דיון סוער התקיים היום בוועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא קליטת עובדים ערבים בשירות הציבורי, בראשותו של ח"כ
אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל). הדיון עסק בחלוקת תקציבים לעיתונות הערבית על-ידי לשכת הפרסום הממשלתית והתארחו בו בכירי התקשורת הערבית, משרד ההסברה ולשכת הפרסום הממשלתית.
סמנכ"ל ההסברה במשרד ההסברה והתפוצות, דני סימן, הטיח במהלך הדיון בנוכחים: "אתם תשבו כאן גם בעוד עשר שנים, בגלל הצביעות שלכם והקריצה ההדדית זה לזה. כיצד אתם (הערבים) דורשים מעצמכם להיות חלק משותפות? אם תמשיכו ככה, לא תקבלו כלום מהמדינה".
יו"ר הוועדה ח"כ טיבי הגיב: "אין להתנות זכויות בדעות כאלה או אחרות. זו אמירה חצופה ועזת מצח. אתה לא מושל צבאי ואנחנו לא נתינים שלך". קודם לכן, הציג ח"כ טיבי נתונים, לפיהם בלשכת הפרסום הממשלתית אין ולו עובד ערבי אחד ושפחות מ-4% מהשקעת לפ"מ בפרסום במדיה מופנה לתקשורת הערבית.
פאיז שתיווי, בעלים ומנכ"ל של העיתון כל אל ערב: "הלפ"מ משסע את התקשורת הערבית ופועל בשיטת הפרד ומשול. אנחנו מקבצים נדבות, תכף גם נשלם להם. אני לא מצליח להבין מהם הקריטריונים לחלוקת המשאבים. יש בידי הקלטות של עובד הלפ"מ שאומר לי: "גם אם תציג מחיר זול יותר לא תזכה במכרז, בגלל תוכן העיתון שלך". על כך הגיב מנכ"ל הלפ"מ, גדי מרגלית: "אם אכן נאמרו הדברים, העובד יפוטר מיד".
ד"ר אמל ג'מאל, מנכ"ל מרכז "אעלאם" (מרכז תקשורת לחברה הערבית): "הלפ"מ ממומנת מכספי הציבור ועליה לפעול לפי עקרונות שוויון וזכות הציבור לדעת. יש חשד שהדברים אינם אקראיים ושיש כאן יד מכוונת".
גדא זועבי, אתר האינטרנט בוקרא: "מוזר לי שקמפיין למניעת סרטן צוואר הרחם שעולה בתקשורת העברית לא מועלה בתקשורת הערבית, חרף נתונים מדאיגים באוכלוסיה זאת. צריך גם להכיר ולהבין אותנו, לא רק להתייחס אלינו בצורה עסקית".
אימן סמארה, מנכ"ל חברת סמארה לפרסום: "אנחנו לא במיינסטרים, מקבלי ההחלטות בישראל לא רואים אותנו. ההתנהלות של לפמ עד לכניסת המנהל הנוכחי הייתה לא מקצועית ולא הוגנת".
וליד חסן, מו"ל חדית' אלנאס: "אני כבר 13 שנים במקצוע, ועד היום לא התוודעתי לדרכים להפוך להיות לקוח של לפ"מ. והנה לפתע ערוץ הטלוויזיה שזה עתה יצא לדרכו (הלא טי-וי) מקבל תקציבים".
עווני עווד, מנכ"ל עיתון אלחקיקה: "פנינו שוב ושוב ללפ"מ על-מנת שיפרסמו אצלנו, אך לא נענינו בחיוב".
זוהיר כרכבי, עיתון אסינרה: "התקשורת הערבית לא זוכה בנתח המגיע לה. כמו-כן, המחירים נמוכים מדי ואינם מייצגים את פרישת המדיה במגזר".
אחמד קיוואן, עיתון אלמאסר: "אין ספק שהאפליה קיימת. כל שר חדש שמגיע אומר "אצלי יהיה טוב", אבל שום דבר לא זז".
ג'וזף אטרש, מנכ"ל ערוץ הטלוויזיה הערבי-ישראלי: "ערבי יכול לנהל מדיה גם מול
ידיעות אחרונות לא פחות מיהודי".
גדי מרגלית, מנכ"ל לפ"מ, הגיב על הדברים: "אי-אפשר להתווכח עם המספרים, אנחנו בתת-ייצוג במגזר הערבי. עם זאת, מחירי שטחי הפרסום במדיה הערבית זולים משמעותית מהמדיה בעברית, כך ששיעור שטחי הפרסום גדול משמעותית מעלותם התקציבית. בשנה שעברה הוצאנו 700 אלף ש"ח על ייעוץ אסטרטגי חיצוני ושירותי קריאייטיב במגזר הערבי. הדילמה היא האם להמשיך במתכונת זו, או לשכור עובדים in-house. אנחנו מפעילים לחץ מסחרי על מדיה באשר היא, לרכוש כמה שיותר בכמה שפחות כסף, לא רק על כלי התקשורת בערבית. לדעתי, כתוצאה מכך שאנחנו פועלים ללא תיווך, המדיות אפילו מרוויחות 30% יותר. הלפ"מ פועל בשקיפות וכל הליכי המכרזים שלנו נתינים לבדיקה. אין לי תוכנית חומש למגזר הערבי. המשאבים שלנו מצומצמים. לא נפרסם בכל עיתון ערבי, אלא על-פי קריטריונים שיקבעו מחקרים שאנחנו מבצעים".
יו"ר הוועדה ח"כ טיבי סיכם את הדיון: "הוועדה בראשותי דורשת מלשכת הפרסום הממשלתית שקיפות מלאה וקריטריונים ברורים לחלוקת עוגת הפרסום. כל אלה הם זכויות שאמורות להינתן ולא נדבות שצריך לקבץ. הוועדה תקיים ישיבת מעקב מול המנכ"ל ומשרד ההסברה".