|
זאב וורמברנד, מנכ"ל אלון החזקות ברבוע כחול [צילום: רונן אקרמן]
|
|
|
|
|
ברבעון השני הסתכם הרווח הנקי של אלון החזקות ברבוע כחול (לשעבר רבוע כחול) בכ-21.1 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח נקי של כ-17.5 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2009 - עלייה של 20.5%. כך עולה (יום ה', 19.8.10) מדוחותיה הרבעוניים של החברה. הרווח הנקי למחצית הראשונה של 2010 הסתכם ב-58.2 מיליון ש"ח, גידול של 16.7% לעומת הנתון למחצית ראשונה של 2009.
ההכנסות ברבעון השני של 2010 הסתכמו בכ-1.76 מיליארד ש"ח, בהשוואה להכנסות של כ-1.84 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל ב-2009 - ירידה של כ-4.1%. במחצית הראשונה כולה הסתכמו ההכנסות בכ-3.6 מיליארד ש"ח - ירידה קלה של כ-0.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהכנסות הרבעון מול הרבעון המקביל אשתקד נבע בעיקר מעיתוי חג הפסח, שנכלל השנה בתוצאות הרבעון הראשון, לעומת חג 2009, שנכלל ברבעון השני, כאשר המגזר הלא-מזון הושפע יותר מעיתוי החג.
מגזר הסופרמרקטים הציג קיטון בהכנסות ברבעון של כ-3.3% ל-1.67 מיליארד ש"ח. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מקיטון במכירות חנויות זהות (SSS), בשיעור של כ-5.2%, כאמור, בשל עיתוי חג הפסח, וקוזז בחלקו מפתיחת שבע חנויות נטו מתחילת הרבעון השני של 2009 בשטח כולל של 10,400 מ"ר. במחצית כולה, הוצג גידול בהכנסות של כ-0.2% ל-3.36 מיליארד ש"ח. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מפתיחת 12 חנויות נטו מתחילת 2009, בשטח כולל של 15,400 מ"ר, בקיזוז קיטון במכירות חנויות זהות (SSS), בשיעור של כ-2.1%.
מגזר הלא-מזון הציג קיטון בהכנסות של כ-17.3% מכ-107.2 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2009 לכ-88.7 מיליון ש"ח ברבעון הנוכחי. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מעיתוי השפעת חג הפסח אשר השפעתו על מגזר זה משמעותית אף יותר ממגזר הסופרמרקטים. במחצית כולה, נוצר קיטון בהכנסות של כ-6.2%
לכ-224.2 מיליון. הקיטון בהכנסות נובע בעיקר מקיטון בתחום הבית שקוזז מגידול בתחום הפנאי.
מגזר הנדל"ן הציג הכנסות שכר-דירה מחיצוניים של כ-5.4 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2009 לעומת הכנסות שכ"ד מחיצוניים של כ-5.3 מיליון ש"ח ברבעון הנוכחי. במחצית כולה, נוצר גידול בהכנסות של כ-1.1% בהכנסות שכ"ד מ-10.6 מיליון ש"ח במחצית הראשונה של 2009 ל-10.8 מיליון ש"ח במחצית הראשונה של 2010. הגידול נובע מעליית המדד במהלך 12 החודשים האחרונים.
הגדילה מעט את נתח השוק
מנתוני דוח נילסן למחצית הראשונה של 2010 עולה כי החברה הצליחה לשמור על כוחה ואף להגדיל מעט את נתח השוק שלה, שעומד כעת על 21.6% מכלל רשתות המזון. עוד נודע, כי החל ביצוע שלב ב' בפריסת עדן טבע מרקט במודל ייחודי בתוך סניפי מגה והשלמת פתיחת שתי חנויות בבאר שבע ובמתחם YOO בתל אביב.
מספר חברי מועדון לקוחות YOU חצה את רף 650 אלף חברים, עם פדיון מזוהה של 65%. נתונים אלו סייעו למכירות המותג הפרטי של רבוע כחול להגיע ל-7.5% מהמכירות הכוללות של הרשת, ואלו עומדות כעת על למעלה מ-500 מיליון ש"ח במונחים שנתיים.
מנכ"ל אלון החזקות ברבוע כחול, זאב וורמברנד, ציין כי "למרות עיתוי חג הפסח שהשפיע על תוצאות הרבעון השני, הנתוני מעידים כי הצלחנו להציג צמיחה עקבית ברווחיות החברה, המתבטאת בעלייה במדדים התפעוליים וברווח הנקי. המהלכים האסטרטגיים אותם ביצענו מתחילת 2009, ביניהם השקת מגה בול, המותג הפרטי, מועדון לקוחות YOU והמשך פיתוח רשת מגה בעיר ורשת עדן טבע מרקט, מאפשרים לנו לבסס את מקומנו כגורם תחרותי דומיננטי".