הרווח הנקי המגולם לבעלי המניות של שטראוס לרבעון השלישי ירד ב-75% לכ-62 מיליון ש"ח. מכירות החברה ברבעון רשמו ירידה של 1.5% לרמה של כ-1.62 מיליארד ש"ח. כך עולה (יום ד', 25.11.09) מדוחותיה הרבעוניים.
הסיבה לירידה ברווח הנקי נובעת רובה ככולה מההוצאה החד-פעמית של רכישת תנה תעשיות על-ידי שטראוס, שעלותה התבטאה ברבעון.
ברבעון השלישי הסתכמו מכירות כלל הפעילות של שטראוס בישראל כולל פעילות הקפה בישראל בכ-830 מיליון ש"ח - ירידה של 2.8%. מכירות תחום ישראל ללא קפה הסתכמו ברבעון בכ-682 מיליון ש"ח - קיטון של כ-3.4%. מכירות הרבעון הושפעו בעיקר מהמשך החולשה של שוק המזון בישראל ברבעונים האחרונים. למרות הפעילות הענפה בישראל, מרבית מכירותיה של שטראוס כיום הן בשוק הבינלאומי, כך שהיא חשופה לשינויים בשערי החליפין. בשטראוס ציינו כי בניטרול השפעת שערי החליפין, הכנסותיה היו עולות ב-1.9% ברבעון השלישי.
יציבות בתחום הקפה
הצמיחה האורגנית (בנטרול רכישת עסקים והשפעת הפרשי שער) ברבעון השלישי הסתכמה ב-7%. המכירות המדווחות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-858 מיליון ש"ח - ירידה של כ-0.4%. הצמיחה בנטרול השפעת שערי המטבע הסתכמה בכ-7%. הצמיחה במטבע מקומי ברבעון השלישי ניכרת בעיקר בפעילות החברה בברזיל ובמדינות ברית המועצות לשעבר. מכירות הקפה ברבעון הושפעו לטובה מהגידול הכמותי בחלק מהאזורים, והושפעו לרעה מהשינויים בשערי החליפין של מטבעות שונים.
הרווח התפעולי של תחום הקפה ברבעון השלישי הסתכם בכ-69 מיליון ש"ח (המהווה כ-8% מסך מהמכירות) בהשוואה לכ-79 מיליון ש"ח אשתקד (כ-9.2% מהמכירות).
פעילות סברה בארה"ב ממשיכה להגדיל את נתח השוק
ברבעון השלישי של השנה הסתכמו מכירות סברה בכ-108 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-79 מיליון ש"ח אשתקד - גידול של כ-36% ובנטרול השפעת המטבע, הסתכמה הצמיחה ברבעון בכ-25.2%. בשטראוס דיווחו כי סברה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה ולשמור על מעמד מוביל בקטגוריית הממרחים המצוננים.
ברבעון השלישי הסתכם הרווח התפעולי של סברה בכ-20 מיליון ש"ח (שיעור של 18.7%) בהשוואה לכ-12 מיליון ש"ח אשתקד (שיעור של כ-15.3%) - כלומר גידול של 66.4%.
גידול של כ-15% במכירות מקס ברנר
ברבעון השלישי הסתכמו מכירות מקס ברנר בכ-28 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-24 מיליון ש"ח אשתקד - גידול של כ-15.1%. בנטרול השפעת המטבע, עלו המכירות ברבעון השלישי בכ-11.7%.
עפרה שטראוס, יושב-ראש קבוצת שטראוס, אמרה בתגובה לפרסום הדוחות, כי "קבוצת שטראוס מבצעת את הפעולות הנדרשות כדי להתאים את החברה לסביבה החיצונית החדשה ולהשפעות המשבר הכלכלי העולמי תוך שאנו ממשיכים לפעול בנחישות על בסיס האסטרטגיה שאפיינה אותנו בשנים האחרונות לצד המשך השקעה במותגים, בחדשנות, בפיתוח תשתיות, בחיזוק השותפויות האסטרטגיות, ובשימור וטיפוח האנשים והיכולות".
גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר כי "בתשעת החודשים הראשונים מצליחה קבוצת שטראוס לעמוד ביעדים שהציבה בתחילת השנה ומשפרת את הרווח הגולמי והתפעולי תוך גידול במכירות האורגניות. בנוסף, מציגה החברה תזרים מזומנים גבוה המעיד על חוסנה הפיננסי. רכישת תמי 4, תחזק את המעמד התחרותי שלנו בישראל ותהווה מנוע צמיחה נוסף במכלול הפעילות הבינלאומית של הקבוצה. אנו נמצאים בעיצומו של תהליך הקמת מפעל הסלטים החדש שלנו בארצות הברית במטרה לעמוד בביקושים הגדלים למוצרי סברה, וגם חברת הקפה מצליחה להמשיך ולצמוח אורגנית גם בשנה מאתגרת זו".