המחלוקת סביב זיכיון חברת המכוניות קיה תנוהל בבוררות בקוריאה, ואילו התביעות נגד הזכיין אברהם אונגר ימשיכו להתברר בישראל. כך קבע (יום ד', 27.6.12) בית המשפט העליון.
חברת סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון) שבבעלות מיכאל לוי הקימה חברת-בת, קוריאה מוטורס, שהייתה זכיינית קיה בארץ בשנים 2007-2004. מאז ינואר 2008, מיוצגת קיה בידי טלקאר מוטורס וריי מוטורס שבבעלות אונגר.
סמל"ת וקוריאה מוטורס הגישו תביעה נגד קיה ואונגר, בטענה שהפסקת ההתקשרות עימן מהווה הפרת חוזה, וכי קיה מנצלת בחוסר תום לב את השקעותיהן הגדולות בקידום המותג. עוד נטען, כי אונגר והחברות שבבעלותו פעלו מאחורי גבן של התובעות לקבלת זיכיון קיה.
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב,
נסים ישעיה, הורה להקפיא את הליכי התביעה נגד קיה, בהסתמכו על החוזה בינה לבין סמל"ת ולפיו כל סכסוך בין השתיים ידון בבוררות בקוריאה, על-פי הדין המהותי הקוריאני. במקביל, דחה השופט
יהודה פרגו, גם הוא במחוזי בתל אביב, את בקשת אונגר להקפיא את התביעה נגדו עד לסיום בירור התביעה נגד קיה. בקשתו נדחתה, בנימוק שהבוררות בין סמל"ת לקיה כלל לא החלה, וכי גם אם תוכרע - לא יהיה בכך כדי לסיים את המחלוקות בין סמל"ת לבין אונגר.
על שתי ההחלטות הוגשו ערעורים לבית המשפט העליון, והמשנה לנשיא בדימוס,
אליעזר ריבלין, דחה את שניהם. ריבלין קבע, כי קיימת התניית בוררות בהסכם בין קיה לקוריאה מוטורס, וכי יש לקבוע שאותה התניה קיימת גם בהסכם בין סמל"ת לקיה - למרות שלא נכתבה בו במפורש. לעומת זאת, אונגר אומנם טען שעדיף יהיה לדון בקוריאה גם בתביעה נגדו, אך הוא לא הצביע על חוזה כלשהו עליו חתם עם קוריאה מוטורס בנוגע להעברת סכסוכים לבוררות - ולכן אין זה בסמכותו של בית המשפט לעכב את ההליכים.
אונגר והחברות שבבעלותו חויבו בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל, ואילו סמל"ת תשלם לקיה 30,000 שקל. את סמל"ת וקוריאה מוטורס ייצגו עוה"ד
רם כספי, איל רוזובסקי, אורן גרוס ונטל ארבל; את אונגר ייצגו עוה"ד כפיר כהן ואלי אליאס; את קיה ייצג עו"ד דורי קלגסבלד.