|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
מודעות האבל בבני ברק, היום [צילום: המטבחון] החשש במשטרה - דוחק וצפיפות [צילום: איחוד הצלה] מסע ההלוויה צפוי להימשך שעות ארוכות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מודעות האבל בבני ברק, היום [צילום: המטבחון]

מאות אלפים בהלווית הרב חיים קניבסקי

מעט לפני השעה 12:00 נשמעה בבני ברק צפירה שקראה לבעלי העסקים לשבות ממלאכה לקראת יציאת מסע ההלוויה של הרב חיים קניבסקי מאות אלפים התקבצו מאז שעות הלילה בבני ברק וישתתפו בהלוויה
20/03/2022  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פטירת הרב קניבסקי   |   תגובות

מאות אלפי בני אדם הגיעו במהלך הלילה לעיר בני ברק, וישתתפו היום (יום א', 20.3.22) בהלוויתו של הרב חיים קניבסקי ז"ל שנפטר ביום שישי זמן קצר לפני כניסת השבת. רבים הגיעו באוטובוסים מריכוזים חרדיים ברחבי הארץ ורבים הגיעו ברכבות שיצאו באופן מיוחד במהלך כל הלילה מתחנת הרכבת בירושלים לתחנת בני ברק.

סמוך לשעה 8:00 בבוקר פינו את גופתו של הרב מביתו שברחוב רשב"ם בבני ברק, על-מנת להתחיל את תהליך הטהרה הקודם לקבורה. זאת, לקראת ההלוויה שתצא לדרכה בשעה 12:00 בצהריים.

בשעה 6:00 נחסמו כבישים רבים באזור המרכז ועד לשעות הערב תימנע כניסת כלי רכב לעיר בני ברק. במסגרת היערכות משטרת ישראל למסע הלוויתו של הרב קניבסקי, נערכו שוטרי מחוז ירושלים החל מאמש (מוצ"ש) ליציאת מאות אוטובוסים בהם אלפי בני אדם, זאת תוך משימות לשמירת הסדר הציבורי, ביטחון הציבור והכוונת התנועה. כוחות המשטרה נפרסו במקומות מהם צפויים לצאת ריכוזי היסעים ואליהם יגיע ציבור רב. שוטרי מערך התנועה פועלים להכוונה והזרמת התנועה במטרה לאפשר לכלל ההיסעים יציאה מהירה ונסיעה בטוחה. בתוך כך, פועלים שוטרי המחוז לשמירת הסדר במקומות אלו ומניעת סכנה לחיי אדם בשל דוחק.

מוקדי היסעים בהם נערכת המשטרה הם בערים ירושלים (שפע חיים, בר-אילן לכיוון שד׳ גולדה), בית שמש, קריית יערים (טלזסטון).

הבוקר, יום א׳ 20.3.22, במסגרת היערכות המשטרה בירושלים, נחסם החל משעה 06:30 רחוב שמגר לכיוון שפע חיים לתנועת כלי רכב פרטיים ותותר נסיעת תחבורה ציבורית בלבד.

מן המשטרה נמסר כי יש להישמע להנחיות השוטרים במקומות אלו וכי משטרת ישראל תפעל לשמירת סדר והכוונת תנועה במקומות אלו ובצירי התנועה לכיוון היציאה מהעיר.

"יש להימנע מעומס יתר ודוחק בעת עלייה לאוטובוס ובכך להימנע מסיכון לחיי אדם. יש להגביר ערנות ולדווח על חפצים ואנשים חשודים לשוטרים הנמצאים במקום, או בטלפון 100", לשון הודעת המשטרה.

תאריך:  20/03/2022   |   עודכן:  20/03/2022
איציק וולף
+המשטרה פותחת את חסימות הצירים שנסגרו בעקבות הלוויה
19:24 20/03/22  |  

+נפתחו כל הכבישים שנחסמו לקראת הלוויית הרב קניבסקי
19:07 20/03/22  |  איציק וולף
משטרת התנועה פתחה את כל חסימות הכבישים שהוצבו בשעות הבוקר המוקדמות במסגרת ההיערכות להלווית הרב חיים קניבסקי ז"ל בבני ברק.
+צוותי מד"א פינו 15 נפגעים קל במהלך הלוויית הרב קניבסקי
16:57 20/03/22  |  איציק וולף
צוותי מגן דוד אדום שהיו פרוסים משעות הבוקר המוקדמות לכל אורך מסע הלוויה של הרב חיים קניבסקי ז"ל, בבית העלמין וברחבי העיר בני ברק העניקו טיפול רפואי לעשרות בודדות של נפגעים שהתעלפו, סבלו מחולשה ונחבלות קלות.

15 מתוך הנפגעים פונו באמבולנסים של מגן דוד אדום להמשך טיפול בבתי החולים מעייני הישועה, וולפסון, בלינסון ושיבא בתל השומר.
+תמונות מקברו הטרי של הרב חיים קניבסקי
15:23 20/03/22  |  עידן יוסף

0
+למעלה מ-100 אלף נוסעים הגיעו ללוויה באוטובוסים וברכבות
15:15 20/03/22  |  עידן יוסף
משרד התחבורה מוסר כי מתחילת השירות של התחבורה הציבורית הבוקר, יצאו אל בני ברק כ-890 אוטובוסים מכל רחבי הארץ. רכבת ישראל הפעילה רכבות מיוחדות, לא נמסר כמה, מירושלים אל בני ברק. מצאת השבת ירדו בתחנת הרכבת בני ברק, 25 אלף נוסעים. בנוסף, עוד כ-800 אוטובוסים בהסעים פרטיים הסיעו את הציבור להלוויה.


צילום: נתיבי ישראל
+פיזור משתתפי הלוויה: שינויים בתנועת הרכבות
15:01 20/03/22  |  עידן יוסף
רכבת ישראל מפעילה משעה זו עד לשעות הלילה רכבות תגבור בשיטת 'מלא וסע' אל תחנת ירושלים יצחק נבון מתחנות: בני ברק, פ"ת קריית אריה ות"א סבידור מרכז.

בשל התגבור יחולו הערב שינויים זמניים בתנועת הרכבות:
  • רכבות בקו הרצליה-רעננה - לא תופעלנה.
  • תדירות הרכבות מתחנת הרצליה לתחנת ירושלים יצחק נבון תרד לרכבת אחת מדי שעה (במקום שתיים).
  • לא יתקיים שירות רכבתי סדיר לתחנות: ראש העין, פ״ת סגולה.
+בנו של הרב קניבסקי: הזמן היה מרכיב חשוב בחיי אבי
13:11 20/03/22  |  עידן יוסף
הרב שלמה קניבסקי, בנו של הרב חיים קניבסקי, אמר: "כדי להספיד אותך צריך השגה ונגיעה אליך, ואני אדם קטן שמסתכל על סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה". הוא ציין שכל שהוא יכול זה לספר סיפורים.

הוא הביא סיפור מליל שבת לפני 50 שנה שבו לא ניתן ללמוד לאור הנר. המשחק היה שהילדים, אחיו הגדול ר' אברם ישעיהו והוא, היו קוראים מספר "מכלול המאמרים והפתגמים" שבו מובאים מאמרי חז"ל, ואביהם היה אומר מהיכן המקור ולפעמים מוסיף עוד מקורות.

עוד סיפר על חשיבות הזמן בחיי אביו וגודל השגתו, עד כדי הכנת שיעור בתלמוד הירושלמי (הנחשב מסובך) ב-5 דקות בלבד. הוא הסכים לבזבז את הזמן על שאלות של ילדים שלפעמים אפילו לא הבינו מה הם שואלים, רק כדי שיהיה להם מכתב ממנו שיחזק אותם.

הוא על אביו: "כשהוא היה מגיע בצהריים מהכולל, האוכל תמיד היה מוכן על השולחן והוא הקפיד לא לאכול בלי אימא. אם היא לא הייתה יושבת בשולחן, הוא לא היה מסכים לאכול. ואם זה היה לוקח דקה וחצי, הוא היה מסתובב ומתחיל ללמוד".
[צילום: מתוך הטלוויזיה]
+הרב גרשון אדלשטיין: יש להתחזק ביראת שמיים באמצעות לימוד ספרי מוסר
12:51 20/03/22  |  עידן יוסף
מנהיג הציבור החרדי הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין, אמר בהספד מרכב כי הרב קניבסקי היה גברא רבה (אדם גדול), וכי לכתו מותירה חלל בארץ ישראל. הוא דיבר על הצורך למלא את החלל באמצעות הוספה והתחזקות ביראת שמיים על-ידי קביעות יום-יומית בספרי מוסר לשיפור המידות.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+הרב יצחק זילברשטיין: ר' חיים זכה למופתים שזכו להם הראשונים
12:46 20/03/22  |  עידן יוסף
הרב יצחק זילברשטיין, קרובו של הרב חיים קניבסקי, ספד על-פי מדרש שיר השירים על הפסוק "אשכול הכופר דודי לי", על כך שאשכול תורה כמו ר' חיים מכפר בלכתו על עוונותיהם של ישראל. עם זאת ציין שלפי אור החיים הקדוש, רבי חיים בן עטר, כל זה אינו מועיל אם עם ישראל אינו עושה תשובה.

עוד סיפר שכאשר למד את הספר "קרני חגבים" על דיני כשרות החגב, לא ידע הרב את צורת החגב ופתאום הופיע חגב על חלון ביתו. עוד אמר שכאשר שמע זאת מורו וחמיו הרב אלישיב הוא הזדעזע, ואמר כי מופתים שכאלו אירעו לראשונים ומי זוכה לזה? הרב זילברשטיין סיפר עוד כמה ממופתיו של הרב.
+נתניהו: הרב קניבסקי זצ״ל שמר על הגחלת של תורת ישראל
12:18 20/03/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו בעקבות לכתו של הרב קניבסקי ז"ל: "הרב קניבסקי זצ״ל היה צדיק ענק ששמר על הגחלת של תורת ישראל. הסתלקותו מאיתנו היא אבידה גדולה מאוד לעם ישראל. יהי זכרו ברוך."
+הרב קניבסקי נטמן; אלפים פרצו לבית העלמין בבני ברק
12:08 20/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מסע ההלוויה של הרב חיים קניבסקי, הגיע לבית העלמין זכרון מאיר  ▪  בנו של הרב קניבסקי ספד לאביו: "היה אחד בדורו"  ▪  אלפים מבאי הלוויה פרצו למתחם בבמהלך קבורתו של הרב, לאחר שטיפסו על גדרות  ▪  רה"מ כינה את הרב 'גדול הדור' בפתח ישיבת הממשלה והזהיר: "הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה - יש להיזהר מדוחק ומצפיפות בהלוויה"  ▪  צוותי מד"א טיפלו ב-78 בני אדם שנפגעו באורח קל
המונים בהלווית קניבסקי בבני ברק [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
חלקת הקבר בבית העלמין [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ראש הממשלה: לא לחזור בהלוויה על הטרגדיה של הר מירון
11:58 20/03/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לרב חיים קניבסקי בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי היום מובא למנוחות גדול הדור.
+המונים עושים דרכם להלווית הרב קניבסקי על גשרי כביש 4
10:38 20/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

[צילום: נתיבי ישראל]
+חברת בזק תגברה את קווי התקשורת בבני ברק
09:51 20/03/22  |  איציק וולף
במהלך הלילה הוקפצו מספר צוותים של חברת בזק למבצע התקנת קווי תקשורת בעיר בני ברק, לקראת הלוויתו של הרב קניבסקי. הפעילות נמשכה כל הלילה ועד לרגעים אלו ממש, בתנאי שטח מורכבים ותחת לחץ של זמן.

במסגרת הפעילות הלילית, חיברו צוותי בזק קווי תקשורת במוקדים שונים בעיר בני ברק, זאת במטרה לאפשר הקמת מסכי ענק שיספקו את שידור הלוויתו של הרב קניבסקי בזמן אמת לכמה שיותר אנשים, ובכך לאפשר את התפרסות האירוע בכמה מוקדים ולא במקום אחד, זאת מטעמי ביטחון, וכדי להקל על העומס שעלול להיות מסוכן.

בתוך כך, סייעה בזק גם בהקמת המערך התקשורתי של חמ"ל המשטרה וחמ"ל מד"א שהוקמו במקום.
+נתניהו חולץ לאחר שעה ארוכה שבה היה נצור ליד ביתו של הרב קניבסקי
02:59 20/03/22  |  עידן יוסף

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+ברכבת שוקלים להפסיק את רכבות הלילה בשל העומס הקיצוני
01:36 20/03/22  |  עידן יוסף
מנכ"ל רכבת ישראל שוקל להודיע שהעומס בתחנת נבון בירושלים קיצוני, ולבקש שלא להגיע יותר למקום. אם העומס יימשך, ההנהלה תיאלץ להפסיק את תנועת הרכבות בשל סכנת החיים הנוצרת כתוצאה מהעומס החריג בדרך ללוויה.
+המונים ליד בית הרב קניבסקי; הגדרות נפרצו
01:21 20/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מאות אלפי בני אדם צפויים להגיע עד לשעות הצהריים לבני ברק להלווית הרב חיים קניבסקי  ▪  מאות רבות התכנסו אחרי חצות הלילה סמוך לביתו וחלק מהם פרצו את הגדרות שהוצבו במקום  ▪  החשש הגדול של המשטרה - דוחק מסוכן במהלך ההלוויה
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
ההמונים פרצו את הגדרות [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+ראש האופוזיציה נתניהו הגיע לבית הרב קניבסקי ז"ל
00:40 20/03/22  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, הגיע אחרי חצות לביתו של הרב חיים קניבסקי ז"ל, לכבד את זכרו לפני ההלוויה.
+המונים עושים דרכם בשעות לילה מאוחרות מירושלים לבני ברק
00:30 20/03/22  |  איציק וולף

+הלילה: רכבות ישירות מירושלים לבני ברק
23:44 19/03/22  |  עידן יוסף
מהשעה 00:30 עד לשעה 05:30 לפנות בוקר תפעיל רכבת ישראל מערך רכבות לילה בנסיעה ישירה מתחנת הרכבת ע"ש יצחק נבון בירושלים עד לתחנת רכבת בני ברק בצפון העיר, ומשם יפעל מערך הסעיות לעבר רחוב רבי עקיבא בעיר.

הרכבות יפעלו בשיטת "מלא וסע", ולא יהיו להן תחנות בדרך. למען בטיחות הנוסעים, ולנוכח הסיכון הממשי לחיי אדם שיכול להיווצר בשל עומס בתחנה וברציפים, צוות התחנה יווסת כניסת אנשים לתחנות על-פי קיבולת הרציפים והרכבות, ותימנע כניסה לתחנה במקרי עומס קיצוני.

שרת התחבורה ח"כ מרב מיכאלי שוחחה עם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני ועידכנה אותו בתגבור.
+קווים בין-עירוניים יורידו נוסעים ללוויה בצומת קוקה קולה
23:29 19/03/22  |  עידן יוסף
משרד התחבורה מודיע כי כל הקווים הבין-עירוניים מדרום ומצפון לבני ברק יורידו את הנוסעים בגשר גבעת שמואל (קוקה קולה) וימתינו לפיזור המלווים בתום הלוויה. המשרד קורא לציבור לגלות זהירות רבה באזור. קווים בין-עירוניים לבני ברק וממנה לא יכנסו לעיר. בשל חסימות המשטרה, לא יפעלו קווים עירוניים בבני ברק.

שירותי התחבורה הציבורית בגוש-דן ובשאר הארץ ימשיכו לפעול כסדרם, ככל שהתנועה בצירים תאפשר זאת. עם זאת, ייתכנו שיבושים משמעותיים בשירות, בשל חסימות צירים ועומסים כבדים.

משרד התחבורה מקיים בשעות האחרונות דיוני הערכת מצב, בהשתתפות המשטרה, משרדי הממשלה, החברות הממשלתיות ומפעילי התחבורה הציבורית. משעות הבוקר המוקדמות נציגי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יהיו פרוסים בשטח ובמרכזי השליטה של משטרת ישראל.
+לא יתקיימו מבחני נהיגה מעשית באתר ר"ג-ב"ב
23:28 19/03/22  |  עידן יוסף
בבוקר (א') לא יתקיימו בחינות נהיגה מעשיות באתר הבחינות רמת גן-בני ברק. ייתכנו שינויים וביטולים נוספים בסובב גוש-דן, ככל שהדבר יידרש בעקבות הסדרי התנועה וחסימות הכבישים. תלמידי הנהיגה מתבקשים להתעדכן על המבחן במהלך היום.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאות אלפים בהלווית הרב חיים קניבסקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פטירת הרב קניבסקי
סמוך לביתו של הרב חיים קניבסקי ז"ל התקבצו מאות רבות של אנשים ובמקום התפתחה מהומה. חלק מן האנשים פרצו את הגדרות שהקימה המשטרה ובמקום שורר דוחק. כל זאת, עוד לפני שמגיעים למקום מאות אלפי המלווים הצפויים להשתתף בהלוויתו של הרב הליטאי החשוב.
20/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי שלח לח״כ משה גפני את תנחומיו בעקבות מותו של הרב קניבסקי. "משתתף בצער הציבור החרדי על האובדן הכבד. מי יתן וציבור המוחלשים ידע לשתף פעולה", כתב.
19/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
גלריית הצילומים מתחנות שונות בחייו של מי שנחשב על-ידי רבים לגדול הדור
19/03/2022  |  עידן יוסף  |   תמונות מיוחדות
משמחה לאבל. הלך לעולמו גדול רבני ישראל, הרב חיים קניבסקי, המכונה שר התורה. הוא התמוטט בביתו. ניידת טיפול נמרץ שהגיעה לביתו בבני ברק לבצע בו החייאה. תחת ביתו התפללו רבים לרפואתו. רבים ברחבי הארץ והעולם היהודי קראו תהלים לשלומו.
18/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il