|   15:07:40
  איציק וולף  

  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

רצח הילדה רוז

רוני רון הורשע ברצח, מארי פיזם - בשידול לרצח

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע את רוני רון ברצח נכדתו בת הארבע רוז פיזם ואת אמה של רוז, מארי פיזם, בעבירה של שידול לרצח התביעה מבקשת לגזור על כל אחד משניהם מאסר עולם גזר הדין יינתן ב-30 במאי מארי פיזם התמוטטה על דוכן הנאשמים ופונתה מן האולם פרקליטתה של פיזם: הוגשו חוות דעת שעשויות להשפיע על העונש שייגזר עליה
19/05/2011  |   איציק וולף, איתמר לוין   |   חדשות   |   תגובות
מארי פיזם ורוני רון בבית המשפט [צילום: פלאש 90]

רוז פיזם

רצח בכוונה תחילה. רוני רון [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע (יום ה', 19.5.11) את רוני רון ברצח בכוונה תחילה של נכדתו בת הארבע רוז פיזם ואת מארי פיזם, אמה של רוז, בשידול לרצח בכוונה תחילה. התביעה מבקשת להטיל על כל אחד מהם עונש מאסר עולם. גזר הדין יינתן ב-30 במאי.

השופט אברהם טל, שישב בראש הרכב השופטים, זכה להסכמה פה אחד גם של חבריו להרכב - השופטים ד"ר אחיקם סטולר ורות לורך.

השופט טל ציין בהכרעת הדין כי הוא אינו מאמין לטענתו של רון על כך שהרג בטעות את רוז כשהיכה אותה בחוזקה ברכב.

"אינני מאמין לגרסת "המכה ברכב" שגרמה, לדברי הנאשם במהלך חקירתו, אך לא בתחילתה, ובעדותו למותה של רוז...גם אם הייתי מקבל את גרסתו של הנאשם לפיה מותה של רוז נגרם כתוצאה ממכה שהיכה אותה ברכבו לא הייתי מקבל את טענתו שמדובר במכה שהנחית עליה בשוגג וללא כוונה לגרום למותה שכן התנהגותו לאחר המכה היא התנהגות מפלילה שיש בה כדי ללמד על כוונתו לגרום למותה", ציין.

לדבריו, לאחר שרון הבחין שרוז נפגעה מן המכה הוא לא ניסה לבצע בה החייאה או להסיע אותה לקבלת טיפול במוסד רפואי כלשהו אלא העדיף להחליט בעצמו שרוז כבר איננה בין החיים והכניס אותה לתיק הגדול שלקח מראש על-מנת להעלים בתוכו את גופתה.

"לא מדובר בתוצאה של אובדן עשתונות או של בלבול חושים או של חוסר אונים אלא לטענת הנאשם הוא נסע את כל הדרך מנתניה לנחל הירקון כדי להשליך לתוכו את התיק הכבד ובתוכו גופתה של רוז על-מנת שתשקע במימיו ולא יתגלה דבר מותה", ציין.

מכיוון שהראיות במשפט היו נסיבתיות ציין השופט טל בהכרעת הדין כי הלכה פסוקה היא שניתן להרשיע נאשם על סמך ראיות נסיבתיות אשר מובילות למסקנה החד-משמעית שהוא ביצע את העבירה המיוחסת לו גם כאשר מדובר בעבירה של רצח וגם אם אין ראיה מדעית או ראייה ישירה לאופן ולמועד גרימת מותו של הקורבן.

"במקרה שבפנינו יש בראיות המהימנות שהובאו ע"י המאשימה באשר לנאשם ובהעדר הסבר סביר ואמין לנסיבות מותה של רוז כשהייתה עם הנאשם כדי להביא למסקנה החד-משמעית שהוא גרם בכוונה תחילה למותה של רוז. לאור כל האמור לעיל אני מציע לחברי הנכבדים שבמותב להרשיע את הנאשם בעבירה של רצח בכוונה תחילה", ציין.
הכרעת דין תפ"ח 10953-09-08 מדינת ישראל נ' רון ומרי פיזם
בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הרשיע את רוני רון ברצח בכוונה תחילה של נכדתו רוז פיזם בת הארבע ואת אמה, מארי פיזם, בשידול לרצח בכוונה תחילה. "לאור כל האמור לעיל, אנו מרשיעים את הנאשם 1 בעבירה של רצח בכוונה תחילה, לפי סעיף 300(א)(2) לחוק העונשין, תשל"ז-1977. לאור כל האמור לעיל, אנו מרשיעים את הנאשמת 2 בעבירה של שידול לרצח בכוונה תחילה, לפי סעיף 300(א)(2) יחד עם סעיף 30 לחוק העונשין, תשל"ז-1977".
פרוטוקול: תפ"ח 10953-09-08 מדינת ישראל נ' רון ואח'
פרוטוקול הדיון בעקבות הרשעת מארי פיזם ורוני רון ברצח רוז פיזם

מארי שידלה את רון להיפטר מרוז לצמיתות
[צילום: פלאש 90]

השופט טל ציין עוד כי הוא אינו מאמין גם לגרסתה של מארי פיזם וקבע כי מדובר ב"גרסת חיפוי" וקבע כי הוכח ששידלה את רון לרצוח את בתה הקטנה.

"לא הוכח בפנינו כי הנאשמת נטלה חלק ברציחתה של רוז, כמבצעת בצוותא. ואולם, כפי שיפורט להלן, הוכח שהיא שידלה את הנאשם לעשות כן בכוונה לגרום למותה", כתב בהכרעת הדין.

"מארג הראיות הנסיבתיות, על-רקע ההתרשמות הבלתי אמצעית מדברי הנאשמים, מוביל למסקנה חד-משמעית כי הוכחו ביחס לנאשמת יסודות העבירה של שידול לרצח. מעשיה ודבריה של הנאשמת מובילים למסקנה ההגיונית היחידה כי היא שידלה את הנאשם להיפטר מרוז לצמיתות, ובדרך בלתי חוקית לאחר שלא נמצאה מסגרת חוקית חוץ ביתית להחזקתה, תוך שהיא צופה את האפשרות שהנאשם ייפטר מרוז ע"י הריגתה, והיא חפצה באפשרות זו, גם אם כמוצא אחרון, והגם שלא לקחה חלק בביצוע המעשים ולא תיכננה את דרך ביצועם. לנאשמת לא היה הסבר חלופי שהינו אמין וסביר ומעוגן בראיות, למארג הראיות הנסיבתיות ומשכך הן מובילות למסקנה החד-משמעית לפיהן הנאשמת שידלה את הנאשם לגרום למותה של רוז", ציין.

עוד קבע כי גם לאחר היעלמה של רוז פעלה פיזם באופן שמלמד על כוונתה שרוני רון יגרום למותה של רוז והסכמתה לתוצאת המוות.

לדבריו, התנהגותה ודבריה של פיזם במהלך חקירותיה במשטרה ובעדותה בבית המשפט, מהווים גורמים חשובים בהבנת סיפור המעשה ומארג הראיות ויש בהם כדי להעיד על היותה משדלת לרציחתה של רוז ועל רצונה בהשגת התוצאה הקטלנית.

"לאור כל האמור לעיל, אני מציע לחברי הנכבדים שבמותב לזכות את הנאשמת, מחמת הספק, מהעבירה של ביצוע בצוותא של רצח ולהרשיעה בעבירה של שידול לרצח", ציין.

השופט דחה לחלוטין גם את טענותיהם של רון ופיזם על כך שחוקרי המשטרה ביצעו את החקירה בדרכים לא כשרות. בין הטענות שנדחו הייתה טענתה של פיזם כי המשטרה ניצלה את חוסר השליטה שלה בשפה העברית.

מארי פיזם התמוטטה והתקשתה לנשום

מארי פיזם פרצה בבכי למשמע הכרעת הדין ורוני רון נראה המום. לאחר מספר דקות התמוטטה פיזם על דוכן הנאשמים כשהיא מתייפחת בקול רם והשופט הורה למשמר בתי המשפט לפנות אותה מן האולם.

פרקליטתה של פיזם, עו"ד רויטל סוויד, אמרה לאחר הקראת הדין כי מארי לא ציפתה להרשעה בעבירה הקשורה לרצח אלא בעבירה של המתה.

"לא ציפינו להרשעה ברצח או בעבירה שקשורה לרצח אלא בעבירה של המתה. הרשעה ברצח או בשידול לרצח היא הרשעה מאוד קוטבית ויש לבחון בדקדוק את הכרעת הדין", ציינה.

לדבריה, לאחר שהתמוטטה פיזם היא לא אמרה דבר ואף התקשתה לנשום.

עוד ציינה כי לבית המשפט כבר הוגשו חוות דעת הנוגעות לפיזם והנתונות תחת חיסיון אשר להערכתה עשויות להשפיע על העונש שייגזר על מרשתה.

"כשנגיע ל-30 במאי ויהיה דיון על ענישה מופחתת. בעניינה של מארי הוגשו לבית המשפט חוות דעת שיש בהן כדי להשפיע על העונש שניתן לה. אנחנו נקיים את הדיון הזה במועדו", אמרה.

הגופה הושלכה לירקון בתוך מזוודה
[צילום: מן הטלוויזיה]

ב-12 במאי 2008 הגיע הסב רון לאסוף את נכדתו רוז בת הארבע מבית אמו בנתניה. זו הייתה הפעם האחרונה שהילדה נראתה בחיים. אולם, לרשויות הרווחה נודע דבר היעלמותה רק כחודשיים לאחר מכן. בעקבות זאת החלו חיפושים נרחבים בארץ, ובמקביל נעצרו מארי פיזם ורון. לבסוף הודה רון שהיכה את רוז, הכניס את גופתה לתוך מזוודה והשליך למי הירקון בתל אביב. צוללני המשטרה משו כעבור ימים אחדים את המזוודה ומצאו בה את גופתה של רוז.

כתבי האישום הוגשו בספטמבר 2008, שעות ספורות לפני שהובאה רוז למנוחות בצרפת. בכתבי האישום לא צוין כיצד נרצחה רוז ומתי. הפתולוג ד"ר חן קוגל קבע: "רוז פיזם כבר הייתה מתה כשהושלכה בתוך תיק למי הירקון". לדבריו, "העובדה שהבגדים בתיק היו מסודרים מוכיחה כי כאשר התיק נזרק לנחל, הילדה כבר לא הייתה בחיים".

מארי ואביה של רוז, בנג'מין (בנו של רון) עלו לארץ עם הילדה בשנת 2004. הם התגוררו בביתו של הסב. בשנה שלאחר מכן יחסיהם של מארי ובנג'מין הגיעו לקיצם, ואביה של רוז לקח אותה חזרה לצרפת. מארי נשארה בישראל, הפכה לבת-זוגו של רון (חותנה) ולשניים נולדו שתי בנות. ב-2007 הצליחה האם לקבל חזקה על רוז והן שבו להתגורר יחדיו בארץ, יחד עם הסב רון שהפך לאביה החורג.

בכתב האישום נטען, כי בני הזוג התקשו לגדל את רוז. "בעקבות קשיים אלה החליטה מארי כי אינה רוצה שרוז תמשיך להתגורר עימם. מכאן ואילך הפצירה מארי ברוני שידאג להוצאת רוז מביתם. מארי אף איימה כי אם לא יעשה כן, תתאבד". בעקבות זאת, עברה רוז להתגורר בבית אמו של רון בנתניה.

ב-12 במאי ביקשה הסבתא מבנה שיקח את רוז והתנתה את חזרתה לביתה בכך שרון ידאג לרישומה למסגרת חינוכית. על-פי כתב האישום, פיזם דרשה מרון בבכי וצעקות שלא יחזיר את רוז לביתם. הוא לקח את רוז, ואז, "במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, גמלה בליבם של הנאשמים לגרום למותה של רוז והם החליטו להוציא זאת לפועל בדרך שאינה ידועה למאשימה".

לטענת המדינה, "הנאשמים או מי מהם נטלו תיק נסיעות גדול מדירתם וזאת במטרה להכניס לתוכו את גופתה של רוז. הנאשמים או מי מהם הכניסו לתיק בגדים ומיטלטלין שונים השייכים לרוז. בהמשך נטל הנאשם את התיק ובתוכו רוז או גופתה, והשליכו לתוך מי נחל הירקון בתל אביב".

רון טען בעדותו, כי במהלך הנסיעה רוז קפצה באוטו והשתוללה. "העפתי אותה ונתתי לה פליק. לא יכולתי שלא לתת לה את הסטירה", אמר, "זה נשמע מזעזע כי אם היו מחזירים אותי לאותה השנייה, בטח לא הייתי נותן לה אם הייתי יודע שזה יגרום למוות, אבל בעוד אלף פעמים אחרות הייתי נותן".

לדבריו, כתוצאה מעוצמת המכה "היא התעופפה מאחורי על הדלת של האוטו ונפלה על המושב". הוא לא ייחס למכה חשיבות וסבר שהילדה שקטה בגלל שנעלבה. "אני ממשש לה את הרגל, אומר לה לדבר והיא לא עונה", טעו. "עצרתי בצד את האוטו, פתחתי את הדלת ואני רואה את הילדה מוטלת על הצד, על המושב. אני נוגע בה ורואה שהיא לא מגיבה. הראש שלה נשמט על המקום. הראש שלה נופל לגמרי מפורק. הרמתי אותה לידיים והבנתי שפשוט היא מפורקת, התפרקה לי הילדה בידיים".

רון הוסיף: "נכנסתי להלם, לפאניקה, לפחד ולהיסטריה. צעקתי לשמים 'רוז, רוז', התחננתי שתחזור, 'אבא מבקש סליחה', דיברתי כאבא לא כסבא. הלכתי לשים את הפחד שלי בירקון. הבנתי שגמרתי אותה בהינף יד, בשבריר של שנייה".

פיזם טענה, כי ידעה מה עלה בגורלה של בתה ורק כעבור כמה ימים אמר לה רון: "זה נגמר, רוז לא תחזור", לדבריה, רון נהג כלפי בתה באלימות קשה, אך למרות זאת "מעולם לא חשבתי שזו לא הייתה תאונה. לא חשבתי אף פעם שהבת שלי נמצאת בתוך מזוודה".

תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
איציק וולף, איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוני רון הורשע ברצח, מארי פיזם - בשידול לרצח
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
19/05/11 14:10
2
כדאי לה להפסיק
19/05/11 15:25
3
אמנון לביא-לוי
19/05/11 20:18
4
חנה שרה
19/05/11 22:21
5
קורןנאוה טבריה
19/05/11 22:26
6
אמיתי
22/05/11 09:34
7
אובאמה
22/05/11 19:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חסיד אומות העולם, סוזה מנדש, שבעת מלחמת העולם השנייה היה קונסול פורטוגל בבורדו שבצרפת, הציל במו ידיו 30 אלף יהודים אירופאיים מהשמדה, לאחר שדאג להנפיק לכולם אשרות-יציאה לא-חוקיות לפורטוגל, כדי שיוכלו להימלט מהתופת הנאצית.
19/05/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, מאנשי העסקים הבכירים והוותיקים בישראל, יכהן כדיקן בית הספר לכלכלה וניהול של המכללה האקדמית תל אביב-יפו. כך אישרה אתמול (ד', 18.5.11) המועצה האקדמית של המכללה, לאחר שקיבלה את המלצותיה של ועדת האיתור שבחנה מועמדים לתפקיד.
19/05/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
המדינה תשלם 900,000 שקל לעזבונו של רוני קבלאן, אשר התאבד בספטמבר 2005 בהיותו נתון במעצר. כך קבע (11.5.11) בית המשפט המחוזי בנצרת, אשר דחה ערעורים הדדיים על פסק דינו של בית משפט השלום בעיר.
19/05/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
אדישותם של חברת ערגד, המגדלת דגים בכלובים במפרץ אילת, ומנהליה הביאה למותו של אבישי ריעני, שהיה ראש מחלקת הים בחברה. כך קובע (9.5.11) בית המשפט המחוזי בתל אביב.
19/05/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערב צאתו של ראש המשלה לוושינגטון משוכנעים 85% מהציבור הישראלי כי הימנעות של אובמה משחרור יהונתן פולארד כעת תהיה בבחינת עוול - כך קובע סקר של מכון סמית שנערך השבוע.
18/05/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il