שירותי בריאות כללית (לשעבר: קופת חולים כללית) מפרסמת היום (ב', 12.1.04) מכרז לבחירת משרד הפרסום שלה. היקף תקציב הפרסום של הכללית לשנת 2004 הינו כ-6 מיליון ש"ח.
כיום, עובדת הכללית עם משרד מקאן קשר בראל - פרסום, קידום מכירות דיוור ישיר; ועם אדלר חומסקי ו-ורשבסקי - תקציב פרסום חלקי.
תהליך המכרז צפוי להימשך מספר חודשים, בשל היקפי הפעילות הגדולים של הכללית. "במהלך חודשים אלה ניפגש עם משרדים וסוכנויות, וננהל דיונים מסודרים לבחירת נותני שירותים בתחום הפרסום, הדיוור וקידום המכירות", מסר שי אלמוג, מנהל אגף השיווק בקופת חולים כללית.
מדובר במכרז סגור, בו נעשתה פניה אל 7 משרדים: אדלר חומסקי ורשבסקי, גיתם, גלר נסיס, ראובני פרידן, פוגל לוין, שלמור אבנון עמיחי, מקאן-אריקסון. המשרדים יוזמנו להצגת פרזנטציות במהלך חודש מרס. הפרזנטציות יוצגו בפני המנכ"ל וצוות בראשות ראש אגף השיווק וקשרי הלקוחות.
שירותי בריאות כללית מחוייבת על-פי חוק חובת המכרזים, לפרסם בכל תקופה מסויימת מכרזים לאספקת שירותים שונים, ובכללם פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור, דיוור ישיר ועוד.
המכרזים הראשיים לבחירת משרד פרסום לשירותי בריאות כללית התקיימו לפני 4 שנים, ותוקפם פג לפני כשנה. ההתקשרות עם נותני השירותים הוארכה בשנה, ללא מכרז, כפי שמאפשר החוק.
זאב וורמברנד, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, ציין כי כחלק מהאסטרטגיה והחזון של הכללית לפעול למען חיים בריאים ולהעניק שירות איכפתי ומיטבי ללקוחותיה, יושקעו במהלך שנת 2004 תקציבי הפרסום בקמפיינים, שמטרתם הינה הסברה בנושאים הקשורים לחיים בריאים ושיפור הבריאות בקרב הציבור.
אלמוג ציין, כי המשרד שיזכה במכרז יהיה שותף במימוש האסטרטגיה שגובשה בשנה האחרונה, עם כניסתו של המנכ"ל הנוכחי לתפקיד.