|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

אבו מאזן: קץ ההסתה והאינתיפאדה החמושה; שרון: מדינה פלשתינית עם רצף טריטוריאלי, נוריד מאחזים בלתי חוקיים

בוש: מחוייב למדינה יהודית תוססת; ארה"ב תנסה לוודא שהמחויבות הזאת תקוים. יעקוב אחרי זה ג'ון וולף; נציגים אלה שלי יעבדו עם הצדדים, כדי לנוע למען השלום
04/06/2003  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות

   ענבל אביב, רנית נחום-הלוי
הנשיא בוש: פסגת עקבה עלתה על כל ציפיותי; "נאמרו דברים מדהימים"

   הדר פרבר, ענבל אביב
קונדוליסה רייס: זהו זמן לאופטימיות

מירב לוי, ענבל אביב
ישראל משחררת 102 אסירים פלשתינים בהם האסיר שהורשע בהטמנת "מקרר התופת"

מירב לוי
בוש בשארם: ישראל צריכה לטפל בהתנחלויות; מובארק: שלום תמורת שטחים

   רנית נחום-הלוי
הרמטכ"ל: הפסקת האש ברשות - תוך מספר ימים; פעילי ימין ממשיכים להקים מאחזים

הדר פרבר
בוש בפיסגה: לא היה מודע למצלמות

   יואב יצחק
התרעות חמות מפיגועים - בצל פיסגת עקבה


הצהרות המנהיגים

לאחר סבב של פגישות שהחלו ב-11:00, התייצבו סמוך ל-15:30 ארבעה מנהיגים בפני התקשורת העולמית: מלך ירדן, עבדאללה, ראש הממשלה, אריאל שרון, נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, וראש הממשלה הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן).

מנהיגים אלה התייצבו בפני התקשורת העולמית, ומסרו הצהרות עליהם הסכימו בפגישות היום. הפיסגה כולה התקיימה כאשר ברקע התרעות חמות מפני פיגועים [ראו קישור].

להלן ההצהרות, המדברות בעדן:

המלך עבדאללה:


בשם אללה הרחום.

אנו באים לכאן לאותו שלום, לדו קיום ופיוס.

חלומות שהתגשמו הודות לנשיא בוש, ראש הממשלה שרון וראש הממשלה עבאס. אדוני הנשיא, אנו רוצים לראות שתי מדינות לשני עמים חיות בשלום, זה בידנו ליצור את המנגנון. חזון של שלום נירמול היחסים, הקמת מדינות. לפלשתינים אנו מציעים את סיום הכיבוש, הקמת מדינה ומבטיחים להם לחיות כמדינה חופשית. יש קשיים בדרך, אני מודע לכך. אנו מודעים לתסכולי העבר ולקשיי ההווה. כיום יש לנו מחויבות להתחיל התהליך ולחדש את התהליך הזה. פשוט עלינו לנוע קדימה. בשנים האחרונות חשנו תסכול, פחד. המתנה היקרה ביותר של אנשים נוספים היא לחיות בשלום. לא רק הם צופים בכם אלא כל העולם. רבים בעולם כולו עומדים מוכנים כדי לתת את תמיכתם להצלחת התהליך. בסופו של דבר הישראלים והפלשתינים יצטרכו להתגבר על חילוקי הדעות ולהגיע לויתורים מכאיבים. מתנות יקרות למען ילדנו ולמען נכדנו.

אנחנו יוצאים היום נגד האלימות בכל צורה ובכל מקום. כל האלימות הזאת חייבת להיפסק, וירדן תעשה כמיטב יכולתה להפסיק אותה. נוכחותו של בוש כאן היום יחד עם המנהיגים הנפגשים מהווה תמריץ לנוע קדימה. אנו מודים לך על אומץ לבך.

אני קורא לשרון ולעבאס שיהיה לכם את הרצון והאומץ להגשים את חזוננו של שלום ופיוס.

מחמוד עבאס

אני רוצה להודות לראש הממשלה שרון שהצטרף אלינו בירדן.

כפי שכולנו מתארים לעצמנו זהו רגע חשוב, הזדמנות חדשה לשלום. קיימת הזדמנות המבוססת על חזונו של בוש ומפת הדרכים ושל הקוורטט. מטרתנו היא שתי מדינות ישראל ופלשתין חיות זו לצד זו בשלום וביטחון. התהליך הוא מו"מ ישיר כדי לסיים את הסכסוך הישראלי פלשתיני ולסיים את בעיות הכיבוש שפלשתינים החיים תחתיו וסובלים מכך.

באותו זמן אנו לא מתעלמים מסבל היהודים. כמו שישראל מחוייבת למלאת התחייבויותיה כך אנו נמלא את חלקנו. אך נבהיר, לא יהיה פתרון צבאי לפתרון זה. אנו דוחים את הטרור נגד ישראלים בכל מקום אשר יהיה. זה בניגוד למסורתנו, בניגוד לדתנו, וזה פוגע במטרתנו להשיג מדינה ריבונית. נקים מדינה שמבוססת על חוק וזכויות אדם. נמצא את כל משאבינו לסיים את האינתיפאדה החמושה והצבאית.

שלטון החוק, ממשל אחיד, נשק רק בידי המוסמכים לכך וגיוון מדיני במסגרת דמוקרטית. מטרתנו ברורה, קץ לטרור. אנו קוראים לכל שותפנו למנוע סיוע צבאי וכספי לכל ארגוני הטרור וזאת כחלק מהיותנו חברי האנושות. אנו נפעל נגד הסתה לאלימות. ננקוט צעדים כדי לוודא שאין הסתה מצד פלשתינים.

האינתיפדה החמושה חייבת להסתיים.

כל כוחות הביטחון יהיו חלק מאמץ זה, ויעבדו יחד כדי להשיג מאמץ זה. אנו מחוייבים לצעדים אלה כי הם האינטרס הלאומי שלנו. חייב להיות שיפור משמעותי בחיי הפלשתינים. הפלשתינים חייבים לחיות בכבוד ולקיים חיים רגילים. לא יכול שהם יפחדו לפרנסתם. אנו מדגישים את הצורך בסיוע של הקהילה הבינלאומית ובייחוד את סיוע מדינות ערב.

המטרה – מדינה פלשתינית עצמאית בשכנות טובה עם כל מדינות האזור כולל ישראל.

אריאל שרון

כראש ממשלת ישראל, ארץ שהיא ארץ העם היהודי והאחריות העליונה שלי היא ביטחון העם, לא תהיה שום פשרה עם טרור, וישראל ככל המדינות החופשיות תמשיך להילחם בטרור עד תבוסתו הסופית.

לבסוף, ביטחון מצריך שלום, ושלום לדורות יכול להיות רק כתוצאה מביטחון. כעת יש תקווה להזדמנות חדשה לשלום עם הפלשתינים.

ישראל תמכה בכוונות הנשיא בוש - שתי מדינות: ישראל והפלשתינית, החיות זו לצד זו, בשלום וביטחון.

עם ישראל והממשלה מברכים על ההזדמנות לחדש את המו"מ על-פי מפת הדרכים, כדי להשיג את החזון.

ישראל לא רוצה למשול בפלשתינים, אלא שהם ישלטו בעצמם, מדינה דמוקרטית שתחיה לצד ישראל ותקדם את הביטחון לטווח ארוך ואת קיום ישראל כמדינה יהודית.

לא יהיה שלום ללא זניחת הטרור. נעמוד עם הפלשתינים ומדינות אחרות - כדי להילחם בטרור.

כל הצדדים ימלאו התחייבותיהם, אז נרצה להחזיר התנאים ההומינטריים לפלשתינים. אנו נפעל בצורה מכבדת את כבודם וזכויותיהם של כל העמים. אנו יכולים להבטיח לפלשתינים, כי אנו מבינים את חשיבות הרצף הטריטוריאלי למדינה פלשתינית בת-קיימא.

אנו מקבלים את העקרונות שלא יהיה שום צעד חד-צדדי. שום צעד כזה לא יכול לקבוע את תוצאות המהלך בקשר להיאחזויות הבלתי חוקיות. אני רוצה לשוב ולאשר שישראל שיש בה שלטון חוק,
וכך נתחיל מייד להוריד את ההיאחזויות שאין להן רשות.
ישראל רוצה שלום עם כל שכנותיה הערביות. ישראל מוכנה לשאת ולתת עם כל פרטנר. אני בטוח שימצאו בישראל עם המחוייב לשלום ושגשוג לכל העמים באזור.

ג'ורג' בוש

המלך עבדאללה הוא מנהיג שלגביו שלום - הוא ממשיך במסורת של אביו, חוסיין. אני מאושר להיות כאן עם ראש הממשלה שרון . הידידות החלה בזמן הקמתה של ישראל. ואני מחוייב אישית לביטחונה של ישראל. כמדינה יהודית תוססת. אני שמח להיות כאן עם ראש הממשלה עבאס. הוא מייצג את החירות של העם הפלשתיני. אני תומך בחוזקה של מטרה זו. אנו מבינים שלעמים יש זכות לשלום. אנו מאמינים שבאומץ אפשר להביא שלום למזרח התיכון. שינויים רבים וחשובים באים למזה"ת. בעירק , רודן שמימן טרור - סולק. חברה צודקת יותר קמה עכשיו. ראש הממשלה עבאס מוביל כעת את המחנה הפלשתיני על-ידי כך שהוא בונה את המוסדות של דמוקרטיה הפלשתינית על-ידי דחיית הטרור. כולם שותפים לחזון זה. כל הצדדים ירוויחו מצעד זה.

אני מברך את ראש הממשלה והתחייבותו לשפר את חייהם של הפלשתינים ולהוריד את היאחזויות ומחוותיו והבנתו של הצורך ברצף טריטוריאלי. כפי שאמר שרון - אסור לנקוט צעדים חד-צדדים. ראש הממשלה גם מכיר שזה האינטרס הישראלי שהפלשתינים ימשלו בעצמם.

ראש הממשלה עבאס מכיר את המכשולים הקיימים בדרך למה שהעולם רוצה. הוא מחויב להקים ולייצב מוסדות פלשתינים שיהיו דמוקרטיים יותר. הוא הבטיח את מאמציו לסיים את האינתיפאדה החמושה. הוא הבטיח לעבוד לסיים את הטרור. כל צעדים אלה נועדו לבנות עתיד טוב יותר לעם הפלשתיני.

שני ראשי ממשלה אלה הסכימו שהמאמץ לשלום מחייב סיום האלימות, וההסתה החוקית בבתי ספר שבהם משתמשים מנהיגים פוליטיים. שלום אמיתי מחייב תמיכת מדינות אחרות באזור. אתמול בשארם א-שייח , אמרו מנהיגים שהם מחוייבים להפסיק את התמיכה הכספית ושל נשק לקבוצות טרור ולסייע לעבאס לסלק את הטרור. ארה"ב תנסה לוודא שהמחויבות הזאת תקוים. יעקוב אחרי זה ג'ון וולף.

נציגים אלה שלי יעבדו עם הצדדים, כדי לנוע למען השלום. אין שום ברירה אחרת. שום מנהיג בעל מצפון לא יכול לקבל חודשים של הרג. שני מנהיגים אלה בעלי המצפון, מביעים את רצונם למען שלום. אם כל הצדדים ימלאו את מחוייבותינהם - השלום יבואו לבסוף. אלוהים יברך את עמלנו.

הפגישות

פיסגת עקבה החלה ב-11:00: סבב הפגישות נפתח, באווירה מתוחה וכוננות מוגברת מפני פיגועים. הנשיא ג'ורג' בוש נועד מייד עם הגיעו לפגישה עם המלך עבדאללה, בארמונו בעקבה.

ב-11:00 נועד הנשיא בוש עם ראש הממשלה, אריאל שרון. בפגישה השתתפו גם שר החוץ, קולין פאוול, ומנהל לשכת ראש הממשלה, דב ויסגלס. הפגישה הסתיימה מעט אחרי 12:00. לאחר מכן החלה פגישת שרון עם המלך עבדאללה; הנשיא בוש נפגש עם המשלחת הפלשתינית, בראשה אבו מאזן. סמוך ל-13:45 החלה הפגישה המשולשת: בוש-שרון-אבו מאזן. זו הסתיימה לקראת 15:15. לקראת 15:30 החל שלב ההצהרות. עבדאללה החל ראשון.

בסיום פגישת שרון-בוש הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה רשמית, ובה נמסר כי שרון יכריז בהצהרתו על הסכמת ישראל להקמת מדינה פלשתינית זמנית (עד הסכם קבע), שתהיה מפורזת. המדינה הפלשתינית היא שתקלוט את הפזורה הפלשתינית.

בעיצומה של הפגישה בן בוש ושרון נודע, כי אבו מאזן עומד לשנות את הצהרתו - בעקבות לחצים המופעלים עליו מצד יאסר ערפאת, באמצעות אנשיו. אבו מאזן נדרש למתן את הצהרתו, ובמקום להצהיר על "סיום האינתיפאדה החמושה", יכריז על "סיום האינתיפאדה העממית". על-פי הצהרתו של אבו מאזן, נראה כי בסופו של דבר, הוא לא נכנע ללחציו של ערפאת.

בצהרים כינס שר החוץ הירדני, מרוואן מועשר, מסיבת עיתונאים, ובה הציג את עמדת ירדן בפיסגה והתקדמות הצדדים בשיחות.

לדבריו, "כל המדינות מחויבות לתהליך הזה. בכל הפגישות נראה רצון להתקדם בתהליך השלום. מי שהיה בשארם א-שייח' אתמול ראה את המחויבות האישית של הנשיא בוש". הוא ציין, כי ירדן לא תוכל להכיר בזכות היהודים על מדינת ישראל, כל עוד ישראל לא הכירה בזכות השיבה של הפלשתינים. הוא ציין, כי כ-20% מאזרחי ישראל הם ערבים, ויש להכיר גם בזכויותיהם.

מרוואן הוסיף: "... אנו מקווים שעקבה תהיה מוצא לשלב חדש, שלב בו הצדדים יקבלו את מפת הדרכים ללא תיקונים. המאמץ מכוון מגיבוש מפת הדרכים אל הביצוע בפועל. הביצוע שיביא לסיום הכיבוש הישראלי והקמת המדינה הפלשתינית".

עיתונאים מציפים את עקבה

ההכנות לפיסגה נמשכו יותר משבוע. עקבה נוקתה וקושטה לכבוד הבאים. העיר מוצפת בעיתונאים - על-פי הערכות, כ-1000-800 עיתונאים, מכל כלי התקשורת הגדולים בעולם, הגיעו לסקר את הפיסגה.

שרון נפגש ב-11:00 עם הנשיא ג'ורג' בוש. השניים נועדו לפגישת תיאום/עידכון וכדי לסכם את פרטי ההצהרות; ב-12:00 נפגש שרון עם המלך עבדאללה; ב-13:00 פגישה משולשת - בוש-שרון-אבו מאזן; לאחר מכן יצאו המנהיגים למסור הצהרה משותפת.

שרון מגיע לפיסגה עם ארבעה שרים: אהוד אולמרט, סילבן שלום, יוסף (טומי) לפיד ושאול מופז. שרים אלה תומכים בשרון ובדרכו, כולל החלטתו ללכת על הקמת מדינה פלשתינית. שר האוצר, בנימין נתניהו, שהוזמן אף הוא, דחה הצעה להתלוות לשרון לפיסגה - בגלל התנגדותו להקמת מדינה פלשתינית.

תאריך:  04/06/2003   |   עודכן:  12/12/2003
י. יצחק, מ. לוי, ע. אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"הדמוקרטיה מכירה באפשרות החוקתית לפגוע כדין בזכויות אדם, לרבות "כבוד האדם", על-מנת לקדם מטרות לאומיות - ובלבד שהחוק הפוגע הולם את ערכיה של מדינת ישראל, נועד לתכלית ראויה, ופגיעתו אינה במידה העולה על הנדרש".
04/06/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
שר האוצר ושר התשתיות בנימין נתניהו ויוסי פריצקי, שנפגשו אתמול (שלישי) עם ראשי חברת החשמל ומזכירות העובדים, גיבשו הצעה לפיה תוקם ועדת היגוי משותפת לשני המשרדים ולחברת החשמל, שתבחן את האפשרות לבצע שינויים בכללי הרפורמה במשק החשמל שאושרה בשבוע שעבר בכנסת.
04/06/2003  |  אלונה קורן  |   חדשות
בעוד כשלושה שבועות צפויים להגיע לישראל הזמרת מדונה, יחד עם בעלה, במאי הסרטים גאי ריטצ'י, ועם השחקן האמריקני מייקל דאגלס - כך אמרה היום (ד') כתבת "פנאי פלוס", רונית מקובר, בראיון לערוץ 2.
04/06/2003  |  אלונה קורן  |   חדשות
מחיר הנפט הגולמי שבר את מחסום 30 הדולר לחבית לראשונה מאז אפריל, ונסחר ברמה של 30.67 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.
04/06/2003  |  אלונה קורן  |   חדשות
חברת קומברס פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה. דוחות החברה משקפים רבעון שני ברציפות של צמיחה בשורת ההכנסות, לאחר שישה רבעונים רצופים שקדמו להם, בהם נרשמה ירידה בהכנסות.
04/06/2003  |  אלונה קורן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il