|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ליקויים בניהול ובהכנת מערכת לאפקטיביות העוצבות

חברה שאמורה הייתה לפתח מערכת להגברת האפקטיביות המבצעית של העוצבות בצה"ל בעלות של כ-213 מיליון שקל וכ-28 מיליון דולר לא עשתה זאת למרות שעברו שבע שנים ממועד הסיום המתוכנן בעת עריכת הסכם חדש לא הכניס איש תנאים שיחייבו את החברה לעמידה במחויבויותיה
15/10/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   דוח שנתי 64א (2013)   |   תגובות
[צילום: דו"צ]

מבקר המדינה, יוסף שפירא, קובע כי מערכת להגברת האפקטיביות המבצעית של העוצבות בצה"ל, שעל פיתוחה הוחלט בשנת 2002, אשר הייתה אמורה להגיע ליכולת מבצעית כבר בשנת 2005, טרם פותחה עד לדצמבר 2012.

מדובר במערכת שהייתה אמורה להיות מפותחת על-ידי 'חברה א' לפיתוח', כפי שציין המבקר בדוח. החברה התחייבה כלפי משרד הביטחון לבצע את כל עבודות הפיתוח, ההנדסה, הייצור, הוכחת הכושר, ההתאמה, הניסויים הקרקעיים והתרגילים להוכחת עמידה בביצועים בהתאם להסכם. כקבלן משנה לפרויקט בחרה חברה א' חברה זרה. על-פי הנתונים שהציגה זרוע היבשה בצה"ל לסגן הרמטכ"ל בספטמבר 2012, תקציב הפרויקט הוא 27.9 מיליון דולר סיוע ו-212.9 מיליון שקל.

לדברי המבקר, יציאת החברה הזרה מהפרויקט גרמה לדחייה של יותר מחמש שנים בלוח הזמנים המתוכנן להשגת יכולת מבצעית סופית. אולם, גם לוח הזמנים המעודכן, שקבע את תחילת הפרויקט במתכונתו החדשה בדצמבר 2005, לא מומש, ונכון למועד סיום הביקורת עדיין נותרה כברת דרך משמעותית להשלמת הפרויקט.

המערכת אמורה להיות מופעלת בכל העוצבות בצה"ל. במועד סיום הביקורת, בנובמבר 2012, עדיין לא ניתן היה לממש הפעלה מלאה של המערכת אפילו בעוצבה אחת.

נוכח אי-עמידת הפרויקט בלוח הזמנים ונוכח אי-יכולתו לספק את התוצרים המתוכננים, הנחה סגן הרמטכ"ל בספטמבר 2012, כי זרוע היבשה של צה"ל תציג פרויקט חדש "שלוקח את המצב הקיים לאופטימום יכולות (ולא למקסימום יכולות)", שיאפשר השגת יכולות מבצעיות כבר בשנת 2013. נכון למועד סיום הביקורת, לא סיימו המטה הכללי ומשרד הביטחון לגבש ולאשר תוכנית להמשך פיתוח המערכת, המיישמת את הנחיות סגן הרמטכ"ל בנושא.

עקב העיכוב בפיתוח המערכת, הותאמה והוטמעה בעוצבות מערכת חלופית המוגבלת לעומת הדרישה המבצעית מהמערכת.

בסוף שנת 2005 ותחילת שנת 2006 אורגן מחדש הפרויקט ושולב בפרויקט אחר, ובכלל זה הוחלף קבלן משנה, הוספו דרישות והוגדלה התמורה לחברה א' בגינן. ההיערכות החדשה לא נוצלה על-מנת לשלב בהסכם הפיתוח החדש תנאים שיחזקו את מחויבות החברה המפתחת לעמידה בהתחייבויות שלה בהסכם.

ביחידת הפיתוח מונה פורום פרויקט שהיה אחראי למימוש הפיתוח, ההצטיידות, הקליטה וההטמעה הלוגיסטית של הפרויקט וכן לדיווח עליו לגורמים הבכירים המעורבים בו. הפורום, שהיה אמור להתכנס ארבע פעמים בשנה לפחות, התכנס בשנים 2008, 2009 וכן ב-2011 פעם אחת בשנה בלבד, ובשנת 2010 לא התכנס כלל, וממילא גם לא הועברו במועדם הדיווחים על הפרויקט לבכירים המעורבים בנושא, ובכלל זה דיווח על חריגה גדולה מלוח הזמנים.

"תמונת המצב העולה מהדוח מלמדת על ליקויים בניהול, במעקב ובבקרה שוטפים ושיטתיים על ביצוע הפרויקט. נוכח העובדה, כי המערכת הינה מערכת תשתיתית, וכי הפרויקט אינו עומד בלוח הזמנים המתוכנן ואינו מאפשר להפיק את התוצרים הנדרשים, על זרוע יבשה בשיתוף אגף התכנון ומשרד הביטחון להפיק את הלקחים הנדרשים מאופן ביצוע הפרויקט עד כה, ולפעול לביצוע השינויים המתחייבים בפרויקט ובבקרה עליו, כדי להביאו לידי גמר ולמצות ממנו בהקדם יכולות מבצעיות חיוניות", ציין המבקר בדוח.

לדבריו, ראוי כי הלקחים שיופקו מהליך הפיתוח של המערכת בתחומי הניהול, המעקב והבקרה ישמשו את גורמי המטה בצה"ל ובמשרד הביטחון במסגרת ההובלה גם של פרויקטים דומים.
פרויקט לפיתוח מערכת / דוח מבקר המדינה
בנובמבר 2002 נחתם הסכם בין משרד הביטחון (להלן - משהב"ט או המשרד) לחברה א' לפיתוח, להצטיידות ולתמיכה לוגיסטית במערכת שתאפשר את הגברת האפקטיביות המבצעית של העוצבות (להלן - הפרויקט או המערכת). החברה התחייבה כלפי משהב"ט לבצע את כל עבודות הפיתוח, ההנדסה, הייצור, הוכחת הכושר, ההתאמה, הניסויים הקרקעיים והתרגילים להוכחת עמידה בביצועים בהתאם להסכם. כקבלן משנה לפרויקט בחרה חברה א' חברה זרה. על פי הנתונים שהציגה זרוע היבשה בצה"ל (להלן - ז"י) לסגן הרמטכ"ל בספטמבר 2012, תקציב הפרויקט הוא 27.9 מיליון דולר סיוע ו-212.9 מיליון ש"ח.

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  16/10/2013
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליקויים בניהול ובהכנת מערכת לאפקטיביות העוצבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
"תקעו"
15/10/13 20:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
אין מדיניות ממשלתית ברורה לקידום הקמתם של אזורי תעשיה בגליל ובנגב, ואין לממשלה די מידע על מה שקורה בהם - קובע מבקר המדינה, לאחר שבדק את נושא הקמתם והפעלתם של פארקים לתעשיה בגליל ובנגב. המבקר מסכם את בדיקתו בעשרת הממצאים הבאים:
15/10/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשות שדות התעופה לא השלימה את תוכניות הפיתוח שאישרה הממשלה במהלך השנים, תוכניות שהיקפן הכספי גדול. תהליך הקמתה של מערכת משולבת חדשה לבידוק, מיון ושינוע של כבודת נוסעים, שתעמוד בתקנים בינלאומיים, התמשך; עלות הקמתה גדלה וכדאיותה הכלכלית קטנה, והצטבר פיגור בלוח הזמנים לביצועה. נדחה מועד השלמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג, הנחוץ לשיפור שדה הראייה בנמל, וטרם החלה הקמתו של שדה תעופה חדש בתמנע - כך עולה מבדיקה שערך משרד מבקר המדינה בחודשים מרס-דצמבר 2012, וקובע כי יכולתה של הרשות לבצע פרויקטים גדולים טעונה שיפור.
15/10/2013  |  מירב ארד  |   חדשות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, מצביע "על בעיית הריכוזיות של לווים מערכתיים במערכת הפיננסית, ועל הצורך שמקבלי ההחלטות בפיקוח על הבנקים ובאגף שוק ההון ישקלו לבצע עבודת מטה ותוכנית אסטרטגית ויגבירו את שיתוף הפעולה ביניהם בתחום זה". הדברים נאמרים בפרק הפותח של הדוח השנתי (יום ג', 15.10.13).
15/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יש לקיים בהקדם בדיקה מקיפה של נושא התמלוגים שגובה המדינה תמורת השימוש במשאבי טבע, לאחר שהתגלו ליקויים פרטניים בקביעת שיעור התמלוגים ובקביעתם. כך סבור (יום ג', 15.10.13) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
15/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
באוגוסט 1998, הסמיכה הממשלה את המפקח על התעבורה לחייב קיום של אמצעי כרטוס משותפים למפעילים השונים ולקבוע את ההסדרים הכספיים הכרוכים בכך. שלוש שנים אחר כך, בספטמבר 2001, החליטה הממשלה כי על המפקח על התעבורה לפעול להכנסת מערכת ממוחשבת לשימוש בתחבורה הציבורית (כרטיס חכם) עד סוף 2002. הוחלט גם לפרסם עד סוף 2001 מכרז להקמת מסלקה ולתפעולה. המסלקה נועדה לבצע סליקה של הכרטיסים המשותפים לארבעת המפעילים - דן, אגד, קווים ומטרופולין - וגם להנפיק את הכרטיסים המשותפים.
15/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
אסון בנמל חיפה - עניין של זמן  /  עופר וולפסון
משרד התיירות מימן פסטיבל ללא מכרז  /  מירב ארד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il