משרד התחבורה הורה לחברות התחבורה הציבורית הפועלות בירושלים, שלא לכבד יותר כרטיסי נייר לצורך נסיעות המשך של עד 90 דקות מתחילת מועד הנסיעה. בדומה לנהוג בגוש-דן כבר משנת 2011, תתאפשר נסיעת המשך רק באמצעות כרטיס הרב-קו.
הנחיית המשרד תיכנס לתוקפה ב-7 במרס, ותחול הן על הרכבת הקלה והן על חברות האוטובוסים. כרטיסי נייר עדיין יימכרו לנוסעים מזדמנים, אך ישמשו לנסיעה בודדת ולא ניתן יהיה להשתמש בהם לנסיעות המשך.
כחצי מיליון תושבים במטרופולין ירושלים מחזיקים כיום בכרטיס רב קו אישי או אנונימי. כ-550 אלף נסיעות מתבצעות מדי יום בבירה באמצעות התחבורה הציבורית. השינוי ילווה במערך פרסום והסברה נרחב לתושבי העיר, שיכלול בין השאר חלוקת עלונים לכל התושבים, פרסום מודעות בעיתונות המקומית ודיילי הסברה שידריכו את הנוסעים בתחנות האוטובוסים. יצוין כי הסברה דומה לא נערכה בגוש-דן ובחיפה, ולמרות זאת השינוי עבר "חלק" ללא בעיות מיוחדות, מה גם שקהל היעד העיקרי הוא מזדמן ומגיע מחוץ לירושלים.
בימים הקרובים ייפתחו עוד שמונה עמדות הנפקה ניידות לכרטיסי רב-קו לרשות הציבור. את רשימת עמדות ההנפקה המלאה ניתן לקבל באתר jet.org.il ובמוקד הטלפוני 073-2331400.
מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אמר כי הכירטוס החכם מסייע למשרד התחבורה לקבל נתונים על הקווים השונים שיאפשרו לשפר את השירות לציבור. חרף הצהרה זו לא ידוע על שינוי כלשהו שבוצע על-ידי משרד התחבורה בהסתמך על נתוני הרב-קו או בהסתמך על נתוני אפליקציות המידע.
משרד
מבקר המדינה בודק בימים אלה שורה של מחדלים במשרד התחבורה בכל הקשור לכרטוס החכם, הכוללים בין היתר חוסר אחידות בין מפעילים ואזורים, כמות חוזים מוגבלת ל-8, הגבלת השימוש בערך הצבור בכרטיס, חיובים כפולים, חוסר שירות למשתמשים, בעיות בפרטיות ועוד. אחת הבעיות העיקריות שקשורה לשינוי הנוכחי היא שבמטרופולין ירושלים לא מכבדות החברות המפעילות ערך צבור שהוטען בגוש-דן.