ועדת הכלכלה בחנה (יום ג', 25.12.18) הצעות לטיפול בבעיות חניה לנכים. ח"כ
אילן גילאון, שיזם את ציון היום בכנסת, אמר כי הבעיה היא שניתנים יותר מדי תגי חניה ויש פחות מדי מקומות חניה באזורים הצפופים והעמוסים. לדבריו, כיום יש 170 אלף תגי חניה שמוצמדים למכונית, וצריך להצמיד אותם לנכה ולעצור את היד הקלה בהנפקת התווים. היו"ר
איתן כבל אמר כי הוועדה קיימה דיונים בנושא בעבר ותנסה למצוא מענה לבעיות שנותרו. לדבריו, הבעיה היא בקלות הבלתי נסבלת בהנפקת תווי נכה ובמחסור בחניות לנכים. הוא הוסיף כי יפעל לצמצם את השימוש לרעה בתו הנכה.
נשיא עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, אמר כי כל חודש מצטרפים עוד 5,000 תווים ויש עסקים שמציעים תו תמורת כסף. לדבריו, רק 30 אלף מתוכם הם לנכים רתוקים לכיסא גלגלים, שהם הזכאים האמיתיים. הוא הציע פתרון טכנולוגי של תו אישי שרק הנכה יותר להשתמש בו וקרא להעלות את הקנס על חנייה במקום של נכים מ-1,000 ל-2,000 שקלים. מנגד עו"ד איתן עמרם מלשכת עורכי הדין קרא שלא לייצר אפליה בין נכה לנכה.
ח"כ
נורית קורן אמרה כי הציבור צריך לדעת איך להתנהג ולהפסיק לחסום חניות נכים. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא התנגד לצמצום מספר התגים ואמר כי צריך להגדיל את מספר החניות לנכים. שלמה נקוה אמר כי קודם כל הנכים הם שצריכים לדאוג שבני משפחותיהם לא יעשו שימוש לרעה בתגים. "זו חובה שלנו לא לתת את התג למי שלא צריך", אמר. ראש מדור תאונות דרכים במשטרה, סגן ניצב
משה כהן, אמר כי השנה נרשמו 13,500 דוחות על חניה במקום השמור לנכים, עלייה של 20% לעומת 2017.
כבל סיכם את הדיון ואמר כי הבעיה יכולה להצטמצם משמעותית, אך הדבר תלוי קודם כל בנכים. "הטיפול בבני המשפחה המשתמשים בתג שלא לצורך תלוי בכם הנכים", אמר. הוא קרא לנכים לא לאפשר למדינה לעשות בהם הפרד ומשול בחלוקת התגים ודרש התייחסות של
משרד התחבורה בכתב לטענות שעלו בדיון.