשיה.

חומרים על מלחמת לבנון השנייה לא שולמו

שמעון סבח, ראש לשכתו של ראש עיריית קריית שמונה, נסים מלכה, טען במענה לשאלות News1 כי העירייה לא הוציאה מכרז להפקת הסרט מכיוון שכל הנושא עלה יומיים בלבד לפני הטיסה לקנדה ושבטרם ניתנה עבודת העריכה לאולפני טופליין פנו אנשי העירייה לאולפן הקלטות נוסף על-מנת לשמוע הצעה נוספת.

"אמרו לנו שיש לנו חומר בלשכה [צילומים, א.ו.]. בדקנו את החומר וראינו שהוא מאוד מאוד ישן והחלטנו לעשות משהו אקטואלי. יומיים לפני עשינו שני טלפונים - אחד למולטי קאם, ואחד לטופליין שהם שני הגופים שעשו בזמנו סרטונים לקריית שמונה", אמר. "היינו אצל שניהם ובטופליין היה חומר הרבה יותר רציני וטוב".

לטענתו, התשלום לחברת טופליין היה על הקריינות ועל הדיסקים שנקנו לצורך צריבת הסרטון - סך הכל 1,500 שקלים.

עם זאת, הדגיש סבח כי לא העירייה לא השתמשה בחומרים של טופליין אלא בחומרים שהיו ברשותה עוד קודם לכן. בכך, למעשה, עולה שוב השאלה - מדוע הועדפו אולפני טופליין אשר קיבלו את העבודה ללא מכרז. אלא אם בסיפא של דבריו, שסותר את הרישא שבה נטען כי בחברת טופליין היו חומרים טובים יותר מהחומרים שהיו בלשכה, לא דייק סבח, בלשון המעטה.

שלומי אפריאט, מהבעלים של חברת טופליין, אמר ל-News1 כי מלבד מרכיבי התשלום שהזכיר סבח, תשלום עבור קריינות ותשלום עבור הדיסקים, שילמה עיריית קריית שמונה גם על יום עריכה. לדבריו, העלות הכוללת של העבודה הייתה כאלפיים שקלים.

ממידע שהגיע לידי News1 עולה כי סרטון התדמית שהפיקה חברת טופליין לקראת נסיעת ניסים מלכה ופמלייתו לקנדה כלל צילומים רבים מימי מלחמת לבנון השנייה. צילומים אלה לא היו בידי עיריית קריית שמונה בסרטונים שהופקו לרגל 50 שנים להקמת העיר ולרגל 60 שנים להקמתה.

אם כן, העירייה השתמשה בחומרים חדשים שהיו ברשות חברת טופליין ולא שילמה עבורם אפילו שקל אחד.

בחברת מולטיקאם, שאליה פנה סבח, על-פי טענתו במקביל לפנייה לחברת טופליין, אמרו ל-News1 כי סבח וסגניתו של ניסים מלכה, יפעת שאשא ביטון, הגיעו אל האולפנים רק לאחר פנייה מצד מנהלי מולטיקאם אשר שמעו כי הפקת הסרט ניתנה לאולפני טופליין.

דברים אלה עומדים בסתירה לטענתו של סבח בדבר פנייה מוקדמת שנועדה לברר באופן חסר פניות מהי ההצעה המשתלמת ביותר לעיריית קריית שמונה.

סרט תדמית ללא מכרז וכמעט ללא תשלום

ראש עיריית קריית שמונה ובכירי העירייה מעבירים לביצועה של חברת טופליין עבודות שונות, לצורכי העירייה, ונמצאים עם אנשיה ביחסים קרובים. אחת מן העבודות שניתנו לחברה רק לאחרונה היא הכנסת סרטון תדמית לצורך נסיעת ראש העירייה מלכה לקנדה לפני מספר חודשים. זאת מבלי שיצא מכרז המאפשר שוויון הזדמנות לחברה נוספת המספקת שירותים זהים בקריית שמונה. ממידע שהגיע ל-News1 עולה כי חברת טופליין, מנגד, העניקה שירותים בחינם עבור העירייה [כפי שיפורט בהמשך הידיעה, א.ו.].

ההפקה, שנעשתה במיוחד ובתיאום אישי של מלכה, של סגניתו יפעת שאשא-ביטון ושל ראש לשכתו שמעון סבח, לא אושרה ולא שולמה על-ידי העירייה אם בכלל.

בכיר בעיריית קריית שמונה [שמו שמור במערכת, א.ו.] התבטא בפני עיתונאים ובפני בכיר נוסף בעירייה כי העירייה לא ידעה בכלל על הפקת הסרט ולא תשלם עליו גם אם מלכה יגיש בדיעבד בקשה לאישורו.

אחד העובדים בבניין טופליין אמר ל-News1, כי ביום שישי שלפני טיסתו של מלכה לקנדה, הגיעו שאשא-ביטון וסבח לבניין ושוחחו עם מנכ"ל טופליין שלומי אפריאט על הכנת הסרטון. מדובר בסרטון תדמית של כארבע דקות המציג קטעים ויזואליים רבים של קריית שמונה ומסביר על עברה של העיר.

באותו זמן נכח במקום גם אחד מעורכי הוידיאו של החברה [שמו שמור במערכת, א.ו.] אשר עבד על עריכת הסרט למרות שמדובר בדרך כלל ביום שלא מבצעים בו עריכה באולפני טופליין.

עם האנשים שהשתתפו בהכנת הסרט נמנים גם חיים בלוצר, עורך המקומון מידע 8. בלוצר אישר ל-News1 כי הוזמן לקריין בהתנדבות לפס הקול של הסרט.

"הוזמנתי לנסות ולסייע בהקלטה של הפס קול המדובר על סמך איזושהי פנייה מאוד נואשת וכללית מצד הגופים המארגנים במועד מאוד סמוך לנסיעה. מסתבר שכישורי ההקלטה שלי לא מתאימים ואחרי איזשהו טסט קצר מאוד של הקלטה ניסיונית וחלקית שלא השתמשו בה העניין הזה לא יצא אל הפועל", גילה.

במהלך שהותם של מלכה ואנשיו בקנדה התברר כי עשרות הדיסקים שעליהם עותקים מסרטון התדמית נעלמו בדרך. בעקבות כך הוקפץ אחד מעורכי הוידיאו בחברת טופליין [שמו שמור במערכת, א.ו.] אל העבודה במטרה למצוא פתרון שבאמצעותו יועבר הסרטון בדחיפות לקנדה.

תגובת טופליין

בתגובה לדברים אמרה חברת טופליין באמצעות עורך דינה כי הידיעה רומזת, למעשה, כי החברה שיחדה כביכול את ראש עיריית קריית שמונה בכך שביצעה עבודות ב"חינם" עבור ראש העירייה ובתמורה היא תקבל או מצפה לקבל תמורה בדמות קבלת הערר שהגישה בעניין חיובי הארנונה שלה.

"מדובר בטענות ורמיזות שיקריות המצוצות מן האצבע אשר אין להן כל אחיזה במציאות", טענו.

"בניגוד לאמור בכתבה, למרשתי או למי מטעמה אין כל קשר לראש עיריית קריית שמונה, היא אינה מכירה פעילים פוליטייים מטעמו, היא לא ביצעה עבודות בחינם עבור עיריית קריית שמונה ו/או ראש העירייה...בין מרשתי לבין עיריית קריית שמונה נכרת הסכם בכתב בנוגע לחיובי הארנונה עוד בשנת 2005 והצדדים נוהגים על פיו עד היום.

בניגוד לאמור בכתבה, מרשתי ביצעה לעיריית קריית שמונה עבודת עריכה של סרטון תדמית קצר והיא חייבה אותה, כנהוג, בחצי משמרת עריכה, קריינות והעתק של 25 דיסקים. כל זאת בעלות של 1,500 שקלים לא כולל מע"מ. זהו המחיר הנהוג בתעשיה לעבודה מסוג זה וכך בדיוק חייבה מרשתי את עיריית קריית שמונה. עוד יצויין כי בניגוד לנטען בכתבה, החומר לשם עריכת הסרטון הגיע מהעירייה ולא מכל מקור אחר. מלבד עריכת הסרטון כאמור לא ביצעה מרשתי מעולם [ההדגשה במקור, א.ו.] כל עבודה נוספת עבור עיריית קריית שמונה ו/או ראש העירייה. כל שנעשה על-ידי מרשתי הוא עבודת עריכה של סרטון התדמית הקצר. הא ותו לא".

עוד ציין עורך דינה של חברת טופליין כי בכל הקשור לצורך לעריכת מכרז עבור העבודה המדוברת - חברת טופליין אינה צד בעניין. "ככל הידוע למרשתי, על-פי חוק חובת המכרזים תשנ"ב-1992 אין כל צורך בעריכת מכרז לעבודה בעלות של 1,500 שקלים לא כולל מע"מ".

תאריך:  11/08/2009   |   עודכן:  17/08/2009
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עיריית קריית שמונה עלולה להפסיד מאות אלפים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בלוצר
11/08/09 19:06
 
אבשלום
11/08/09 19:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"חלק מהשופטים אמרו שזה היה טוב ונשמעת ממש כמו 'היהודים', חלק אומרים שאיבדת את הזהות שלך קצת. אני חושב שזה מאוד דומה" (צביקה מסכם את ביקורת השופטים על הביצוע של לירן דנינו, וגם את הרציונאל מאחורי התוכנית).
11/08/2009  |  איילה פנייבסקי  |   חדשות
גברים עם פנים סימטריות נמצאים בסיכון נמוך יותר לאבד את הזכרון והאינטיליגנציה בשלב מאוחר בחיים. כך דיווחו חוקרים השבוע.
11/08/2009  |  יפעת גדות  |   חדשות
עתודות הגז הטבעי שהתגלו בקידוח תמר גדולות בכ-16% מההערכות שפורסמו לפני כחודש. כך הודיעו (יום ג', 11.8.09) השותפות בקידוח - ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים - על בסיס סקירה שערכה חברת הייעוץ NSAI.
11/08/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלשי יחידת ההונאה של מחוז תל אביב עצרו (יום ג', 11.8.09) את החשמלאי של עיריית טירה ואת מנהלת קאנטרי גלילות בחשד כי ביצעו זיוף במערכות המנייה של חברת החשמל המזינה את קאנטרי גלילות.
11/08/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
כ-48% מהמנהלות בתעשיה ציינו שיש במקום עבודתן הנוכחי אפליה כלפיהן. כך מסרה (יום ג', 11.8.09) ליאורה לנגר, יו"ר פורום המנהלות בהתאחדות התעשיינים, על סמך סקר שערכה חברת מדגם.
11/08/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il