|
רמי לוי, הבעלים ומנכ"ל שיווק השקמה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בעוד ששאר קמעונאיות המזון מדדות, במקרה הטוב, בזמן המיתון, נראה שהוא עושה רק טוב לרשת של רמי לוי. הרווח הנקי של רמי לוי שיווק השקמה עלה ב-26.5% ברבעון השני של 2009 והסתכם בכ-18.1 מיליון ש"ח, לעומת רווח נקי של כ-14.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות של רמי לוי הסתכמו ברבעון השני בכ-345.8 מיליון ש"ח - עלייה של 45.5% לעומת הכנסות של כ-237.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של החברה גדל בכ-26.8% לכ-26.5 מיליון ש"ח ברבעון השני, לעומת רווח של כ-20.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי מתוך המכירות עמד ברבעון השני של השנה על 7.65% מההכנסות, לעומת 8.8% ברבעון המקביל.
הגידול בפדיון חנויות זהות עמד על כ-13% ברבעון השני. ברבעון האחרון הציגה הרשת גם גידול נוסף במצבת סניפיה, כאשר שלושה סניפים חדשים נוספו בגבעת שאול, בטבריה וברמת-גן.
בסוף המחצית הראשונה של 2009, בקופת המזומנים של שיווק השקמה שווי מזומנים בהיקף כולל של כ-170.3 מיליון ש"ח. ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-119.2 מיליון ש"ח, בניכוי דיבידנד של כ-81 מיליון ש"ח שחילקה בשנת 2008 ובמחצית הראשונה של 2009.
רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר בתגובה לתוצאות הרבעוניות כי "דווקא בתקופת ההאטה שהייתה במשק, יש לנו הזדמנות להגדיל את נתח השוק שלנו תוך שמירה על נאמנות ללקוחותינו ואנחנו נמשיך להציע את סל הקניות הזול ביותר לציבור לקוחותינו. עובדה היא שאנו רואים בתוצאות הרבעון מעבר של לקוחות חדשים לסניפים שלנו ומראים גידול נאה גם במכירות חנויות זהות והכל הודות לסל הזול שמציעה החברה מבלי לפגוע בשירות ובטיב".
לוי ציין כי המשך הרחבת הרשת ושיפור תנאי הסחר שלה יסייעו לה לשמר ואף לשפר את שיעורי הרווחיות שהיא מציגה, ולא על חשבון הצרכן: "טובת הצרכן הייתה ותהיה תמיד לנגד עינינו".