בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מיזם תחבורה ציבורית ב-330 מיליון שקל
|
|
|
הרכבלית בחיפה תיפתח ב-10 באוקטובר
|
תפעל שישה ימים בשבוע ותחבר את הקמפוסים ושכונות ההר עם המבואות הצפוניים של מפרץ חיפה ● צפי לעשרות אלפי משתמשים ביום ● החסרונות: שלוש תחנות סגורות בשלב הראשון והעדר מיזוג אוויר
|
[צילום: עופר בן עוז, Ofly]
|
|
|
|
|
|
נסיעת מבחן ראשונה נערכה (יום ה', 19.8.21) למיזם התחבורה הציבורית הראשון ברכבל - רכבלית חיפה. בשלב הראשון יופעלו שלוש מתוך שש תחנותיה, משום שמחציתן מהן נבנו על-מנת לספק מענה לצורך העתידי - בהתאם להתפתחות האזור. התחנות שתיפתחנה הן מרכזית המפרץ, טכניון מזרח, אוניברסיטת חיפה. תחנות אשר נבנו ותיפתחנה בהמשך, בהתאם להחלטה - צומת הצ'ק פוסט, 'דרך דרורי' וטכניון מערב. רכבלית חיפה צפויה להיפתח לציבור הרחב ב-10.10.21, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה. היא תפעל בימים א'-ה' בשעות 23:00-06:00, בימי ו' במתכונת מקוצרת, אך לא במוצאי השבת. כל קרונית כוללת שלוש קומות של חלונות, ומותאמת לעשרה נוסעים - שניים בישיבה ושמונה בעמידה. החיסרון הבולט הוא העדר מיזוג אוויר, וזאת בשל העדר דרישה מצד משרד התחבורה לכלול רכיב זה בשלב התכנוני. הקרוניות נעות במהירות 0.3 מטר לשנייה בתחנה ו-5 מטר לשנייה (18 קמ"ש) באוויר (14.5 ק"מ באוויר). משך המסלול כולו מתחנת המוצא עד לתחנת הסיום הוא 19 דקות. הרכבלית צפויה להשפיע על חיי מאות אלפי תושבי האזור והבאים בשעריו, בדגש על הסטודנטים ואנשי הסגל בשתי האוניברסיטאות הגדולות שעבורם יוכל להפוך לכלי התחבורה המרכזי, במקום האוטובוסים או כלי הרכב הפרטיים שעומדים בפקקים וסובלים ממצוקת חנייה.
|
|
|
הרכבלית מחברת בין מרכזית המפרץ דרך הטכניון עד לאוניברסיטת חיפה. אמצעי זה יחסוך זמן לנוסעים למעבר בין חלקי העיר השונים ויחבר את הקמפוסים ושכונות ההר עם אזור המפרץ ומרכז התחבורה במפרץ. היא כוללת 150 קרונות ותייצר תדירות גבוהה - קרונית בכל 15 שניות, עם יכולת העברה כ-5,000 נוסעים בשעה (2,500 לכיוון), במחיר נסיעה בתחבורה הציבורית. מתנקזים אליה קווי אוטובוס עירוניים לרבות אוטובוסי המטרונית, קווים בין-עירוניים, תחנות הרכבת הכבדה והקלה (לנצרת) במרכזית המפרץ. למעשה זו תחנה מרכזית שניה בעיר.
|
|
המהנדס מוטי לוין [צילום: בן גוטמן]
|
|
|
הרכבל ישמש גם את קהל התיירים באזור והמבקרים במוסדות להשכלה גבוה ובפארק הכרמל הסמוך לתחנת הקצה העליונה. עלות המיזם היא 330 מיליון שקל, מרביתם מתקציב משרד התחבורה ומקצתם מתקציב עיריית חיפה. הרשות הממונה על ההקמה היא חברת נתיבי איילון, והמפעיל הזכייני הוא חברת כייבל אקספרס מקבוצת עפיפי. המהנדס מוטי לוין, מנהל אגף ביצוע בחטיבת תשתיות הרכבת של חברת נתיבי ישראל, אמר כי "כיליד העיר חיפה, בה גדלתי ומגדל את משפחתי, מבחינתי זה חלום שאעמוד כאן היום ואוביל את המיזם שישפיע על חייהם של כל כך הרבה אנשים ברמה היום יומית - תושבים, סטודנטים של שתי האוניברסיטאות, בליינים ואף תיירים. הכל ייהנו מאמצעי תחבורה ציבורית ראשון מסוגו בארץ. עבורי זו סגירת מעגל לעמוד בתחנת הטכניון, המקום אליו הגעתי כסטודנט צעיר להנדסה אזרחית לפני 25 שנה".
|
|
תאריך:
|
19/08/2021
|
|
|
עודכן:
|
19/08/2021
|
|
עידן יוסף
|
+כך מונעת כפיר עימותים בין בקרים לנוסעים
|
08:31 20/08/21 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
מפגש שיתוף הציבור עם נציגי הרכבת הקלה בירושלים הראה כי רוח אחרת מנשבת בחברת כפיר - הנוסעים מקבלים תשובות, אך מתברר שלא כל הבעיות פתירות
|
|
למה החלונות שקופים? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
|
|
|
|
הרכבלית בחיפה תיפתח ב-10 באוקטובר
|
|
בדיון באחת מוועדות הכנסת שנערך השבוע, השתומם חבר הכנסת משה טור-פז (יש עתיד) על התנגדות הציבור הדתי ממנו הוא בא לקיומה של תחבורה ציבורית בשבת. ודאי תרימו גבה, כיצד זה שחבר כנסת שכיפה לראשו מאמץ את תפיסותיו האידיאולוגיות של חברו הרפורמי לקואליציה. לטור-פז היה הסבר מלומד: תחבורה ציבורית בשבת מפחיתה את חילול השבת, ומדוע? משום שהיא מורידה מכוניות מהכביש וגורמת לפחות אנשים לחלל שבת.
|
|
|
חברת דן בדרום ממשיכה להוביל במדד הדיוק של חברות התחבורה הציבורית, ומקבלת ציון 96.5. ציונים גבוהים מקבלות גם (לפי הסדר) נסיעות ותיירות, דן באר שבע, אגד והמועצה האזורית חבל אילות, שהגיעה לציון 89.5 לאחר חודשים אחדים של ציונים נמוכים במיוחד.
|
|
|
שבוע וחצי אחרי הדיון בוועדת הכלכלה שעסק במשבר תעסוקת מורי הדרך בעקבות הקורונה, מכריזים שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר התיירות יואל רזבוזוב, על שיתוף פעולה במסגרתו יוצעו מאות משרות של סדרני קורונה, לצורך הסברת העניין בתחבורה הציבורית.
|
|
|
עיוורים ושאר לקויי הראייה נתקלים לא אחת בקושי להבחין במספר קו האוטובוס המגיע לתחנה, ובמקרים מסוימים אף בהגעת האוטובוס לתחנה. הבעיה קיימת לא רק אצל העיוור, אלא גם אצל נהגי האוטובוסים הציבוריים שאינם מבחינים במהלך הנסיעה האם האיש בתחנה עם הכלב או המקל הוא אכן בעל לקות ראייה או סתם מחזיק בהם. במקרים אחרים הם מזהים שמדובר בעיוור, אך סבורים כי הוא ממתין לקו תחבורה ציבורית אחר.
|
|
|
משרד התחבורה משפר את שירות התחבורה הציבורית בשתי ערים בצפון הארץ - בעפולה ובנהריה.
|
|
|
|