|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

היועהמ"ש התנגד לפשרה על הקורונה תוך דיבור בשני קולות

ביהמ"ש אישר את ההסדר בתביעה ייצוגית עם רוכשי כרטיסים להופעות של סלין דיון וניק קייב, תוך ביקורת קשה על התנגדותו של היועץ המשפטי והתעלמותו מאינטרסים ציבוריים
16/11/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
דיון. ההופעה נדחתה בשל הקורונה [צילום: AP]

היועץ המשפטי לממשלה דיבר בשני קולות והעלה טענות תמוהות בהתנגדותו להסדר פשרה בתביעה ייצוגית בעקבות ביטול מופעים בשל הקורונה. כך אומר (יום ב', 15.11.21) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מאור, באשרו את ההסדר למרות התנגדות היועץ.

התביעה הוגשה בידי מי שרכשו מהמפיק שוקי וייס ומחברת ההפקות CTS איוונטים כרטיסים להופעותיהם של הזמרים סלין דיון וניק קייב, שאמורים היו להתקיים בקיץ 2020 ובוטלו בשל הקורונה. הקבוצה המקורית כללה 51,000 רוכשי כרטיסים, אך מאז הגשת התביעה ירד היקפה ל-30,000 איש - מה שמלמד על החזרה האיטית לשגרה ועל התחדשות המופעים, מעיר מאור.

על-פי ההסדר, אשר הושג בהליך גישור והוכנסו בו שיפורים בדיונים בפני מאור, הרוכשים יוכלו לבחור בין שלוש חלופות: שימוש בכרטיס לאותו מופע במועד מאוחר יותר; המרת הכרטיס לשובר בשווי 110% ממחירו למופע אחר של אותו מפיק עד סוף 2022, או קבלת מלוא הסכום במועד זה; קבלה מיידית של 82% ממחיר הכרטיס. לדברי מאור, ההסדר "ראוי, הוגן וסביר בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה" וגם בנסיבות הייחודיות של הקורונה.

על מעמדו של היועץ המשפטי בתביעות ייצוגיות בכלל, אומר מאור: "הציפייה היא שההתנגדות תהא כזו המציגה גם את האינטרס הציבורי. נזכיר שגם לאינטרס הציבורי פנים רבות, ועל כן התייחסות צרה לפן אחד בלבד והתעלמות ממכלול האינטרסים, עלולה להיות מנותקת לא רק מטיבו של הליך הפשרה אלא גם מנסיבות המקרה". אלא שבמקרה זה "ההתנגדויות שהוגשו בתיק, היותן חד-ערכיות ובלתי מתפשרות, עלולות להיראות שהן קצרות ראייה ונטולות הערכה של הסיכונים והסיכויים בהליך זה ובנסיבות של משבר הקורונה".

בניגוד להמלצות הצוות הבין-משרדי

לדברי מאור, היועץ המשפטי מדבר בשני קולות: גם מתנגד להסדר וטוען שיש להחזיר מיד את מלוא מחיר הכרטיס, וגם מצטט את המלצות הצוות הבין-משרדי שהוביל משרד המשפטים בתחילת הקורונה כדי לגבש המלצות להתמודדות עם היבטיה המשפטיים. "הרי ההמלצה הראשונה של הצוות הבין-משרדי היא שראוי לקרוא לצדדים להסכם לחזור לשולחן המו"מ על-מנת שיפעלו בשיתוף פעולה על-מנת להתמודד עם השפעות משבר הקורונה. והנה הצדדים בתיק זה הגשימו הלכה למעשה את המלצת הצוות הבין-משרדי וניהלו במשותף מו"מ בתום לב, שנותן ביטוי גם להשפעות משבר הקורונה ולטענות ההדדיות, ומהווה איזון ראוי בין האינטרסים של הצדדים, שהובילם לתוצאה מוסכמת, אין לי אלא לתהות על התנגדות זו".

מאור ממשיך ותוהה על דרישתו של היועץ להשיב מיד את הכסף: ההסכם צופה שהמופעים שבוטלו יתקיימו עד הקיץ הבא, "אולם גם לאחר ששמעו נתונים חשובים אלו בעת הדיון - לא שינו המתנגדים מהתנגדותם והמשיכו לאחוז בה, משל חזרנו לשגרה מלאה, לשגרה שהכרנו לפני פרוץ המגיפה. הרי הטעמים בבסיס המלצת הצוות הבין-משרדי לאי השבת הכספים מיד העלול לגרום לקשיים תזרימיים ולקריסת אמרגנים ומפיקים בעינם עומדים.

"יש סבירות להנחה שהצוות הבין-משרדי סבר שבתקופה של 12 חודשים מפרוץ המגיפה, יכול ענף התרבות לחזור לפעילות, אולם תקווה זו התנפצה מול המציאות ומול הנגיף שפיתח לעצמו וריאנטים שונים. רק בימים אלו אנו עדים לתחילת גל רביעי של המשבר באירופה, וסופו של המשבר מי יידע. על כן נדמה לי שקביעה שתקופת מימוש השובר למופע חלופי תהא בעוד כשנה מהיום, עולה דווקא בקנה אחד עם המלצות הצוות, כאשר ממילא המדובר רק באחת האפשרויות הניתנות לבחירה".

מאור תוהה: "האם עדיפה, בעיניו של היועץ המשפטי לממשלה, האלטרנטיבה של המשך בירור בקשת האישור, שלאור טיבה ואופיה מחייבת הכרעה בשאלות המשפטיות חסרות התקדים העומדות לפנינו. האם כל זאת עדיף על פני פשרה המובילה לפתרון מיידי והמגשימה את רוח המלצות הצוות הבין-משרדי, בראשותו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ומהווה פתרון משותף לאחר ניהול מו"מ בתום לב, המאזן בין האינטרסים המנוגדים. בעיני התשובה לכך ברורה".

הטענה שהיא חידה בעיני ביהמ"ש

לבסוף אומר מאור, כי טענה נוספת של היועץ היא חידה בעיניו (כלשונו): לא יהיה מי שיפצה את הרוכשים אם המפיקים ייקלעו לחדלות פרעון במועד מאוחר יותר. "הרי בכל הסדר פשרה, יש חשש שהנתבע עלול להגיע למצב של חדלות פרעון והתובע יישאר בלא כלום. האם עמדתו של היועץ המשפט לממשלה היא שהחזר מלוא הסכומים מיד וללא דיחוי נוסף - ימנע קריסה כלכלית של המשיבות או מי מהן?... מי לידו של היועץ המשפטי לממשלה כף יתקע שבמהלך התקופה שבה יתנהל ההליך עד סיום בירורה של התובענה בפסק דין, לא תגענה המשיבות - חלילה - למצב של חדלות פירעון?". דווקא חובת השבה מיידית עלולה לגרום לקריסת המפיקים, כאשר לא ידוע האם הכסף הדרוש מצוי כעת בידיהם, בטרם שובו של עולם התרבות לשגרה מלאה.

מאור מסכם: "הקושי בהתנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, מעבר לכך שאינה מתמודדת עם אומדן הסיכויים והסיכונים שהם לב ליבה של הפשרה, הרי היא מתעלמת מטיבה ומהותה של פשרה, ומתעלמת מאינטרסים ציבוריים חשובים". מאור מציין, כי אין זו הפעם הראשונה בה היועץ נוהג בצורה כזאת, ומצטט ביקורת דומה מאוד של השופטת ענת ברון (אז בבית המשפט המחוזי בתל אביב וכיום בבית המשפט העליון), ולפיה גישתו של היועץ הדורש החזר מלא ומיידי, אינה ראויה מבחינה ציבורית ומתעלמת מאינטרסים ציבוריים נוספים".
ת"צ 45501-07-20, טליה מלך-לנדסמן ואח' נ' שוקי וייס ואח' / פס"ד
אישור הסכם פשרה בתביעה ייצוגית בעקבות ביטול מופעים בשל הקורונה וביקורת חריפה על התנגדותו של היועץ המשפטי להסדר

תאריך:  16/11/2021   |   עודכן:  16/11/2021
איתמר לוין
+גופות יהודים שמתו מקורונה יועלו לקבורה בארץ
21:11 16/11/21  |  עידן יוסף
משלחת מתנדבי זק״א פעלה במרוקו להעלאת גופותיהם של שבעה יהודים שמתו מקורונה ונקברו בקבורה זמנית במרוקו. הערב מוטסים ארונותיהם לקבורה בארץ.
+הוארכו תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ומקומות פנאי
15:29 16/11/21  |  מירב ארד
ועדת החוקה אישרה להאריך בשבועיים נוספים את תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי. עוד אישרה הוועדה להאריך את התקנות הקובעות חובת בדיקה לנכנסים לישראל ב-28 ימים נוספים עד ל-13.12.21. ההגבלה חלה על מוסדות הבריאות שמפורטים בתקנות- בתי חולים, מרפאות, מוסדות לטיפול במשתמשים בסמים ועוד, מוסדות הרווחה- בתי אבות, בתי דיור מוגן, מסגרות חוץ-ביתיות לקטינים ועוד, וכל מקומות העבודה שנקבעה לגביהם בתקנות הגבלת פעילות שפתיחתם לציבור מותנית בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה- מכוני כושר, מסעדות, אטרקציות, אירועי תרבות ועוד.
+קורונה בצה"ל: 41 מאומתים במצב קל
15:24 16/11/21  |  מירב ארד
נכון להיום (ג'), 41 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל. נכון ליום ב׳, 165 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.
+סרבני החיסון מסכנים את הציבור
12:36 16/11/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
הממשלה והמשטרה לא עושים די בחקירה ובהגשת אישומים נגד המאיימים על רופאים ומדענים הלוחמים בקורונה  ▪  ראוי להעמיד לדין לא רק את האלימים והמסיתים לאלימות ביניהם, אלא גם את העולבים בעובדי ציבור
(לחייב מימון עצמי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90])
+אלרעי-פרייס: לא נכריח הורים לחסן ילדים
12:01 16/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משתתפת בדיון שהתקיים בכנסת על חיסוני קורונה לילדים האשימה את אלרעי-פרייס כי היא עובדת עבור פייזר  ▪  יו"ר הוועדה: לא נאפשר הכפשת עובדי ציבור
(אלרעי-פרייס. ילדים עלולים ללקות במחלה קשה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
אלרעי פרייס בוועדת הבריאות, היום [צילום: ערוץ כנסת]
+ה"מתמטיקה" של מתנגדי החיסונים
09:45 16/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט מראה כיצד מתנגדי החיסונים מנצלים את בורותו של הציבור במתמטיקה כדי להציג את הנתונים בצורה מעוותת ואף הפוכה מן המציאות
(שטויות מבחינה מתימטית [צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היועהמ"ש התנגד לפשרה על הקורונה תוך דיבור בשני קולות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ישראל הצליחה, באופן חריג לעולם, לעבור, עד עתה, את מגיפת הקורונה, במספר הנפגעים, היחסי, הקטן ביותר. מדינות כמו אנגליה, שנקטו דרך הפוכה, לתת למחלה להתפשט, חיסון עדר, נפגעו בצורה אנושה עם המוני מתים, שלא לדבר על מדינות כמו ברזיל. גם בארה"ב, המגיפה הכתה קשות, בתקופת טראמפ - שמילכד (כשמו) את הניסיונות לנקוט באמצעי מניעה כנגד התפשטות הקורונה.
ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס בשיבית הממשלה למצב הקורונה בעולם ובישראל. "בעולם הקורונה משתוללת, במיוחד באירופה, ששוברת כרגע שיאים במדדי התחלואה. ישנן מדינות באירופה, כמו הולנד ואוסטריה, שחוזרות למגבלות ולסגרים, בעוד שכאן, במדינת ישראל - הכל פתוח. לכן, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, אנחנו חייבים להישאר עם אצבע על הדופק ולהמשיך להקפיד על קיום ההנחיות", אמר בנט.
14/11/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף (יום ה', 11.11.21) בהערכת המצב של התרגיל הלאומי "אומגה" המתקיים משעות הבוקר במרכז הניהול הלאומי (מנ"ל).
11/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
צוות המומחים של משרד הבריאות החליט ברוח מוחץ וברור להמליץ על מתן חיסונים נגד קורונה לילדים בני 5 עד 11 מתוצרת חברת פייזר. ד"ר בועז לב, יו"ר הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, הציג את תוצאות ההצבעה שהתקיימה היום (יום ד', 10.11.21) על-ידי צוות המומחים בדיון השני שקיים בנושא.
10/11/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מדינת ישראל תקיים מחר תרגיל לאומי שיבחן היערכות ארצית לקראת התפרצות אפשרית של זן קטלני חדש של נגיף הקורונה. התרגיל - ראשון מסוגו בעולם - ייערך במתכונת של "משחק מלחמה" וקיבל את השם "תרגיל אומגה".
10/11/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il