|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מו"מ להסדר: קופל ובכירי הפניקס ישלמו קנסות ולא יישלחו לכלא

במקביל לניהול המגעים עם הפרקליטות להסדר טיעון, הגיע קופל להסכמה עם מפרקת סוכנות הביטוח "רב-אור" כי ישלם 10.5 מיליון שקל למס הכנסה
25/05/2016  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: חן מענית  |    |  גלובס  |  תגובות
אבנר קופל [צילום: פלאש 90]

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) מנהלת מגעים להסדר טיעון עם איש העסקים, אבנר קופל, ועם בכירי חברת הפניקס לשעבר המואשמים בבית משפט השלום בתל אביב במירמה ובהעלמת מס בהיקפים גדולים - כך נודע ל"גלובס".

לפי המידע, המגעים בין הצדדים נמשכים כבר שבועות ארוכים, כאשר בין הנאשמים שעמם מתנהלים מגעים להסדר נמצאים בנוסף לקופל, חברת הפניקס, הסמנכ"ל שלה, עו"ד אריה אריאלי (לשעבר היועץ המשפטי של הפניקס); מנהל תחום הביטוח הכללי והתביעות, איל בן סימון; החשב לשעבר, רו"ח דוד דוד, שכבר אינו עובד בחברה; וראובן עופרי, שותפו לשעבר של קופל.

לפי ההערכות, הנאשמים מוכנים להודות בחלק מהאישומים נגדם ולשלם קנסות, ובתמורה הפרקליטות לא תדרוש להטיל עליהם עונשי מאסר בפועל.

תוך כך, חלו לאחרונה התפתחויות גם בתיק הפירוק של חברת "רב-אור סוכנות לביטוח" המשפיעות על התיק הפלילי, בו מואשם קופל, הבעלים של החברה, כי באמצעותה ביצע את העבירות המיוחסות לו. המפרקת של החברה, עו"ד קרן רייכבך-סגל ממשרד איתן מהולל שדות, הגיעה לאחרונה להסכמה עם קופל, לפיה הוא ישלם כ-10.5 מיליון שקל למס הכנסה, באמצעות המפרקת, וזאת בגין החובות שלו ושל החברה לרשויות המס. הפשרה בתיק הפירוק שמסדירה את חובו של קופל למס הכנסה עשויה לסייע לו בהסדר בתיק הפלילי, שכן באמצעותה הוא למעשה מסיר חלק מהמחדלים שבהם הוא מואשם (מחזיר את הכספים).

עוד נודע ל"גלובס" כי קופל ארגן את הכספים להחזר הסכום למס הכנסה ממכירת דירות שהיו בבעלותו ברחוב נס ציונה בתל אביב, שהתמורה עבורן הועברה לחשבון נאמנות של המפרקת ומכספים שתפסה המפרקת בחברת הפניקס כתוצאה מהליכי חקירה שביצעה. לקופל ישוחררו כ-4 מיליון שקל שהם כספים עודפים מהתמורה על מכירת הדירות.

המפרקת טענה בעבר כי קופל ניסה להעביר בחשאי מיליוני שקלים מחברת "רב-אור" לחברה שבבעלות בנו, אור קופל, והסתיר את הדבר ממנה. בעקבות הפשרה מחקה המפרקת את הבקשה שהגישה נגד קופל לבית המשפט בעניין.

עמלות חייבות במס

לפי כתב האישום שהוגש בנובמבר 2013, לקופל ולחברת "רב-אור" שבבעלותו, הצטברו חובות במיליוני שקלים לרשות המיסים, שנקטה נגדם הליכי גבייה החל מ-2005. במסגרת הליכים אלה עוקלו כספים שהגיעו לקופל ול"רב-אור" מחברת הפניקס, וכן בוטל הפטור מניכוי מס במקור שהיה ל"רב-אור". אולם לפי האישום, כדי לעקוף את הליכי הגבייה, ביצע קופל שורה של פעולות בדיה ומירמה, לרבות זיוף מסמכים, כדי לשחרר כספים שהיו תפוסים אצל הפניקס, ושיאפשרו התחמקות מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים.

לפי הנטען, קופל ביצע פעולות אלה עם השותף העסקי שלו, עופרי ועם הפניקס. לטענת הפרקליטות, הפניקס - באמצעות שלושת בכיריה המואשמים, אריאלי, דוד, ובן-סימון - פעלה ביחד עם קופל במירמה, על-מנת למנוע ניכוי מס במקור של מיליוני שקלים. לפי הנטען, החברה קיבלה במירמה החזרי מס מרשות המיסים, וסייעה לקופל לקבל במירמה כספים שהרשות עיקלה.

בכתב האישום פורטה השתלשלות האירועים שהובילה לתרמית. מהאישום עולה כי בינואר 2006 הוטל עיקול על כ-1.4 מיליון שקל מהכספים להם היו זכאים קופל ועופרי בחברת הפניקס. קופל ועופרי - באמצעות החברות "רב-אור" שבבעלות הראשון ו"בר-אור" שבבעלות השני - היו זכאים לקבל עמלות מהפניקס בגין ביטוחים קולקטיביים, אותם סיפקו לגופים הגדולים בשנים 2005-2009. זאת, בין היתר בגין ביטוח בריאות וביטוח שיניים לעובדי חברת החשמל, ביטוח בריאות וביטוח שיניים לעובדי בזק וביטוח שינים לעובדי עיריית חיפה.

בהתאם להסכם בין הפניקס לקופל ועופרי, חלק מהתשלומים שהפניקס הייתה חייבת לשניים, ניתנו להם כהלוואות כבר ב-2005, והן היו עתידות להתקזז אל מול העמלות העתידיות; חלק אחר של התשלומים - לפי האישום - נמסרו מראש לקופל ועופרי באמצעות החברות "רב-אור" ו"בר-אור", באמצעות צ'קים עם תאריך פירעון עתידי - האחד בסך של כ-1.3 מיליון שקל לתאריך פירעון עתידי ב-1.1.2007; והשני בסך של כ-1.45 מיליון שקל לתאריך פירעון עתידי ב-1.1.2009.

במועד חתימת הסכם העמלות, החזיקו "רב-אור" ו"בר-אור" באישור פטור מניכוי מס במקור, שלו היה ממשיך להיות בתוקף, סכום העמלות אותן היו אמורות שתי החברות לקבל, היה חופף לסכום החזרי ההלוואות להפניקס. אולם בעקבות העיקול שהטילה רשות המיסים וכן בעקבות ביטול הפטור מניכוי מס במקור לחברת "רב-אור" - שחייב את "בר-אור" ו"רב-אור" להעביר לרשות המיסים 40% מסכום העמלות שנרשמו לזכותן בהפניקס - השתנתה התמונה.

זיוף פטור מניכוי מס במקור

בכתב האישום צוין כי "על-מנת למנוע ניכוי מס במקור לחברת "רב-אור" בסכום של כ-5.8 מיליון שקל, פעלו הנאשמים תוך שימוש במירמה, עורמה ותחבולה", שהתבטאה, בין היתר, באופן הבא: לאחר שהפניקס שילמה מראש, כהלוואות, את העמלות להן הייתה זכאית "רב-אור", במועד בו התגבשה זכותה לעמלה, צריכה הייתה הפניקס לבצע בהנהלת החשבונות רישום של זיכוי העמלה בצירוף המע"מ אל מול חיוב החזר ההלוואה, כך שהסכומים יקזזו הזה את זה. אולם כיוון שבמועד בו התגבשה הזכות לעמלות, לא היה בידי הפניקס פטור מניכוי מס במקור של "רב-אור", נדרשה הפניקס לנכות מס בגובה 40% מסכום העמלות, כך שלא ניתן היה לקזז את מלוא החזר ההלוואה. בשל כך נדרשו כל הנאשמים לייצר פתרון, כך שאיש מהם לא ייאלץ לשאת בתשלום המס בגין התקבולים מהעמלות.

לפי האישום, הפתרון אליו הגיעו הנאשמים, היה זיוף מסמך המחאת זכויות, שלכאורה קדם בזמן לעיקול שהטילה רשות המיסים, כך שהמסמך איפשר את העברת הכספים המגיעים לקופל אל חברה שבבעלות עופרי (בר-אור), תוך עקיפת החוב לרשות. בהתאם לכך - לפי האישום - השתמשו הנאשמים בהמחאת זכות בדויה והעתיקו בעקבותיה את רישומי העמלות מהכרטסת של "רב-אור" (בספרי הפניקס), שלא החזיקה בפטור מניכוי במקור, לכרטסת של "בר-אור" (בספרי הפניקס), שהחזיקה בפטור מניכוי במקור, וזאת במטרה להימנע מתשלום המס במקור.

בכתב האישום נטען כי קופל זייף את המחאת הזכויות המזויפת, כדי שיוכל להציג מסמך המחאת זכויות, שלכאורה קודם לעיקול שהטילה רשות המיסים; רו"ח דוד מואשם כי ידע שהמחאת הזכויות המזויפת לא הייתה ברשות הפניקס קודם לכן, ומשכך ביקש לקבל את אישורו של אריאלי לביצוע המחאת זכויות זו; אריאלי מואשם כי אישר לדוד את קבלת המחאת הזכויות המזויפת; אריאלי, דוד, בן-סימון והפניקס מואשמים כי קיבלו את המחאת הזכויות המזויפת ואיפשרו לקופל, עופרי "רב-אור" ו"בר-אור" להשתמש בה. זאת, למרות שידעו כי לא הייתה קיימת בעבר וכי היא מזויפת.

כספים במירמה מרשות המיסים

לפי כתב אישום, הודות לאישור שהעניק אריאלי לקבלת המחאת הזכויות המזויפת, שיחררה הפניקס סכום של כ-365 אלף שקל, שהוקפא במשך 4 שנים, בכרטיס הנהלת החשבונות של חברת "רב-אור" בספרי הפניקס, בעקבות העיקול של רשות המיסים. יתרה זו הועברה לטובת כרטיס הנהלת החשבונות של חברת "בר-אור" בספרי הפניקס, שהעבירה אותה בהמשך לקופל, תוך התחמקות מהעברת הסכום לרשות המיסים, לטובת החוב של קופל.

עוד נטען בכתב האישום כי לאחר פירעון הצ'ק בסך 1.45 מיליון בינואר 2009 לחשבון הבנק של "רב-אור", העבירה מנהלת החשבונות של הפניקס למס הכנסה את המס שניכתה בגינו בשיעור של 40% ובסך של 970 אלף שקל. כתוצאה מניכוי זה, נטען, נותר לחברת "רב-אור" חוב בספרי הפניקס.מהאישום עולה כי קופל, עופרי, דוד ובן-סימון מצאו פתרון לחוב זה על-ידי הענקת הלוואה אישית מהפניקס לקופל, שבאמצעותה נסגר החוב, שנרשם כנפרע בהנהלת החשבונות של הפניקס. באמצעות "תרגיל" זה הזדכתה הפניקס אצל רשות המיסים עבור המס בסך של 970 אלף שקל ששולם, תוך יצירת מצג-שווא לפיו בוטל התקבול שניתן ל"רב-אור".

בכך, לפי האישום, נמנעו עופרי והחברה שבבעלותו, "בר-אור", מלנכות מס במקור ל"רב-אור", וסייעו להפניקס לקבל במירמה בנסיבות מחמירות סך של 970 שקל מרשות המיסים. "הנסיבות המחמירות הן תחכומם של המירמה והזיוף ותכנונם המוקפד, היקפה של המירמה, כמות המעורבים והיות המירמה כרוכה בביצועה של עבירה אחרת המכשירה את הקרקע להצלחתה", נכתב באישום.

התובעת בתיק היא עו"ד שרון כהנא מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה); קופל ועופרי מיוצגים בידי עו"ד מיכה פטמן; דוד - בידי עורכות הדים נוית נגב וקרן קורן; אריאלי ו"הפניקס" - בידי עורכי הדין פיני רובין, ארז הראל, הילה שמעון ונועה לוי ממשרד גורניצקי ושות'; ובן-סימון - בידי עורכי הדין גיורא אדרת ואורן אדרת.

תאריך:  25/05/2016   |   עודכן:  25/05/2016
חן מענית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מו"מ להסדר: קופל ובכירי הפניקס ישלמו קנסות ולא יישלחו לכלא
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא נכון שעדיאל שמרון, כיום מ"מ מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ואז מנהל מחוז המרכז, לא הגיב על פניית עיריית ראשון לציון בעניין גניבות החול". כך אומרת רמ"י בתגובה ראשונה על דוח המבקר הנושא זה. רמ"י אומרת כי שמרון העביר את הנושא לטיפולו של מנהל חטיבת השמירה האזורית, אהוד גבריאלי.
25/05/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"לא ניתן שלא להתרשם מהקושי המוטל על היזם אשר עליו להתמודד עם גורמי רגולציה שונים שאינם עובדים בתיאום אחד עם השני, מציבים בפניו דרישות סותרות ומבלבלות. נוצר גם הרושם של עוינות גורמי שלטון כנגד היזם הפרטי, במובן זה שרואים ביזם כמי שמנסה לחתור תחת סדרי השלטון התקינים". כך אומר (יום ד', 25.5.16) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא.
25/05/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בבאר שבע הקל (יום ד', 25.5.16) בעונשו של גמליאל חסין, שהורשע בהעלמת 2.7 מיליון שקל. חסין ירצה 18 חודשי מאסר - שנה פחות מהעונש שגזר עליו בית משפט השלום.
25/05/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הפנים סירבה לבקשת משרד המשפטים ולא הפכה את צו הכניסה לישראל לחוק קבוע. תחת זאת האריכה את הוראת השעה עד סוף 2016. ב-2011 התקבל בכנסת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 22), התשע"א-2011 הקובע כי שר המשפטים ימנה בית דין לעררים שידון בעררים על החלטה של רשות בענייני כניסה לישראל, שהייה וישיבה בישראל או יציאה ממנה או בענייני אזרחות. זוהי ערכאה ייחודית שמהווה שלב מקדים ומסנן טרם הדיון לפני בתי המשפט לעניינים מנהליים, באופן שמאפשר בירור יעיל ונגיש של החלטות הרשויות בעניינים אלה. התקנות תוקנו כהוראת שעה שעומדת לפקוע, ומשרד המשפטים ביקש להופכן להוראת קבע.
25/05/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת החלה (יום ד', 25.5.16) לדון בהצעות חוק להגברת השקיפות. הצעת חוק הממשלתית, הצעת חוק פרטית של ח"כ רוברט אילטוב וכן הצעת חוק פרטית של ח"כ בצלאל סמוטריץ'.
25/05/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il