בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
היסטוריה בנמל אשדוד: בלעדיות לחנ"י במרחב הימי
|
נחתם הסכם היסטורי שקובע כי עובדי הניתוב והגרירה בנמל יועסקו על-ידי חברת נמלי ישראל שתקבל בלעדיות על כל הפעילות במרחב הימי ● ההסכם כולל את הנמל הקיים ואת נמל הדרום החדש שבנייתו בעיצומה
|
נמל אשדוד [צילום: אדי ישראל, פלאש 90]
|
|
|
|
|
צעד נוסף לקראת השלמת הרפורמה בנמלים: נחתם (יום ב', 9.12.19) הסכם היסטורי, המסדיר את מעברם של עובדי מחלקת הים בנמל אשדוד לחברת נמלי ישראל (חנ"י), או חברת-בת של חנ"י. על-פי ההסכם, העובדים יקבלו אחריות בלעדית על כל שירותי הניתוב והגרירה במרחב הימי של נמלי אשדוד, הכולל את הנמל הקיים ואת נמל הדרום החדש שבנייתו בעיצומה. זאת בדומה להסכם התקדימי שנחתם בנמל חיפה בחודש אוגוסט האחרון. ההסכם נחתם בין מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן, יו"ר איגוד קציני הים אבי לוי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. על-פי ההסכם, כל פעולות הניתוב והגרירה בנמלים באשדוד ייערכו אך ורק על-ידי עובדי חנ"י, וזאת תוך שמירת כל תנאי העסקתם הנוכחיים כפי שהיו בנמל אשדוד והבטחה לתשלום כל התמורות שסוכמו במסגרת "הסכמי 2005". שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בירך על ההסכם: "הוצאת מחלקות הים מהנמלים והעברתן לחברת נמלי ישראל היא צעד נוסף בשינוי המבנה הריכוזי של הנמלים ובקידום התחרות לקראת פתיחת הנמלים החדשים בשנת 2021. היא תאפשר גמישות ופעילות שוטפת של המשק תוך התייעלות וחיזוק השירות בנמלים. מחלקות הים הן קריטיות למשק הישראלי, ואני סמוך ובטוח שחנ"י תוביל את ניהולם על הצד הטוב ביותר. מי שהחל את התהליך הוא השר כ"ץ ומגיע לו, לחנ"י, לנמלים הוותיקים ולהסתדרות את מלוא הפרגון על הבנת חשיבות המהלך וקידומו עד לחתימה החשובה היום". במהלך המו"מ להסכם הושם דגש רב על דאגה לביטחונם התעסוקתי והכלכלי של כ-120 העובדים, שיועברו להעסקה תחת חנ"י. המעבר לחנ"י יבטיח להם ביטחון תעסוקתי ותמיכה פיננסית של אחת מהחברות החזקות והיציבות במשק, שאף הוסכם כי תישאר חברה ממשלתית ולא תופרט.
|
תאריך:
|
09/12/2019
|
|
|
עודכן:
|
09/12/2019
|
|
עידן יוסף
|
היסטוריה בנמל אשדוד: בלעדיות לחנ"י במרחב הימי
|
|
סערה בראש העין: העירייה החליטה להעסיק כיועצת חיצונית את חנה הרצמן, מי שהייתה מנכ"לית עיריית חולון ונאלצה לעזוב את תפקידה לאחר דוח מבקר המדינה. כך מדווח (יום א', 8.12.19) ירון דוקון בישראל היום.
|
|
|
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, פנה (יום ב', 9.12.19) בפתח ישיבת הסיעה במסר לנתניהו: "אם תוותר על החסינות - אנחנו פרטנרים לשיח. תתחייב שלא תבקש חסינות עוד היום, כדי שנוכל למצות את היומיים הקרובים".
|
|
|
קבוצת עזריאלי חתמה (יום ב', 9.12.19) על הסכם לרכישת מלון הר ציון בירושלים, בתמורה ל-275 מיליון ש"ח.
|
|
|
כתב המשפט של ערוץ 12, גיא פלג, הטיח האשמות שווא בעורכת דין ובכך הוציא לשון הרע עליה. כך קובע (5.12.19) סגן נשיא בית משפט השלום בחיפה, רמזי חדיד, אשר חייב את פלג בתשלום פיצוי בסך 15,000 שקל. מפסק הדין עולה, כי פלג התנה את סיקורו בפרשת תא"ל אופק בוכריס בכך שמשפחתה של המתלוננת תחליף את עורכת הדין שתהיה בקשר עימו.
|
|
|
ישומון הנייד יאנגו (yango), מבית ענקית הטכנולוגיה יאנדקס (נסד"ק), הכריז על השקת פעילות השירות העסקי שלו בישראל. החברה, הפעילה עם השירות ביותר מ-18 מדינות, ובנוסף לנסיעות פרטיות, משרתת מעלה מ-50,000 לקוחות עסקיים, החלה לבחון את פעילות השירות בארץ לקבוצה קטנה של עסקים, ובנוסף מציעה ללקוחות להירשם לרשימת ההמתנה לשירות ולקבל בתמורה ניהול נסיעות חכם בטכנולוגיות מתקדמות, מותאמות לארגון, בממשק ידידותי למשתמש, שכולל מערכות מיפוי של יאנדקס, תכונות למידת מכונה ואלגוריתמים.
|
|
|
|
|
|
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
|
|
|
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
|
|
|
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה האדם חושב, והאלוקים צוחק
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|