"הדיון היום הוא תחילת המסע להורדת מחירי הדלק על-מנת שהחגיגה על גבו של הצרכן תיפסק. אני קורא לחברות הדלק להידבר עם ועדת הכלכלה כי לבסוף נצליח" - כך אמר (יום ד', 26.1.11) יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), בדיון מיוחד בנוגע למחירי הדלק הגואים.
לדברי שאמה-הכהן, למחיר אחראים ממשלת ישראל, משרד האוצר ומשרד התשתיות. "משרד האוצר אחראי על מיסוי הדלק ומשרד התשתיות מופקד על מרווח השיווק ששובר שיאים לעומת אירופה. במונחים שנתיים מדובר במיליארדי שקלים המשולמים על-ידי הצרכן הישראלי".
ח"כים נוספים, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, דרשו בוועדה מהממשלה להפחית את מחירי הדלק.
אקוניס: "מנהיגות אמיצה יודעת גם להודות בטעות"
יו"ר ועדת הכלכלה לשעבר, ח"כ
אופיר אקוניס (ליכוד), אמר בדיון כי "מחירי הדלק צריכים לרדת נקודה! בין אם בשינוי תחשיב השיווק ובין אם בהורדת מס הבלו - המחיר חייב לרדת. מנהיגות אמיצה יודעת גם להודות בטעות, להיות קשובה לרחשי הציבור ולשנות החלטות שגויות".
ח"כ
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה) אמרה כי "אזרחי מדינת ישראל עובדים כמו חמורים, אבל הממשלה הזו חושבת שמדובר בפרות, אותן ניתן לחלוב ולחלוב ולחלוב. אבל הפרה הזו רזה והממשלה חייבת להבין את הרמז. הממשלה חייבת להבין כי לציבור כבר לא נותר מה להפסיד. לצערי הרב, לא ירחק היום ונמצא עצמנו במציאות של הפגנות כמו בטוניסיה. אני באמת חוששת שבסוף יהיה פה דם!".
ח"כ
נחמן שי (קדימה) המשיך עם מוטיב הפרה: "יש לי חדשות רעות. הפרה החולבת התייבשה והחלב נגמר. המחאה הציבורית הולכת ומתגברת ובסופו של דבר תשבור את ראש הממשלה כיוון שאינו מסוגל לעמוד בלחצים. נתניהו ושטייניץ חייבים לתקן את העוול באופן מיידי ולספוג את העלייה הצפויה במחירי הדלק".
בנוסף, אמר ח"כ שי: "על חברי הכנסת של הליכוד להפסיק לתפוס טרמפ על חברי קדימה שמובילים את המאבק הפרלמנטרי בעליית מחירי הדלק. חברי סיעת הליכוד משחקים משחק כפול; הם תומכים בממשלה מבית ואחר-כך מציגים את עצמם כלוחמים למען הציבור בחוץ".
מכה נוספת לכיס בתחילת פברואר
כזכור, לפני כחודש עלו מחירי הדלק בכ-43 אגורות למחיר שיא של 7.14 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי, על-רקע העלאת מס הבלו על-ידי הממשלה ב-20% והתייקרות הנפט. מחיר הבנזין צפוי להתייקר שוב ב-1 בפברואר בכ-15 אגורות לליטר 95 אוקטן בתדלוק עצמי, הפעם בשל עידכון המחירים השנתי, המושפע מעליית מחיר הנפט בעולם והעלייה בשער הדולר.