|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אחרי זועבי: גם ברוך מרזל נפסל מלהתמודד

ועדת הבחירות פסלה את מועמדותו של המדורג 4 ברשימת אלי ישי, בטענה כי הוא מסית לגזענות וכי הוא ממשיך לתמוך בדרכה של כ"ך נפסל על חודו של קול: 17 תמכו מול 16 מרזל: "מדובר בסתימת פיות של השמאל"
12/02/2015  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
מרזל. נפסל [צילום: פלאש 90]

על חודו של קול. לאחר שנפסלה מועמדות חנין זועבי לכנסת, ועדת הבחירות המרכזית החליטה (יום ה', 12.2.15) לפסול גם את מועמד מספר 4 ברשימת מפלגת 'יחד' בראשות ח"כ אלי ישי - ברוך מרזל, מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-20.

ההחלטה התקבלה על חודו של קול - 17 חברים תמכו בפסילה, בהם חברי המחנה הציוני, מרצ, יש עתיד והערבים, ומנגד 16 חברים התנגדו, בהם נציגי ש"ס ויהדות התורה ומפלגות הימין.

מרזל מסר לאחר פסילתו: "הוכח שאין גזענות בעמדתי. מדובר בסתימת פיות של השמאל. אנשי שמאל שהתנגדו לפסילת זועבי תמכו בפסילתי. כל מי שחושב שזועבי בסדר שיילך איתה, מי שבעד תורת ישראל שיילך איתנו. אני מניח שבסוף אוכל לשלוח זר פרחים לכל מי שעושה לי פרסומת".

ח"כ אלי ישי, ראש רשימתו של מרזל, אמר: "צר לי על ההחלטה לפסול יהודי שאומר שאינו נגד ערבים אלא נגד אויבי ישראל. השמאל הישראלי מתגלה שוב בצביעותו".

מהמטה למאבק בגזענות, אשר הגיש את הבקשה לפסול את מרזל, נמסר: "ועדת הבחירות קיבלה היום החלטה ערכית, חשובה ומוצדקת לפסול את מועמדותו של התלמיד ברוך מרזל, בדיוק כפי שנפסל בזמנו המורה הרוחני כהנא. לגזענות אין מקום בכנסת".

יש לציין, כי ההחלטה אינה סופית מאחר שעתירה לבג"ץ תוכל לשנות את הקביעה ולאשר את התמודדותו של מרזל וגם את התמודדותה של זועבי. בעקבות עמדתו של היועץ המשפטי יהודה וינשטיין שהתנגד לפסילות, בג"ץ צפוי ככל הנראה לאשר את התמודדותם ולבטל את ההחלטה.
פ"מ 5/20 המטה למאבק בגזענות בישראל נ' ברוך מרזל / בקשה לפי סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת למנוע את השתתפות המשיב כמועמד בבחירות לכנסת ה-20
המטה למאבק בגזענות הגיש לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לפסילת מועמדותו של ברוך מרזל, מס' 4 במפלגת יחד בבחירות לכנסת ה-20. לדברי המטה, ברוך מרזל שולל את קיומה של המדינה כמדינה דמוקרטית, מסית לגזענות ואף מרבה להתבטא בזכות רעיונותיו של כהנא ובזכות דרכה של תנועת כ"ך ולפיכך כשם שתנועת כ"ך נפסלה מהשתתפות בבחירות, כך יש לפסול את מועמדותו מלרוץ לכנסת. במסגרת הבקשה הציג המטה מקבץ התבטאויות של ברוך מרזל החל משנת 2003 כלפי האוכלוסייה הערבית.

תאריך:  12/02/2015   |   עודכן:  18/02/2015
עופר וולפסון
+הליכוד: הדיל ממחיש את סכנת ממשלת השמאל
01:07 13/02/15  |  
גורמים בליכוד התייחסו לטענותיה של פאינה קירשנבאום על ברית משולשת בין ליברמן, לפיד וכחלון ואמרו: "הדיל המכוער ממחיש ומחדד את הסכנה הממשית מהאפשרות של הקמת ממשלת שמאל. כל הצבעה למפלגה מלבד הליכוד תחזק את סיכוייה של ממשלת שמאל כנועה".
+גילאון: "יצאה הפאינה מהשק"
01:06 13/02/15  |  
ח"כ אילן גילאון (מרצ) התייחס לטענות פאינה קירשנבאום על ברית משולשת בין ליברמן, לפיד וכחלון ואמר כי "יצאה הפאינה מהשק. הברית הבלתי קדושה חושפת את המפלגות החפות מאידיאולוגיה כלשהי ומסמלת את המשבר העמוק של הפוליטיקה הישראלית".
+המחנה הציוני: נעתור לבג"ץ בעניין פרס ישראל
01:05 13/02/15  |  
גורמים במחנה הציוני הודיעו כי יגישו עתירה לבג"ץ על התערבותו של ראש הממשלה ומ"מ שר החינוך נתניהו בנושא מינוי השופטים בוועדת פרס ישראל. על פי הגורמים בימים הקרובים תוגש העתירה לאחר פנייה לראש הממשלה.‎
+עמוס עוז: המחנה הציוני מתחנף למחנה הימין
00:48 13/02/15  |  
הסופר עמוס עוז תקף את רשימת המחנה הציוני, ואמר: "יש לי בעיה עם מפלגת העבודה ששינתה את שמה למחנה הציוני. לא הבינותי למה צריך להחליף את השם כדי להתחנף למחנה הימין. מה זה, כל העם צבא? לא הבנתי את הצורך העצום להכות בברזל ולצעוק 'גם אנחנו ציונים' כאילו הציונות של רבני הגבעות מובנת מאליה ושלנו מוטלת בספק. הציונות שלהם היא לא ציונות, היא תיאוקרטיה. אני לא מבין את הצורך להחליף את השם אלא אם יש עניין אסטרטגי שמוביל אותם לרצות שאף ערבי לא יצביע עבורם״.
+תחבורה בשבת: הרצוג מתנגד לשינוי הסטטוס-קוו
23:14 12/02/15  |  עידן יוסף
יושב-ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג מתנגד לשינוי של הסטטוס-קוו בעניין תחבורה ציבורית בשבת. כך לפחות טוען יושב-ראש יהדות התורה יעקב ליצמן. במפגש סגור לאנשי תקשורת ולמשפיעים חרדיים, סיפר ליצמן כי בעקבות כתבה ביומון המודיע על כך שהרצוג תומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת התקשר אליו הרצוג, והבהיר לו שאין מדובר בעמדה של המפלגה וכי הוא בעד שמירה על הסטטוס-קוו. ליצמן גם הודיע כי יימנע מעימות טלוויזיוני עם יאיר לפיד כדי שלא לתת לו פתחון-פה להסית נגד חרדים במקום לדון בכשלונו החרוץ בממשלה.
+אקוניס התנצל על הפרת זכויות יוצרים
23:04 12/02/15  |  
ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) מתנצל על הפרת זכויות יוצרים של צלמת. ב-14 בינואר העלה פוסט בפייסבוק וצירף אליו תמונה של ח״כ מרב מיכאלי מבלי לתת מזכה (קרדיט) לדפנה טלמון שצילמה. לדבריו, הוא עשה שימוש בתום לב בתמונה מאתר פומבי, וכעת הוא מתנצל.
+דרעי: יחד לא חרדית, לא נשתף פעולה אחרי הבחירות
22:59 12/02/15  |  
יושב-ראש ש"ס, ח"כ אריה דרעי, אמר בראיון לאתר בחדרי חרדים כי הוא אינו רואה את מפלגת יחד כחלק מהגוש החרדי, ולא ישתף עם מפלגתו פעולה לאחר הבחירות. ששון טרבלסי, מס' 5 ברשימת יחד של ישי ודובר בית הרב מאזוז, אמר בתגובה כי "מצב עולם התורה אינו מותיר מקום לשיקולים צרים" והבהיר כי מפלגתו תפעל עם שאר הסיעות בתיאום מלא. גם ח"כ נסים זאב מחה על דברי יו"ר מפלגתו ואמר כי יחד היא "תנועה המונהגת על ידי גדול העולם הרב מאזוז - אסור חלילה לזלזל".
+נסים זאב: "דרעי כבר התחייב להרצוג"
22:55 12/02/15  |  
יו"ר ש"ס אריה דרעי התחייב ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג כי יתמוך בממשלתו - כך טוען חבר הכנסת נסים זאב (ש"ס), שצוטט באתר בחדרי חרדים. "לא לחינם, חנין זועבי בירכה את דרעי על שירש את ראשות תנועת ש"ס, אמר זאב. בש"ס אמרו כי לא היו דברים מעולם.
+הרב זר: אלי ישי הוא כמו מרזל
22:53 12/02/15  |  
הרב דניאל זר, המזוהה עם מפלגת ש"ס, תוקף את יו"ר יחד, ח"כ אלי ישי. "הוא התחבר עם מרזל, תגיד לי מי החברים שלך אגיד לך מי אתה. אתה אלי ישי, אם מרן הרב עובדיה יוסף היה רואה למי אתה חובר היה רותח והיה כועס, אם הרב מאזוז לא היה מקבל אותך - היית מחפש רב כטעמך".
+לין: מצעי המפלגות מתעלמים מהמגזר העסקי
21:27 12/02/15  |  
נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין אומר כי ניכר חוסר ההתייחסות למגזר העסקי במצעי המפלגות. בפגישה עם משה כחלון, אמר לין: "בסופו של דבר, מי שיוצר את המשאבים הוא מגזר המסחר והשירותים, המעסיק כ-70% מכלל העובדים במגזר הפרטי. זהו בית היוצר של מקומות התעסוקה במדינה. ללא המגזר העסקי, לא יהיו המשאבים הנחוצים להתפתחותה של מדינת ישראל וכלכלתה".
+שרון גל: לא ניכנס לממשלת שמאל
21:24 12/02/15  |  
שרון גל, המתמודד לכנסת מטעם רשימת ישראל ביתנו, מתחייב כי מפלגתו לא תשב בממשלת שמאל. הוא אמר את הדברים בראיון לגאולה אבן בערוץ הראשון.
+הרשימה המשותפת: אל תעוותו לנו את השם
21:22 12/02/15  |  
ח"כ חנא סוייד שיגר מכתב לכלי התקשורת בו ביקש מהם להימנע מלכנות את הרשימה המשותפת בשלל שמות, כגון: "הרשימה המאוחדת", "הרשימה הערבית" או "הרשימה המשותפת הערבית". לדבריו, אחד הכללים הראשונים של סיקור הוגן במערכות בחירות הוא ציון שמה הנכון והמדויק של רשימה, וכל התרשלות או פגיעה מכוונת בשמה של כל רשימה יש בו כדי להטעות את הציבור ולהפר את כללי האתיקה העיתונאית. עוד הוסיף כי בתיאור הרשימה כערבית יש כדי למחוק את שיתוף הפעולה המובנה, כלשונו, בין הציבור הערבי לכוחות היהודיים התומכים ברשימה. עוד מבקשת הרשימה כי בסקרי הבחירות בהם מופיעים איורים/תמונות של ראשי הרשימות תופיע גם תמונתו של איימן עודה.
+נדחתה בקשת "תנו לאדם לחיות" לפסול את עלה ירוק
21:06 12/02/15  |  
מליאת ועדת הבחירות המרכזית דחתה על הסף את בקשת עמותת "תנו לאדם לחיות" לפסול את רשימת "עלה ירוק" מההשתתפות בבחירות, בקובעה כי הבקשה לא העלתה טיעונים הנוגעים לעילות הקבועות בסעיף 7א' לחוק יסוד: הכנסת לעניין מניעת השתתפות מועמדים או רשימות מועמדים בבחירות לכנסת ה-20.
+נדחתה בקשת מרזל לפסילת הרשימה המשותפת
20:58 12/02/15  |  
ברוב קולות של 19 חברי ועדת הבחירות המרכזית, נדחתה בקשתו של ברוך מרזל לפסול את הרשימה המשותפת מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-20. בעד פסילת המפלגה הערבית הצביעו שלושה חברי ועדה מסיעת ישראל ביתנו. שני חברי ועדה מסיעת הליכוד נמנעו. קודם להצבעה התקיים דיון שבו השתתפו נציגי כל הסיעות בוועדת הבחירות המרכזית וכן נציגי היועץ המשפטי לממשלה.
+נדחתה הבקשה לפסילת ישראל ביתנו
20:50 12/02/15  |  
ברוב קולות של 25 חברי ועדת הבחירות המרכזית, דחתה את הבקשה של כמה אזרחים לפסול את רשימת ישראל ביתנו מהשתתפות בבחירות לכנסת ה- 20. בעד הפסילה הצביעו שני חברי ועדה. קודם ההצבעה התקיים דיון שבו השתתפו נציגי כל הסיעות בוועדת הבחירות המרכזית וכן נציגי היועץ המשפטי לממשלה.
+פריג': פסילת זועבי אינה חוקית
20:45 12/02/15  |  
ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ): "טוב עשתה וועדת הבחירות המרכזית שפסלה את מועמדותו של הגזען ברוך מרזל, אבל לצד ההחלטה החיובית הזו, התחושה היא שבניגוד למרזל, פסילתה של ח"כ זועבי, לא נעשתה על בסיס חוקי, כי אם היתה החלטה פוליטית. מרזל הוא כהניסט גזען שהדמוקרטיה הישראלית צריכה להתגונן בפניו, בעוד שזועבי מבטאת קול קיצוני ולעיתים אף מכעיס, אבל קול לגיטימי בחברה הערבית ובחברה הישראלית. פסילתה של זועבי מסוכנת ללכידות החברה ומשדרת לציבור הערבי בישראל מסר לפיו הוא לא רצוי כאן״.

+ליברמן אמור היה להפוך לראש-ממשלה
20:19 12/02/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פאינה קירשנבאום חושפת: יש עתיד וכולנו תכננו להדיח את ראש הממשלה בנימין נתניהו מראשות הממשלה באמצעות המלצה על יו"ר ישראל ביתנו לנשיא המדינה  ▪  כחלון ולפיד מכחישים
(ליברמן. קירשנבאום חשפה את הסוד [צילום: פלאש 90])
+שינוי החוק, ועוד הזיות של כחלון
14:54 12/02/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
החוק קובע, ששר הבינוי הוא יו"ר רשות המקרקעין  ▪  האם כחלון מאמין, שיאפשרו לו לשנות את החוק? האם שותפיו לממשלה יוותרו על נתיבי ישראל ועל מינהל התכנון? האם נגידת בנק ישראל תיכנע לדיקטטור? ואיך יביא 20,000 פועלים מסין?
(כחלון. חלומות באספמיה [צילום: פלאש 90])
+שי פירון, לא יפה לא לומר אמת
14:08 12/02/15  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
שי פירון בהופעה חתיכית-נערית בבית הספר התיכון בליך ברמת גן זרק מעליו את כל ההדר של רב בישראל, ובפרץ של נער פוחז איחז את עיני התלמידים שהאזינו לדבריו
(פירון. נער פוחז [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחרי זועבי: גם ברוך מרזל נפסל מלהתמודד
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
12/02/15 16:31
 
מ.אלקרייאף
12/02/15 18:21
 
חוזה בכוכבים
12/02/15 18:53
2
פטריוטית
12/02/15 16:44
3
לא 1 כן 1 לא
12/02/15 17:29
4
הגועש
12/02/15 18:25
5
בוקי בן יוגלי
12/02/15 18:25
 
שאנחנו בספר הג'ונ
12/02/15 23:12
6
אהרון שחר
12/02/15 19:18
7
תעאל יא מוסטפא
12/02/15 19:43
8
דניאל סבלדי
12/02/15 19:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
תוכנית כחלון להוזלת הדירות, שהוצגה השבוע (יום ד', 11.2.15) היא הזיה אחת גדולה. מה שעומד מאחוריה הוא רצונו של כחלון להיות דיקטטור כלכלי בתחום הנדל"ן, ללא ניסיון וללא ידע בנושא חשוב זה.
12/02/2015  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
שר החינוך לשעבר, עם תגבורת של הלשעבר שבאוצר, יאיר לפיד, הציג בפני התלמידים את המצע החדש. ההבדל הבולט והיחידי למעשה בין המצע - שהגיש שי פירון טרם הבחירות לכנסת ה-19, והמצע שהוגש לקראת בחירות לכנסת ה-20 - מסתכם רק בכך ששי פירון לפני שנתיים היה איש כבד גזרה ומסורבל בתנועותיו, ואילו כיום הופיע כדמוי נער דק גזרה.
12/02/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בין המאות ה-11 וה-13, לפני כ-900 שנים, יצאו צבאות נוצריים ביוזמת האפיפיורים לסדרת מסעות צבאיים. המטרה הייתה, שחרור ארץ הקודש משלטון מוסלמי והחלפתו בנוצרי וייסוד "ממלכת ירושלים". המטרה נתפשה כראויה, לפחות על-ידי הנוצרים, אך הדרך אליה, תרתי משמע, הייתה רצופה במרחץ דמים נורא של יהודים באירופה ובארץ ושל מוסלמים. ההצלחה הייתה זמנית, ובשורה התחתונה, לא הושגה המטרה.
12/02/2015  |  יוסף שפניר  |   מאמרים
כמה פתטי שהתקשורת ואפילו עם ישראל יעמדו על רגליהם האחוריות ויצרחו בקולי קולות: "רוצים עימות. רוצים עימות. רוצים עימות... מות... מות...?
12/02/2015  |  נסים גבאי  |   מאמרים
ועדת הבחירות המרכזית פסלה (יום ה', 12.2.15) את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) לכנסת ה-20. זאת, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה שטען כי אין בפעולותיה של זועבי ובהתבטאויותיה כדי לחייב את פסילתה.
12/02/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
"אם נתניהו יגיע, העימות יהפוך לאירוע טלוויזיוני גדול"  /  לי-אור אברבך
נתניהו בודה מלבו תדרוכים של ריבלין  /  עידן יוסף
וינשטיין: אין לפסול את מועמדות זועבי  /  איתמר לוין
עָם הסֶקֶר  /  אשר וינשטיין
סוף עידן המנהיגות  /  ד"ר אורי מילשטיין
בפוליטיקה כמו בפוליטיקה   /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il