לראשונה, הציבור הרחב יקבע מה ההטבות שיקבלו נהגים מהמדינה כשישנו את הרגלי הנסיעה שלהם . בקרוב, יוכלו נהגים שיצטרפו למיזם התמריצים "דרך ערך" של
משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, לקבל שורה של הטבות במגוון קטגוריות ביניהן: הסעדה, בידור בילוי ופנאי אותן יקבלו בתמורה לשינויים בהרגלי הנסיעה שלהם, וזאת, בנוסף לאלפי השקלים שיקבלו המשתתפים בסוף השנה.
לאור זאת, קוראת כעת חברת נתיבי איילון לציבור הנהגים מכל הארץ להשתתף בסקר ראשון מסוגו בו ישפיעו על ההחלטה מהן ההטבות שהמדינה תחלק להם.
כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט שכתובתו בתחתית ידיעה זו, לענות על שאלון ההטבות של דרך ערך ולהשפיע. תוצאות הסקר יסייעו בקביעת ההטבות שיכללו במסגרת מכרז שיפורסם בשבועות הקרובים לחברות שיספקו את ההטבות למיזם.
ההטבות במיזם מחולקות לשלוש רמות מחיר: הטבה קטנה, הטבה בינונית והטבה גדולה בהתאם לגודל האתגר הנדרש לעמוד בו לצורך הזכייה בהטבה. כך לדוגמה:
- הטבה קטנה, תתקבל אם המשתתף ייסע פעם בשבוע ברכבת משימה שעבורה יוכל לקבל קפה ומאפה.
- משתתף יקבל הטבה בינונית בדמות ארוחת בוקר, לדוגמה, אם ייסע 10 נסיעות בתחבורה ציבורית במהלך חודש אחד.
- ואילו הטבה גדולה תתקבל אם המשתתף ימנע מנסיעה בשעות העומס עם הרכב הפרטי במהלך חודש שלם. על עמידה באתגר זה הוא יקבל זוג כרטיסים לסרט. אתגרים אלו מהווים שכבה נוספת בהבנת הכוח המניע את ציבור המשתמשים לשינוי הרגלי הנסיעה שלהם והפחתת השימוש ברכב הפרטי.
איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון: המשימה שלנו היא לייצר חלופה לרכב הפרטי לא רק באמצעות טיפול בתשתיות התחבורה אלא גם בניהול הביקוש בפועל. כחלק מהחשיבה החדשנית של המיזם אנו קוראים לציבור לא רק להצטרף למיזם, אלא גם לעזור לנו לבחור איזו מתנה המדינה תעניק להם.".
מיזם דרך ערך נועד לעודד שינוי התנהגות בקרב ציבור הנוסעים ברכב פרטי על-ידי מתן תמריצים כספיים והטבות. זאת, במטרה להפחית את נסיעותיהם במטרופולינים הגדולות בישראל: חיפה, ירושלים, תל אביב ובאר שבע בשעות הגודש, ולהגדיל את מספר הנוסעים ברכב. משתתפי הניסוי יוכלו לקבל עד 2,000 שקלים לשנה, בהתאם למאפייני נסיעותיהם.., תקציב המשתתפים יגדל או יקטן לאורך תקופת המיזם בהתאם לשינוים בהרגלי הנסיעה: היקף הנסיעות, שעות הנסיעה ומיקום הנסיעה. משתתף שייבחר לנסוע בתחבורה ציבורית או בנסיעות משותפות, יתוגמל באמצעות הגדלת תקציבו. לעומת זאת, משתתף שיבחר לנסוע ברכבו הפרטי בשעות העומס ובאזורי ביקוש גבוהים (במטרופולינים השונות), יקטין משמעותית את תקציבו.
עד כה הצטרפו למיזם יותר מ-4,000 משתתפים כאשר עד סוף שנת 2020 צפויים להשתתף כ-15,000 משתתפים מכל רחבי הארץ.