|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז

יחסי ברק-אשכנזי: "היבטים מדאיגים ביותר"

ברק לא אישר פקודות ומינויים בכירים בשל מחלוקות עם אשכנזי עוזריהם של השניים העמיקו את המשבר במקום לשמש כגשר ביניהם המבקר: לא היו "תוכניות פעולה" לפגיעות הדדיות
04/01/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מבקר המדינה   |   תגובות
לא הצליחו להתעלות מעל ליחסים האישיים [צילום: AP]

המריבה על התמונה
אחד המקרים שהגיע כדי ריב בין אבי בניהו ובין ניר סרי היה בעקבות אישורו של סרי לפרסם בעיתונות תמונה שצילם צלם של משרד הביטחון את אשכנזי, בתרגיל בספטמבר 2009. בתמונה נראים ברק ומפקד פיקוד הצפון, גדי איזנקוט, משוחחים ואשכנזי מביט בנקודה כלשהי בחלק התחתון של החדר. בניהו אמר, כי אשכנזי בתמונה "מנמנם ולא מתעניין בשיחה", ובעקבות כך הוא נזף בסרי ואמר לו "שתמונה כזאת לא מפרסמים", והתחוללה ביניהם "מהומת אלוהים".

בבדיקה של משרד מבקר המדינה באתר האינטרנט של חטיבת דובר צה"ל התברר, כי אחת התמונות דומה לזו שהיא נשוא המריבה. הריב הזה, מסכם המבקר ביובש, ממחיש כיצד במערכת היחסים העכורה בין שתי הלשכות, אפיזודה שולית צברה חשיבות מופרזת ופרשנות מוגזמת, כשהיא למעשה בגדר "רוב מהומה על לא מאומה".

להסדיר את התפקידים
מאחר שהמצב נבע במידה משמעותית מהיחסים העכורים שבין וינר לקורן, מצביע המבקר על נקודות עקרוניות. לדבריו, מן הראוי שמשרד הביטחון יגדיר את מעמדם של הרמ"ט ושל המזכיר הצבאי של השר, וכן את חלוקת התפקידים ביניהם. ראוי שצה"ל יהיה מעורב בהגדרת נושאים אלה, ככל שהם נוגעים לממשק איתו. ישנה חשיבות גם לתשומות של בעלי התפקידים הבכירים עצמם בתחום זה ולהבנת תפקידם, בין השאר, למנוע "ליבוי שרפות" בין הלשכות. לראשי המערכות יש תפקיד מפתח ואחריות כוללת בהדרכה ובהכוונה של עוזריהם ובפיקוח עליהם.

מצב היחסים בין אהוד ברק לגבי אשכנזי "הוא נושא הטומן בחובו לכשעצמו היבטים בעייתיים ומדאיגים ביותר. מערכת היחסים העכורה, כפי שהייתה בין שני האישים המרכזיים הללו הנושאים על כתפיהם את בטחון המדינה - תהיינה סיבותיה אשר תהיינה - היא, לדעת משרד מבקר המדינה, מצב מדאיג, אשר יש בו כדי לערער את אמון הציבור במערכת הביטחון, בראשיה, ובשליחותם החשובה לעמוד יחד במצבי המבחן הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל באופן קבוע". כך פותח מבקר המדינה את הפרק המרכזי בדוח שלו: מערכת היחסים בין ברק לאשכנזי.

בשנתיים הראשונות לשירותם המשותף של ברק ושל אשכנזי, שררה ביניהם מערכת יחסי עבודה סבירה. מערכת יחסים זאת הלכה והורעה מ-2009 ואילך. מאותה תקופה שררה בין ברק לבין אשכנזי, ובין בעלי תפקידים בכירים בסביבתם הקרובה (בעיקר בין הרמ"ט של ברק, יוני קורן, ויועץ התקשורת של ברק, ניר סרי, מהצד האחד, לבין עוזרו של אשכנזי, אל"מ ארז וינר, ודובר צה"ל דאז, תא"ל אבי בניהו, מהצד השני) מערכת יחסים קשה ביותר. פרסום מסמך הרפז והעיסוק בו הקצינו את מערכת היחסים הקשה ששררה בין ברק לבין אשכנזי, ובין לשכותיהם, והביאה לכדי שבר ביחסים.

מערכת היחסים בין העוזרים שיקפה במידה רבה את האווירה הקשה עד כדי "אווירת מלחמה", כטענת וינר, שבה התנהלו היחסים שבין ברק ואשכנזי ובין לשכותיהם. העוזרים פעלו אומנם בראייתם במטרה לשרת את הממונים עליהם, אך במקום להוות גשר, הם העמיקו את השבר במערכת היחסים בין ברק לבין אשכנזי, גררו אותם לעימותים, והעמיקו את חוסר האמון ביניהם ואת החשדנות ההדדית.
דוח ביקורת בפרשת "מסמך הרפז": ריכוז הערות ביקורת מרכזיות
דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז: הממצאים העיקריים בארבעת פרקי הדוח - מסמך הרפז, יחסי ברק-אשכנזי ולשכותיהם, הליך מינוי הרמטכ"ל, בטחון מידע
דוח ביקורת בפרשת "מסמך הרפז" - חלק ב': היבטים במערכת היחסים בין השר ברק ובין הרמטכ"ל דאז, רא"ל (מיל') אשכנזי, ובין לשכותיהם
דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז, חלק ב': היחסים בין אהוד ברק לגבי אשכנזי והגורמים להידרדרותם, מחלוקות בין ברק ואשכנזי והשלכותיהן, היחסים בין לשכות שר הביטחון והרמטכ"ל, נסיונות להסדרת יחסים, התייחסותו של בנימין נתניהו למערכת היחסים בין השניים

השניים היו צריכים להתעלות
גלנט. המשבר הגדול הראשון [צילום: דו"צ]

במצב עניינים זה, היה על ברק ואשכנזי להיות ערים ומודעים לנזק הרב שנגרם, ולהביא להפסקת מצב זה. זאת, כדי למנוע פגיעה כה חמורה בשיתוף הפעולה בין שתי הלשכות, שהוא חיוני לתפקודה התקין של מערכת הביטחון. ראוי היה, כי ברק ואשכנזי יפעלו להרגעת הרוחות בקרב העוזרים הקרובים להם, עוד טרם התגלגל העניין לכדי שבר ביחסים.

לדברי המבקר, מצופה משני בעלי תפקידים מרכזיים אלה, שיתעלו מעל החיכוכים האישיים וימצאו את הדרך הנאותה לעבודה משותפת, כדי שהעיקר בעיסוקם הציבורי יהיה בבעיות הביטחוניות ולא ביחסים מוחצנים שיהפכו לכאורה לעיסוק מרכזי על סדר היום הלאומי. ראוי היה שמצב היחסים הטעון, הקשה והמתמשך בין ברק ואשכנזי היה מוצא את פתרונו בין שני האישים, ובמידה גוברת של יוזמה מצד ברק ואף במעורבות מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

המשבר הגדול הראשון בין אשכנזי לברק התגלע בקיץ 2009 - מחלוקת בסוגיית מינוי סגן הרמטכ"ל, כיוון שאשכנזי לא הסכים למנות את יואב גלנט לתפקיד. לדעת מבקר המדינה, לאחר שברק ראה בגלנט מועמד בעתיד לתפקיד הרמטכ"ל, היה מקום שגלנט ימלא תפקיד מרכזי במטה הכללי אשר יעניק לו ניסיון וידע מהותיים לקראת ההתמודדות על התפקיד.

באוקטובר 2008 סיים אלוף יוסף מישלב את תפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. ברק ביקש בתחילה למנות לתפקיד את ראש המטה שלו דאז, תא"ל מייק הרצוג, ובהמשך ביקש למנות לתפקיד זה את המזכיר הצבאי שלו דאז, תא"ל איתן דנגוט. אשכנזי ביקש למנות לתפקיד קצין אחר. גם במקרה זה התגלעה מחלוקת קשה בין ברק ובין אשכנזי, אשר גרמה לכך שבמשך כשנה, באופן חריג ביותר, לא מונה מתאם ואת התפקיד מילא עמוס גלעד, שנאלץ לעשות זאת בכפל תפקידים עם תפקידו כראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, לרבות במהלך מבצע "עופרת יצוקה". להתנהלות זו לא היה מקום והיא יצרה מצב בלתי סביר, שצריך וניתן היה למונעו.

ההתקפה המיותרת של ברק
בניהו. האשמה שגויה [צילום: דו"צ]

ב-9.2.10 הודיע ברק לתקשורת, כי פרסומה של ידיעה כאילו החליט להאריך את כהונתו של אשכנזי, נוצרה ב"בית מדרשו" של בניהו. האשמה שגויה זו החריפה עוד יותר את היחסים בין השניים. לדברי המבקר, היה על ברק להימנע מלתקוף פומבית קצין בצבא, ולאחר מעשה ראוי היה שימצא את הדרך לתקן את המעוות.

נושא הוראת פיקוד עליון המפקדה הכללית הוצג למשרד מבקר המדינה כאחד מסלעי המחלוקת הקשים בין ברק ובין אשכנזי ולשכותיהם. משעלתה מחלוקת ביחס לביטויים הנכללים בהוראה הנוגעים לנושאים עקרוניים של כפיפות הרמטכ"ל וכפיפות צה"ל, לא נפגשו ברק ואשכנזי במשך כעשרה חודשים כדי לפתור מחלוקת זאת. היה מקום שברק יידרש לנושא זה כשהתגלעה המחלוקת ויפעל לפתור אותה בהקדם.

ברק נמנע במשך כשנה מאישור חלק מהוראות הפיקוד העליון שהועברו לאישורו, כאמצעי להפעלת לחץ על אשכנזי בנושא הוראת המפקדה הכללית. משרד מבקר המדינה אומר, שדרך זאת איננה תקינה מבחינה ציבורית ומנהלית. באי-אישורן של הוראות פיקוד עליון חשובות העוסקות בייעודם ובתפקידיהם של מספר אגפים במטה הכללי, יש כדי לשבש את מהלך העבודה התקין בצה"ל. על ברק היה לפעול לכך שהוראות פיקוד עליון אלה יאושרו מוקדם ככל הניתן.

מיוני 2010 ועד לסיום תפקידו של אשכנזי, ב-14.2.11, הוא מינה 170 קצינים לתפקידים בתקני אל"מ ותא"ל לעונת האיוש 2011 – כפי שעשו רמטכ"לים דומים בשלהי כהונתם. בניגוד לשרי ביטחון קודמים, ברק לא אישר עד לסיום כהונתו של אשכנזי 157 (92%) מתוך המינויים הללו. עצירת תהליך המינויים של הקצונה הבכירה בצה"ל למשך שמונה חודשים, אומר המבקר, יצרה קושי ממשי וגרמה לפגיעה משמעותית ושלא לצורך בתהליכי העבודה התקינים בנושא המינויים בצה"ל, בקצינים שנכללו ברשימות המינויים באותה תקופה ובמעמדו של הרמטכ"ל. כמו-כן, היא הסלימה את האווירה הקשה ששררה ממילא בין שני האישים. כאשר נכנס גנץ לתפקיד הרמטכ"ל, אישר לו ברק 148 מינויים בתוך חודשיים.

התעלם מאשכנזי - בניגוד להוראה
נווה. התעלמות מהרמטכ"ל [צילום: דו"צ]

בעקבות החלטת הממשלה על מינויו כרמטכ"ל, סיים גלנט באוקטובר 2010 את תפקידו כמפקד פיקוד הדרום והחל בהכנות לתפקיד הרמטכ"ל. בתקופה שבה עשה גלנט הכנות לתפקידו החדש, מונה סגן רמטכ"ל (יאיר נווה) והוכרז על-ידי לשכת ברק על מינוי צפוי של דובר צה"ל (ליאור לוטן). משרד מבקר המדינה מעיר לברק, כי הוא פעל בניגוד להוראת פיקוד עליון בנוגע לשני מינויים אלו, בכך שהתעלם מאשכנזי.

כאשר בוטל מינויו של גלנט לרמטכ"ל בפברואר 2011, אמר ברק לתקשורת, כי החליט שלא להאריך את כהונתו של אשכנזי עד למינוי הרמטכ"ל הבא, בשל "עניינים אתיים, נורמטיביים ומקצועיים" שייחס לאשכנזי, ולא פירט במה מדובר. לא היה מקום לאמירה כאמור מפי שר ביטחון נגד רמטכ"ל מכהן טרם שהייתה מבוררת ביסודיות ומעוגנת עובדתית. מצופה היה מברק, כמי שהרמטכ"ל פועל בכפיפות ישירה אליו, כי קודם כל יברר לעומק את הדברים, יציג אותם במישרין לאשכנזי, וידרוש ממנו את התייחסותו לדברים; זאת, טרם שהעלה את טענותיו בפומבי, ועל אחת כמה וכמה לפני שהסתיימו הבדיקות בפרשת הרפז.

משרד מבקר המדינה מציין, כי הן ברק והן אשכנזי טענו, כי בבסיס התנהלותו של השני עמדה תוכנית פעולה אשר מסמך הרפז היה חלק ממנה או שיקף אותה. לדעת ברק, המסמך "הומצא בסביבת אשכנזי" כחלק מתוכנית רחבה יותר אשר נועדה להביא לכך שאשכנזי ימשיך לשנת כהונה חמישית, למנוע את בחירת גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ולפגוע בו ובקורן. לדעת אשכנזי, מאחורי המסמך עומד מישהו מסביבת ברק, והמסמך שיקף תוכנית פעולה לפגוע בו, במעמדו ובתפקודו ולגרום לו לסיים את תפקידו מוקדם מהמתוכנן.

בביקורת לא נמצא שברק או אשכנזי התנהלו על בסיס תוכנית פעולה שכזו. לא נמצא, כי ברק גיבש תוכנית פעולה לפגוע באשכנזי ולגרום לו לסיים את תפקידו לפני תום התקופה או לסיימו "חבוט וחבול" כטענת אשכנזי. כמו-כן לא נמצא, כי אשכנזי גיבש תוכנית פעולה אשר נועדה להביא לכך שימשיך לשנת כהונה חמישית, ולמנוע בצורה בלתי חוקית, או על-ידי "פוטש" כטענתו של ברק, את בחירת גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

"היית מעיף אותו מהחדר"
אשכנזי. מוכן ללכת לפוליגרף [צילום: דו"צ]

לנושא אפשרות הארכת הכהונה של אשכנזי בשנה ולהודעות הפומביות של ברק במועד שפורסמו, הייתה השפעה משמעותית לרעה על מערכת היחסים שבין ברק ובין אשכנזי ובין לשכותיהם. זאת על-אף שהחלטת הממשלה בנושא הייתה ברורה, ושאשכנזי לא ביקש מהשר לכהן שנה נוספת, וברק אף אישר זאת בפני נציגי משרד מבקר המדינה.

לדברי ברק, בפגישת עבודה שקיים עם אשכנזי ביוני 2010, שאל אותו אשכנזי מתי בכוונתו להודיע על מינוי הרמטכ"ל הבא, ותשובתו הייתה, כי יעשה זאת כחצי שנה לפני כניסתו לתפקיד. לדברי ברק, אשכנזי התנגד וטען שבדרך כלל ממנים רמטכ"ל חדש חודשים מספר לפני התחלת כהונתו. ברק הוסיף, כי בסוף השיחה אמר לו אשכנזי, שאם הוא יקבע את הרמטכ"ל הבא במועד שציין "תהיה מלחמה".

ברק אמר לנציגי משרד מבקר המדינה, כי התקומם על ביטוי זה ואמר לאשכנזי: "אתה שומע מה אתה אומר? אתה כפוף לי, כך שלא יכולה להיות מלחמה בינינו". לדברי ברק, הוא אמר לרמטכ"ל דאז, שאם אלוף היה מדבר כך אליו (אל הרמטכ"ל) הוא היה "מעיף אותו מהחדר". אשכנזי הגיב על דברים אלו של ברק: "אני אומר לכם - זה שקר וכזב. אני רוצה לומר את זה. מבחינתי, אני מחר בבוקר בפוליגרף על זה... חד וחלק".

תאריך:  04/01/2013   |   עודכן:  06/01/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יחסי ברק-אשכנזי: "היבטים מדאיגים ביותר"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
6/01/13 16:57
2
מתיו
6/01/13 17:09
3
ישמעאל
7/01/13 10:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ומי שהיה עוזרו, אל"מ ארז וינר, סופגים את מירב הביקורת בדוח מבקר המדינה על פרשת הרפז (יום א', 6.1.13). לצד זאת, נמתחת ביקורת גם על שר הביטחון, אהוד ברק, ועל ראש מטהו, יוני קורן.
04/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
כאשר נכנס לתפקידו לפני חצי שנה מבקר המדינה החדש, השופט בדימוס יוסף שפירא, היו רבים שגילו ספקות לגבי האפשרות שיעלה בידו להיכנס לנעליו הגדולות של מבקר המדינה המיתולוגי, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, שהזניק את משרד המבקר לפלנטה אחרת בעיקר בתחום המאבק הבלתי מתפשר בשחיתות הציבורית.
04/01/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, יפרסם ביום ראשון הקרוב (6.1.13) את הדוח בפרשת הרפז, ובו קרוב ל-300 עמודים. בדוח ארבעה פרקים מרכזיים: מסמך הרפז ואיסוף המידע, היבטים במערכת היחסים בין אהוד ברק וגבי אשכנזי ולשכותיהם, תהליך בחירת הרמטכ"ל ומינויו, וביטחון מידע. חלקים מהדוח נותרו חסויים על-פי החלטת ועדת הכנסת לביקורת המדינה.
02/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בועז ענר, מי שעד לפני זמן לא רב היה משנה למנכ"ל במשרד מבקר המדינה החליט, לאחר שהודח מתפקידו הבכיר בידי המבקר היוצא מיכה לינדנשטראוס, שהגיע הזמן להכות על חטאיו. בראיון למוסף G של "גלובס" הוא מתוודה, "היו פעמים שהלכנו רחוק מדי במסקנות האישיות (נגד המבוקרים). צריך להיות יותר זהירים ולכבד יותר את המבוקר ואת זכויותיו". ומוסיף המבקר המודח בתשובה לשאלה אם המבקר עשה עוול לחלק מהמבוקרים: "נוכחתי בבעייתיות של חוסר אובייקטיביות. יכול להיות שגם אני בשעתו חטאתי בכך". ואולי כדי למזער את עוצמת חטאיו הוא מותח ביקורת קנטרנית משהו על "הבוס" לינדנשטראוס וקובל כך: "נשכבתי עבורו על אלף ואחת גדרות. אם הוא היה מנהיג הוא היה קורא לי (אחרי שנחשפה "הבעיה" שבגללה הורחק מתפקידו) ואומר שזה לא בסדר, נותן לי הערה ובכך היה מסתיים העניין. אבל הוא חשש מהכותרת בעיתון ואני שילמתי את המחיר". כלומר: ענר, שקטל בהבל פיו מבוקרים רבים במיצוי דין מרחיק לכת ומוגזם בחומרתו, חושב שבגלל ש"נשכב על הגדר" למען לינדנשטראוס, הגיע לו רק עונש קל.
31/12/2012  |  עמי דור-און  |   מאמרים
מבקר המדינה השופט (בדימ.) יוסף שפירא הורה להתחיל בבדיקת שורה של תלונות נגד בכירים ומוסדות ברשות השידור, ובראשם נגד היועצת המשפטית של הרשות, חנה מצקביץ'. זה אחד התיקים המרכזיים שבחר המבקר לטפל, בשל חשיבותה ומעמדה הציבורי של רשות השידור.
29/12/2012  |  יואב יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת הרפז  /  מי ומי  
דוח ביבי טורס הועבר לתגובת המבוקרים  /  איציק וולף
הפרס נשלל מנצרת עילית בעקבות דוח המבקר  /  איציק וולף
ח"כ אריאל: ועדת חקירה לפרשת הרפז  /  איתמר לוין
סחבה משפטית  /  אריה אבנרי
ממאיסים את הדמוקרטיה  /  איתמר לוין
פרשת בעז ענר: בין שקיפות לצביעות  /  מאיר גלבוע
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il