בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
נסיעות הרצה ברכבלית
|
|
|
חשיפה: חוות הדעת המשפטית שמביכה את השרה מיכאלי
|
לשרת התחבורה הוגשה חוות דעת של הייעוץ המשפטי הקובעת כי לא ניתן להסתמך על צו מלפני 54 שנה בשעה שיש חקיקה ראשית מאוחרת שאינה מאפשרת את הפעלת הרכבלית בשבת ● מיכאלי מנסה לגולל את האחריות לראש עיריית חיפה, שמצידה לא נשארת חייבת ומגלה כי לא קיבלה שום פנייה בעניין ממשרד התחבורה
|
בגלל שבת: עיריית חיפה מטרפדת הפעלת הרכבלית
|
עידן יוסף
|
בעירייה אומנם מכחישים קשר בין רצונה של שרת התחבורה מיכאלי להפעיל את הרכבל לבין הקשיים שמערימה חברתה למפלגת העבודה, ראש העירייה קליש-רותם * מהנדס העירייה מצא כ-40 ליקויים בטיחותיים שיעכבו את ההפעלה גם בימי החול
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
|
|
ביום ראשון האחרון (6.3.22) אמור היה משרד התחבורה להעביר לוועדת הכלכלה מידע הנוגע להנחיית השרה מרב מיכאלי להערך להפעלת הרכבלית בחיפה בשבת. המידע, בעקבות דיון מהיר בוועדה שיזם ח"כ משה אבוטבול, אמור היה להתייחס למעמדה של הרכבלית בחקיקה, להיקף המשתמשים שהיא עתידה לשרת בחול ובשבת, ולעלויות בימי חול ובשבת. ל-News1 נודע כי השרה מיכאלי מעכבת את מסירת המידע האמור, לאחר שהתברר לה כי קיימת מניעה חוקית להפעלתה בשבת. בדיון התקיים בוועדה לפני שבועיים וחצי, אמר עו"ד עופר לוי מהייעוץ המשפטי של הוועדה כי הרכבלית אינה קו שירות, וציין כי היא פועלת מכוח צו המפקח על התעבורה בעניין הפעלת רכבל. אולם בירור מעמיק שנערך בייעוץ המשפטי של משרד התחבורה מעלה כי לא ניתן להוציא את הרכבלית מהגדרת "קו שירות", וזאת לנוכח מאפיינים רבים שהועתקו אחת לאחת מקווי השירות באוטובוס, ובהם אופן התשלום (שימוש ברב-קו, נסיעות המשך, שימוש במינויים, חיבוריות עם יתר אמצעי התחבורה הציבורית וכיו"ב), החלת חובות מכרזיות הזהות לחובות יתר קווי התחבורה הציבורית, השימוש במילים "קו שירות" במכרז, תחנת מוצא בתחנה מרכזית. עוד סבורים בייעוץ המשפטי של המשרד כי לא ניתן להסתמך על צו רכבל משנת 1968 בשעה שבה קיימת חקיקה ראשית משנת 1991 בפקודת התעבורה להגבלת פעילות קווי שירות בשבת. כמו-כן, לא ניתן לראות ברכבלית כלי תיירותי, שכן משרד התחבורה מופקד על תחבורה ציבורית ואילו על תיירות מופקד משרד התיירות. הרכבלית עוצרת בכמה תחנות, בהן כביש דורי שאינו סביבת מגורים - מה שמחזק לדעת הייעוץ המשפטי את הסברה שלא ניתן להגדיר את הכלי ככלי תיירותי.
|
|
|
במענה לשאילתה בכנסת, סירבה מיכאלי להודות כי התשובה לא הועברה בגללה, ומבלי להסביר את פשר העיכוב השיבה כי הנושא "בטיפול". היא ציינה כי אין בעיה לקיים נסיעות-הרצה עם נוסעים גם ללא "טופס 4" המאשר את בטיחות המיזם. עוד הוסיפה כי היא מצפה בקוצר-רוח לפגישתה ביום שני הקרוב עם ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם. כזכור, מהנדס העירייה מצא עשרות ליקויים בטיחותיים, ומיכאלי מתחייבת שהליקויים יתוקנו. שלשום התגלע עימות בין מיכאלי לרותם-קליש, לאחר שב"וועידת המשפיעות" ניסתה מיכאלי לתלות את אי-הפעלת הרכבלית בראש העירייה ולהטיל עליה את האחריות: "ככל שזה תלוי בי הרכבלית תיסע בשבת. כרגע ראש עיריית חיפה מונעת את זה. אני מקווה שהיא לא תמשיך למנוע את זה כי זה הדבר הראוי והנכון. לא הגיוני שכלי שהושקעו בו כ-350 מיליון שקל יעמוד יממה וחצי". קליש-רותם לא נותרה חייבת והשיבה בטוויטר: "שרת התחבורה מנסה להפיל על חיפה את נושא הפעלת הרכבלית בשבת, תוך התעלמות מהעובדה שמהנדס העיר חיפה הוציא דוח ליקויים שטרם טופל, ולכן לא ניתן לתת לפרויקט היתר הפעלה. מירב, היי. אולי תבדקי אצלך במשרד? כי לשולחני לא הגיעה כל פנייה מכם". כתב News1 מציין כי ההסכם לאי הפעלת הרכבלית בשבת הושג לפני שנים אחדות כאשר חברת יפה נוף הייתה בבעלות העירייה, ואילו כיום אין לעירייה נגיעה לרכבל זה. במשרד התחבורה מסרבים להשיב מדוע לא הועבר המידע המבוקש לוועדת הכלכלה, כיצד בכוונת המרד להסדיר חוקית את נושא התשלום של הרכבלית ככלי תחבורה ציבורית, ומדוע מופעלות נסיעות-הרצה עם נוסעים ללא קבלת טופס 4. בחברת כבל אקספרס אומרים כי ההנחיה להפעלת נסיעות ההרצה חינם, שזוכות לביקוש רב, ניתנה ממשרד התחבורה וככל הידוע להם אין מניעה חוקית לפתיחתה לנוסעים בזמן ההרצה בפרט לנוכח העובדה שהליקויים עליהם הצביע דוח מהנדס העירייה נמצאים מחוץ לתחנות, ולא בקרוניות. עוד ציינו כי הנוסעים מבוטחים ברמה גבוהה על-ידי חברה בינלאומית וכי הנסיעה בטוחה לאחר שעמדה בהצלחה בכל מבדקי הבטיחות של חברת "איסה" הבינלאומית. משרד התחבורה מסרב גם כן לפרסם ההפעלה. בהסכם נקבעה מסגרת הפעלה שלא תכלול את השבת. ההסכם קובע מסגרת פעילות של 112 שעות שבועיות הכוללות פעילות בימים א'-ה' משעות הבוקר המוקדמות עד מאוחר בלילה, בימי ו' וערבי חג עד סמוך לכניסת השבת ולאחר צאת השבת. ההנחיה להפעיל את הרכבלית גם בשבת מהווה הפרה של ההסכם ועשויה לעלות למדינה במיליוני שקלים ובתביעות משפטיות מצד חברות שהתמודדו במכרז.
|
|
תאריך:
|
09/03/2022
|
|
|
עודכן:
|
09/03/2022
|
|
עידן יוסף
|
חשיפה: חוות הדעת המשפטית שמביכה את השרה מיכאלי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מרחם עליה
|
9/03/22 15:22
|
|
עיצומים בחברות אלקטרה אפיקים (לשעבר אגד תעבורה), סופרבוס ודן בדרום ברקע דרישת העובדים וארגון כוח לעובדים ממשרד התחבורה להעלאת שכר הנהגים. בית הדין לעבודה אישר עיצומים של שעתיים במקום שמונה, כפי שתוכנן תחילה.
|
|
|
על אף הנסיונות להגדלת מספר הנוסעים, מספר המשתמשים בביקושיות, שירות תחבורה ציבורית מותאם ביקוש, אינו עולה כמצופה. להעדר האטרקטיביות תרמה ההתייקרות שנכנסה לתוקף ב-1 בפברואר, ולפיה המחיר המרבי בנסיעה עירונית יהיה 19 שקלים. בניגוד ליתר תעריפי התחבורה הציבורית, שצפויים לעלות ב-1 באפריל, אישרו שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן את ההתייקרות של הביקושיות.
|
|
|
במודיעין הושק (יום א', 6.3.22) הפורום לשיקום התחבורה הציבורית. הפורום מבקש לשפר את התחבורה הציבורית באמצעות פעילות מול הכנסת, התקשורת והדרג המקצועי במשרד התחבורה בכל הקשור לשיפור חווית הנסיעה של המשתמשים, ולשיפור מקצועיות העוסקים בענף.
|
|
|
במרכז הארץ נכנסה (יום ו', 4.3.22) לתוקף שורה של שינויים בתחבורה הציבורית.
|
|
|
חברת דן מערערת (1.3.22) לבית הדין הארצי לעבודה על פסק דינו של בית הדין האזורי בתל אביב, המחייב אותה לנכות ולהעביר דמי חבר של 12 מעובדיה להסתדרות העובדים הלאומית שאינה ארגון העובדים היציג בה.
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
|
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|