|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אבירם אלעד מצטט את אילן ישועה:

"חשוב שוואלה יהיה במרות רה"מ ומשפחתו"

ישועה הורה להעביר לאישורו מראש כל טקסט שנגע לנתניהו ומשפחתו, והיה מחזיר אותם עם הוספות והשמטות דוברי נתניהו לא היו איתו בקשר, "כי הם יכולים להשפיע על האתר בדרכים אחרות" ישועה הורה למשוך מגלובס ידיעות שליליות על כחלון, "כי הוא עושה לבזק חיים קשים"
12/10/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
אלעד. "אילן צורח באובדן עשתונות" [צילום: פלאש 90]

"אילן [ישועה] מתאר לי את זה בצורה מאוד ברורה מספר פעמים: [שאול] אלוביץ ובזק תלויים בהחלטות רגולטוריות כאלה ואחרות שאמורות להתקבל כעת, ולכן חשוב מאוד שוואלה יחמיא ויתיישר ויהיה נתון למרותם של ראש הממשלה ומשפחתו, כדי שאותן החלטות יתקבלו בהתאם. הוא אמר שיש מיליארדים על השולחן. הוא חזר ואמר את זה כמה פעמים". כך אומר (יום ג', 12.10.21) העורך הראשי לשעבר של וואלה, אבירם אלעד, בהמשך עדותו הראשית במשפט נתניהו.

אלעד המשיך ותיאר את הלחצים בנובמבר 2016, בעת חשיפת פרשת הצוללות: "אילן הכריח אותנו להכניס חמש תמונות של שרה נתניהו לכתבה על איזשהו ביקור שלה. הוא הורה להעביר לאישורו כל ידיעה הקשורה למשפחת נתניהו. זה נעשה בכל האמצעים העומדים לרשותו - בקבוצה, בטלפון - מולי ומול מיכל [קליין, עורכת החדשות דאז]. יש נסיונות התערבות של אילן בנושאים אחרים, אבל בתדרים שונים לחלוטין ובלא שורה תחתונה של פקודה, אלא הוא מנסה לשכנע אותנו. יש שיח, גם אם אני לא אוהב אותו, ובסופו אין פקודה לביצוע".

אלעד סיפר על פנייה של מנכ"ל אל-על דאז, דוד מימון, בימים הראשונים לתפקידו בנוגע לסכסוך עבודה בחברה. "אילן אומר לי: הוא המפרסם הכי גדול שלנו, תתייחס לזה בצורה רצינית ותברר איתו את הטענות. עשיתי עבודה עיתונאית, קיבלתי את התמונה של הסיפור וההחלטה הייתה לא לפרסם, כי היה שם פרט עובדתי שלא תאם את מה שאמר לנו". במקרה אחר, נדחתה בקשתו של מימון שלא לפרסם ידיעה על תלונה למשטרה שהגישה דיילת בחברה נגד בכיר בה.

פינג-פונג במקום לנהל את האתר

"כעורך מגיעות המון פניות של מושאי סיקור והם מציגים את עמדתם, ואני תמיד צריך להקשיב להם ולברר את עמדתם ולראות שהמוצר שאני מפרסם עומד בסטנדרטים", הוסיף אלעד. לדבריו, בחודש הראשון לתפקידו (מאמצע נובמבר 2016) פנו אליו דוברים רבים - אבל לא דוברי ראש הממשלה. "תחושתי הייתה שהם לא עושים את זה, כי הם יכולים להשפיע על האתר בדרכים אחרות". לדברי אלעד, "אני מוציא את עצמי, במקום לנהל את האתר, בפינג-פונג עם אילן. זה תופס חלק משמעותי מהלו"ז שלי".

אלעד אמר כי הכין כבר אז מכתב התפטרות משום שהגיע למסקנה שעשה טעות. בכיר בעולם העיתונות הציע לו לקבוע תאריך יעד של חודשיים, ולהתפטר אם לא יהיה שינוי, כדי לראות אם ישועה יקיים את הבטחתו. לדבריו, גם קליין שקלה להתפטר.

עוד העיד אלעד, כי באותם ימים הורה ישועה להעביר לאישורו מראש את הטקסט של ידיעות לגבי בנימין נתניהו, "לחכות - שזה פשע באינטרנט - וזה היה חוזר אלינו עם תיקונים שמיטיבים עם נתניהו. מה שאני עושה עם הצנזורה הצבאית על-פי חוק, אני עושה עם אילן על-פי דרישתו. הטקסט נערך בצורה די מקצועית, אני לא יודע מי עשה את זה, ואת זה פרסמנו. זה ודאי פוגע ברמה המקצועית של האתר". התובעת, עו"ד יהודית תירוש, הציגה דוגמאות של טקסטים ב"עקוב אחרי שינויים", המציגים את ההשמטות והתוספות שהוכנסו לטקסטים.

"ניסינו לתחמן איפה שאפשר"

אלעד הוסיף: "פעמים רבות כאשר הייתי בחדרו של אילן צלצל הטלפון הקווי, הוא אמר לי שזה שאול, והרבה פעמים אחרי השיחות הללו הוא היה מעביר לי הנחיות לגבי נתניהו. מיכל ואני הבענו את מחאתנו והתנגדותנו בכל האמצעים שעמדו לרשותנו, לשנות את רוע הגזירה. לצערי הצלחנו במספר קטן מאוד מאוד של מקרים. העלינו כל נימוק מקצועי סביר, למה זה פוגע באתר, למה זה נגד המוסר המקצועי שלנו. ניסינו לתחמן איפה שאפשר, לגנוב סוסים איפה שאפשר. אילן הבין את זה וזה חזר אלינו בבומרנג, והרבה פעמים הייתה לי תחושה שמישהו הבין את זה בשבילו. ברוב המקרים שנגעו למשפחת נתניהו, אילן ניצח ונעשה מה שהוא רצה".

אלעד מספר שפנה לניר חפץ בבקשת תגובה על ידיעה בנוגע לשרה נתניהו. "הוא דיבר אלי בצורה מאוד גסה ובוטה וניתק לי את הטלפון אחרי דקה". לדבריו, זו הייתה השיחה היחידה ביניהם. עוד אמר כי הקשר היחיד שלו עם דוברי ראש הממשלה היה במקרה אחד עם ברוך סטמלבר.

לדברי אלעד, "היו מינויים של כתבים שהתנהלו בצורה עקומה. [הכתב הפוליטי] אמיר תיבון קיבל הצעה מכלי תקשורת אחרת, הוא עיתונאי מצוין וביקש העלאה קטנה. אילן בדרך כלל לא עסק בזה, אבל הוא אמר שלא יוכל להיענות, משום שקיבל הנחיה ברורה מאלוביץ שלא להמשיך להעסיק אותו משום שהוא עוין לראש הממשלה. הוא הציע לי את ארז תדמור [מתנועת הימין 'אם תרצו'], והיה ברור לי שהוא לא מכיר את האדם ושקיבל את זה ממישהו אחר.

"ניסיתי לגייס את אלמוג בוקר, ואילן לא אפשר לי לעשות זאת למרות שלא הייתה שום סיבה מקצועית, כי לא התקבל אישור מראש הממשלה או ממשפחתו למינוי. במקרה שלישי הציע אילן להביא כותב מן הימין והציע לי את שמעון ריקלין. חשבתי שזו הצעה ראויה, ריקלין אמר שהוא לא פנוי והפנה אותי לאראל סגל. שמחתי מאוד, כי הוא כתב מוכשר ובסופו של דבר גייסנו אותו. שמה של אילה חסון עלה מדי פעם כמי שניתן לגייס אותה, אך הדבר נמנע ללא נימוק".

לדברי אלעד, באותה תקופה (נובמבר-דצמבר 2016) הייתה הנחיה ברורה של שילוח לגבי משה כחלון (אותו כינה "חייכני") למשוך מגלובס כתבות שליליות לגביו, כי הוא עושה לבזק חיים קשים ורוצה לפתוח את השוק הסיטונאי. "אילן קשר את זה בצורה ישירה למהלכים רגולטוריים שקשורים לבזק. ניסינו להילחם ולמסמס איפה שניתן, לעשות רבע או חצי, אבל בחלק לא הצלחנו, כי אילן בדק אותנו דקה אחרי דקה".

"לגבי נתניהו לא היה שום דיון"

אלעד סיפר כיצד נפסקו ההתערבויות בנוגע לנתניהו: "באמצע דצמבר [2016] אילן נכנס למשרדי, קרא גם למיכל ואמר שהוא מפסיק את ההתערבויות בנוגע למשפחת נתניהו, ושכעת הוא מקיים את הבטחתי. הייתי סקפטי לאור כל מה שחוויתי, אבל זה מה שהוא אמר. אני לא זוכר שהיה שם הסבר מנומק. הוא ביקש לא לדבר איתו יותר על נושאי נתניהו ומשפחתו, לא צריך יותר אישורים ואנחנו יכולים לעבוד באופן חופשי לחלוטין". זה מה שאירע מאז אותה שיחה, העיד. היו עוד כמה אירועים מאוד נקודתיים, אבל כללית - הבקשות נפסקו ו"אנחנו עושים עיתונות חופשית למיטב הבנתנו המקצועית. הבנתי שהיו פניות של שאול ושאילן בלם אותן".

אלעד הוסיף: "בתחילת 2017 אילן התקשר אלי ואמר לי לשמור על איוב קרא שהיה אז שר התקשורת, כי צריך לקדם פרויקט חשוב מאוד לוואלה ושהיא תרד לאובדן בלעדיו. הוא צרח באובדן עשתונות, ואני אומר לו שזה לא יקרה. אני אומר לאשתי שיושבת לידי: מחר הוא מפטר אותי, כי אני מפר פקודה בצורה מפורשת. אבל בסוף הוא לא פיטר אותי".

אלעד נשאל האם היו פניות של פוליטיקאים נוספים לישועה. הוא השיב, כי היו פניות של אביגדור ליברמן, גלעד ארדן וכחלון לישועה "והוא פנה אלינו, שזה לגמרי לא תקין, אבל זה היה שונה לחלוטין מאשר לגבי משפחת נתניהו. לגבי נתניהו לא היה שום דיון; לגבי האחרים היה דיון. אני זוכר פעמים בודדות, בניגוד לנתניהו שזה עשרות פעמים בשתי התקופות [של עבודתו בוואלה]".

בחקירתו בפברואר 2018 אמר אלעד לחוקריו, כי הוא שמח להיות שם משום שהרגיש כנפגע עבירה. "התרחשו דברים חמורים מאוד מבחינה עיתונאית, והבדיקה שלהם הייתה דבר מבורך. אילצו אותנו במשך תקופה מאוד ארוכה לעשות דברים בניגוד לצו מצפוננו העיתונאי. הטיה והכוונה באופן שיטתי לאורך שנים בכמויות גדולות מאוד בידיעות הקשורות לנתניהו ומשפחתו", סיים את עדותו הראשית.
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 12.10.21
סיום החקירה הראשית של אבירם אלעד, תחילת חקירה נגדית בידי בועז בן-צור

תאריך:  12/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
איתמר לוין
+מה עמד מאחורי הפקודות
18:50 12/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אבירם אלעד ממשיך לחזק את טיעוני התביעה, במיוחד בנוגע למניעי התערבותו של ישועה לטובת נתניהו  ▪  בן-צור מבקש להראות שאלעד לא ידע במישרין מה באמת עומד מאחורי ההתערבויות, ושערב בחירות 2013 לא היו התערבויות כפי שטען
אלעד. צנזורה על הצוללות [צילום: פלאש 90]
+אלעד מאשר: הסתמכתי רק על ישועה לגבי מניעי התערבותו
15:32 12/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאשר שלא היה בקשר ישיר עם אלוביץ, נתניהו ואנשיו - אלא שמע רק מפיו של ישועה מה עמד מאחורי התערבותו בתכנים הנוגעים לנתניהו ומשפחתו  ▪  בן-צור: יש אין-ספור סתירות בעדותו של אלעד
(בן-צור. "העולם על פי ישועה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+צנזרנו את הצוללות בשל צרכיה של בזק
09:48 12/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מעיד שישועה הורה לו שלא לפרסם את פרשת הצוללות, בנימוק שצריכות להתקבל החלטות רגולטוריות במיליארדי שקלים בנוגע לבזק  ▪  בעקבות הפרסום למחרת אמר ישועה לאלעד, כי משפחת נתניהו דורשת לפטרו  ▪  אומר שהתפטר קודם לכן מתפקידו כראש מערכת החדשות, בעיקר בשל ההתערבויות של משפחת נתניהו בתכני האתר
(אלעד. "ההתערבות הכי אגרסיבית" [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חשוב שוואלה יהיה במרות רה"מ ומשפחתו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ab
12/10/21 15:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
אתר וואלה לא פרסם בנובמבר 2016 את פרשת הצוללות, כדי שלא להרגיז את בנימין נתניהו ערב קבלת החלטות רגולטוריות במיליארדי שקלים בנוגע לבזק. כך מעיד (יום ג', 12.10.21) העורך הראשי דאז של האתר, אבירם אלעד, במשפט נתניהו. אלעד הציג בצורה חדה את הוראותיו של המנכ"ל דאז, אילן ישועה, שלא לעסוק בנושא בשל "הנחיות מלמעלה", וציטט אותו כמי שסיפר לו שמשפחת נתניהו דורשת את פיטוריו. "ההתערבות מצד אילן הייתה בצורה הכי אגרסיבית שיכולה להיות", הוסיף.
12/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות

11/10/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בינואר 2015 כפה מנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה, על מי שהיה המשנה לעורך הראשי של האתר, אודי הירש, לפרסם בכותרת הראשית ידיעה על ביקורו בישראל של ראש ממשלת יפן דאז, שינזו אבה. כך אישר ישועה (יום 11.10.21), ביום האחרון של עדותו במשפט נתניהו.
11/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, "צייר לנו תמונה די ברורה שבה הבעלים שאול אלוביץ, צריך את עזרת ראש הממשלה בהחלטות רגולטוריות שקשורות בקבוצת בזק, ולכן עלינו מוטלת המשימה לעשות דברים שיועילו לראש הממשלה". כך העיד (יום ב', 11.10.21) אבירם אלעד, שהיה ראש מערכת החדשות של וואלה בשנים 2014-2011, העורך הראשי בשנים 2018-2016 וכיום מנכ"ל חדשות 13, במשפט נתניהו.
11/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
אחרי שניסו לחנך מחדש ראש ממשלה והנהגה פוליטית, אחרי שניסו ליישר בדרכם אנשי תקשורת סוררים אשר חרגו מהשורה, זה היה רק עניין של זמן שהתזמורת הלאומית לדעה אחת, מפלגה אחת, נרטיב אחד, תגיע גם אל מי שמזוהים עימם יותר מכל, מערכת המשפט.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il