|
בר-און. שמירה על התקציב והלו"ז
|
|
|
|
|
|
מנכ"ל חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) יהודה בר-און הודיע (יום ב', 27.5.19) על פרישתו אחרי כחמש שנים בתפקיד. ההתפטרות תיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ הודה לבר-און על פעילותו והנחה את חברת נת"ע להתחיל מיד בהליכים לאיתור מנכ"ל חדש לחברה, במטרה לעמוד ביעדים שנקבעו.
במכתב ההתפטרות שלו, תוארה מערכת יחסים העכורה עם הדירקטוריון, משום שמעמדו כמנכ"ל לא ברור לנוכח העובדה שוועדת ההיגוי המשותפת למשרדי התחבורה והאוצר החליטה על האסטרטגיה של החברה ועל תקציבה. מעמדו הוסדר לפי חוות משפטית, אולם זו לא הייתה מקובלת על היו"ר רם בלינקוב. "עקב החלטתו זו ליטול לידיו סמכויות בניגוד להחלטות הממשלה וחוות הדעת המשפטיות, נקלע לסחרור שיתוף הפעולה ואיזון הסמכויות בין ועדת המכרזים, הדירקטוריון וגורמי הממשלה", כלשונו של בר-און.
עוד כתב בר-און: "מחלוקות ואי הסכמות הן חלק מתהליך עבודה מקובל. אולם מרגע שהן עוברות להתנהל באמצעי התקשורת, תוך הטלת דופי והצגת אי-אמיתות, נגרמת, ובצדק, פגיעה בשמה של החברה ובאמון הציבור בה - אמון הנדרש כל כך בתחום עיסוקה של החברה".
"בשנים האלה, שהיו מאתגרות ומרתקות, חוללנו כאן מהפכה", כתב בר-און לעובדי החברה. "הצלחנו, כולנו יחד, להפוך לכוח מקצועי - תכנוני וביצועי - חזק ומרשים. הוצאנו לפועל תוכניות שעוכבו עשרות שנים, והצלחנו לבצע מיזמים שנחשבו בעיני רבים לבלתי אפשריים. הסדרנו ותיקנו דוחות כספיים שהוזנחו במשך שנים. קידמנו בנחישות את הקו האדום, תוך בקרה יומיומית על איכות המוצר, שמירה על התקציב ועל לוחות הזמנים. שיקמנו את אמון הציבור בחברה ובמיזם, וזוכינו ביושר באמון גורמי הממשלה. הודות למאמצינו המשותפים, מה שנראה עד לא מזמן כחלום רחוק הפך למציאות ממשית עם הבטחה גדולה עוד יותר לעתיד".
בר-און מונה למנכ"ל נת"ע באפריל 2014. בתקופת כהונתו חולל שינוי ארגוני עמוק בחברה, והוציא לדרך את ביצוע את העבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, שממשיך להתקדם לפי לוחות הזמנים המתוכננים לקראת הפעלתו באוקטובר 2021. נכון להיום, כריית המנהרות כמעט הסתיימה - התחנות התת-קרקעיות בבנייה, ובשבועות האחרונים החלה הנחת המסילות לאורך התוואי, במקביל לתהליכי ייצור הקרונות. במקביל, מקדמת נת"ע את ביצוע הקו הסגול והקו הירוק, וכן את התכנון הסטטוטורי של שלושת קווי המטרו.
95% מעבודות המנהור כבר הושלמו והסתיימה בניית פנים התחנה ב-8 מתוך 10 התחנות של הקו (אלנבי, קרליבך, יהודית, שאול המלך, ארלוזורוב, אבא הלל, ביאליק ואם המושבות). כמו-כן, החלה הנחת המסילות בבת ים.