|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

יום ללא שבתון

פרשנות משפטית מקשה על אכיפת עבודה בשבת

הוועדה לפניות ציבור מאשימה את היועצים המשפטיים במתן פרשנות מצמצמת שנועדה לבטל את סעיפי השבת בחוק שעות עבודה ומנוחה, וקוראת לשקול לתקן את החוק על-מנת למנוע אפליה שר הכלכלה דרעי יבקש מהיועמ"ש לממשלה להרחיב את הפרשנות והורה על מבצע אכיפה בעסקים גדולים
14/10/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
יש עסקים שפתוחים בשבת

גובה הקנסות המוטלים
החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, תשע"ב-2011, קובע כי העסקת עובד במנוחה השבועית ללא היתר עשויה לגרור הטלת עיצום כספי בסכום של 35,740 ש"ח. העסקת עובד במנוחה השבועית שלא לפי תנאי ההיתר עשויה לגרור הטלת עיצום כספי בסכום של 20,420 ש"ח. הפרה נמשכת והפרה חוזרת יכולות להביא להגדלת הקנס.

אין רשות לשידור
עובדים ברשות השידור שפנו לוועדה טענו כי מחייבים אותם לעבוד בשבת אך חששו להגיע לדיון מחשש שיבולע להם. לדיון הגיע ירון רופין סמנכ"ל משאבי אנוש ברשות, ועד מהרה התברר כי הוא אינו רלוונטי לדיון משום שהטענה נסובה על תאגיד השידור הציבורי החדש שטרם קם משום שרשות השידור נמצאת בפירוק ואינה מקבלת יותר עובדים חדשים. רופין אמר: "מעולם לא נתקלתי בעובד שעבד בניגוד לאמונתו". ח"כ עליזה לביא, שהייתה מגישה בערוץ הראשון דחתה את דבריו: "ברשות השידור כמעט כולם - טכנאים, צלמים, מנחים ונהגים – הם לא דתיים. הייתי בין הדתיים הבודדים ברשות. אי-אפשר להתקבל אלא אם כן שובצת במחלקת מורשת". רופין חלק עליה ואמר: "היו לנו גם יו"רים ומנכ"לים דתיים", אך גם הוא לא הצליח שמות של דתיים רבים ברשות.

שר הכלכלה אריה דרעי הנחה לבצע מבצע אכיפה יזום נגד בתי עסק גדולים הפתוחים בשבת. כך נאמר בדיווח שמסרו נציגי משרד הכלכלה לוועדה לפניות הציבור בכנסת, שגרר קריאות ביניים על כך שמדובר במיצג שווא, מאחר שבניגוד לעסקים הקטנים והבינוניים ברוב המקרים יכולים בתי עסק גדולים אלה להעסיק בשבת עובדים לא-יהודים וכך אינם עוברים על החוק.

בדיון (יום ב', 12.10.15), אותו כינס ח"כ יעקב אייכלר, סיפרו אזרחים על מעסיקים המחייבים את העובדים לעבוד בשבת, כתנאי לקבלתם למקום העבודה. כמו-כן העלו הפונים מקרים, שבהם עובדים מגלים אחרי קבלתם לעבודה שהם צריכים לעבוד בשבת. אחרת הם מפוטרים ממקום העבודה.

"הסוסים ברחו מהאורווה"

התברר כי פרשנות מצמצמת לסעיף 9א בחוק שעות עבודה ומנוחה שנתן היועץ המשפטי לממשלה הקודם מני מזוז, בהיעדר תמימות דעים בקרב ביועצים המשפטיים של משרד העבודה והרווחה, קבעה כי על בעל עסק אסור לסחור בחנותו בשבת, אך מותר לו לשבת ביאכטה ולהפעיל את עסקו באמצעות עובדים לשאינם יהודים.

נציג הפונים, עו"ד יצחק מירון, טען טענות קשות כלפי היועצים המשפטיים ואמר כי "הפרשנות המשפטית המעוותת יצרה מצב שהפר את השוויון ויצר אפליה. ללא יהודי אסור לעבוד כעצמאי ולא כשכיר. האבסורד הזה אסר על מעסיק לפתוח חנות בת"א אך מותר לו להעסיק שכירים שיעבדו. בחסות הפרשנות הזו, המנוגדת לפסק של בית הדין הארצי לעבודה, חצי או שלושת-רבעי מהסוסים כבר ברחו מהאורווה".

הוא אמר כי האכיפה היום אינה יעילה משום שהיא עוסקת בדגי הרקק, כלשונו, בעלי תפקידים מדרגת מנכ"ל ומטה ולא בקודקוד - בעלים ויושבי-ראש דירקטוריונים של החברה, שרק כאשר מגישים נגדם כתבי אישום הם מפסיקים להפר את החוק מחשש שיירשם לחובתם סעיף פלילי. לדבריו, אכיפה מינהלית לא עזרה, ומשתלם לעבור על החוק. "לא יכול להיות שהממונים על אכיפת החוק נותנים פרס למי שעובר עליו", אמר מירון והזהיר עוד בדיון: "אם התהליך הזה לא ייעצר, תהיה אפליה חמורה של עובדים שומרי שבת. בית המשפט העליון קבע הרבה פעמים שחוק שעות עבודה ומנוחה הוא לא חוק דתי, יום מנוחה זה ערך אוניברסלי. ברוב המקומות יש שקר גלוי שאומרים שאין אפליה אבל המציאות היא שלא יקבלו שומרי שבת, פשוט ישקרו ויגידו שזה בגלל סיבה אחרת. איש לא אומר את זה במפורש כדי לא לספוג קנסות, אבל זה כאילו יש שלט 'פה לא מקבלים שומרי שבת'. להערכתי, מדובר במאות אלפי מקומות עבודה. המצב של יהודים הופך להיות גרוע יותר בישראל מאשר במדינות אחרות. שם רוב האנשים אינם-יהודים ויהודי יכול להסתדר בתורנות אחרת".

"רוצים לקבור החוק, ונותנים ליועמ"ש להחליט"

נציגי משרד הכלכלה ציינו כי הכנסת גלגלה לעיריות את האחריות לנושא פתיחת בתי עסק בשבת בתחומן, אך הדגישו שגם אם בית העסק קיבל אישור חוקי לפעול, העסקת עובדים במהלך המנוחה השבועית ללא היתר אסורה. ממונה אכיפה במשרד הכלכלה, מאיר דוד אמר כי השר דרעי הורה להעלות מחדש בפני היועץ המשפטי לממשלה את נושא הפרשנות כדי שיבחן אותו ויחליט האם לאכוף את הנושא או לא. בתגובה, קרא לעברו אחד הנוכחים בדיון ואמר כי דרעי מעוניין "לקבור" את הנושא. "שר שרוצה לקדם אינו הולך לבקש רשות מהיועמ"ש", אמר. אימוץ הפרשנות המרחיבה יוביל לסגירת כל בתי העסק בשבת, למעט הגופים שקיבלו היתר ענפי (כ-400 סוגי היתרים - בהם בתי מלון, מסעדות, בתי קפה ועוד, ע.י).

יו"ר הוועדה אייכלר, שקיבל לידיו מסמך שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת (ממ"מ) שאל מדוע גדל מספר הגופים שקיבלו היתרים (פרטניים, לא כלליים) ממשרד הכלכלה - מ-16,750 עובדים ב-359 גופים (1.9.14) לכדי 17,500 עובדים ב-386 גופים. דוד הסביר כי בעקבות הקנסות הגבוהים שהטיל המשרד יותר מעסיקים פנו וקיבלו היתרי העסקה ביום המנוחה משום שעמדו בקריטריונים. רבקה מקובר, הממונה על חוק ההסדרה הוסיפה כי עד שנת 2012, עד לשינוי החוק, כל האכיפה התבצעה במישור הפלילי. אולם בתי המשפט קבעו כי הליך פלילי חייב להיות ברור ולא מפורשן, והפרשנות לפיה לא יוכל המעסיק לסחור באמצעות אחר (לא-יהודי) מעולם לא נבחנה במעשה. היא ציינה כי ניסו להחיל את הפרשנות המרחיבה באגודות שיתופיות (חנויות גדולות של קיבוצים), אך בית הדין קבע שוב שאי-אפשר לפרשן כך כשמדובר בעבירה פלילית, ולכן הורה השר דרעי לבחון את הנושא.

פחות מ-30 קנסות בשנה

במסמך הממ"מ אותו הכין עדו אבגר התברר כי בשלוש השנים האחרונות, בכמעט מחצית (47%) מהמקרים הסתפק משרד הכלכלה בהתראות למעסיקים ורק ב-6% מהמקרים הוטלו קנסות, פחות מ-30 עיצומים כספיים בכל שנה. ב-2014 הושתו קנסות שעלו לסכום מצטבר של 50,000 שקל בלבד לכל הגופים שנקנסו. עוד נכתב כי סקר משרד הכלכלה ב-2007 העלה שכ-15% מהשכירים בישראל עובדים ביום המנוחה השבועית, מתוכם כ-75% יהודים העובדים בשבת. יותר מ-80% ציינו שהם עושים זאת יותר מפעם בחודש וכמעט 40% ציינו שהם עובדים כך כמעט בכל שבוע.

ממונה אכיפה במשרד הכלכלה אמר כי מתוך 277 עובדים באגף, כ-200 עוסקים באכיפה ישירה של חוק שעות עבודה ומנוחה. הוא לא ידע לומר כמה פקחים עסקו בנושא הספציפי של שבת, אך הבטיח למסור את הנתונים לוועדה וציין כי נבדקו אלפי עסקים - חלקם בשבת בידי פקחים לא-יהודיים וחלקם לאחר מעשה בימי חול, ולא נמצא שכולם מעסיקים עובדים בשבת.

עו"ד איה דביר ממחלקת יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים הודתה כי השאלות המשפטיות נגזרות מההסדרה החוקית הקיימת, אך חלק מהן "בגלל הפרשנות שלנו". היא הדגישה כי ההיתר לעבוד בשבת קשור לעסק ולא לעובד. לדבריה, שינוי החוקים אפשרי אך עד אז ניתן להגיש תלונות והרשויות יקבעו האם אופן הטיפול יהיה מנהלי או פלילי. את הנושא סיכם ח"כ אייכלר, שאמר: "היחס השונה בין חוקים שיש לשמור עליהם לבין חוקים ש'מותר' להפר אותם, זה מעשה בלתי חוקי בעליל ובלתי מוסרי, גם אם הוא נעשה על-ידי פרשנות משפטית פוליטית שכוונתה לבטל את החוק".
העסקת עובדים במנוחה השבועית – הסדרת הסוגיה והפיקוח עליה / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת הוועדה לפניות הציבור בראשות חה"כ ישראל אייכלר לקראת דיון ב-12 באוקטובר 201 בנושא "אפליית עובדים שומרי שבת בתעסוקה". המסמך סוקר את החקיקה הרלוונטית לנושא, מביא נתונים על מספר הגופים להם ניתן היתר להעסיק עובדים במנוחה השבועית ועל מספר המועסקים בעת המנוחה השבועית, וכן מביא נתונים על מקרים של אפליה על רקע סירוב עובדים לעבוד במנוחה השבועית ועל הטיפול במקרים אלו על-ידי נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. מסמך זה אינו עוסק בסמכויות הרשויות לגבי הפעלת בתי עסק בתחומן ביום המנוחה השבועי, ובאכיפה המתקיימת על-ידי הרשויות בנושא. שלוש נקודות נוספות שלא נכללו בו: 1. לגבי חיוב עסקים לפעול בשבת (מקרה מתחם שרונה) – הסדרת סוגיית פתיחת וסגירת עסקים בימי המנוחה נמצאת בסמכות הרשות המקומית (להרחבה על המסגרת החוקית המסדירה סוגיה זו ראו פרק 1 במסמך אכיפת ההוראות בדבר פתיחת עסקים וסגירתם בימי המנוחה על-ידי הרשויות המקומיות, שנכתב במרכז המחקר והמידע של הכנסת לפני כשנה וחצי). בכל מקרה יש להבהיר כי גם אם בית העסק קיבל אישור חוקי לפעול, העסקת עובדים במהלך המנוחה השבועית ללא היתר אסורה. 2. לגבי גובה הקנסות המוטלים – החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, תשע"ב-2011, קובע כי העסקת עובד במנוחה השבועית ללא היתר עשויה לגרור הטלת עיצום כספי בסכום של 35,740 ש"ח. העסקת עובד במנוחה השבועית שלא לפי תנאי ההיתר עשויה לגרור הטלת עיצום כספי בסכום של 20,420 ש"ח. הפרה נמשכת והפרה חוזרת יכולות להביא להגדלת הקנס. 3. ההיתר הכללי (ענפי) להעסקה במנוחה השבועית בבתי אירוח מתיר העסקה במנוחה השבועית בבתי מלון, מסעדות ובתי קפה. (אורך המסמך: 6 עמ')

"הפשע משתולל בעסקים גדולים"

עו"ד עידן אבוהב מהעמותה החילונית למען שבת ללא מסחר אמר: "מי שחושב שהחוק היה נכון אז והיום דברים השתנו צריך לקרוא את הפרוטוקולים של הדיונים. גם אז הייתה אווירה דומה, ורבים התנגדו לסגירת חנויות בשבת ובכל זאת המחוקק קבע זאת. גם בתי המשפט חוזרים על זה שוב ושוב. היחיד שלא מקבל את זה, זה משרד הכלכלה, שהכל בידיו והוא יכול לשנות את המצב, אם ירצה, באמצעות הטלת קנסות".

יאיר קורח, יו"ר התאחדות הסוחרים: "אנחנו נמצאים במשבר ערכי, חברתי, וגם כלכלי. הגיעו מים עד נפש. לא ייתכן שהמצב הנוכחי יימשך ובעלי הון וטייקונים ימשיכו לצפצף על החוק, כאשר בינתיים עשרות אלפי עסקים קטנים ובעלי מכולות קורסים או פשוט נסגרים. אני מקווה שגם חברי הכנסת יבינו את המצוקה הקשה שלנו". מאיר בוזגלו אמר כי צריך לבצר את יום שבת כדי לקבוע שבתון בראשון ואמר כי כיום מכריחים עניים לעבוד בשבת. יעקב ברמר יו"ר פורום המכולות והמינימרקטים: "הפשע משתולל בעסקים גדולים. לסופר יהודה יש מעל 10 סניפים אותם הוא מעוניין לסגור בשבת, אך לא יכול בגלל ש-AM:PM פתוח. עובדים ישמחו אם יהיה סגור בשבת".

"הפיגועים קשורים לחילול השבת"

הוועדה מבקשת מראשי הערים וממשרדי הממשלה, לאכוף את חוקי העבודה והמנוחה, למנוע אי-שוויון בעבודה, ולהפסיק את האפליה של שומרי שבת. יושב-ראש הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר, אמר כי יש קשר בין טרור הסכינים לדיון על תעסוקה בשבת. הוא ציטט מהנביא ירמיהו שהזהיר: "וקדשתם את יום השבת וכו' וישבה העיר הזאת לעולם. ואם לא תשמעו אלי לקדש את יום השבת והצתי אש בשעריה ואכלה ארמונות ירושלים ולא תכבה".

"לצערנו", אמר אייכלר, "מדינת ישראל היא מדינה חילונית שהערכים הסוציאליים והאנושיים עומדים מעל לערכים הדתיים והיהודים. לכן אנחנו כוועדה נבדוק את המצב מבחינה חוקית והפרת חוקי האפליה בעבודה. נזכור כי יהדות ארה"ב מלפני מאה שנים, המחסום הקשה ביותר של המהגרים היה עניין העבודה בשבת. אנחנו עדים היום למיליוני יהודים בארה"ב שהניתוק הראשוני שלהם מהיהדות היה בעבודה בשבת. מקימי המדינה לא היו אנשים דתיים ובאו מרקע סוציאלי. הם קבעו את יום המנוחה ביום השביעי. יש היום לא פחות יהודים שלא רוצים לעבוד בשבת ממה שהיה אז".

להתנגדות לעבודה בשבת הצטרפו גם חברי כנסת שאינם ממפלגות דתיות. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה כי מצער אותה מאוד שהדיון על יום המנוחה הפך לזירת מאבק בין חרדים לחילונים. "לפעמים החופש של אדם לקנות בשבת הוא שעבוד של אדם אחר העובד בשבילו. רוב העובדים המועסקים בשבת הם אנשים עניים שאין להם ברירה, רובם משתכרים שכר מינימום ומטה. התופעה הזו הולכת ומתרחבת. לצערי, היום הזכות לנוח בשבת שבעבר בהמה נהנתה ממנה נלקחת היום מבני אדם. בעייני זה חוק סוציאלי מהמעלה הראשונה ואנחנו החילונים לא צריכים להתבייש להיכנס לזירת המאבק הזו עם הערכים שלנו. הפתרון שעולה מדי פעם של יום מנוחה ביום ראשון הוא פתרון יפה ואלגנטי. זה פתרון שגם מתכתב עם הציבוריות החילונית וגם נותן פתרון לעבודה בשבת".

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד): "המציאות נובעת מביקוש והיצע. הציבור רוצה לרכוש ולצרוך בשבת. יש ציבור שמרגיש מופלה מהחוק הזה, כי מי שאינו יהודי רשאי לבחור את יום המנוחה שלו ויהודי לא. לגבי הכדורגל, אם אנחנו רוצים לפתח את הענף, לא ניתן לקיים את הליגה בימי חול כי אין לנו מספיק מגרשים, וההורים לא יכולים לקחת את הילד כי הם בעבודה". ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) חלקה עליו: "אני מכירה מישהי שבימי שישי הייתה עובדת לתוך שבת ואמרה לי: אין לי ברירה אלא לעבוד בשבת ולכן עליתי לארץ. האם ייתכן שלשומרי שבת אין כאן מקום? יש כאלה שלא רוכשים מראש השכלה במקצועות מסוימים (משחק ועוד מקצועות שקיבלו היתרים לעבודה בשבת). האנשים שתיקנו את החוק היו שונים בראייתם את מעמד השבת במדינת ישראל. היום יש יותר מודעות לנושא השבת גם אצל מי שאינם שומרי מצוות. זה לא עניין של דתיים וחילוניים, בואו נשנה את החקיקה. אפשר לשתף פעולה. לא צריך להפקיר את זה לפרשנות של יועמ"ש כזה או אחר". ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "הגשתי הצעת חוק שמדברת על כך שכל אדם שאינו מעוניין לעבוד בשבת, אינו צריך להצהיר על כך בפני המעסיק מראש. מאות שנים נרדפנו בגלל היהדות שלנו ונראה לי הזוי שזה המצב במדינת ישראל ואפילו חוצפה. ייתכן שהצעת חוק הזו תשים סוף לסוגיה הזו".

היו"ר אייכלר סיכם את הדיון: הוועדה מבקשת ממשרד הכלכלה להגיש לוועדה דוח בתוך חודש, על נתוני האכיפה בהשוואה לנתוני האכיפה אשתקד. כמו-כן הוועדה תשקול להגיש הצעת חוק לשינוי חוק שעות עבודה ומנוחה על-מנת למנוע אפליית עובדים שומרי שבת.

הוועדה פונה לציבור הקונים להבין שקניה מביום המנוחה שלהם, משעבדת עובד אחר שנשללת ממנו הזכות לשבות בשבת. זהו מעשה בלתי מוסרי. הוועדה קוראת לכל מי שלא התקבל לעבודה, בגלל שהוא לא רוצה לעבוד בשבת או עובד שנדרש לחלל שבת, לפנות לנציבות השוויון בעבודה ולמנהלת אכיפת חוקי העבודה במשרד הכלכלה. הוועדה קוראת לחזק את בעלי החנויות והעסקים שומרי השבת, שמפסידים כסף רב בגלל עמידתם על שמירת השבת ואינם מוכנים להפר את חוקי העבודה והמנוחה.

תאריך:  14/10/2015   |   עודכן:  15/10/2015
עידן יוסף
+לשכת עוה"ד: "קמיניץ לא יכוף דעתו"
23:54 14/10/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
המשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין תוקף את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ  ▪  "הוא אמור לשרת את עמדת, שהיא הממשלה, ולא יעלה על הדעת שינסה לכוף את השקפת עולמו על מוסדות התכנון"  ▪  הוועדה מסכימה
(ח"כ אלי כהן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+יצחקי נגד וינשטיין: פועל נגד הממשלה
22:46 14/10/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש מטה הדיור יצחקי: "הפרשנות המצמצמת של היועץ המשפטי בלבלה את השוק"  ▪  המועצה הארצית תחליט ב-3 בנובמבר על תוקפן של תוכניות תמ"א 2\38, ועד אז מבקשים לעבוד כרגיל  ▪  אבל היועץ המשפטי - בשלו
([צילום: גדעון מרקוביץ / פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק מירון /  Meiron Yitzhak"   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מני מזוז / Meni Mazuz   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשנות משפטית מקשה על אכיפת עבודה בשבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
15/10/15 00:28
2
ים תיכונית
15/10/15 00:36
3
יפתח
15/10/15 05:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
יו"ר הוועדה להתחדשות עירונית, ח"כ אלי כהן, טוען כי הפרשנות שנתן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להיקף זכויות הבנייה בתוכניות תמא 2\38, מנוגדת למדינות הממשלה. ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, שהשתתף בישיבה, אמר כי הפרשנות של וינשטיין "בלבלה את השוק בצורה חריפה".
14/10/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"נשלול את התושבות של כל תושבי מזרח ירושלים המעורבים בטרור. העובדה שאנשים מנצלים את הנגישות שלהם בירושלים כדי לבצע פיגועים מחייבת נקיטה בענישה. זהו עונש קשה ומרתיע לא פחות מהרס בתים, התחלנו במהלך הזה, ושני הראשונים קיבלו על כך הודעה אתמול" - כך אמר (יום ד', 14.10.15) שר הפנים סילבן שלום, במסגרת דיון בוועדת הכספים, שם מסר סקירה נרחבת על מצב משרדו הכלכלי לקראת אישור תקציב המדינה הקרוב.
14/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת הכלכלה החלה לדון (יום ד', 14.10.15) בהצעה של ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו על-מנת לאפשר פיצול שידורים של בעל זיכיון לשידורי רדיו. לפי ההצעה, מועצת הרשות השנייה תוכל לאשר לבעל זיכיון ברדיו האזורי שהוקצו לו מספר תדרים לכיסוי אזור הזיכיון לשדר תכנים שונים בתדרים, בחלק משעות היום. כבר בפתח הדיון הבהיר היו"ר איתן כבל כי בדיון היום לא תהיה הצבעה, זאת מפאת החשיבות ללמוד את הנושא לעומק לפני שמקבלים החלטות.
14/10/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בין השנים 2010-2014 נפתחו בסה"כ 145,310 תיקים פליליים בגין כל עבירות הסמים, מהם 40,448 תיקים (כ-28%) בעבירות סמים מסוג קנאביס ותוצריו. כך עולה מנתונים שהציג (יום ג', 13.10.15) נצ"מ אמיר בן טובים ממשטרת ישראל במסגרת דיון בנושא אכיפת הרשויות השונות כנגד השימוש והסחר בסמים, שקיימה הוועדה למאבק בנגע הסמים בראשות ח"כ תמר זנדברג (מרצ).
14/10/2015  |  יפעת גדות  |   חדשות
"ארבעה מטוסים יכולים להביא לכאן את כל בני הקהילה שנותרו באתיופיה ולמחות את החרפה ואת העוול הנורא הזה", כך אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם בדיון משותף עם ועדת הקליטה בראשות ח"כ אברהם נגוסה. ח"כ אמסלם היה קרוב לדמעות כששמע צעירים בני העדה מתארים את מצוקתם ואמר: "נחנקתי כששמעתי אתכם. זה אבסורד. צעיר יוצא צבא, שבמקום לדאוג לעתידו מנהל מאבק להביא ארצה את אחותו. חשוב לי שהפקידות תתחבר ברמה הרגשית לסיפור הזה וישכנעו את הבוסים שלהם. אנו נשב מחר עם שר הפנים ונגבש הצעת מחליטים. ב-2016 כולם יבואו לישראל. לא ניתן לזה להימשך".
14/10/2015  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il