|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

רגע לפני שהולכים לקלפיות

מה המפלגות מציעות לתעשיית ההיי-טק?

יש מפלגות שכלל לא מתייחסות במצע שלהן לנושאים הטכנולוגיים, בעוד שאחרות עוסקות בכך בהרחבה מה הן מציעות למו"פ? אלו מפלגות שמות דגש על החינוך הטכנולוגי? ואיזו מהן קוראת לעודד נערות לעסוק בתחום?
16/03/2015  |   מערכת אנשים ומחשבים   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
מאת: יניב הלפרין  |    |  אנשים ומחשבים  |  pc.co.il  |  תגובות    בחירות 2015
היה מצופה שבמצע מפלגתו של בנט תהיה התייחסות להיי-טק, אך אין כזו [צילום: פלאש 90]

רוב גדול של המנהלים הבכירים בהיי-טק הישראלי חשים שהמפלגות לא מנסות אפילו "לחזר" אחריהם במערכת הבחירות הנוכחית - כך עלה מסקר שערכה מחלקת המחקר של 'אנשים ומחשבים'. הם צודקים, לפחות בכל הנוגע למצעים.

סקירה של מצעי המפלגות השונות שמתמודדות לכנסת ה-20, כפי שהם מפורסמים באינטרנט, מעלה כי שלוש מהן - הבית היהודי, הרשימה המשותפת ויחד - כלל לא מתייחסות לכך, במצעים של שתיים מהן - כולנו וישראל ביתנו - יש התייחסות מועטה, ורק שלוש - המחנה הציוני, יש עתיד ומרצ - מקדישות להיי-טק ולטכנולוגיה מקום מכובד. הליכוד, יהדות התורה וש"ס כלל לא טרחו לפרסם מצעים לקראת הבחירות.

מי שרוצה יכול להסיק מהן העמדות של חלק מהמפלגות מהמעשים ומהפעולות שלהן. בפרט הליכוד, יש עתיד והבית היהודי, שהיו חברות בממשלה ואחזו בתיקים הרלוונטיים. אלא שאנחנו עוסקים כאן בתוכניות הפעולה של המפלגות.

מפתיעה העובדה שאין כלל התייחסות לצרכים של ההיי-טק במצע (לפחות זה האינטרנטי) של הבית היהודי - מפלגה שבראשה עומד נפתלי בנט, שעסק לא מעט שנים בתחום. המצע עוסק בנושאים שונים ומגוונים, אבל לא מתייחס לאחד הענפים הבולטים ביותר במשק הישראלי. ענף שבנט היה במידה רבה האחראי על הטיפול בו בממשלה, בהיותו שר הכלכלה, שבמסגרתו נמצאת לשכת המדען הראשי.

כולנו

סעיף התעסוקה במצע מפלגתו של משה כחלון מפורט למדי, כולל בתחומים שרלוונטיים גם להיי-טק, כמו תעסוקה בפריפריה וסיוע לעסקים קטנים, אבל הוא לא כולל התייחסות ספציפית לתחום.

לעומת זאת, בסעיף החינוך מציינת המפלגה כי היא דוגלת ביצירת "מרחבי למידה בתוך בתי הספר, המותאמים ללמידה הדינאמית ולמודלים חדשניים. למרות התקדמות הטכנולוגיה, המחקר הפדגוגי וגישות ההוראה, חזות בית הספר הישראלי במאה ה-21 לא השתנתה מהותית. כדי לקדם פדגוגיה חדשה יש לעבור מכיתות הלימוד המסורתיות לסביבות למידה מותאמות, המאפשרות יותר למידה ודרכי הוראה מגוונות".

ישראל ביתנו

המפלגה לא פרסמה מצע מיוחד לקראת הבחירות, אלא רק את "החזון שלה", שלא כולל התייחסות ספציפית להיי-טק. עם זאת, באתר ניתן למצוא את המצע הכללי של המפלגה, שכולל התייחסויות לחינוך טכנולוגי ולמחקר ופיתוח.

נכתב בו כי מפלגתו של אביגדור ליברמן דוגלת ב"עידוד חינוך טכנולוגי, על-מנת לפתח עתודה עבור תעשיות מסורתיות והיי-טק. עיבוי תקציבי ופיתוח של מרכזי הכשרה מקצועית". כן היא תומכת ב"הגדלת התקציב בתחום המחקר והפיתוח של המדען הראשי במשרד התמ"ת". אגב, משרד התמ"ת בוטל ובמקומו קם משרד הכלכלה - שבו נמצאת לשכת המדען הראשי.

מרצ

במצע מרצ יש כמה סעיפים רלוונטיים, כולל הקפדה על מילוי הוראות חוק הקרינה הבלתי מייננת מהאנטנות הסלולריות, הגברת האכיפה בנושא ואיסור על הצבת אנטנות בקרב מקומות בהם נמצאות אוכלוסיות רגישות, כמו מוסדות חינוך ובתי אבות.

עוד קוראת המפלגה ל"ביטול פרקטיקות של הסללה לחינוך המקצועי-טכנולוגי, הפוגעות קשות בסיכוי ההשתכרות והמוביליות החברתית"; "עידוד נערות לבחור במקצועות מדע וטכנולוגיה"; ו"עידוד חדשנות חינוכית שעיקרה שימוש בכלים טכנולוגיים להשבחת תהליכי ההוראה והלמידה בבתי הספר".

מרצ אף תומכת ב"ביטול מוחלט של המאגר הביומטרי" וב"חופש בחירה במקומות עבודה ומקומות ציבוריים במתן טביעות אצבע ומידע ביומטרי אחר".

המחנה הציוני

המפלגה פרסמה מצע מפורט למדי, כולל בתחומי הטכנולוגיה וההיי-טק. גם כאן, חלק ניכר מההתייחסות היא לחינוך הטכנולוגי.

המחנה הציוני יפעל ל"הרחבת תוכניות הלימודים הטכנולוגיים בבתי הספר השונים; גיבוש תוכנית ממשלתית רב שנתית לפיתוח התשתיות הטכנולוגיות של ההוראה במוסדות החינוך; פתיחת מכללות הנדסיות וטכנולוגיות מתקדמות ומסלולים להכשרה טכנולוגית והנדסית במוסדות קיימים; הגדלת מספר מרכזי המצוינות באקדמיה ככלי מרכזי למניעת התופעה של 'בריחת מוחות'"; ו"חיזוק הקשר בין המוסדות האקדמיים והתעשיה הישראלית".

כן תפעל המפלגה ל"פיתוח כלים פיננסיים ומיסויים לעידוד צמיחה והרחבה של חברות הזנק ישראליות ופיתוחן כחברות ישראליות מבוססות"; "הגדלת תקציבי המדען הראשי במשרד התמ"ת והקמת רשות ממשלתית חדשה לחדשנות כלל משקית, תוך העמדת משאבי תקציב ראויים"; ו"עידוד היתרונות היחסיים של המחקר המדעי והתעשיה בישראל על-ידי מערכת תמריצים ותוכניות סיוע ממשלתי".

יש עתיד

המצע המפורט ביותר בהתייחסותו לתחום הוא זה שפרסמה מפלגתו של יאיר לפיד.

בחלק של המצע שמתייחס לחינוך המקצועי-טכנולוגי מציינת המפלגה את המחסור החמור בכוח אדם בתחום ועומדת על הצורך במסגרות הכשרה מתאימות.

המפלגה קוראת להקמת בנק אינטרנטי ולעידוד תעסוקה בפריפריה על-ידי "הקמת עסקים קטנים ובינוניים... ויצירת מקורות תעסוקה איכותיים, דוגמת מקצועות היי-טק, ביו-טק ומחקר. שילוב של השניים הוא הדרך הטובה ביותר להיאבק באבטלה, בעוני ובפערים חברתיים".

יש עתיד דוגלת בעידוד השקעה בחברות צעירות, שמצויות בשלב ה-Seed, על-מנת "לשמור את היתרון היחסי של מדינת ישראל בתחום התעשיות עתירות הידע".

במפלגה ציינו כי התקציב שגיבש לפיד, כשר האוצר, ל-2015, ושהמפלגה מתכוונת להיאבק על יישומו, "כלל תיקון לחוק האנג'לים במסגרתו משקיעים שישקיעו בחברות חדשניות, שאושרו על-ידי לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה כ'חברות מטרה', יקבלו הטבת מס משמעותית ויהיו זכאים להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים שהושקעו בחברות הזנק צעירות".

כמו-כן, כולל מצע המפלגה כוונה ל"משיכת חברות תעסוקה איכותית לפריפריה: חברות היי-טק, ביו-טק ומחקר. באמצעות הגדלת תקציב מסלול שכר גבוה בשילוב תקציבי המדען הראשי, נוכל להמשיך ולמשוך חברות תעסוקה איכותית מכל העולם להשקיע בישראל ולהקים בפריפריה מחלקות מו"פ. בכך נבלום את ההגירה השלילית של צעירי יישובי הפריפריה אל המרכז".

כמו-כן, המפלגה מתכוונת לפעול לצמצום הפערים הדיגיטליים, על-ידי הרחבת פרויקט במסגרתו "ניתנים שיעורים בחינם לאוכלוסיות חסרות אוריינות דיגיטלית הנדרשות לכך".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (15.3.15)
תאריך:  16/03/2015   |   עודכן:  16/03/2015
יניב הלפרין
+ישראל הולכת לקלפי
00:27 17/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבחירות לכנסת העשרים נפתחות בשעה 07:00 וננעלות בשעה 22:00  ▪  5,883,365 בעלי זכות בחירה זכאים להצביע במעל עשרת אלפים קלפיות
מאחורי הפרגוד [צילום: AP]
+מי הפוליטיקאים הנצפים בוויקיפדיה
23:50 16/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בחירות 2015 בוויקיפדיה: בעקבות הנאום בקונגרס - כמעט חצי מיליון צפיות לערך נתניהו בוויקיפדיה האנגלית. המחנה הציוני הוא ערך המפלגה הנצפה ביותר בעברית
([צילום: AP])
+נתניהו: אקים ממשלה לאומית
22:51 16/03/15  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחייב כי הממשלה שירכיב תהיה ממשלה לאומית. הוא שב ואמר כי לא תהיה ממשלת אחדות עם המחנה הציוני ("העבודה", כלשונו), "כי אין דרך לגשר בין העמדות שלנו לבין העמדות האנטי ציוניות הקיצוניות של הרשימה שלהם".
+יתד נאמן שוחרר מפרסום מודעת הנשים
20:51 16/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט העליון ביטל את הצו שהורה לעיתון החרדי לפרסם מודעה של רשימת "בזכותן", שכן הבקשה הוגשה בשיהוי ולא ניתן היה לדון בה כראוי
(בניגוד לקו המערכתי)
+לפיד: לבני ויתרה על רוטציה בשביל החרדים
20:40 16/03/15  |  
יאיר לפיד: "הוויתור על הרוטציה זו הוכחה שבוז'י ולבני תופרים ממשלה עם החרדים, אחרת למה לוותר על הרוטציה. אני רואה ביומיים האחרונים איך מכינים כולם את הכניעה לחרדים, הם כבר הודיעו שהם יוותר על השוויון בנטל ויחזירו את כל התקציבים של הישיבות"

+ש"ס מחלקת חצי מיליון קמיעות בניגוד לחוק
20:26 16/03/15  |  
למרות שהוזהרה על כך לא פעם במערכות בחירות קודמות, לא מתאפקת רשימת ש"ס ושולפת את נשק יום הדין - חלוקת קמיעות. בחדשות10 דווח כי ש"ס מחלקת לבוחריה חצי מיליון קמיעות, חלקם כבר חולקו. על הקמיע צורת מפתח ותמונתו של הרב עובדיה יוסף, המבטיח מפתח לגן-עדן למי שיצביע ש"ס ושמות קודש.
+תוצאות האמת יעודכנו כל 10 דקות
20:14 16/03/15  |  
נתוני תוצאות האמת של הבחירות יתעדכנו בתדירות של כ-10 דקות. הן יפורסמו באתר ייעודי. ניתן יהיה לייצא את התוצאות לטבלת אקסל המפורטת לפי יישובים ולפי קלפיות.
+דרעי דוחה קריאת ישי לשתף פעולה
20:09 16/03/15  |  
יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, דוחה את קריאתו של יושב ראש "חד, אלי ישי, לשיתוף פעולה. בראיון לרשת ב', אמר דרעי כי עייף מספינים - לאחר תקופה ארוכה של מאבקים והשמצות מצדו של ישי. במכתב ששיגר היום ישי לדרעי הוא קרא לו להימנע מעימותים כדי שלא לאבד קולות. "לשתי המפלגות עמדות דומות ומאבקים זהים", כתב ישי. דרעי לא הכחיש בראיון את האפשרות כי לא ימליץ על איש מבין המועמדים לראשות הממשלה.
+כולנו הגיבה להקלטת כחלון שמפיץ הליכוד
20:06 16/03/15  |  
בשעות האחרונות משגר הליכוד הקלטה מן העבר של משה כחלון למאות אלפי מספרי טלפון בכל רחבי הארץ בה הוא מדבר בשבח הליכוד. ממפלגת כולנו נמסר: "מדובר במעשה פלילי פסול. עצוב שמפלגת הליכוד ברגע של יאוש בוחרת להטעות את הציבור. כולנו פנתה לגורמי האכיפה להמשך טיפול בפרשה".
+עודה לא פוסל אפשרות להמליץ על הרצוג
19:49 16/03/15  |  
יושב-ראש הרשימה המשותפת איימן עודה אמר ברשת ב' כי אינו פוסל אפשרות להמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על יצחק הרצוג. עוד אמר כי מפלגתו לא תבקש מקום בוועדת חוץ וביטחון אלא בוועדת הכספים ובוועדות ביצועיות אחרות כדי להטיב את מצבו של המגזר הערבי.
+לבני מוכנה לוותר על רוטציה עם הרצוג
19:34 16/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ויתור של ציפי לבני יהיה רלוונטי במקרה שחלק מסיעות הקואליציה, קרי - יהדות התורה - יטילו וטו על מינויה כפי שהטילו בעבר  ▪  ראובן אדלר הוביל להחלטה  ▪  דעות סותרות באשר להשפעת הודעת לבני על הבוחר
לבני והרצוג. כתגרנים בשוק [צילום: AP]
אדלר. התנגד [צילום: עידן יוסף]
+זמנים מודרניים
19:22 16/03/15  |  תהילה אלטשולר-שוורץ   |   לרשימה המלאה
דרושה התאמת חוק תעמולת הבחירות לזירה התקשורתית המשתנה  ▪  הצעות לשינוי בעקבות המלצת ריבלין וג'ובראן
(קרב על כל קול. ג'ובראן בקלפי צבאית)
+נעצר חייל שהסית נגד מתמודדים
19:11 16/03/15  |  
המשטרה עצרה לפנות בוקר חייל בחשד להסתה ולאיומים בפייסבוק נגד מתמודדים בבחירות. החשוד כתב בדף הפייסבוק: ״אם שמאלני יעלה לשלטון אני מבטיח ונשבע בנשמתי שאני אהיה יגאל עמיר הבא...״ החשוד קשר עצמו למיוחס לו, ומעצרו הוארך עד 18.3.
+משעה זו: אין לראיין מועמדים בשידור חי
19:03 16/03/15  |  
משעה זו אסור לראיין או להשמיע מועמדים בבחירות בשידור חי בערוצי התקשורת.
+טאלב א-סאנע פרש ולא יתמודד בבחירות
19:02 16/03/15  |  
חבר הכנסת טאלב א-סאנע, שעמד בראש הרשימה הערבית, לא יתמודד בבחירות. א-סאנע הגיש את התפטרותו ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן. ברשימה המשותפת הביעו בימים האחרונים חשש שמצביעים יתבלבלו בין הרשימה המשותפת לבין הרשימה הערבית.
+יס הונחתה להסיר קדימוני משדר הבחירות של ערוץ 1
18:32 16/03/15  |  
המועצה לשידורי כבלים ולווין הורתה לחברת יס להסיר לאלתר את הקדימונים המפנים למשדר הבחירות הראשי של הערוץ הראשון אשר שודרו בימים האחרונים במסגרת ערוצי הבית של יס. המועצה פתחה בהליך בירור מול החברה, בהדגישה כי בשידור זה החברה מפרה, לכאורה, את הוראות החוק ורישיונה. יו"ר המועצה, יפעת בן חי שגב, מסרה כי על אף שהערוץ הראשון הוא ערוץ ציבורי ההפניה בשידורי יס למשדריו במסגרת התחרות המתקיימת בימים אלה על תשומת ליבו של הצופה מהווה, לכאורה, פרסומת אסורה לכל דבר ועניין.
+בקשה מוועדת הבחירות: לפרסם אחוזי הצבעה ברמת הקלפי
18:20 16/03/15  |  
הסדנא לידע ציבורי והתנועה לחופש המידע פנו לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפרסם בזמן אמת של אחוזי ההצבעה ברמת הקלפי. כיום נוהגת הוועדה לפרסם אחת לשעתיים את אחוזי ההצבעה הכלליים למרות שוועדת הבחירות המרכזית מקבלת בזמן אמת דיווחים מהקלפיות השונות וביכולתה לפרסם מידע זה. הארגונים מוצאים כי ראוי שמידע זה יהיה נגיש לציבור באופן מפורט, בזמן אמת, עד רמת הקלפי הבודדת. מידע זה יכול לסייע למפלגות ולארגוני החברה האזרחית לעודד את ההצבעה בשכונות אותן הקלפיות משרתות.
+ישי קרא לדרעי והחרדים להצטרף לגוש נגד השמאל
16:47 16/03/15  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי, קורא למפלגות הימין להקים גוש חוסם על מנת למנוע העברת שלטון לידי השמאל. לדבריו, יישב בקואליציה רק עם מפלגות הנאמנות לארץ ישראל ולא "מזגזגות", כלשונו. "אני קראתי לכל ראשי המפלגות לפעול בהגינות ולהרגעת הרוחות במטרה לחזק את המחנה הלאומי. אני קורא לחבריי, מנהיגי מפלגות המחנה הלאומי, בנט, פורוש ודרעי, לייצר גוש חוסם שמאל ולמנוע את אובדן המדינה לציפי, בוז'י וטיבי", אמר.
+כחלון בסבב טלפונים: כל קול קובע
16:17 16/03/15  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, החל לערוך סבב טלפונים לשכנוע מצביעים פוטנציאליים. לפעילים במטה הבחירות אמר כי הוא סבור שכל קול קובע. "אסור להתייאש. רק כולנו חזקה תוכל להוביל את השינויים שאנחנו מבקשים לעשות - לנצח את יוקר המחייה, לפתור את משבר הדיור ולצמצם את הפערים החברתיים. אנחנו נדאג לכך שהממשלה הבאה שתקום תהיה ממשלה חברתית", אמר.
+הדלפה כניסיון פוטש
16:05 16/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הארץ וידיעות אחרונות פרסמו מסמכים חסרי חשיבות שהוכנו במשרד מבקר המדינה בפרשת מעונות ראש הממשלה, תוך התעלמות מן האמת. את המעשה החמור באמת עשה מי שהדליף אותם ערב הבחירות - כנראה ממשרד מבקר המדינה או מהפרקליטות. את האיש הזה, שניסה לבצע פוטש, צריך לאתר מיד
(משקרים בפרצוף [צילום: פלאש 90])
+תלונה למשטרה נגד מני נפתלי
15:32 16/03/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עו"ד אביעד ויסולי פנה אל המפכ"ל ואל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה  ▪  טען כי התצהיר שהגישה שרה נתניהו חושף שורת חשדות לפלילים שביצע לכאורה נפתלי
("דיווח כוזב על שעות נוספות" [צילום: פלאש 90])
+הרצוג מוביל, אחריו בנימין נתניהו ויאיר לפיד
14:21 16/03/15  |  רועי גולדנברג   |   לרשימה המלאה
135 אלף חיפושים נערכו בגוגל סביב המונח "המחנה הציוני" ב-30 הימים האחרונים, בעוד "הליכוד" משך רק 45 אלף צפיות - כמעט כמו "יש עתיד"  ▪  בוויקיפדיה נתניהו עם 450 אלף צפיות בערך אודותיו באנגלית
([צילום: קובי גדעון/לע"מ])
+הבחירות - מחר; תוצאות סופיות - רק בעוד 9 ימים
14:02 16/03/15  |  איציק וולף
התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-20 יוגשו על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן לנשיא המדינה ראובן ריבלין רק ביום רביעי, 25.3.2015 - שמונה ימים לאחר יום הבחירות. כך הודיעה ועדת הבחירות המרכזית. באותו יום יתפרסמו התוצאות גם ברשומות.
+"נשמור על נתניהו מאוחדת"
13:51 16/03/15  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
הבלבול הלשוני מעיד על בלבול עמוק יותר, מהותי יותר. לבוז'י הרצוג אין אפילו מקצת הכישורים, מקצת הכלים, לשמש כראש ממשלת ישראל ולהוביל את העם היהודי בארצו לבטח
(יצחק (בוז'י) הרצוג. חוסר אונים ולחץ [צילום: פלאש 90])
+ותרי על הרוטציה
13:42 16/03/15  |  ליאורה קוזלובסקי   |   לרשימה המלאה

+רק לא כלנתר
13:37 16/03/15  |  יעקב עמר   |   לרשימה המלאה
תופעת הכלנתריזם בפוליטיקה הישראלית קיימת ואף הרקיעה שחקים. הגינוי בציבור לתופעה הוא שנעלם. היעלמותו של גינוי זה מהווה סכנה של ממש לדמוקרטיה, שהרי אם בראש ממשלת ישראל תעמוד מלכת הכלנתריזם, ציפי לבני, יהיה זה מתן תוקף לביטול הכלנתריזם כדבר מגונה
ציפי לבני. מלכת הכלנתריזם [צילום: פלאש 90]
+לא מצביע ולא מאדישות - אלא מחאה
13:27 16/03/15  |  יניב מויאל   |   לרשימה המלאה
אני מופתע כל פעם מחדש וכל בחירות איך מכבש הלחצים החברתי מופעל-כנגד אזרחים תמימים שמשוכנעים שאם רק הפעם יצביעו עתידם יהיה מובטח
(בוחרים בובות [צילום: פלאש 90])
+כחלון: לבחור בין המשך הקטסטרופה לתקווה
13:22 16/03/15  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, טוען כי אם תהיה מפלגתו חזקה, היא תוכל להבטיח שממשלה שתקום תוסיף לצד הרגל הביטחונית רגל חברתית אמיתית שתטפל קודם כל בישראלים ולא בדעאש, קודם כל בזוגות הצעירים ולא באירן, קודם כל בהורים שלנו ולא רק בחמאס. "הבחירות זה עלינו, כיצד נגמור את החודש, כיצד נקנה דירה, כיצד נחזור לחיות בכבוד בארץ ישראל. הציבור צריך לבחור האם להמשיך את הקטסטרופה ומה שהיה או תקווה חדשה ושינוי", אמר.
+אקוניס: ברק גומל להרצוג על שתיקתו
13:18 16/03/15  |  איציק וולף
סגן השר אופיר אקוניס תוקף את ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אשר הביע תמיכה ביו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג. לדבריו, ברק תומך במי ששמר בשבילו על זכות השתיקה. "זאת ממש לא הפתעה שהוא יתמוך בהרצוג. אהוד ברק, שעל תקופת כהונתו אמר מבקר המדינה ״העבודה קנתה שלטון בכסף״, גומל עכשיו להרצוג ששמר עבורו על זכות השתיקה בחקירת המשטרה בפרשת העמותות מבחירות 99׳. הפעם לא יעזרו להרצוג, ללבני וברק כל העמותות ואזרחי ישראל יצביעו מחר נגד ממשלת השמאל שלהם", טען.


+ה"רעבים" ייעלמו, אירן - תישאר
13:15 16/03/15  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה
הגורם המרכזי שנלחם עכשיו בעירק נגד דאעש היא למעשה אירן, ייתכן בהסכמה, אם לא בשיתוף פעולה כלשהו עם ארה"ב. הם הופכים לבעלי הבית בעירק, הלכה למעשה, ויתכן שמדינת טרור אירנית תחליף בעתיד בעירק את ארגון הטרור דאעש. וזה מעלה שאלה מציקה: לצד מי יתייצב ממשל אובמה: לצד האימפריה האירנית המתפשטת, או לצד ציר אפשרי סעודי-ישראלי?
(דעאש. אירן תבוא במקומו [צילום: AP])
+כוחה של שייכות מפלגתית חזקה
13:02 16/03/15  |  יוליה אלעד-שטרנגר   |   לרשימה המלאה
ככל שהשתייכותנו המפלגתית חזקה יותר, כך נהיה מושפעים פחות מניסיונות לערער על עמדותינו או לשנותן  ▪  על שיקולים והתלבטויות לפני בחירות ואי-הרציונליות של הבוחר
(שיקולים שונים בבחירה [צילום: פלאש 90])
+בקלפי נלכד את הבית ביחד
12:47 16/03/15  |  אסתר שניאורסון גרי   |   לרשימה המלאה
למרות תחושת הקבס ואי החשק להשתתף במערכה כה מכוערת, בסופו של דבר בעוד יום, הכול יהיה מאחורינו ונצטרך לעמוד מול מציאות הרת גורל. שאלות כבדות עומדות על סדר היום, לכן חייבים להצביע לאחת מהמפלגות: ליכוד, הבית היהודי ויחד של ישי
(קלפי. לשים את הפתק הנכון [צילום: פלאש 90])
+לפיד: פחות מ-24 שעות לבחירות והשחיתות חוזרת
12:16 16/03/15  |  איציק וולף
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, טוען כי גם ראש הממשלה וגם ראש האופוזיציה יבטלו את השיוויון בנטל. "עוד פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות וכבר השחיתות חוזרת וכבר עושים מכירת חיסול של הכסף של אזרחי ישראל ומנסים לבטל את השוויון בנטל, גם ביבי וגם בוז'י יחזירו את כל התקציבים לישיבות. זה כסף של אזרחי ישראל שנועד להקטין את הצפיפות בכיתות, שנועד לעזור לאמהות חד הוריות, שנועד לעזור לכל מה שחשוב לאזרחי ישראל", אמר.
+את בעד נשים?
11:57 16/03/15  |  סתיו אדם   |   לרשימה המלאה
אתן, המועמדות לכנסת ישראל מטעם מפלגה כזו או אחרת, בעד נשים? איך שאני לא הופך את זה, למעט ח"כית אחת, גילה גמליאל מהליכוד, כולכן לא בעד נשים
(בעד או נגד? [צילום אילוסטרציה: AP])
+אולי הפעם זה יקרה
11:37 16/03/15  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
בין אם נתניהו סיים את הקריירה הפוליטית שלו ובין אם נשאר בסביבה, שום דבר משמעותי לא עומד להתרחש למחרת הבחירות. עלינו לקוות כי הממשלה הבאה תהיה כזו שחבריה ירצו באמת לשרת את העם. על סמך העבר זו נראית תקווה עם סיכויי מימוש לא גדולים. אבל אולי הפעם נתאכזב לטובה?
(נתניהו. מתנהג כאילו מדובר ברפובליקת בננות [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה המפלגות מציעות לתעשיית ההיי-טק?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
המחאה שלי היא כנגד המצביעים עצמם, אלו שמצביעים למפלגה ולא יודעים מי מספר 14 ברשימה שלה.
16/03/2015  |  יניב מויאל  |   מאמרים
מחר בחירות. בואו נוציא לרגע את הראש מהמדמנה בה אנו שרויים כבר כ-100 ימים, ונביט על הסביבה שלנו. נתחיל ב-דאעש (או המדינה האיסלאמית) שמככבת אצלנו בתעמולת הבחירות. לפני למעלה מחצי שנה, הכריזה ארה"ב מלחמה על הארגון הזה בעירק ובסוריה (הכוונה לאזורים הגאוגרפים כי אין כבר מדינה סורית ואין כבר מדינה עיאקית ), במטרה להחלישו עד להשמדתו. לצורך כך הוקמה קואליציה בינלאומית של עשרות מדינות, שלא הייתה גדולה ממנה בהיסטוריה, לפי ידיעתי. לדאעש, חשוב לחזור ולשנן, יש כוח צבאי של כ-30 אלף איש. לא יותר. הוא ברברי, אבל אין לו מאות אלפי לוחמים כמו לברברים שהיו תוקפים את האימפריה הרומית.
16/03/2015  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
כולנו רוצים לראות את עצמנו כיצורים רציונאליים. כמי שלוקחים בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים לפני קבלת החלטה, כמי שעומדים בגבורה בפני מניפולציות של בעלי עניין, וכמי שמונעים משיקולים הגיוניים, מעשיים ותבוניים. רבות מדובר בשבחי הרציונאליות, כאילו אין המדובר בתיאוריה נורמטיבית של טבע האדם, אלא במעלה מוסרית של ממש. אך האומנם כך הוא?
16/03/2015  |  יוליה אלעד-שטרנגר  |   מאמרים
בגינת הקסמים של שובך יונים
16/03/2015  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
את, המועמדת לכנסת ישראל מטעם מפלגה כזו או אחרת; את, שהיית ח"כית, את בעד נשים? אני מסתכל על הפעילות שלכן בכנסת, פעילות שמוכנסת תחת אצטלה של פמיניזם, ואני לא מבין... ואיך לומר זאת בעדינות? אני לא ממש הטיפוס עליו ניתן לומר קשה-הבנה או בעל לקות בהבנת הנקרא... איך שאני לא הופך את זה, למעט ח"כית אחת, גילה גמליאל מהליכוד, אתן כולכן לא בעד נשים. ואני תוהה...
16/03/2015  |  סתיו אדם  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
אהוד ברק: תומך בבחירות ביצחק הרצוג  /  איציק וולף
למרות ההמלצה: לא יוצבו מצלמות בקלפי  /  איציק וולף
מזכיר קלפי שסרח לא יוצב שוב בקלפי  /  איציק וולף
אולי הפעם זה יקרה  /  בצלאל לביא
תקוות שווא  /  מרדכי בן חורין
המשימה הראשונה: החזרת התקווה  /  עמי דור-און, רפי לאופרט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il