|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

יועמ"ש ועדת הפנים:

"החוק אינו מאפשר נישואים בשגרירות"

ועדת הפנים דנה בפתרון לאלפי זוגות שאינם יכולים להינשא בחו"ל בשל משבר הקורונה בדיון עלו שתי הצעות - רישום נישואים בשגרירויות או הרחבת ברית הזוגיות לחסרי דת, אך ישום של שתיהן טעון שינוי החקיקה
07/09/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
שאילתה תישלח לשגרירויות בישראל [צילום: AP]

"סגירת השמיים ועצירת הטיסות בשל משבר הקורונה הביאה לכך שזוגות רבים אינם יכולים לטוס למדינה זרה בשביל להינשא", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', דיון על פתרון לזוגות שנמנע מהם לרשום נישואין בחו"ל, לבקשת חברי הכנסת יבגני סובה, אנדרי קוז'ינוב, ניצן הורביץ ושרן מרים השכל. "נוצרה כאן מצוקה אמיתית לרבים ללא מענה וללא פתרון נראה לעין. עד עכשיו, אחד הפתרונות שמוצאים זוגות אלו, הנו טיסה לחו"ל לצורך רישום נישואים אזרחיים במדינה זרה, ולאחר מכן הבאת תעודת הנישואים משם ורישום הנישואים במשרד הפנים על בסיס הרישום הזה".

בדיון הועלו שתי הצעות לפתרון הבעיה: הצעתם של סובה וקוז'ינוב לאפשר רישום לנישואים בשגרירויות זרות בישראל, והצעתו של הורוביץ להרחיב את חוק ברית הזוגיות, שמאפשר רישום זוגיות לבני זוג ששניהם חסרי דת, גם לפסולי חיתון שאינם חסרי דת, בהוראת שעה.

ח"כ יוראי להב הרצנו: "ההצעה לרישום בשגרירויות זה לעשות מיקור-חוץ לשירות שהמדינה חייבת לתת לאזרחיה. אולי נקבל גם שירותי חינוך בשגרירות שבדיה? הפתרון של ח"כ ניצן הורוביץ בעיני יותר רלוונטי". ח"כ קוז'ינוב: "מה ההבדל בין רישום נישואים בשטח שגרירות לנישואים בוורנה?" עו"ד רוני טיסר, יועמ"ש הוועדה: "חוקי המדינה מאפשרים רישום נישואים בדרך מסוימת". קוז'ינוב: "אז צריך להכיר ברישום בשגרירויות". עו"ד טיסר: "ברגע שמשנים את החוק, זה אפשרי".

ח"כ סובה: "בחודשיים האחרונים שינינו כל כך הרבה חוקים. צריך ללכת צעד קדימה, ולאפשר עד סוף קיץ 2021 רישום בשגרירויות. אם היה פה נציג משרד הפנים, הוא זה שאמור לתת תשובות". ח"כ הורוביץ: "חוק ברית הזוגיות לחסרי דת מ-2010 מאפשר לרשם ברית הזוגיות לרשום בני זוג. זה לא נקרא נישואים. החוק נחקק כשראש הממשלה היה נתניהו. את זה לא ממשלת שמאל חוקקה. פרצו את הסטטוס-קוו ואפשרו נישואים שלא באמצעות בית דין דתי. אבל אין הרבה זוגות ששניהם חסרי דת".

"אתם מבקשים לתת לנציגות זרה סמכויות משפטיות"

ח"כ משה ארבל: "הנושא חשוב. הזכות להקים משפחה לא מוטלת בספק. הסיפור נוגע ללב ברמה האישית. באופן פרדוקסלי, הדמות שעיגנה את מעמד הרבנות וסמכותה היא נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, שבפסיקותיו מצא פתרונות בעניין מעמד והכרה בנישואין מחוץ למדינה. יש מדינות כמו קפריסין שמוכנות להשיא ישראלים. למרות המורכבות וההבנה לכאב, יש שאלה שנוגעת לריבונות. אתם מבקשים לתת לנציגות זרה סמכויות משפטיות". ח"כ יבגני סובה: "אל תגונן על משהו שאתה לא מאמין בו".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ': "הקורונה מביאה אתה יצירתיות, חיפוש ומציאת פתרונות חדשים ושונים. אפשר לשנות מה שנהוג".

נציג משרד החוץ, אייל סיסו: "אפשר להפנות בקשה לשגרירויות, אבל זו החלטה שלהן. אני יכול להעביר שאילתה לכל הנציגויות". חיימוביץ': "זו הצעה טובה. זה יתן לנו אינדיקציה אם זו בכלל אופציה". ח"כ להב הרצנו: "האם אתה מכיר פרקטיקה דומה בעולם, שאפשר להתחתן בשגרירות?" סיסו: "לא מכיר לאזרחים זרים. רק לאזרחי אותה מדינה".

אריאל מואב, עתים: "מעבר למי שלא יכול להינשא משום שהוא חסר דת, יש הרבה שרשומים כיהודים, והרבנות מעכבת את נישואיהם בחקירות. יש 1,400 זוגות בשנה ששני בני הזג יהודים והם נישאים בחו"ל, חלקם מבחירה וחלקם פסולי חיתון. המדיניות שהרבנות אימצה יוצרת בעיה. כל פתרון חייב להתחשב בזוגות אלה. לא רק מי שסורב על-ידי הרבנות".

אהרון ליבוביץ', מנכ"ל "השגחה פרטית": "שברנו את מונופול הכשרות. כל שנה מאות זוגות מתחתנים מחוץ לרבנות כי הם לא יכולים או כי הם לא רוצים. מחציתם בוחרים לחיות כידועים בציבור וכמחציתם רוצים להיות מוכרים כנשואים".

יו"ר הוועדה סיכמה: "סוגיית הנישואין בישראל היא סוגיה סבוכה שנגזרת מיחסי הדת והמדינה בישראל. בדיון היום לא ביקשנו לפתור או להיכנס לשאלת העומק של נישואים אזרחיים בישראל. זה בהחלט מקום לדיון חברתי פנימי עמוק במדינה, אלא לפעול כדי לתת פתרון לאלפי זוגות שאינם יכולים מזה חודשים רבים להינשא בישראל בשל משבר הקורונה שסגר את השמיים ולא אפשר לאותם זוגות להינשא בחו"ל.

"הוועדה מבקשת ממשרד החוץ להוציא שאילתות לכל השגרירויות והנציגויות הזרות בישראל, האם הן מוכנות לאפשר לזוגות המעוניינים בכך להתחתן בשטחן ולעדכן את הוועדה בתוך שבועיים בתוצאות. הוועדה רשמה לפניה את הודעת היועצת המשפטית של רשות ההגירה והאוכלוסין לפיה אלפי אזרחים ואזרחיות בוחרים מדי שנה להתחתן בחו"ל. הוועדה מבקשת ממשרד המשפטים בתיאום עם שאר משרדי הממשלה לבחון את האפשרות לקדם תיקון חקיקה בהוראת שעה לחוק ברית הזוגיות כך שיינתן מענה לזוגות שאין באפשרותם להתחתן כיום בישראל".

תאריך:  07/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
עידן יוסף
+המבקר לא יבדוק את המהומה באוצר
08:08 08/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקואליציה הצביעה נגד הבקשה לבדיקת מבקר המדינה על המהומה בצמרת האוצר  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "כשלא מכינים תקציב מדינה וכל צמרת האוצר מתפטרת, זה לא דורש ביקורת? חברי הקואליציה באו רק להצבעה"  ▪  מ"מ ראש אגף התקציבים הנכנס, יוגב גרדוס: "זה לא נעים מה שקרה. ממשיכים הלאה; טרם החלה העבודה על תקציב 2021"
(גרדוס. "זה לא נעים מה שקרה" [צילום: דוברות משרד האוצר])
[צילום: דוברות הכנסת]
+סוחר ברדיו אלחוטי - גם לבעלי רישום פלילי
01:32 08/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות הטלגרף האלחוטי: בוטל התנאי להיעדר רישום פלילי שנדרש כיום ממי שמבקש רישיון לסחר במכשירי רדיו אלחוטי  ▪  בתגובה לשאלת היו"ר מרגי אם הדבר לא יסכן את הענף, השיב נציג משרד התקשורת: לא ראינו שעבריינים מנסים להיכנס לתחום - ואם גורם בעייתי יסתנן לענף למשרד יש סמכות לטפל בו
([צילום: יח"צ])
+סיעת דרך ארץ בכנסת הוכרה כמייצגת של מפלגת דרך ארץ
00:52 08/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכנסת אמורה לבחור ועדה מייעצת שתדון בשכר חברי הכנסת ובתנאי שכרם  ▪  יו"ר הוועדה: "מצאתי לנכון לתקן את החוק, כיוון שאני לא מבין למה יו"ר הוועדה חייב להיות חבר הסגל האקדמי
(הנדל והאוזר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אהרן ברק   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   ש. הורוביץ ושות', משרד עורכי דין / S. Horowitz & Co, Law Office   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"החוק אינו מאפשר נישואים בשגרירות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
כמה מראשי האופוזיציה החליטו שהם לא יכולים להישאר יותר מדי מאחורי הממשלה. אם השרים והעומדים בראשם הם מנותקים ומופקרים - אמרו לעצמם יאיר לפיד ואביגדור ליברמן - אז אנחנו נהיה רודנים וממרידים. אמרו ועשו. שתי התבטאויות של השניים בתוך כמה שעות (יום ב', 7.9.20) מיטיבות להסביר, מדוע הם לא ראויים לשלטון - ומדוע בעצם הם אינם ראויים להיות חלק ממערכת דמוקרטית.
07/09/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, הודיע (יום ב', 7.9.20) בפתח ישיבת הסיעה כי אין בכוונתו להעתר לדרישת ח"כ עפר שלח לקיים בחירות מקדימות פתוחות. קדמה לכך ישיבת תיאום שקיים לפיד עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן.
07/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קורא למרי אזרחי. בפתח ישיבת הסיעה, אמר ליברמן: נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה.
07/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 7.9.20) לדיון שעסק בהקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג. היו"ר מרגי, שיזם את הדיון, הזכיר כי ישנן שתי חלופות מרכזיות, האחת ברמת דוד, שסופגת התנגדות מכל הצדדים, לעומת חלופת נבטים שזוכה לתמיכה כמעט גורפת למעט מערכת הביטחון. הוא ציין, כי חלופת נבטים היא טובה יותר וזולה יותר.
07/09/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום א', 6.9.20) את הארכת מצב החירום בשל הקורונה עד ל-6.11.20. 7 ח"כים תמכו בהארכה וח"כ ניצן הורוביץ התנגד. בנוסף קיימה דיון ארוך ב"מתווה הרמזור" ויו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הודיע כי הדיון יימשך מחר, לאחר שוועדת הכנסת אישרה להאריך בשלושה ימים את המועד שעד אליו רשאית הוועדה להכריע במתווה.
06/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il