שופט בג"צ
אדמונד לוי מציע פשרה בפרשת האפליה העדתית בעמנואל. על-פי המתווה המוצע, יוחזרו ביום ראשון כל התלמידות האשכנזיות והספרדיות לבית-הספר "בית יעקב", ילמדו במגמות נפרדות ובמקביל ייקבעו בתוך שבוע מדדים שיגדירו מי מהן תוכל ללמוד במגמה החסידית של בית הספר בה לומדות כעת רק אשכנזיות. הוא הדגיש את העיקרון כי לא תהיה הפרדה בין התלמידות או סממן חיצוני להפרדה שכזו.
השופט לוי מתח ביקורת על המשך האפליה ועל הפרת פסק-הדין של בג"צ בנושא, ואמר בדיון כי "אמות המידה שקבע בית הספר אינן שיוויוניות ועל פיהן לא אזולאי ולא סוויסה יכולות להתקבל". הוא הוסיף ואמר כי גם אם ירצו שידבר במבטא ליטאי לא יוכל לעשות כן, והדרישה לדבר בהברה אשכנזית אינה שוויונית...איך קורה שביום אחד התלמידות מפסיקות להגיע לבית-הספר? אם זו לא הפרה של פסק-דין, אני לא יודע מה כן".
הנושא הפך לשיחת היום בעמנואל עשרות הורים שהגיעו מעמנואל לבית המשפט העליון באו להסביר מדוע אינם שולחים את בנותיהם ממוצא אשכנזי ללימודים משותפים עם תלמידות ממוצא ספרדי, כפי שקבע בג"צ, ואמרו כי הנימוק לכך הוא דתי-תרבותי ולא עדתי. נציג ההורים טען בדיון כי "דרישת בית המשפט לקיים מגמה משותפת פוגעת בחופש החינוך ובחופש הדת והמצפון שלהם משום שאין מדובר במאבק עדתי, אלא במאבק דתי". לדבריו, הורי התלמידים היו רוצים לקיים את פסק דינו של בית המשפט, אבל יש כוח עליון - הוראת הרבנים, שמונעת מהם לקיים את פסק הדין.
בית המשפט העליון הציע למרכז החינוך העצמאי, להורי התלמידות ולעותרים - עמותת נוער כהלכה, לנסות ולגבש הסכמה ולהציג אותה אחר כך לבית המשפט.
שני הצדדים הסכימו כי אם לא תהיה הסכמה על החלטת משרד החינוך לקבל תלמידות למגמה החסידית ייקבע בורר מוסכם על שני הצדדים שיכריע בסוגייה, כנראה הרב יעקב יוסף.
נציג מרכז החינוך העצמאי הודיע מוקדם יותר לבית המשפט כי הם מחויבים לפסק הדין שניתן על ביטול ההפרדה. השופט לוי העיר בתגובה: "לקח לכם יותר מדי זמן להודיע שאתם מכירים בפסק דינו של בית המשפט העליון בישראל". לפני 10 ימים הורה בית המשפט להסיר כל סממן של אפליה עדתית, אך בית הספר וההורים לא צייתו לפסיקה והתלמידות האשכנזיות עברו ללמוד בבית ספר פיראטי שפתחו באחד הבתים.
החינוך העצמאי עדיין אינו משלם את הקנס שהטיל עליו בג"צ לפני כעשרה ימים - 5,000 שקל לכל יום של הפרת הפסיקה.
בשעות הקרובות אמורים הצדדים למסור לבג"צ את תשובותיהם.