|   15:07:40
  מירב ארד  

  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

המערכת הפוליטית סוערת:

ליברמן: נסייע לחייל; רגב - אפעל לחנינה

ח"כ גלאון: בית הדין הצבאי התעלם מרעשי הרקע וההסתה של פוליטיקאים מהימין יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה: ההבדל בין המקרה הזה למאות מקרים אחרים הוא נוכחות המצלמה של בצלם
04/01/2017  |   מירב ארד, איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות
ליברמן. פס"ד קשה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

צה"ל: ליווי ותמיכה למשפחה
תגובת צה״ל להכרעת הדין של אלאור אזריה: ״צה״ל מכבד את החלטת בית הדין, וילמד אותה ואת השלכותיה באופן יסודי. לאורך כל ההליך הקפידו בצה״ל על הפרדה מוחלטת בין הציר הפיקודי למשפטי. מערכת המשפט בצה״ל תמשיך ותפעל לחקר האמת, בעצמאות ועל-פי שיקולים מקצועיים בכל מקרה בו קיים חשד לדופי בהתנהלות צה״ל ומשרתיו. מפקדיו של סמל אלאור אזריה יעניקו כל תמיכה וליווי שנדרשים לחייל ולמשפחתו בהמשך הדרך. צה״ל ימשיך להפעיל כל כוח שידרש תוך שמירה על ערכי צה״ל ומתן גיבוי ללוחמים למען ביטחונם של אזרחי ישראל״.

המערכת הפוליטית בישראל סוערת הבוקר (יום ד', 4.1.17) עם הרשעתו בהריגה של החייל היורה, אלאור אזריה בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה בתל אביב.

  • שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להרשעתו של אלאור אזריה בעבירת הריגה ואמר שיש לכבד את ההכרעה המשפטית ולשמור על איפוק. "מדובר בפסק דין קשה והדבר הראשון שהייתי מבקש מכולנו, גם אלו שאוהבים יותר את פסק הדין וגם אלו כמוני שאוהבים הרבה פחות את פסק הדין - כולנו מחויבים לכבד את ההכרעה המשפטית, אנחנו כולנו מחויבים לשמור גם על איפוק. חשוב גם שלמרות פסק הדין הקשה מערכת הביטחון תסייע לחייל ולמשפחתו בכל מה שאפשר לבוא לקראתו, לסייע ולהקל", אמר וקרא לאישי ציבור להפסיק להשתלח במערכת הביטחון, בצבא וברמטכ"ל. "אני גם חושב שמן הראוי ללמוד את פסק הדין, לקרוא, לקחת קצת אוויר ולספור עד 3 לפני שכולנו נסתער על המיקרופונים וכל אחד יביע את דעתו. המשפט הסתיים, יש הכרעה, ואני חוזר ואומר שגם אלו שאוהבים פחות את ההכרעה ואני נמנה איתם, אנחנו כולנו מחויבים לקבל ולכבד את ההכרעה. ועוד פעם, בבקשה, צה"ל חייב לצאת מזה מחוזק, אסור שאנחנו בוויכוח הפנימי הפוליטי בתוך החברה הישראלית נחליש את צה"ל״, דברי ליברמן.

  • שרת התרבות והספורט, מירי רגב ציינה כי היא מתכוונת לפעול למתן חנינה לחייל אלואר אזריה. "כך לא מתנהגים לחייל של כולנו. זה משפט שלא היה צריך להתחיל. אירוע לחימה בו נהרג מחבל על-ידי חייל צה"ל, לא היה צריך להגיע למישור הפלילי. לצערי, בית הדין העיקרי היה בית דין שדה, בו פרשנים ופוליטיקאים שפטו את אלאור עוד לפני שהסתיים התחקיר הצבאי של האירוע. בהתנהלות הזו מועבר למעשה מסר לחיילים שמתגייסים לצבא: אתם לבד בשטח".

  • סגן השר איוב קרא הצהיר כי אזריה הורשע בבית דין שדה ולא בקריה. "אני חושש שההחלטה מהווה רוח גבית לטרור ותפגע אנושות במוטיבציה לשרת בצה"ל. אני עומד על כך שנעשה כאן עוול נוראי לאלאור ולמשפחת אזריה החזקה והמופלאה, ואפעל לכך שלא ישב בכלא ועוד יום אחד במעצר", אמר.

  • ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, קרא לכבד את החלטת בית הדין הצבאי. "שלושה שופטים בלתי תלוים נתנו היום את הכרעת בית הדין ועל כולם לכבד את התהליך ואת ההחלטה. ההתקפה על השופטים, על הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל פוגעת בראש ובראשונה בצה"ל, מפקדיו וחייליו וזו חייבת להיפסק", אמר והוסיף כי אין להתעלם מכך שאלאור אזריה במידה מסוימת הוא קרבן של הסיטואציה, אך ההכרעה מחזקת את צה"ל, היות שלא ניתן להתעלם מנסיבות המקרה שמשקפות מציאות בלתי אפשרית בשטח מורכב, עמם מתמודדים חיילי צה״ל, יום יום ושעה שעה. "למרות ההכרעה הקשה, פסק הדין מעניק מפת דרכים ותורת הפעלה לפעילות צה״ל בשטח ובהתאם לערכיו, עליהם יש לגונן מכל משמר. אני מבקש לחזק את ידי הרמטכ״ל איזנקוט, שדבק בערכי צה״ל ומקווה כי לקחי פסק הדין יופקו, הן על-ידי שר הביטחון והן על-ידי צה״ל", דברי הרצוג.

  • סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון: "משפט אזריה היה מיותר כי היה ברור שהחייל היורה פעל בניגוד לרוח צה"ל והיה ראוי להדיחו מהצבא בבוז ולחסוך את הנזק לחברה הישראלית ולצה"ל מעצם התהליך". חסון האשים את השר אביגדור ליברמן בזיהום ההליך המשפטי ואמר כי " האופוזיציונר ליברמן היה הראשון לזהם את המשפט כשהתיישב כנבחר ציבור באולם בית המשפט. הוא הצית את ההתלהמות נגד צה"ל, נגד בית המשפט ונגד התקשורת כשעמד שכם אל שכם עם כנופיית הטרור לה-פמילייה".

  • יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד קרא לעצור את האלימות ואת ההתבטאויות חסרות האחריות המגיעות מתוך המערכת הפוליטית. "זו לא דרכו של העם היהודי, לא דרכה של מדינת ישראל ולא דרכו של צה"ל. בית המשפט אמר את דברו, עכשיו גם לנו יש תפקיד: למנוע את הקרע בעם, למנוע את הפגיעה בצבא העם. מדינת ישראל עוצמתית וחזקה בזכות הצבא הנפלא שלה, מפקדיו וחייליו, וגם בזכות היותה מדינת חוק וסדר. האלימות לא תנהל אותנו", אמר.

  • ח"כ שלי יחימוביץ' מסרה: "בית המשפט נהג במקצועיות ובאומץ לב בהכרעתו על-פי הדים ועל-פי הראיות, וההשתלחויות כלפיו מצמררות וקוראות תיגר על הממלכתיות ועל שלטון החוק. על-רקע זה מתעצמת חשיבות הסטנדרטים המוסריים שחידדו מפקדי צה"ל סביב המעשה החמור".

  • יו"ר מרצ גלאון על הרשעת אלאור אזריה: "בית הדין הצבאי התעלם מרעשי הרקע וההסתה של פוליטיקאים מהימין, רבנים, הצל והגופשטיינים והכריע על סמך הראיות בלבד".

  • ח"כ נחמן שי אמר בתגובה להרשעה כי "יש לברך על החלטת בית הדין הצבאי. היא חדה וברורה. החלטה זו אינה רק נוגעת למקרה הפרטי של אזריה, אלא שולחת מסר ברור לכל חיילי ומפקדי צה"ל ומבטיחה כי ערכי היסוד שלו, בראשם טוהר הנשק ימשיכו ללוות אותנו כמו לפיד באפילה".

  • יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה הגיב ואמר: "ההבדל בין המקרה הזה למאות מקרים אחרים הוא נוכחות המצלמה של בצלם שתיעדה את המציאות האכזרית של הכיבוש וחשפה את המוגלה הדלקתית שהיכבוש מייצר בלב החברה הישראלית. ראש הממשלה בחר להעיד את עצמו בשורה אחת עם תומכי החייל היורה ובכך הבהיר כי הוא עצמו אחראי לסיאוב המוסרי שקבוצות אלה מובילות בחברה הישראלית".

  • ח״כ אחמד טיבי טען כי נעשה עוול לאלאור אזריה משום שיחד אתו היו צריכים להיות מורשעים עשרות חיילים ומפקדים שהרגו פלשתינים לשווא. "למעשה ההרשעה היום היא כתב אישום נגד החברה הישראלית שגוננה על הרבה אזריה, והאדירה רוצחי פלשתינים ואף קידמה אותם. אזריה, ואוהדיו שכבשו את הרחוב באזור עזריאלי יחד עם פוליטיקאים בכירים, יושבי היציע המזרחי בכנסת, שיצאו מגדרם כדי לתמוך ברוצח (לפי התיאור של השופטת זה רצח ולא הריגה), הם הראי המכוער של ישראל 2017 לאחר 50 שנות כיבוש״, טען.

  • ח"כ איתן ברושי אמר כי לאיש לא נעים לראות חייל מורשע, אך טוהר הנשק וערכי צה"ל הם דבר שלא מתפשרים עליו. "למן הרגע הראשון נתנו הרמטכ"ל וצמרת הפיקוד של צה"ל גיבוי למפקדים בשטח וסברו שקיים במקרה כשל ערכי וחוקי ועל כן יש לטפל בו. אני מברך אותם על עמדתם והתנהלותם העקבית ומצר על כך שיש שרים ופוליטיקאים שבחרו להפוך את הפרשה לסוגיה פוליטית ואת הצבא לכלי משחק", אמר.

  • ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי הכשל הערכי והמבצעי בפרשה הוא שהמחבל לא חוסל בחברון במכת האש הראשונה. "במישור הערכי, מחבל שיוצא לרצוח יהודי הוא בן מוות. חייל שהורג אותו בזירת האירוע לא יכול להיות מורשע בהריגה. נקודה. חשוב לוודא שצה"ל יודע לחסל אותו כבר במכת האש הראשונה וכשזה לא קורה זה הכשל הערכי והמבצעי. בהקשר הזה השאלה עם אזריה חשש ממטען או לא היא חסרת משמעות. אזריה פעל ככל הנראה בניגוד לפקודות ועל כך הטיפול בו צריך היה להיעשות במישור המשמעתי פיקודי ולא במישור הפלילי", אמר. לדבריו, לאור מציאות הטרור המורכבת המופעלת נגד מדינת ישראל ולאור ההתערבות הבוטה במשפט שנוהל, הוא קורא לנשיא המדינה לגלות אומץ לב ומנהיגות ולחון באופן מהיר את אלאור, לטובת רוח צה"ל והמוטיביציות של לוחמיו, לטובתו ולטובת עם ישראל כולו.

  • ח"כ עודד פורר אמר כי הוא סומך את ידיו על שיקול דעתם המקצועי של השופטים ועל החלטת בית המשפט. "ללא קשר להכרעה שהתקבלה, כל הכרעה לו הייתה מתקבלת, הייתה מובילה לתקיפת צה״ל ומפקדיו. הקונצנזוס הלאומי סביב צה״ל ואמון הציבור בו נמצאים בסכנה ובכדי להתמודד עם האיום יש לשוב לערכי צה״ל וטוהר הנשק בתוך צה״ל, אך גם לפנות לציבור ולהסביר שמבחינה מבצעית החייל פעל בניגוד למצופה מלוחם במצב המבצעים האמור. על כל חייל בצה״ל מוטלת האחריות לשמור על ביטחון אזרחי המדינה תוך דבקות במשימה, כאשר ערכי צה״ל נר לרגליו״, אמר.

  • ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) החלה להחתים חברי כנסת על עצומה הקוראת לשר הביטחון לחון את אזריה לפי סעיף 55 לתקנות ההגנה המעניק לשר הביטחון סמכות זו. "הירי בוצע במסגרת אירוע מבצעי והיה צריך להיחקר כמקובל - בתוך שורות הצבא. במקרים דומים בעבר הצבא גיבה את הלוחמים, גם אם שגו, וכן תחקר את תפקודה של השרשרת הפיקודית. לצערי, ההליך המשפטי זוהם בהתערבות של גורמי חוץ וההחלטה בהתאם", נכתב בעצומה.

  • ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), קרא לחברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית לקבל את הכרעת השופטים ואת פסיקת בית המשפט כגורם עצמאי, בלתי תלוי ולא מוטה משיקולים פוליטיים. "עכשיו, יותר מתמיד, אל לנו ללבות את האש ולהפסיק את ההשתלחויות כנגד הרמטכ"ל, השופטים ושאר אנשי המקצוע. זה לא הזמן או המקרה לרדוף אחרי הכותרות או לנסות לעשות רווח פוליטי. הן הצוהלים והן המלעיזים צריכים לנהוג באיפוק, בסובלנות, ולעמוד מאחורי צה"ל, המגן של כולנו. על כולנו לפעול לאיחוד העם ולא לפילוג ולשיסוע. כל דרך אחרת הינה חוסר אחריות ברמה הלאומית", אמר.

  • ח"כ עפר שלח טען כי החייל הפרטי אלאור אזריה הפך, שלא בטובתו, לקרדום לחפור בו עבור פוליטיקאים שמבקשים פופולריות זולה, וגורמים קיצוניים שמאיימים לערער את מערכת הערכים הבסיסית עליה מושתת צה״ל, ואת יכולתם של מפקדיו להוביל את חייליהם למשימה. "המשטרה, אני בטוח, תטפל ביד קשה במסיתים נגד הרמטכ״ל; עלינו מוטלת חובה להגן על הערכים הברורים והחיוניים, אותם ייצג רב-אלוף איזנקוט לכל אורכה של הפרשה הכאובה הזו", אמר.

תאריך:  04/01/2017   |   עודכן:  04/01/2017
מירב ארד, איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן: נסייע לחייל; רגב - אפעל לחנינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בורק
4/01/17 14:55
2
ישראלי ירושלמי
4/01/17 19:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשורה לעובדי משמרות במפעלי תעשיה – ועדת הכספים האריכה (יום ד', 4.1.17) בשנתיים נוספות, את תוקפן של תקנות המקנות זיכוי במס בשיעור של 15% במס הכנסה על עבודה במשמרות שנייה ושלישית. התקנות חלות על עובדי ייצור במפעלים וסכום ההטבה עשוי להגיע ל-11,40 שקלים בשנה ועד תקרת הכנסה שנתית של 128,400 שקלים. תוקף התקנות הוארך עד ה-31 בדצמבר 2017.
04/01/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 3.1.17) דיון בנושא 'חול מזוהם בגני הילדים'.
04/01/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
רשות המיסים פתחה (יום ד', 4.1.17) את היישום לעריכת "תיאום מס באינטרנט" לשנת המס 2017. מדובר ביישום משודרג המאפשר להפיק את האישורים ולהדפיס אותם במדפסת אישית וכן לשמור אותם ולהדפיס העתקים. הרשות מציעה לכל המבקשים לערוך תיאום מס באינטרנט לקרוא את מסך הפתיחה ואת ההדרכה ולבדוק אם נתוניהם האישיים רלוונטיים לשימוש ביישום.
04/01/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
שני חיפושים בלתי חוקיים שביצע אותו שוטר אצל אותו אדם, הביאו לזיכויו מאשמת החזקת סכין שלא כדין.
04/01/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
אישה שמסרה זהות כוזבת הוחזקה במשך 3.5 שנים במתקן גבעון - ורק אז עלה על דעתו של מאן דהוא לבצע בדיקת דנ"א שהביאה לגילוי זהותה האמיתית. לאחר מכן, הואשמה האישה בתקיפת סוהרים במתקן בו הוחזקה למעשה ללא כל צורך. בשל כך, החליט (1.1.17) סגן נשיאת בית משפט השלום ברמלה, ד"ר עמי קובו, לבטל את כתב האישום.
04/01/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il