|
הגידול באוטובוסים נמוך פי 2.3 פחות מאשר ברכבת
|
|
|
|
|
הארגון-מחדש, ההוזלות בתעריפי הנסיעה, הגדלת תדירות הנסיעות ופתיחת קווים חדשים נותנים אותותיהם. גידול ממוצע של 7.2% במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית נרשם בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2016, זאת, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מנתוני
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עולה כי בחודשים ינואר-אוגוסט נרשמה עלייה של 6.5% במספר הנוסעים באוטובוסים ו-15.2% במספר הנוסעים ברכבת ישראל. 487 מיליון מהנסיעות בוצעו באוטובוסים ו-41 מיליון נסיעות (כמעט פי 12 פחות) בוצעו ברכבת ישראל.
בחודש אוגוסט 2016 בלבד, חל גידול של 10.1% במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של 9.5% במספר הנוסעים באוטובוס ו-17.2% במספר הנוסעים ברכבת ישראל. 62.3 מיליון מהנסיעות, בוצעו באוטובוסים וכ-6 מיליון נסיעות בוצעו ברכבת.
הנתונים שנמסרו חסרים, אולי בניסיון להסתיר מידע חיוני. לא נמסר האם חל גידול באחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית מקרב כלל האוכלוסייה, והאם לגידול האמור הייתה השפעה כלשהי על האטת הגידול בשימוש ברכב פרטי. כמו-כן, הנתונים אינם כוללים את הרכבת הקלה בירושלים. לא נאמר מהו שיעור העלייה בכל אשכול הפעלה ובאילו קבוצות אוכלוסייה חלה עלייה, מה שמעלה את השד כי עיקר העלייה היא בציבור החרדי ולא בציבור הכללי.
מזה תקופה ארוכה עובדים במשרד התחבורה על תוכנית לתכנון נכון של קווים. יישום מהיר שלה עשוי להביא לגידול משמעותי יותר במספר הנוסעים ומנגד לצמצום נסיעות הנוסעות ריקות.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית חוסך למשק מאות מיליוני שקלים מדי שנה. על-פי דוח ועדת טרכטנברג, כל אחוז גידול בנוסעים בתחבורה הציבורית, חוסך למשק כ-400 מיליון שקלים.