ארגון נפגעי הטרור אלמגור פנה (יום ה', 24.6.10) לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת (בדימ.)
דליה דורנר, בטענה כי קיים חשש שבהתגייסות של העיתונים
ידיעות אחרונות ו
מעריב לקידום הקמפיין של משפחת שליט משום הטייה חמורה ופגיעה בזכות הציבור לדעת.
"בקמפיין מתוזמר היטב מפורסמות היום בשני העיתונים הגדולים בישראל כתבות ומאמרים בעד העסקה הנ"ל ולהן קווים זהים של שימוש בסלבריטאים ליצירת דעת קהל אוהדת לעסקה מסוכנת זו. קווים זהים אלו ונוספים מצביעים על קמפיין תעמולה יחיד ומתוכנן מראש, אך ללא אזהרה לציבור כי מדובר בקמפיין "מטעם" כפי שראוי לעשות בכתבות פרסומיות", כתב לדורנר ד"ר אריה בכרך.
לדבריו, יישור קו ושיתוף פעולה זה של ערוצי התקשרות בישראל מעלה חשש כבד להטיה של דעת הקהל ופגיעה חמורה בזכות הציבור לדעת.
"במקרה זה זכותו של הציבור לדעת כיצד ומדוע התגייסו ערוצי תקשורת חשובים אלו לבצע קמפיין משותף וכיצד (אם בכלל) ניתן לנהל דיון רציני ודמוקרטי בנושא רגיש זה כאשר ערוצי התקשורת העיקריים בחרו עמדה משותפת אותה הם מקדמים ומעדיפים, תוך סכנה מוחשית להשתקה או החלשה מודעת של העמדה האחרת", ציין.
עוד הוסיף כי ניתן לראות בקמפיין המתוזמר הזה חזרה על דפוס התנהגות פוגעני בו התקשורת מתגייסת ומונעת דיון מהותי בסוגיות משמעותיות לשלומם של אזרחי המדינה.
"התנהגות זו של התקשורת בוקרה בעבר על-ידי
ועדת וינוגרד על תרומתה ליצירת סחף בדעתה קהל והכשרת החלטות בלתי שקולות של נבחרי המדינה", הדגיש.
לא רק העיתונים התגייסו לקמפיין של משפחת שליט. גם הפקת התוכנית
כוכב נולד הקדישה באמצע התוכנית ששודרה אמש מספר דקות על-מנת להזכיר את הצעדה שמתכננת משפחת שליט לקיים ממצפה הילה שבגליל לירושלים ביום ראשון הקרוב.