|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
הנשיא פרס אוחז במדליה ולשמאלו יצחק נבון [צילום: פלאש 90]

בית הנשיא מציג: עיטור ליחידי סגולה

נשיא המדינה פרס, יצחק נבון ומאיר שמגר חשפו במסיבת עיתונאים מיוחדת את שמות הזוכים הראשונים בעיטור הנשיא המוענק לראשונה: קיסינג'ר, ג'ודי פלד-קאר, הרב שטיינזלץ, אורי סלונים, קרן רש"י וזובין מהטה
09/02/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   פרסים   |   תגובות

לראשונה בישראל הוכרזו (יום ה', 9.2.11) הזוכים בעיטור הנשיא המוענק זו השנה הראשונה ליחידי סגולה (אנשים פרטיים וארגונים), שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמה ומופת ליזמות, לחדשנות, ליצירתיות ולחזון. הענקת עיטור מעין זה היא מסורת הנהוגה בקנדה בהענקת ה–ORDER OF CANADA, בצרפת – בהענקת "הלגיון דה אונר", ובאיטליה, שם מעניק הנשיא עיטורי כבוד על-פי החוקה האיטלקית.

נשיא המדינה וחברי הוועדה המייעצת לנשיא בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס), מאיר שמגר, ונשיאה החמישי של מדינת ישראל יצחק נבון חשפו במסיבת עיתונאים את שמות הזוכים הראשונים בעיטור הנשיא. השנה יוענקו לראשונה עיטורי הנשיא לאישים הבאים:
  • הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ) - על תרומתו הייחודית ויוצאת הדופן לעולם החינוך והתרבות היהודי ועל היותו דוגמה ומופת ליצירתיות ולחזון;
  • ג'ודי פלד-קאר - על סיועה בסתר להצלתם של אלפי יהודים מבתי כלא בסוריה והוצאת צעירים ומשפחות שלמות אל מחוץ לסוריה במשך למעלה מ-25 שנה. בשנים אלו עבדה פלד-קאר מאחורי הקלעים כאשת צללים ופעלה יד ביד עם מגוון השירותים החשאיים ובראשם המוסד הישראלי;
  • הנרי קיסינג'ר - על תרומתו הייחודית לישראל ולהשכנת השלום במזרח התיכון ועל היותו מדינאי שניחן בראייה למרחוק, ביצירתיות ובחזון;
  • זובין מהטה - על תרומתו הייחודית כמנהלה המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית לעולם המוזיקה הישראלי;
עו"ד אורי סלונים - על פעילותו ההתנדבותית בתחום שבויי ונעדרי צה"ל ועבודתו כנשיא בארגון וראייטי ישראל;
  • עמותת קרן רש"י (שהוקמה על-ידי משפחת לאוואן) על תרומה מכרעת לחיזוק ביטחון ישראל כבר מהשנים הראשונות להקמת המדינה כאשר העניקה את מיליון הדולר הראשונים להקמת הקריה הגרעינית בדימונה.

הנשיא שמעון פרס פתח את האירוע, ואמר: "אני גאה היום לפתוח במסורת. מסורת בה אני כנשיא מדינת ישראל מביע הוקרה והערכה ליחידי סגולה שתרמו בצורה יוצאת דופן למען מדינת ישראל ולאנושות כולה. בגרתי דיי כדי לדעת שאנשים הם לא פחות חשובים מרעיונות. העולם למד לומר תודה, הגיע העת שגם אנחנו נודה לאנשים משכמם ומעלה, אנשים המשמשים דוגמה לדור הצעיר, כדי שנעביר את המסר שכל אדם יכול להיות גדול כגודל המעשה שיעשה או הרעיון שיהגה".

באירוע נשאו דברים גם חברי הוועדה המייעצת לנשיא בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט, מאיר שמגר, שנתן את נימוקי הפרס והנשיא החמישי יצחק נבון. בפתח דבריו אמר שמגר כי "יש בכך גם הבעת תודה לכבוד נשיא המדינה על שהגה את הרעיון שהניע את גלגלי פעולתנו וגם הבעת תודה ראשונית לאותם האנשים שיקבלו את העיטור".

הנשיא החמישי יצחק נבון אמר כי "עיטור זה יחשוף עוד רבים וטובים הפועלים למען הכלל. אלו אנשים המקדישים עצמם לתחום אחד, מתעמקים בו ומצליחים לתעל את עיסוקם בו לטובת הציבור, לטובת המדינה ולטובת והעולם. במסירותם ובאהבתם למלאכה הם מטביעים חותמם על החברה".

כוכב הצפון במדליה
[צילום: יוסי מתתיהו]

המדליה הנשיאותית שנחשפה עוצבה על-ידי בוגר בצלאל, אמן היודאיקה יוסי מתתיהו. בעיצוב העיטור שילב מתתיהו בין אלמנטים ישראלים ואלמנטים שמייצגים את אופיו של העיטור. בעיטור ניתן לראות את כוכב הצפון, שמהווה סמל וביטוי שגור למהי הדרך הנכונה, ואת המנורה שמסמלת את התחדשות המדינה, את הקשר החזק בין העבר להווה ואת יצירת ההמשכיות. בראש העיטור משובץ הביטוי: 'משכמו ומעלה', הלקוח מפרק ט' בספר שמואל א': "בחור וטוב ואין איש מבני ישראל טוב ממנו, משכמו ומעלה גבוה מכל העם", שמסמל בעיני האמן את הייחוד והנדירות של זוכי עיטור הנשיא.

בין חברי הוועדה: גיל שוויד
חברי הוועדה הבוחרת [צילום: פלאש 90]

הוועדה המייעצת לנשיא כוללת מלבד היו"ר נבון והחבר שמגר את סוזי נבות - פרופ' למשפטים מהמסלול האקדמי במכללה למינהל, מוחמד עיסוואי העומד בראש אקדמיית אל קאסמי, רבה של קריית אונו ד"ר רצון ערוסי, את גיל שוויד - יו"ר ומנכ"ל חברת צ'ק פוינט ואת פרופ' אניטה שפירא, (אמריטה) מאוניברסיטת תל אביב והמכון הישראלי לדמוקרטיה.

להלן נימוקי חבר השופטים בוועדה הבוחרת:

הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ)
[צילום: עומר מירון]

הרב עדין אבן-ישראל-שטיינזלץ, שבשנת 1991 שינה את שם משפחתו לאבן-ישראל בעקבות המלצה של הרבי מלובביץ', משתייך לחסידות חב"ד, חוקר ומבאר תלמוד וחסידות, כתב את הביאור לתלמוד הידוע בשם "תלמוד שטיינזלץ", כמו-כן הוא כתב שורה ארוכה של ספרים העוסקים בעולם היהדות ובעיקר לחסידות, בהם ביאור נרחב על ספר התניא.

שטיינזלץ נולד בירושלים בשנת 1937 למשפחה חילונית. בשנות העשרה שלו חזר בתשובה, ולמד בישיבת תומכי תמימים של חסידות חב"ד בעיר לוד. בין השאר למד אצל הרבנים דב בער אליעזרוב ושלמה חיים קסלמן. בהמשך למד כימיה ופיזיקה באוניברסיטה העברית ולימודים תורניים בישיבות בירושלים. כשהיה בגיל 23 מונה להיות מנהל בית ספר הצעיר ביותר בארץ‏. בשנת 1965 הקים את "המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים", השוכן כיום בשכונת נחלאות שבירושלים, העוסק בביאור התלמוד, במטרה להגישו לקורא הישראלי של ימינו. התלמוד בהוצאתו, הידוע כ"תלמוד שטיינזלץ", מנוקד, מפוסק ומחולק לפסקאות. בנוסף לפירושים המקובלים (רש"י ותוספות) נכללים בו מבואות, הסברים קלים, סיכומים, ביוגרפיות של חכמי התלמוד, תרשימים, תמונות ועוד. בשנת 2004 יצאה לאור גרסה ממוחשבת של מהדורתו על גבי תקליטור. ב-2010 הסתיים הפרויקט עם צאתו לאור של הכרך האחרון.‏

בשנת 1984 הקים בירושלים מוסד חינוכי בשם "מקור חיים" לבנים ולבנות (כיתות א-ה), ישיבה תיכונית הממוקמת כיום בקיבוץ כפר עציון והישיבה הגבוהה בתקוע אותה הוא מנהל. בשנת 1989, בסמוך לנפילת מסך הברזל, הקים את הישיבה הראשונה במוסקבה שזכתה להכרת שלטונות ברית המועצות.

בשנת 1988 זכה בפרס ישראל למדעי היהדות.

ב-2005 השתתף ביוזמה של הסנהדרין המתחדשת, ואף מונה ל"נשיא הסנהדרין". הוא רואה את הגוף החדש כגוף "עוברי", שאינו אלא בסיס לסנהדרין אמיתית בעתיד.

בשנת 2006 פתח את מרכז שטיינזלץ לידע יהודי בשכונת נחלאות שבירושלים, שבו מתקיימים שיעורים וסדנאות בתחומים שונים.

במפעליו הרבים ובמחויבותו העמוקה תרם הרב שטיינזלץ תרומה ייחודית יוצאת דופן לעולם החינוך והתרבות היהודי, והוא מהווה דוגמה ומופת ליצירתיות ולחזון.

זובין מהטה
[צילום: עודד אלטמן]

זוּבִּין מֶהְטָה נולד ב-29 באפריל 1936 הוא מנצח ומוזיקאי נודע ממוצא הודי, המשמש כמנהלה המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

מהטה נולד בשנת 1936 במומבאי בירת הודו למשפחה פרסית זורואסטרית מהמעמד הגבוה והחל ללמוד מוזיקה בווינה כשהיה בן 18, תחת הדרכתו של הנס סווארובסקי. בשנת 1958 הופיע לראשונה כמנצח בווינה. באותה שנה זכה בתחרות הניצוח הבינלאומית שנערכה בליברפול ומונה לעוזר מנצח התזמורת הפילהרמונית המלכותית של העיר. מהטה הפך עד מהרה למנצח הראשי ולמנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית של מונטריאול בשנת 1960 – תפקיד אותו מילא עד שנת 1967, במקביל לתפקידים נוספים כמו מנהל המוזיקלי של הפילהרמונית של לוס אנג'לס והפילהרמונית של ניו-יורק. הוא החל לנצח על התזמורת הפילהרמונית הישראלית בשנת 1961 ובשנת 1981 הוכרז כמנהל מוזיקלי לכל חייו. ב-1 במרץ 2011 הוענק לו כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד וב-3 ביולי 2011 זכה לעיטור אות לגיון הכבוד בדרגת קצין.

מהטה מנצח על התזמורת הפילהרמונית בארץ בקונצרטים למנויים ובקונצרטים מיוחדים, באירועים לאומיים-ממלכתיים, בעיירות פיתוח, בקיבוצים ובמחנות צה"ל. למהטה הוענקו תוארי דוקטור לשם כבוד מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן למדע ועוד. מהטה הוא חתן פרס וולף בתחום האמנויות ואזרח כבוד של העיר תל אביב-יפו. במאי 2007 זכה בפרס דן דוד.

ביוני 1994 ביצע מהטה את הרקוויאם של מוצרט יחד עם חברי התזמורת הסימפונית והמקהלה של סרייבו בחורבות הספרייה הלאומית של סרייבו, בקונצרט שהכנסותיו הוקדשו לקורבנות הסכסוך בבלקנים. ב-29 באוגוסט 1999 ניצח מהטה על התזמורת הלאומית של בוואריה ועל התזמורת הפילהרמונית הישראלית, שביצעו את הסימפוניה מס' 2 של מאהלר במקום בו עמד מחנה הריכוז בוכנוואלד.

עבודתו ואורח חייו של מהטה מהווים דוגמה ומופת לגשר בין תרבויות באמצעות המוזיקה. השפה המוסיקלית של מהטה הייתה שפה דיפלומטית מן המדרגה הראשונה והופעות התזמורת הפילהרמונית בעולם בניצוחו ובניהולו העלו את קרנה של מדינת ישראל ותרמו תרומה ייחודית לתדמיתה בעולם.

כמנצח ומנהל התזמורת הפילהרמונית הישראלית משך כחמישה עשורים תרם מהטה תרומה ייחודית לעולם המוזיקה הישראלי והטביע את חותמו על התרבות בישראל.

הנרי קיסינג'ר
[צילום: AP]

הנרי אלפרד קיסינג'ר הוא מדינאי אמריקני שנולד בפירת שבגרמניה למשפחה יהודית מסורתית שנמלטה מפני רדיפות הנאצים ב-1938 לארצות הברית. קיסינג'ר הוא בוגר אוניברסיטת הרווארד במדיניות וממשל. קיסינג'ר היה לאיש השנה של המגזין טיים בשנת 1972 ונחשב לאחד האנשים המשפיעים בממשל האמריקני לאורך שנות פעילותו הציבורית.

הוא כיהן כפרופסור בתחומי מדיניות וממשל באוניברסיטה החל מ-1962, וכן עמד משנה זו בראש מוסדות ומכונים בארצות הברית שעסקו בתחומים אלה. בשנים 1968-1955 היה קיסינג'ר יועצם לענייני ביטחון של הנשיאים ג'ון קנדי ולינדון ג'ונסון.

כשעלה ריצ'רד ניקסון לנשיאות, שימש קיסינג'ר כראש המועצה לביטחון לאומי ולמעשה היה הקובע המוביל של מדיניות החוץ של ארצות הברית. השפעתו על תהליך הדטאנט בין ארצות הברית וברית המועצות הייתה ניכרת. הוא השפיע על ניקסון להתקרב לסין בעת המהלך שלווה במשחק טניס השולחן המפורסם בין ארצות הברית לסין. קיסינג'ר חתם ב-1973 על הסכם פריז על הפסקת האש שהייתה אמורה לסיים את מלחמת וייטנאם. על הסכם זה זכה קיסינג'ר לקבל את פרס נובל לשלום.

בספטמבר 1973 מונה לתפקיד מזכיר המדינה והיה היהודי הראשון שכיהן בתפקיד זה בארצות הברית. עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים ניהל קיסינג'ר את מדיניות החוץ האמריקנית כמעט לבדו. הדיונים עם השגריר הסובייטי דוברינין ברגעים הקשים ביותר של המלחמה, כמו גם השיחות עם ישראל ומדינות ערב, התנהלו כולן דרך קיסינג'ר. הוא ביצע במהלך המלחמה "מסע דילוגים" כדי להביא להפסקת אש בין ישראל ומצרים והיה מהארכיטקטים של הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל למצרים וישראל לסוריה.

קיסינג'ר המשיך בתפקידו כשר החוץ בתקופת כהונתו של הנשיא ג'רלד פורד. בתקופה זו היה אחראי למסע דילוגים נוסף בין ישראל ומצרים שבסופו, ב-1975, נחתם הסכם הביניים בין ישראל למצרים. ב-1976 חזר קיסינג'ר לקתדרה האקדמאית ושימש כפרשן לאמצעי התקשורת בנושאים על סדר היום בתחום הפוליטיקה. ב-1977 הוענקה לו מדליית החירות הנשיאותית.

זכור בכיו בשידור בטלוויזיה האמריקנית לאחר רצח יצחק רבין, שידור בו הספיד אותו באופן חם ונרגש במיוחד.

הנרי קיסינג'ר מהווה דוגמה ומופת למדינאי שניחן בראייה למרחוק, ביצירתיות ובחזון. בתפקידיו השונים בממשל האמריקני, במסגרתם הביא לחתימת הסכמי הפרדת הכוחות בין ישראל למצרים ולסוריה והסכם הביניים בין ישראל למצרים תרם תרומה ייחודית לישראל ולהשכנת השלום במזרח התיכון.

ג'ודית (ג'ודי) פלד קאר
[צילום: גילברט סטודיו-טורונטו]

ג'ודית (ג'ודי) פלד קאר, נולדה ב-26 בדצמבר 1938 במונטריאול ומתגוררת כיום בטורונטו. מוזיקאית, מורה למוזיקה ואם לשישה ילדים. פלד-קאר היא פעילת זכויות אדם יהודית קנדית, שהתפרסמה במיוחד בהברחתם של יהודי סוריה מחוץ למדינה, והפכה את חילוץ יהודי סוריה למפעל חיים.

בשנת 1972, כאשר היא ובעלה הראשון, ד"ר רונלד פלד, למדו על מצוקתם של צעירים יהודים שמתו בניסיון להימלט מסוריה. הם יצרו קשר ישיר עם הקהילה היהודית בסוריה והחלו לשלוח ספרי קודש ליהודים שם. לאחר מותו של בעלה, ד"ר רונלד פלד, הוקמה ב-1973 קרן לזכרו. פלד-קאר השתמשה בכספי התרומות לקרן על-מנת להמשיך ולשלוח ספרי קודש ליהודי סוריה. היא מצאה כי ניתן לשחד גורמים בסוריה ובכך לאפשר שחרורם של יהודים ובמשך שנים שילמה כופר לשלטונות סוריה, על-מנת שיאפשרו את יציאתם של יהודים מן המדינה. היא עבדה מאחורי הקלעים כאשת צללים ופעלה יד ביד עם מגוון השירותים החשאיים ובראשם המוסד . פעילות זו נמשכה בסתר במשך למעלה מ-25 שנה. לפי ההערכה, עזרה פלד קאר בחילוצם של למעלה מ-3,000 יהודים מסוריה. רבים מהם חיים היום בישראל.

ג'ודי פלד קאר זכתה באותות ועיטורים רבים, ביניהם אות מסדר קנדה, פרס מרכז שמעון ויזנטל, אות כבוד מאוניברסיטת חיפה ותואר כבוד מאוניברסיטת לאורנטיאן באונטריו.

בנוסף, פעלה פלד-קאר להצלת שכיות תרבות יהודיות מסוריה והצליחה להוציא ולהביא ארצה את "הכתר של דמשק" ומספר כתבי קודש עתיקי יומין.

במעשיה אלה הרימה תרומה יוצאת דופן לעם היהודי ולמדינת ישראל.

אורי סלונים
[צילום: בוצ´צ´ו]

אורי סלונים נולד בשנת 1942 בישראל, והינו עורך דין במקצועו. סלונים מלווה, מזה 26 שנים, בהתנדבות, את ממשלות ישראל בנושא שבויי צה"ל והנעדרים. פעילותו בתחום זה כללה ניהול משא-ומתן בנושאים אלה מטעם המדינה וליווי משפחות שבויי צה"ל והנעדרים מאז 1986 ועד היום. בפעילותו זו תרם תרומה ייחודית למדינת ישראל.

בנוסף, משנת 1990 מכהן אורי סלונים כחבר הנהלת "וראייטי" ישראל, ומשנת 1994 מכהן כנשיא "וארייטי" ישראל. בשנים 2007-2003 אף כיהן כנשיא "וארייטי" העולמי. במסגרת פעילותו בארגון "וראייטי" סייע אורי סלונים למאות אלפי ילדים נכים ובעלי מוגבלויות בישראל, ובעולם כולו, וככזה תרם תרומה ייחודית לתיקון עולם.

עמותת קרן רש"י
אלי אלאלוף, מנכ"ל קרן רש"י

קרן רש"י הוקמה על-ידי גוסטב לאוואן המנוח בשנת 1984,שהקדיש את חייו וממונו לחיזוק החברה הישראלית תוך התמקדות בשכבות הפגיעות בחברה הישראלית ובילדים, בני-נוער ובוגרים צעירים- הדור בו תלוי עתידה של מדינת ישראל. למיסוד והרחבת הפעילות בישראל, הוקמה על ידו בשנת 1990 עמותת קרן רש"י. הקרן מונהגת מאז היווסדה על-ידי נשיאה הנוכחי ,הוברט לאוואן, ומנהלה, אלי אלאלוף.

בשנים הראשונות לקיומה עסקה הקרן בעיקר בתמיכה בתוכניות באמצעות מענקים, מאוחר יותר החלה קרן רש"י לפתח מענים יצירתיים יותר לאתגרים החברתיים והחינוכיים של החברה הישראלית. מודל חדש זה, המוכר כיום בשם "פילנתרופיה יזמית", מודד יעילות במונחים של תשומות הון מול תפוקות חברתיות.

לפני כעשר שנים החליטה הקרן להגביר את השפעתה הישירה על המתרחש בשדה החברתי והחינוכי על-ידי הקמת מספר זרועות ביצוע. צעד זה הפך את קרן רש"י לשחקן יוצא דופן בזירה החברתית: מצד אחד - קרן משפחתית עם משאבים משלה, ומצד שני - ארגון ללא מטרות רווח היוזם, מפתח ומפעיל תוכניות.

חוזקה המיוחד של קרן רש"י הוא ביכולתה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הממשלה והרשויות המקומיות. במרבית המקרים משמעות הדבר היא פיתוח של תוכנית התערבות בתיאום מלא עם המשרד או הישוב הקשור ליוזמה, ובנייה של מודל מימון הנשען על מקורות פילנתרופיים וציבוריים כאחד.

במהלך שנות קיומה, פעלה הקרן לסיוע לילדים ונוער מאוכלוסיות מוחלשות לממש את מלוא יכולותיהם ולבנות את עתידם כאזרחים תורמים בקהילה. במקביל, פועלת הקרן לחיזוק המערכות המשרתות אוכלוסיה זאת, במטרה לשפר את איכות החיים ורמת השירותים הניתנים על ידן. פעילות הקרן מתבצעת בכ-170 רשויות מקומיות ואזוריות ברחבי הארץ, עם כ-180 תוכניות הפעילות בכ-2,500 מסגרות, בהן משתתפים מידי שנה כ-270 אלף ילדים, בני נוער ובוגרים בפעילות כדוגמת: בתי ספר, כפרי ילדים, מרכזים לגיל הרך, מרכזי מדעים, מכללות, אוניברסיטאות, מרכזים רפואיים ועוד.

מאז הקמתה, פועלת העמותה בצנעה, מתוך מחויבות למתן הזדמנות שווה לכל ועשייתה מתאפיינת במקצועיות, יצירתיות, איכות מסירות וצניעות. בפעולותיה השונות מרימה העמותה תרומה ייחודית למדינת ישראל ולחברה הישראלית והיא מהווה דוגמה ומופת ליצירתיות ולמימוש החזון הציוני בחיזוק דור העתיד של החברה הישראלית.

תאריך:  09/02/2012   |   עודכן:  09/02/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בית הנשיא מציג: עיטור ליחידי סגולה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוד60
9/02/12 12:59
2
אליהו חיים
9/02/12 13:07
 
מהילדים האבודים
9/02/12 13:57
 
מהילדים האבודים
10/02/12 08:19
3
ארצי לאיסלם הנאצי
9/02/12 13:34
4
קורןנאוה טבריה
18/02/12 17:57
5
קורןנאוה טבריה
18/02/12 18:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המדינה תשלם 14,000 שקל לעובד זר, שהוחזק במעצר 11 יום בטרם הובא בפני הממונה על ביקורת הגבולות. כך קבעה (1.2.12) סגנית נשיאת בית משפט השלום בתל אביב, זהבה אגי.
09/02/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
הזכות לחינוך חובה חינם אינה כוללת זכות להסעות חינם לבית הספר. כך קובע (30.1.12) שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון סוקול, בדחותו עתירה של הורים בבנימינה ובגבעת עדה נגד חיובם לשלם 780 שקל בשנה תמורת הסעות לבית הספר אורט בנימינה.
09/02/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד ירון קידר נבחר לעמוד בראש המועצה הציבורית של ארגון מידות. קידר יחליף את טליה אהרוני שפרשה לאחר שנתיים בתפקיד. עורך-הדין ירון קידר, מייסד ושותף במשרד בוגט-קידר. לשעבר, רשם העמותות וראש רשות התאגידים, ושימש עד לאחרונה גם כמנהל הגוף המפעיל של השולחן העגול הלאומי התלת-מגזרי.
09/02/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
רותם זינגר, הישראלי החשוד בגרימת שריפת הענק בשמורת טורס דל פאינה בצ'ילה, לא יעמוד לדין. זינגר חתם על עסקת טיעון לפיה יתנדב במשך שנתיים במאמצים לשיקום השמורה וישלם קנס של עשרת אלפים דולר. הפרקליטות המקומית בצ'ילה הודיעה כי בעקבות הסדר הטיעון, יוקפאו ההליכים נגדו.
09/02/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
למרות התחלת השביתה הבוקר (יום ה', 9.2.12) בשעה 06:00, בדקות אלו מנסחים משרד האוצר והסתדרות העובדים את הסעיפים האחרונים בהסכם שיביא לסיומה.
09/02/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
ורד לוי
ורד לוי
בכל שנה, עלולים החגים להוות בסיס למחלוקת בין הורים גרושים או כאלה המצויים בהליכי גירושין על חלוקת זמני השהות עם הילדים    השנה - מדובר בבעיה מורכבת אפילו יותר    אז איך תפתרו את המחל...
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il