צבי יוזנט, סמנכ"ל בכיר לענייני תנועה במשרד התחבורה, עוזב בסוף דצמבר את תפקידו. יוזנט אחראי בתוקף תפקידו על היבטים נרחבים של התחבורה היבשתית, הן מבחינת הרכב והן מבחינת הגורם האנושי.
הסמנכ"ל הבכיר אמור היה לצאת לפנסיה, אך שר התחבורה אביגדור ליברמן ביקש ממנו להשאר עוד כחצי שנה בתפקידו, ולדחות את עזיבתו שכן טרם הוחלט על מינוי יורש.
במשרד התחבורה אמורים לערוך שינויים פרסונאליים רחבי היקף, ודחיית עזיבת הסמנכ"ל הוותיק היתה עשוייה לשמור על השקט התעשייתי מבית, הנדרש לשר לסיוע בהחלת הרפורמות הרבות אותן הוא מכניס בגופים החיצונים הכפופים למרותו.
אלא שעתה מוסר לנו יוזנט, כי החליט שלא להעתר להצעת השר להארכת הכהונה, וכי הוא יעזוב את תפקידו כמתוכנן במקור - כבר ב-31 בדצמבר 2003. יוזנט נכנע לגזירות האוצר בנושא הרעת תנאי הפנסיה, אשר יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2004.
בעזיבתו את משרד התחבורה מצטרף יוזנט לשורה ארוכה של בכירים במגזר הציבורי, הפורשים בטרם יכנסו לתוקף כללי הפנסיה המוחמרים. בין הפורשים גם בכירים באוצר עצמו, ובכללם: הסמנכלי"ם לשומה ולתכנון כלכלי באגף המכס, גובה המכס הראשי בנתב"ג, סגן הפשמ"ג ואף הסמנכ"ל למינהל וכוח האדם באגף המכס.
תקופתו של יוזנט תיזכר כ'שינוי הנוף המוטורי הישראלי', עת הסתיים החרם הערבי והחלו להגיע ארצה מותגים מזרח אסיתיים אשר עד מלחמת המיפרץ הראשונה החרימו את ישראל, ובהם היפנים - טויוטה, מזדה והונדה, והדרום קוראנים - יונדאי, קיא ודייהו.
המועמדים הטבעיים להחלפת סמנכ"ל התנועה התנועה הם שני המנהלים הבכירים הכפופים לסמכותו: מנהלת תחום הרכב - חווה בן-ארי ומנהל תחום הרישוי - שוקי שדה. בן-ארי מסרה לנו, כי היא אינה מעוניינת לקבל את התפקיד, וכך רבים סיכויו של שוקי שדה לקבל את התפקיד.
בין יתר תפקידיו, אחראי סמנכ"ל תנועה על תחום הרישוי, בהיבט כלי הרכב ורישוי הנהגים. שוקי שדה ערך רפורמות רבות בתחום הרישוי הארכאי, והצעיד אותו לעידן האינטרנט. הרפורמות אותן הנהיג שדה סייעו לשר התחבורה לזכות בתהודה ציבורית חיובית.
שדה היה מהבודדים במנהלי משרד התחבורה, אשר נכחו כמעט בכל ישיבות ועדת החקירה הפרלמנטרית לנושא תאונות הדרכים, יתכן וגם עובדה זו תעמוד לזכותו בשעת ההכרעה, שכן באחרונה הועבר לתחום מינהל התנועה גם גף קציני הבטיחות בתעבורה. הגף היה נתון מסורתית בידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.