|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מרפאת כאב תל אביב - מה חשוב לדעת לפני שבוחרים?
כתיבת המומחים
מתי יש להזמין הובלה עם מנוף?

בוז וקריאות עידוד בוועידת הליכוד: <br>שרון: אני נושא באחריות; נתניהו: לא למדינה פלשתינית

ועידת הליכוד התנהלה תוך סערת רגשות גדולה; שרון: "אני נושא באחריות, האחריות מוטלת על כתפי"; נתניהו - "לא למדינה פלשתינית"; לנדאו - "הטרור ניצח"; מופז - "מלחמה על הבית"; שלום: ערפאת ממשיך בטרור חברי הקבינט שכינס שרון התבקשו לאשר רשימה של מאחזים שיפונו בקרוב
07/06/2003  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות

לא למדינה פלשתינית

הטרור ניצח

מלחמה על הבית

לא תהיה מלחמת חאחים

יואב יצחק
החמאס נגד אבו מאזן: נמשיך בפיגועי התאבדות; השר מופז: סגר על יהודה ושומרון

ראש הממשלה, אריאל שרון, התקבל הערב בקריאות בוז בפתיחת ועידת הליכוד בבנייני האומה בירושלים. שרי הממשלה הכינו נאומים קשים נגד שרון בפתיחת ועידת הליכוד בבנייני האומה בירושלים.

האווירה בבנייני האומה היתה לוהטת. מתיחות גדולה בין הקבוצות: זו של משה פייגלין הקיצונית, לבין זו של שרון. שלטים בגנות שרון הציפו את המושבים.

שרון פתח את נאומו - אחרי שהשרים סיימו את דברם - תוך איזכור הבטחותיו. "במושב הקודם של הוועידה, ערב הבחירות לכנסת הבטחתי לכם להוביל את הליכוד לניצחון גדול, לליכוד ולדרכו", אמר-הזכיר."40 חברי הכנסת שיושבים איתנו היום כאן, יושב ראש הכנסת ויושבי-ראש כל ועדותיה החשובות, שרי הממשלה ובהם השרים המחזיקים בכל התיקים המובילים, הם העדות לניצחוננו. הניצחון הזה מטיל עלינו אחריות כבדה לעתידו של עם ישראל ולגורלו. כולנו נושאים באחריות הזו. אולם כפי דבריו של בגין, ראש הממשלה נושא בטיפ-טיפה יותר אחריות.

"רבותי הנכבדים: אני מעריך את כולם, את חברי הכנסת השרים, אני נושא באחריות, האחריות הזו מוטלת על כתפי. לפני הבחירות ובמהלכן, התוותי את הדרך שבה נלך. חזרתי על הדברים פעם אחר פעם בכנסת, בנאום שנשאתי בהרצליה ערב הבחירות, הנושא נכלל בקווי היסוד של הממשלה בראשותי. אין איש שלא שמע, אין איש שלא ידע. העם אמר את דברו בהעניקו לנו את הנצחון בכנסת. הוא בחר בדרך הזאת. בוחרי ובחורי הבחירות המקדימות לראשות הליכוד. כשם שקיימתי את הבטחתי לכם והבאתי ניצחון, אני מתכוון לקיים את הבטחתי לבוחר. אני אביא ביטחון ואני אבי שלום. חברי: מלחמת הטרור שנפתחה נגדנו לפני כאלף ימים, נכשלה. אני מודיע לכם כאן, הניצחון שאליו חתרנו הוא בהישג יד. אם חשב מי שהורה על פתיחת המערכה הזו שעם ישראל יישבר, ושצה"ל יוכה, תקוותו נכזבה לחלוטין. ההפך הגמור קרה. האויב הוכה, תוכניתו סוכלה ורוחו נשברה. הגענו לעמדת ניצחון בזכות חיילי צה"ל ומפקדיו, בזכות משטרת ישראל, בזכות אנשי שירותי הביטחון, ובזכות אנשי כוחות ההצלה. בזכות אנשי יהודה שעמדו חלוצים, ובזכות הגבורה וההתנדבות של עם ישראל כולו. ידענו לחשוק כאב מול דם הקורבנות ולהמשיך הלאה. הגענו והשכלנו להתעלות מעל ניגודים פוליטיים. כעם, אנו נדרשים לצעד נוסף בדרך לניצחוננו. פרי הניצחון יהיה ביטחון לכל תושבי הארץ. מפני מאורעות הטרור. זאת דרשנו מלכתחילה וזאת נמשיך לדרוש. כתוצאה מהעמידה האיתנה שלנו, מדינות רבות בעולם, ובראשם ארה"ב, תומכות בדרישה שלנו. תמיכה וידידות אלה הם נכס אסטארטגי למדינת ישראל. נוצרה חזית עולמית בהנהגת ארה"ב הנלחמת בטרור, וכך ייעקר גם הטרור הפלשתיני המוחלף בממשלה חדשה, המודיעה קבל עם שהיא מוכנה לשים קץ לטרור. זה גרעין ביטחוננו.

"הבהרתי בעבר, חזרתי על כך בעקבה, שפתרון נושא הפליטים הפלשתינים לא ייעשה בשיטחה של ישראל. הממשל האמריקני מבין היטיב את הסכנה הקיומית לישראל. לעולם לא יוכל שום פליט פלשתיני להיכנס לישראל. לעולם לא. בשיחות שקיימתי במשך שנתיים עם ארה"ב ועם מדינות רבות אחרות, הבהרתי שעם כל רצוננו בשלום, בתהליך מדיני, ההתקדמות בהם תלויה בראש ובראשונה בהפסקת הטרור, האלימות והסתה. הדגשתי בעקבה, כי אם הממשלה הפלשתינית החדשה לא תפעל נגד הטרור, שום דבר לא יתקדם והם לא יקבלו מאיתנו מאומה. האחריות לביטחונם של אזרחי ישראל תופקד תמיד בידי כוחות הביטחון של מדינת ישראל. רק כשנשיג את מטרותינו - ביטחון לדורות, אנחנו נתקדם להסדר מדיני שאנו מקווים שיביא להסדר קבע ולהסדר שלום.

"נעמוד בתוקף על 14 הנקודות, שהם על-פי החלטת הממשלה חלק בלתי נפרד ממפת הדרכים. לא נחזור על טעויות העבר הנאיביות. לא ניתן דבר כל עוד יימשכו הטרור, האלימות וההסתה. אבל נהיה מוכנים לעשות וויתורים כואבים כדי להגיע לביטחון ולשלום אמת. הוויתורים הללו כואבים, לי באופן אישי לא פחות מאף אחד אחר. אני לוקח לתשומת ליבי את מגוון הדעות שיש כאן היום. כל חיי עמדתי בחזית המאבק, במעמד התיישבות בכל מקום שבו היתה החזית. אני ראיתי את מיטב חברי נופלים בשדת הקטל. וכאן אני אומר לכם: שמי שאינו מבין את הכאב שבוויתור, לא יוכל לעשות שלום אמיתי. זו האמת. חברי, בימים אלה מלאו 100 ימים לממשלה החדשה. נאלצנו תוך זמן קצר לקבל שורת החלטות קשות. קיבלנו תוכנית כלכלית, שתעזור לנו לשפר את המצב הכלכלי והביטחוני.

"בנאומנו הפומביים ובשיחות הפרטיות עם הנשיא בוש, הבענו את רצוננו ללכת יחד לשלום על בסיס ההבנה שהטרור צריך להפסיק, לחלוף מעל פני האדמה. הניצחון על הטרור נמצא בהישג יד, אך הוא יכול להישמט מידנו אם נשגה. עוד ארוכה הדרך. מותר וצריך להתווכח, אסור לפלג. מותר לעיתים להרים קול, אסור לעולם להרים יד. אנשים, אחים אנחנו. כולנו. ורק יחד נוכל להגיע למטרותנו לשקט, שגשוג ושלום. אני יודע שבעזרת השם כך יהיה".

קודם לנאומו של שרון, עלו השרים אחד-אחד לומר את דברים.

נתניהו: האלטרנטיבה - ממשל עצמי לפלשתינים וסמכויות ביטחוניות בידי ישראל

מכובדי ראש הממשלה, שרון, ידידי השרים וחברי הכנסת. חברי.
ברגע זה, עלינו לעשות דבר אחד: עלינו להתאחד סביב מה שמלכד אותנו ולא להתפלג סביב מה שמפריד בנינו. כי מה שמלכד אותנו מלכד את רוב חלקי העם. קודם כל, כולנו רוצים ועומדים על כך שיהיה דיבור מוחלט של השלום, לא הודנא, אלא פירוק ארגוני הטרור. שנית כולנו דורשים את הפסקת ההסתה הנוראה. את קול פלשתין. קול פלשתין של אבו מאזן ושל ערפאת, של אחד מהם. ששיבח את ההסתה הרצחנית על חיילנו. הם צריכים למגר גם את ההסתה. הם לא עושים לא את זה ולא את זה. דבר שלישי - שמירה על אחדותה של בירתנו – ירושלים. אנחנו עומדים על כך שלא נחזור לקווי 67', ונשמר את מירב שטחי מולדתנו ששוחררו במלחמת המגן - ששת המים. אני מתכוון גם לאזורי הביטחון וההתיישבות. אנו תובעים כולנו את ביטול התביעה הפלשתינית – זכות השיבה. זכות השיבה זה דבר מוזר. זה בעצם הרעיון של מדינה אחת פלשתין מדינה שניה יקראו לה עם ישראל. אנו מתנגדים התנגדות מוחלטת של אפילו פליט אחד.

ראש הממשלה הבהיר שהוא יעמוד על כל התנאים הללו. ואנחנו מחזקים אותו. אנחנו מסכימים שעלינו להעמיד את הפלשתינים בכמה מבחני יסוד וזה כדי לראות אם יש לנו בכלל פטרנר למשא-ומתן, שותף לשלום. והיה ועמדו בתנאים הללו, מה שאני לא רואה, ואני לא מדבר על הכרזות טקטיות אלא שינוים אמיתיים שנוכל לבחון לאורך תקופה. אם יש שינוי, אז נוכל לומר שיש לנו שותף, אך לאיזה הסכם נוכל להגיע עם השותף הזה. אנחנו מכירים היטב את אי ההסכמה בנינו. אני רוצה לבחון הנחת יסוד אחת שחוזרים עליה ללא הרף ושהיא כביכול מרחיבה את הפערים. אומרים לנו שיש לנו רק שתי אפשרויות או שנמשיך לשלוט מיליוני פלשתינים או שנאפשר להם לקבל ריבונות מלאה על כל שטחי יש"ע. בעיני שתי האפשרויות פסולות. לגבי אפשרת הראשונה אני לא מכיר איש שרוצה לשלוט על האוכלוסייה הפלשתינית. לגבי האפשרות השניה – זוהי שגיאה כפולה ומכופלת. ראשית, רוב שטחי יש"ע הם ריקים ושוממים, הם תופסים רק כשליש מהשטח. רוב השטח ריק מאדם, אבל אלה חלק מהמולדת שלנו זה הבית שלנו. בודאי שהם שבעלי חשיבות אגדתית עצומה כדי לשמר את ביטחון המדינה .ולכן שליטה פלשתינית מלאה בשטחים הללו, תפתה אותם כבסיס למתקפה רצחנית מחודשת נגדנו. תהיה להם הגנה של מועצת הביטחון, ואז יגידו לנו שפלשנו למדינה זרה. הטרור שיצא מכאן יהיה הרבה יותר גרוע. ולכן שתי האפשרויות שלטון ישראלי על הפלשתינים או ריבונות פלשתינית ביש"ע, שתי האפשרויות הללו לא באות בחשבון. אבל יש אפשרות שלישי שמציעה פתרון אחראי – שמקשר במידה רבה על הפערים בינינו – שלפלשתינים יהיו כל היכולות לשלוט בעצמם אבל שום יכולות לאיים על ביטחוננו. זהו הפתרון הריאלי היחיד. ממשל עצמי מלא לפלשתינים וסמכויות ביטחוניות בידי ישראל.

אתן כמה דוגמאות:

לפלשתינים יהיו כוחות שיטור וכוחות אכיפה פנימי אבל לא יהיה להם צבא, הם יוכלו לייבא סחורות אבל הם לא יכול לייבא לשטחם נשק, אמצעי לחימה או חיילים. השליטה על המעברים הקרקעיים, האוויריים הימיים השליטה הזאת תישאר אך ורק בידי ישראל.

גם אלה בנינו שמדברים על מדינה פלשתינית מתכוונים למעשה ליישות פלשתינית מוגבלת שבה סמכויות מרכזיות נשארות בידי ישראל. אני מאמין שעמדה זאת מקובלת על רוב מכריע בעם. אבל אתם יכולים לשאול האם הסדר כזה יתקבל בעולם. חלק מזה זוכרים שהייתי שר חוץ, אני רוצה לברך את שר החוץ על העמידה האיתנה על המדינה היהודית. נפגשתי עם אדם אחד, בכיר ביותר במשרד החוץ של הודו. הוא אמר לי – יש דבר אחד שמסכן את שלום היום, זה רעיון של ריבונות בלתי מגבלת בכל מקום שבו יש טרור, הוא אמר שלדעתו באזורים בעייתיים צריך שלאכלוסיה המקומית יהיה ממשל עצמי מלא . אחרת היא תקים ארגוני טרור משלה, אולי גם נשק ביולוגי או כימי. הוא לא בהכרח התכוון לפלשתינים אלא לחבל ארץ אחר.

אני בטוח שעם ההבנות האלה נוכל להסביר לאמריקנים והם יקבלו אותם. יש כאן מישהו שחושב שאמריקנים רוצים מדינה פלשתינית עם צבא משלה,אני אומר לכם בוודאות – הם לא רוצים את זה. נקבל מדינת טרור חמושה, רודנית פנאטית בלב המזרח התיכון. המדינה תסכן את ארה"ב ואת העולם כולו, זה יהיה בית ספר למתאבדים מכל העולם. פקולטה לחמאס, פקולטה לג'יאהד איסלמי. לכן ברור לי שנוכל להסביר את העמדה הזאת לנשיא ולעם האמריקני. להסביר שיש דרך אחרת להשיג יציבות וביטחון.

אני מבקש מכל אחד אחד מכם, מכם ומכולנו להתאחד היום כדי לבלום את הסכנה. עלינו לצאת למתקפת הסברה , עלינו לעמוד על העקרונות שלנו בתוקף לא כדי לעצור את התהליך המדיני אלא לגרום לתהליך מדיני אחראי ואמיתי שיביא סוף סוף לשלום.

תודה רבה לכם.

השר לנדאו: הטרור ניצח

השר עוזי לנדאו תקף את מעשיו של ראש הממשלה אריאל שרון. לדבריו, "הטרור ניצח, והדגל הכחול לבן הפך ללבן. מפת הדרכים מעניקה להם הישגים נכבדים כאלה שלא קיבלו באוסלו, למשל מדינה פלשתינית, למשל הקפאות התנחלויות, דבר שלא היה באוסלו, למשל בינאום הסיכסוך. שילמנו מחיר יקר, הרוגים ופצועים ומחיר כלכלי. והבינאום - זה בדיוק מעוללת לנו מפת הדרכים. הם יקימו מנגנון פיקח והם יתערבו. הכל כתוב במפת הדרכים".

לנדאו הוסיף ואמר: "הייתי הראשון שהציע לך לאחר שנתניהו התפטר לעמוד בראש הליכוד. איני מבין אותך. כאשר ראש הממשלה אומר בלטרון כי מדינת ישראל רוצה לתת לפלשתינים מה שאף אחד אחר לא נתן להם. לא הבריטים ולא הטורקים. אנחנו רוצים לתת להם מדינה. איך זה שראש הממשלה רוצה לתת נחלת אבות בידי זרים".

מופז: זו היא מלחמה על הבית

מופז נשא גם הוא נאום תקיף נגד הפלשתינים. להלן עיקרי דבריו:

"על הפלשתינים לדעת לא נתפשר על ביטחון אזרחי ישראל. נבחן בשבע עיניים את מעשה של הממשלה. אנחנו נלך בזהירות צעד אחר צעד שלב אחר שלב. לא תהיה שום התקדמות. אני רוצה להדגיש: לא יהיה שום צעד ללא עשייה ממשית בשטח על ידיהם. לא נסתפק בהפסקת אש. נדרוש מלחמה עיקשת בטרור. הם חייבים לפרק את ארגוני הטרור, ואם לא נראה הישגים בשטח, לא נשקוט. נעשה כל הדרוש להבטיח את שלומם של אזרחינו. מרכיבי הביטחון הם אבן היסוד והם השיקול המוביל. לא נסכים לשום פגיעה בביטחונם של אזרחי המדינה. בארץ הזאת ישכון שלום רק אחרי שיהיה בה ביטחון. אין סיכוי לשלום ללא ביטחון אישי. הנוסחה המובילה אותנו היום והיא חד-משמעית: רק ביטחון יביא שלום. ירושלים תישאר בירת ישראל המאוחדת לנצח נצחים. שלמות ירושלים היא שלמות העם. היא הקשר של העם היושב בציון.

"ישראל לעולם תישאר מדינה יהודית. היו שהציעו לנו פשרה בעניין זכות השיבה, לכל אלה אמר מילה אחת – לא. לא נסכים בשום תנאי והסבר, לתביעת פלשתינית לזכות השיבה. כפי שלא נסכים להפקיד את ביטחוננו בידי הזרים. בקעת הירדן תישאר בשליטה ישראל. לא נוותר על חזון ההתיישבות והיה העוגן של המפעל הציוני. במאבק שנכפה עלינו התגלה עם ישראל בגדולתו.

"זוהי מלחמה על הבית ובמלחמה הזאת אנו ננצח".

השר שלום: לא תהיה מלחמת אחים

"לפני שבועיים התקבלה אחת ההחלטות הקשות ביותר שאני הייתי צריך לעמוד בהם", אמר השר סילבן שלום. "החלטה שהיתה קשה כקריעת ים סוף. יש לדעתי לתת סיכוי למהלך המדיני ולבחון אותו. יחד עם זאת אסור לנו לשקוט באשליות. ממשלת קודמות שגו באשליות כאשר עשו תהליכי שלום, הם עשו זאת מתוך רומנטיקה.

"לכן צריכים להיערך אליהם מבעוד מועד. הפיגוע היום נתן לנו תזכורת קשה לכך שארגוני הטרור עדיין לא זנחו את דרך הטרור, עדיין לא הסכימו עם קיומה של מדינת ישראל. אבל אנחנו הודענו בצורה מפורשת ובצורה ברורה: הממשלה הזאת לא תלך בשני מסלולים במקביל – מסלול של טרור בשעות הבוקר, ומסלול של משא-ומתן בשעות הערב. ממשלות העבודה היו מוכנות ללכת לתהליך מקביל של טרור ושלום בו-זמנית. אבל הם לא הצליחו. לכן, מה שדרוש עכשיו, זוהי החלטה אסטרטגית אמיתית להילחם בטרור. החלטה לפרק את תשתיות הטרור. לא נסכים להפסקת אש מבית מדרשם של הפלשתינים, כי אנחנו לא נהיה בני הערובה - גם של החמאס וגם של הג'יהאד. הם צריכים לדעת ששעון החול הולך ואוזל.

"הפסקה מוחלטת של הטרור, השמדה של תשתיות הטרור, הפסקה מוחלטת של ההסתה ואיסוף הנשק הבלתי חוקי. הדברים האלה הם הדברים שיעמדו לנגד ענינו.

"אמרתי לפי שנתיים שצריך להביא לסילוקו של ערפאת. מאז ועד היום, ערפאת עומד מאחורי פעולות הטרור, נותן מסתור למבוקשים במוקטעה, כאשר עד היום הוא מעורב בנושא הטרור. הממשלה הנוכחית הצליחה להרחיק את ערפאת מכל פעילות במו"מ בינינו לבין הפלשתינים. ערפאת כמובן לא יכול להיות פרטנר שלנו. הממשלה תעמוד כדי שערפאת לא יהיה האיש שיוביל את הפלשתינים.

"גם אצלנו במדינת ישראל לא תהיה מלחמת אחים, איש לא ירים יד על שכניו, על אחיו, ועל לוחמיו. מפעל התיישבות היא מפעל יקר לכולנו. מפעל ההתיישבות הוא המפעל שחיזק את ביטחונה של מדינת ישראל. כולנו צריכים לדעת שגם תושבי התיישבות זכאים לביטחון. לכן עלינו לעשות הכל כדי ללכת לתהליך הזה, עם שמירה על עקרונותינו. עקרונות השוללים כל שיבה של פלשתינים לתוך תחומי ישראל".

השר אולמרט: הממשלה נלחמת בתעוזה

"אין ממשלה בתולדות ישראל שנלחמה נגד הטרור בתעוזה גדולה יותר, בתקיפות גדולה יותר, בנחישות גדולה יותר מהממשלה שאריאל שרון עומד בראשה", אומר אולמרט. "היא לא נלחמה בהפגנות סרק, היא נלחמה בכל התושיה, בכל התיחכום, בכל האומץ ובכל הנחישות שהיו דרושים, והיא תמשיך להילחם בטרור עד אשר הטרור ימוגר.

"אני רוצה לדבר במיוחד לאלה שאינם מסכימים עם החלטת הממשלה. אני מבין את הכאב שלכם ואת החששות שלכם. אני יכול לומר לכם: לא היה שר אחד, לא רק מאלה שהצביעו נגד, שלא עשה את זה עם חששות ועם פחדים, ועם דאגה נוכח הרבה מאוד דברים שישנם במסמך והם אינם לרוחנו.

"אני זוכר את הבחירות ב-96', אני זוכר שראש הממשלה דאז בא אלינו לליכוד ואמר אנחנו צריכים להודיע שנתמוך בהסכמי אוסלו. מה אתם חושבים שזה היה קל. שהליכוד החליט תמוך בהסכמי אוסלו, עשינו את זה בשמחה ובחדווה. גם אז לא עישנו את זה בהתלהבות, אלא בדאגה, ובידיעה שלא נתפשר בנושא הטרור. אבל עובדה היא: ממשלת ליכוד דאז, עשתה את הצעד הקשה הזה, והחליטה להמשיך את מדיניות הממשלה הקודמת ולקבל את הסכמי אוסלו.

"אבל הממשלה הזאת החליטה, ובצדק, החלטה שברגע זה היא מונה לבדוק אם יש סיכוי להגיע להבנה עם ממשלה פלשתינית, שאומרת: אולי היא לא תעמוד באמירה שלה – שאומרת שהיא רוצה להילחם בטרור ורוצה לעשות איתנו שלום. ייתכן מאוד שכל זה יתברר כדבר בלתי מעשי. איננו הולכים לוותר ויתור אחד, מבלי שהממשלה תקיים את ההתחייבות שלה להילחם בטרור. אם יש סיכוי להגיע להבנה עם ממשלה כזאת, כל הכבוד לממשלת ישראל, מהליכוד, שמוכנה לעשות את המהלך הזה. אל תכעסו עלי. אני מצטער מעומק ליבי שאתם כל כך מעטים כאן. אני הייתי רוצה שהיציע יהיה מלא בשלטים, כדי שהעולם ידע כמה קשה לממשלה הזאת, כמה כוח נדרש ממנה כדי לעשות את מה שהיא עשתה. אבל אולי טוב שהציבור בארץ ובעולם ידע שאריק שלום מדבר בשם רוב הליכוד, בשם רוב הציבור בישראל".

שרון זומן: מדוע החלטת בניגוד למצב הליכוד

ועידת הליכוד התכנסה לדון בהתפתחויות המדיניות האחרונות. שרון הוזמן - כדי להסביר מדוע פעל בניגוד להחלטות הליכוד, ומדוע הציע הקמת מדינה פלשתינית, בניגוד מוחלט למצע הליכוד. עדיין לא ברור אם תתקיים הערב הצבעה.

ישיבת הוועידה מנהולת על-פי סדר יום שייקבע על-ידי שני יושבי ראש: אורי שני, נאמנו של שרון; והשר ישראל כץ, נאמנו של בנימין נתניהו. יושבי הראש חלוקים בדעותיהם ולכן לא הוגש לחברי הוועידה נוסח מסוכם. חברי כנסת בולטים נוספים ביקשו לשאת דברים.

אמש נועדו שר החקלאות, ישראל כץ, ומקורבו של שרון, אורי שני, בניסיון לגבש הצעת החלטה מטעם נשיאות הוועידה, שבה יוכלו לתמוך גם שרון וגם בשרים המתנגדים למפת הדרכים. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות לאחר שזו לא כללה התנגדות להקמת מדינה פלשתינית.

בליכוד כבר מצחצחים חרבות. משני הצדדים. אנשי נתניהו עומדים לצאת בתקיפות נגד מפת הדרכים בכלל ונגד מדינה פלשתינית בפרט. אנשי שרון, לעומת זאת, ושרון עצמו, עומדים להציג את ההישגים: הכרזת הנשיא ג'ורג' בוש על מדינה יהודית; הכרזה/התחייבות אבו מאזן להפסיק את האינתיפאדה החמושה; התחייבות מדינות ערב להכיר בישראל.

ראש הממשלה, ינאם בשעה 20:00 ויחתום את הדיון. בוועידה ינאמו גם שר האוצר, בנימין נתניהו, מ"מ ראש הממשלה השר אהוד אולמרט, שר החוץ, סילבן שלום, עוזי לנדאו ושר הביטחון, שאול מופז.

כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני:

הבוקר (יום א'), כינס ראש הממשלה, שרון את הקבינט המדיני-ביטחוני, כדי לדווח לקבינט על תוצאות הפגישות בפיסגת עקבה, וכן לדון בפינוי מאחזים בלתי חוקיים. ישיבת הממשלה הקבועה ליום א', נדחתה ליום ד'.

שרון הציג בפני חברי הקבינט רשימה של מאחזים בלתי חוקיים, אותם תפנה הממשלה בקרוב. חברי הקבינט התבקשו לאשר פינוי מיידי של המאחזים. הרשימה גובשה בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. הקבינט קיים גם דיון מדיני, באשר לתוצאות הפיסגה.

תאריך:  07/06/2003   |   עודכן:  12/12/2003
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת פולקסווגן תפסיק את ייצורה של החיפושית המקורית, המיוצרת עדיין במיפעלי פואבלה שבמקסיקו. כך הודיע (יום ו', 6.6.2003) דובר חברת פולקסווגן בהודעה רישמית מברלין. הדובר לא נקב במועד המדוייק להפסקת הייצור, להוציא ציון כי מדובר ב"סוף הקיץ הקרוב."
07/06/2003  |  עמוס באר  |   חדשות
המכונית שבתמונה עשויה להיות התשובה האמריקנית, להצלחתה המסחררת של מכונית המיקרו-מיני מדגם סמארט האירופית. המכונית של מק'דונלד היא תשובה בתצורה מסחרית פתוחה, לשלל גירסאות הלימוזין המזערית של הסמארט החדשנית.
07/06/2003  |  עמוס באר  |   חדשות
מטיילי חג השבועות יכולים לדווח בזמן אמת אודות צרכי תשתית התחבורה הנדרשים עתה ברחבי המדינה. צווארי הבקבוק התחבורתיים הפגינו בחג המטוייל את מלוא עצמתם, ורשימת הפתרונות המוצעת מתפרסמת כאן בפרוט, מהווה מאזן של ביקוש והיצע תחבורתיים.
07/06/2003  |  עמוס באר   |   חדשות
חברת קרייזלר האמריקנית הציגה במפתיע הפסד עתק בן 1.1 מיליארד דולר לרבעון החולף (ינואר-מרס 2003), והמומחים יוצאים מגדרם על-מנת למצוא סופרלטיב מתאים לגודל השערוריה.
07/06/2003  |  עמוס באר  |   חדשות
נשיא ארגנטינה החדש, נסטור קירשנר, אישר לפרסם מסמכים עליהם הוטל עד כה חיסיון - בנוגע לפיגוע בשנת 1994 בבניין 'אמי"ה' - המרכז היהודי בבואנוס איירס. בפיגוע נהרגו 85 בני אדם.
06/06/2003  |  ענבל אביב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
תגובה לכותרת הראשית בידיעות אחרונות לפיה מערכת הביטחון ממליצה לדרג המדיני לעצור את המלחמה בעזה בהסכם עם חמאס
יורם אטינגר
יורם אטינגר
המעבר פועל מכוח תובנות העומדות בסתירה למציאות    תובנות מערביות היכו שורש גם בישראל והביאו לשינוי מדיניות ולפתיחת מו"מ עם ארגוני הטרור פתח ואש"ף, על-אף שחזונם הוא "שחרור פלשתין מהנה...
רון בריימן
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il