|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

האם יפונו בתי גבעת האולפנה?

המדינה ביקשה דחייה של שלושה חודשים

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לדחות את הריסת המבנים בבית אל ולתת למדינה ארכה של 90 יום בהגשת עמדתה העדכנית עו"ד מיכאל ספרד: לאף אזרח לא היה מתאפשר לפתוח מחדש תיק שניתן בו פסק דין ובקשת המדינה שוברת את כל הכללים וחוקי המשחק
27/04/2012  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות
המדינה ביקשה לפתוח דיון מחודש [צילום: איציק וולף]

רוזנבוים. חשש מתביעות והחלטות בג"ץ נוספות [צילום: איציק וולף]

מהודעת המדינה לבג"ץ:
"חלקים מן היישוב בית אל הכוללים יחידות דיור ומבנים נוספים נבנו במהלך השנים שלא כדין מחוץ לתחום צו התפיסה הקיים באזור בשטח שרובו ככולו (למעט חטיבת קרקע קטנה יחסית שבבעלות הימנותא) הינו על קרקעות פלשתיניות פרטיות".

חשש מהתפרעויות ו'תג מחיר':
על-פי העקרונות החדשים שנשקלים, אין לבחון כל מבנה ומבנה בראיה צרה ולא ניתן לקבוע את סדר העדיפויות של האכיפה ביהודה ובשומרון מבלי לראות את התמונה הכוללת ואת ההקשר של אירועי הסרת המבנים.

איציק וולף, איתמר לוין
בג"ץ נזף במדינה: מתעלמים מצווי הריסה בבית אל

   איציק וולף
פלשתיני עתר בדרישה להריסת מבנים בבית אל

   איציק וולף
המועצה בבית אל שיקרה ביחס לבנייה

פרקליטות המדינה פנתה (יום ו', 27.4.12) לבית המשפט העליון בבקשה לדחיית ביצוע הריסת הבניינים. זאת על-פי בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ותוך חזרה מעמדת המדינה שהובעה בפני בית המשפט העליון לפני שנה.

על-פי אותה עמדה - חמשת המבנים נבנו על קרקע פרטית והם אמורים להיהרס בתוך שנה. אם לא תתקבל בקשת הפרקליטות על-ידי בית המשפט, אמורים הבניינים להתפנות ולהיהרס עד ל-1 במאי שיחול ביום שלישי הקרוב.

ב-News1 התרענו בזמן אמת [כבר ביוני 2010 ובאוקטובר 2010] בפני משרדי הממשלה השונים על בעיות חוקיות הנוגעות לבניה בבית אל. משרד המשפטים ומשרד הביטחון יודעים כבר חודשים רבים על עבירות הבניה ועל היתרי הבניה הלא חוקיים שניתנים על-ידי המועצה המקומית בית אל. רק בעקבות לחץ פוליטי מסיבי שמופעל על ראש הממשלה - נעשה הניסיון לעשות 'סיבוב פרסה' ולשנות את העמדה מן הקצה אל הקצה. במצב זה, שבו המדינה מודה כי ידוע לה על בניה לא חוקית אך היא מבקשת להכשירה בדיעבד ובאופן סיטונאי, קיים חשש שחוטא ייצא נשכר.

המדינה ביקשה מבית המשפט לקבל דחיה של שלושה חודשים בביצוע הריסת המבנים על-מנת לאפשר דיון מחודש בנושא. עוד ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להגיש עמדה עדכנית תוך שלושה חודשים, ודרשה כי עד ההכרעה בעתירה לא ייהרסו המבנים.

"ראש הממשלה ופורום השרים מבקשים לשקול מחדש את דרך יישום המדיניות שעליה החליטו ובנגזרת מכך גם את עמדתם הפרטנית שעליה הודיעו לבית המשפט הנכבד בעתירה זו. לאור זאת, המשיבים מבקשים מבית המשפט הנכבד לחדש את הדיונים בעתירה...עוד הם מבקשים לאפשר להגיש את עמדתם העדכנית לעתירה בתוך 90 ימים. כיוון שייתכן כי עמדתם של המשיבים תשתנה מבקשים הם כי עת להכרעה בעתירה לא ייהרסו המבנים", לשון הבקשה.

עוד ציינה הפרקליטות כי בדיקה שנערכה על-ידי המינהל האזרחי גילתה כי חלקים מן היישוב בית אל הכוללים יחידות דיור ומבנים נוספים נבנו במהלך השנים שלא כדין מחוץ לתחום צו התפיסה הקיים באזור בשטח שרובו ככולו (למעט חטיבת קרקע קטנה יחסית שבבעלות הימנותא) הינו על קרקעות פלשתיניות פרטיות. לטענתה, מדובר בבניה שראשיתה עוד בשנות ה-80, וביישוב שבו מתגוררים כיום אלפי תושבים ושאינו אחד המאחזים הלא חוקיים.

הפרקליטות מציינת בפני בית המשפט כי אומנם המדיניות הכוללת מציבה בעדיפות גבוהה את הטיפול בבניה על קרקע פרטית אך על-פי העקרונות החדשים שנשקלים, אין לבחון כל מבנה ומבנה בראיה צרה ולא ניתן לקבוע את סדר העדיפויות של האכיפה ביהודה ובשומרון מבלי לראות את התמונה הכוללת ואת ההקשר של אירועי הסרת המבנים.

"סוגיית בית אל מהווה מקרה בוחן המדגים את הצורך במדיניות עדכנית. מבחינת תושבי היישוב, ההשלכה של הסרת מבנים בסמיכות זמנים בהיקף נרחב באותו היישוב בעת הנוכחית עלולה להיות קשה", כתבה הפרקליטות תוך שהיא מתייחסת לעתירה נוספת שבמסגרתה הודיעה המדינה כי שני שלדי מבנים בבית אל ייהרסו.

"עתירות אלה חידדו את המצב התכנוני הכולל בבית אל שהוא תוצאה של התפתחות בעייתית של היישוב מזה עשרות שנים", לשון ההודעה.
עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של יש דין אמר בתגובה לבקשת המדינה, כי ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על שלטון החוק ועל בית המשפט. "לאף אזרח לא היה מתאפשר לפתוח מחדש תיק שניתן בו פסק דין ובקשת המדינה שוברת את כל הכללים וחוקי המשחק. כדי לסייע למתנחלים לגזול אדמות פלשתיניות, מוכנה הממשלה לרסק גם ערכי יסוד בסיסיים שעליהן מושתת החברה בישראל", אמר.
הודעה: בג"ץ 9060/08 חאלד עבדאללה עבד אלג'אני יאסין ואח' נ' שר הביטחון ואח'
המדינה מבקשת דחיה של 90 יום בהריסת חמישה מבנים בשכונת האולפנה בבית אל. זאת עד לגיבוש עמדה מחודשת ולמרות עמדתה מלפני שנה ולפיה יש להרוס את המבנים בתוך שנה.
הודעה: בג"ץ 9669/10 עבד אל רחמן עבד אל קאסם נ' שר הביטחון ואחרים
הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון עיכוב בביצוע הריסה של שני שלדי מבנים בבית אל שאמורים היו להיהרס על פי הודעת המדינה. זאת לתקופה של 90 יום ועד לגיבוש עמדה מחודשת בנושא

ביום ראשון: דיון בדחיית הריסת שני מבנים בבית אל

ביום ראשון הקרוב ידונו שופטי בית המשפט העליון בעתירה נוספת הנוגעת לבניה העומדת בפני הריסה בבית אל.

מדובר בשלדי שני מבנים שנבנו על קרקע בבעלות פלשתיני מן הכפר דורא אל קרע. המדינה התחייבה להרוס את המבנים בתוך שנה, אולם יומיים לפני מועד ההריסה המתוכנן אשר אושר על-ידי בית המשפט הגישה בקשה לדחיה של כחודשיים.

הרכב השופטים שידון בבקשת המדינה לדחיית ההריסה יכלול את נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, ואת השופטים עדנה ארבל ויורם דנציגר.

בהודעה שנמסרה היום (ו', 27.4.12) גם בעתירה זו נטען על-ידי פרקליטות המדינה כי לנוכח הבקשה שהוגשה ביחס לבתים בשכונת האולפנה מבקשת המדינה מבית המשפט לאפשר להגיש את עמדתה העדכנית בתוך 90 יום.

עו"ד מיכאל ספרד, אשר מייצג את העותר הפלשתיני גם בעתירה זו אמר בתגובה כי הוא אינו מסוגל לעקוב אחרי קצב השינויים בעמדת המדינה ועל כן הוא מבכר להגיב ביום הדיון, יום ראשון, על העמדה העדכנית שתוצג על-ידי בא-כוח המדינה בדיון עצמו.

השר בגין: מחיר טעות בהריסה יהיה גבוה מדי

השר בני בגין אמר הבוקר כי בית המשפט המחוזי בירושלים ידון בשבועות הקרובים בעתירה של תושבי גבעת האולפנה ושל הישיבה הגבוהה בבית אל שטוענים כי רכשו את הקרקע כדין. לדבריו, אם יתברר בדיון המשפטי שהקרקע שייכת להם יהיה מחיר הטעות של הריסת המבנים גבוה מדי ועל כן רצוי להימנע ממנו.

ראש מועצת בית אל: חשש מאפקט דומינו נרחב

בתוך כך הביע ראש המועצה המקומית בית אל, משה רוזנבוים, חשש מפני אפקט דומינו להריסת בתים רבים בהתנחלויות שהסטטוס המשפטי שלהם דומה לסטטוס של הבתים בשכונת האולפנה.

הדברים נאמרו לתושבי בית אל בידיעון של המועצה המקומית לקראת ה-1 במאי שעד אליו התחייבה המדינה להרוס חמישה בנייני קבע בשכונת האולפנה בבית אל בעקבות עתירת פלשתיני לבג"ץ.

"בשבועות הקרובים אנחנו עומדים בפני מהלך קשה ביותר שנוקטת מדינת ישראל כנגד ההתיישבות והפעם מכוונת החרב ישירות אלינו, אל חצר ביתנו, בהתאם להחלטת בג"ץ להרס חמישה בנייני קבע בשכונת האולפנה בסוף חודש אפריל. העניין חמור אף מעבר לכאב המשפחות והמתח שהן שרויות בו תקופה ארוכה. המהלך המסוכן הזה מהווה איום גדול יותר על ההתיישבות כולה. ישנם עוד בתים רבים בבית אל וביו"ש בסטטוס דומה אשר יכול להפוך מהלך יחיד זה לאפקט דומינו מתמשך של תביעות והחלטות בג"ץ נוספות", כתב רוזנבוים.

משמעות הדברים היא כי בבית אל וביישובים רבים אחרים יש בתי מגורים מאוכלסים כבר שנים רבות שנבנו על קרקע פרטית בבעלות פלשתינית.

חשש דומה הביע היועץ המשפטי לשעבר של המועצה המקומית בית אל, יזהר דגני, בפני News1 ביחס לבג"ץ אחר שהוגש נגד בניה בבית אל. באותו בג"ץ טען פלשתיני מן הכפר דורא אל קרע כי שטח בבעלותו הופקע ממנו על-ידי מדינת ישראל בתפיסה לצרכי ביטחון, אך כעת נבנים עליו בתי מגורים אזרחיים.

לדברי דגני, החשש הגדול של קברניטי ההתנחלויות הוא מפני אותו אפקט דומינו מאחר שבמקומות רבים, בבית אל ובמקומות אחרים, יש בתי מגורים אזרחיים שבנויים על שטחים פרטיים שנתפסו בתחילה לצרכים צבאיים.

  • הפורום המשפטי למען א"י מברך. עו"ד יוסי פוקס: "מדובר בצעד ראשון לקראת עשיית הצדק עם המתיישבים שרכשו בתום לב את הדירות בכסף מלא תוך קבלת תמריצים של המדינה".

תאריך:  27/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה ביקשה דחייה של שלושה חודשים
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ביבי הסמרטוט
27/04/12 09:19
 
נתין במדינת בג"ץ
27/04/12 10:27
 
בג"צ רק עוזר לו.
27/04/12 12:50
 
יוצא להפגין נגדו?
27/04/12 16:39
2
דינה לוין
27/04/12 09:27
 
צופה מהצד
27/04/12 11:12
 
שרית מנקדי
27/04/12 17:15
3
לא לתת דחייה
27/04/12 10:54
 
קורא ותיק
27/04/12 13:41
4
אמיר דורון
27/04/12 10:54
5
חשדנית
27/04/12 11:34
6
פועה
27/04/12 11:59
7
אלטע קאקער
27/04/12 13:16
8
חיים קדמן
27/04/12 13:32
9
קורא מאירופה
27/04/12 13:52
 
אוטוינינגר המשומד
27/04/12 14:38
10
סובול עידן
27/04/12 14:54
11
אדמה פלסטינית
27/04/12 16:47
 
סיישל
27/04/12 20:50
12
יהוידע
27/04/12 19:05
13
רחובות
27/04/12 20:39
14
פיוטר דוסטויבסקי
27/04/12 23:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סרטון חדש שעלה לרשת האינטרנט (ה', 26.4.12) מראה כיצד חיילים מצבא סוריה, הנאמנים לנשיא המדינה בשאר אל אסד, קוברים מתנגד של המשטר בעודו בחיים.
26/04/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
הצעת חוק מצרית קוראת לאפשר לבעל לקיים יחסי מין עם אשתו עד שש שעות לאחר מותה. זאת לאות "פרידה" מהאישה שהלכה לעולמה.
26/04/2012  |  הדר פרבר  |   חדשות
שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי אירן בעלת יכולת גרעינית צבאית תגרום למרוץ חימוש גרעיני אזורי שיוביל לזליגת ידע גרעיני גם לארגוני טרור.
26/04/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
יש להגביל את השימוש של ילדים במכשירי טלפון סלולריים, כך עולה מדוח חדש בבריטניה.
26/04/2012  |  הדר פרבר  |   חדשות
האם הצעת חוק חדשה המתהווה בארצות הברית עלולה לאיים על החופש ברשת האינטרנט? המדובר, בשלב זה, בהצעת חוק, אך לדברי מומחים בתחום אבטחת המידע, כבר עתה מטילה הצעת החוק את מוראה ברשת.
26/04/2012  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il