החלטה 165 של הממשלה מיום 13.5.2013 קובעת כי יוקם צוות בינמשרדי בראשות מנכ"ל
משרד התחבורה להכנת תוכנית למתן תמריצים לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית במקומות עבודה. על הצוות היה להגיש את התוכנית לשרי האוצר, הכלכלה והתחבורה בתוך 90 יום. בתאריך 24.7.2013 קיבלה הממשלה ה-33 את החלטה 599 שמאריכה את תוקף מועד הגשת התוכנית עד ליום 31.12.2013.
אפילו הכסף לא היווה בעיה. לצורך מימון התוכנית הוקצו 40 מיליון ש"ח. התוכנית הייתה אמורה להתבצע במהלך השנים 2018-2013, כך שהתמריצים שיתנו ילכו ויפחתו במהלך השנים האחרונות של התוכנית. ובכל זאת, התוכנית לא יושמה.
המרכז להעצמת האזרח, שביצע מעקב אחרי יישום החלטת הממשלה, מצא כי היא בוטלה דה-פקטו. מחלוקת מקצועיות בין משרד התחבורה למשרד הגנת הסביבה לגבי עיצוב התוכנית הסופית הביאה את המשרד להגנת הסביבה לקדם החלטת ממשלה חדשה (מס' 707 מיום 25.8.2013 - תוכנית לאומית למניעה ולצמצום של זיהום אוויר בישראל). החלטה זו, העוסקת בזיהום אוויר מהיבטים שונים - ייצור חשמל, תעשיה, וגם תחבורה - אף זכתה לברכת משרד התחבורה שכן, חל מהתוכניות שבה חופפות בחלקן למטרות התוכניות שהועלו במסגרת דיוני העבודה בהחלטה 165.
התברר כי ישנם פתרונות קיימים, ומאחר שהמשרד להגנת הסביבה העדיף לקדם את החלטת הממשלה השנייה, לא הוגשה תוכנית סדורה על-ידי צוות העבודה כפועל יוצא מעבודתו. עוד נמצא כי מחלוקות עלו בזמן עבודת הצוות והוא והמשרדים החברים בצוות לא הגיעו לכדי החלטה. יצוין כי לא קיים מנגנון הכרעה בממשלה במקרה של מחלוקות בין-משרדיות, ואין מנכ"ל אחד עולה או גובר על משנהו. במקרה דנן, המחלוקת הובילה לכך שלא גובשה תוכנית ולא יושמה החלטת הממשלה.
בימים אלו מקדם משרד התחבורה קול קורא לפתרונות טכנולוגיים, אך הטיפול בו טרם מוצה. מאחר שלא הוגשה תוכנית, לא היה תקצוב לתוכנית כנדרש, בהחלטת הממשלה.
תגובת מנכ"ל משרד התחבורה
עוזי יצחקי: "אחרי שהצוות הבין-משרדי התחיל לפעול, הוחלט לקדם בנפרד את החלק של משרד התחבורה ושל הגנת הסביבה. את הפעלת הקווים החדשים שגיבשנו לאזור במרכז, החלטתי לדחות מסוף 2014 לקיץ 2015, כדי שיתחילו לפעול במקביל לעבודות על הרכבת הקלה ויתנו פתרון לשיבושים האפשריים בעקבות העבודות. התקציב שקיבלנו מנוצל וביקשנו עוד 20 מיליון שקל ל-2016, כדי להרחיב את התוכנית".