|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
אהוד עוזיאל, דניאל מלצר. התקשו לתת תשובות [צילום: ערוץ כנסת]
התייקרות התחבורה הציבורית

ביטול הטבת ערך צבור יעלה את מחיר הנסיעה ב-400 שקל בשנה

כך נחשף בדיון פגרה מיוחד שקיימה ועדת הכלכלה יו"ר הוועדה קורא לדחות את יישום הרפורמה לחודש יוני, אך ליברמן ומיכאלי מתכוננים להכרזה כבר בימים הקרובים אבוטבול: ההתייקרות תבריח נוסעים קרעי: הממשלה איבדה כל ערכים, גם את הערך הצבור
22/03/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
   עידן יוסף
ביטול הנחת הערך הצבור יפגע גם בנוסעים "לא מזדמנים"

   עידן יוסף
ארגון הנהגים: רפורמת התעריפים תבריח נוסעים מתחבורה ציבורית

שרי האוצר והתחבורה, אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי, דחו את השקת תוכניתם "דרך שווה" לשינוי מבנה תעריפי התחבורה הציבורית בארץ, שתוכננה להתקיים ביום רביעי לפני הצהריים. הנימוק הרשמי שנמסר לדחייה הוא הפיגוע בבאר שבע, אך ייתכן שיש לכך קשר לדיון שהתקיים כמה שעות קודם בוועדת הכלכלה, ובה הצביעו חברי הכנסת על ליקויים ברפורמה עצמה ובדרך קבלת ההחלטות.

ביוזמת היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, דנה הוועדה (יום ד', 22.3.22) ברפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית והחשש לעליית מחירים ולפגיעה בפריפריה, וכן בהצעה לסדר בנושא שהגיש ח"כ אוריאל בוסו (שס).

יו"ר הוועדה ביטון אמר בפתח הדיון כי מרחפת עננה על התעריפים והתשלומים לתחבורה ציבורית. לא קיבלנו תוכנית סדורה מהאוצר וממשרד התחבורה, חלק מהשמועות מדאיגות. הרפורמה לא תעודד נסיעה בתחבורה ציבורית כי העלות תהיה גבוהה ותפגע באנשים החלשים ביותר. אנחנו בתקופה קשה של יוקר מחיה וזה נגד האינטרס הציבורי של הממשלה. ביקשנו התייחסות בכתב ונאמר לנו שהם ישובים בימים אילו על המדוכה של רפורמה והם לא יכולים לתת דברים סופיים. אנחנו ככנסת מתריעים בשער בנושא הזה".
הרפורמה המוצעת בתעריפי השירות בתחבורה הציבורית / מבט על
המסמך סוקר את אמצעי התשלום הקיימים כיום לדמי הנסיעה בתחבורה הצבורית ואת ההבדלים המרכזיים ביניהם, לקראת רפורמה מתוכננת של משרד התחבורה בתעריפים ובאמצעי התשלום, לקראת דיון וועדת הכלכלה בנושא (6 עמ')

[צילום: ערוץ כנסת]

ח"כ בוסו אמר כי ליבת הרפורמה, כפי שמצויין במסמך הממ"מ, היא להגדיל את הפדיון לקופת המדינה מנוסעי התחבורה הציבורית, ולקחת אותו מעניים זה כסף קל. בוסו, המשמש גם כיו"ר השדולה למאבק ביוקר המחיה, הדגיש כי הטבת הערך הצבור נועדה להחליף את הכרטיסיות של פעם, שבהן היו ניקובים לנסיעת חינם אחת או שתיים. הוא עקץ את השרה מיכאלי: "בנתונים שנחשפו הערים המרכזיות שצפויות להיפגע באופן דרמטי הם ערי הפרירפיה וגם היישובים הערבים, כמו-כן הנשים אותם מפלגת העבודה מתיימרת לייצג משלמות את המחיר של הגזירה הצפויה להתממש. בזמן הזה שרת התחבורה עסוקה בדקדוקי עניות האם מגדירים נוסעים או נוסעות".

ח"כ משה אבוטבול (שס) הזכיר שבזמנה הגישה תמר זנדברג הצעת חוק לתחבורה ציבורית חינם, ותהה מדוע נאלמו דום חברי מרצ מול השרים ליברמן ומיכאלי. עוד שאל אבוטבול: "משרד התחבורה טוען שהרפורמה הזו תגדיל את שיעור המשתמשים בתחבורה הציבורית. לי נראה שההתייקרות דווקא תבריח נוסעים. מה שיעור המשתמשים היום ובכמה אחוזים אתם צופים שיגדל בעוד שנה?". שאלתו נותרה ללא מענה.

[צילום: ערוץ כנסת]

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) התייחסה למועד הסמלי של כניסת הרפורמה לתוקף: "התוכנית הזו נכנסת לתוקפה ב-1 באפריל. חשבתי שזה שקר ובדיחה, כמו שנהגנו כשהיינו ילדים. בעשור האחרון לא הייתה התייקרות כזו מעולם בתחבורה הציבורית. מדובר בהתייקרות של 9% אחוזים, ולאלה שנהנים מהערך הצבור מדובר בהתייקרות של 25%". לדבריה, מדובר בעדנה לאוצר, שרואה בכך התגשמות חלומותיו.

שטרית שאלה: "לפני כמה שנים ישבה כאן מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, והציגה מצגת שבה נכתב כמה נוסעים משלמים במזומן, כמה ב'ערך צבור' וכמה בכל מינוי - חופשי חודשי, חופשי יומי וכו'. כמה אחוז מהנסיעות משולמות בערך צבור ע"י אוכלוסיות שאינן זכאיות להנחות? ולגבי אוכלוסיות שכן זכאיות - לא רק אזרחים ותיקים - האם הטבת הערך הצבור תבוטל? שאלותיה נותרו גם כן ללא מענה.

[צילום: ערוץ כנסת]

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) רטן על קיום הדיון בפגרת הכנסת, ואמר בהתייחסו למלחמה באוקראינה שהממשלה דואגת לכל העולם, אבל לא לאזרחי ישראל. "זו רפורמה של ממשלה נטולת ערכים לאומיים, ויהודיים וחברתיים, אפילו את הערך האחרון - הטבת הנחת 'הערך הצבור' הם מבטלים. הרפורמה נכנסת לתוקף ביום שישי הבא וכל שידוע ממנה זה רק כותרות כי הממשלה לא מוסרת פרטים. לא סתם מתחילה הרפורמה באחד באפריל, יום השוטים. ליברמן ומרב מיכאלי מרשים לעצמם להתבדח על חשבון החלשים ביותר. אני לא זוכר שיש רפורמה רחבה שכזו שהכנסת לא מקבלת עליה נתונים", אמר.

[צילום: ערוץ כנסת]

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "ככל שאתה מעלה מחירים כך אתה פוגע באינטרס שלך שיהיו עוד משתמשים. ביטול הנחת ערך פוגע דווקא באלה שאין להם הנחה, רובם אוכלוסייה חלשה". מקלב הציע שבמסגרת הקטנת מספר התעריפים ההפרש בין התעריף החדש לתעריף הנוכחי יהיה קטן, וציין כי כבר היום קיימים פערים של 100% בין תשלום ברב-קו לתשלום בישומונים, כגון תעריף של 2.50 שקלים לעומת 5 שקלים. הוא שאל מדוע נסיעה מביתר עילית לבית שמש עולה 6 שקלים, אך במסלול ההפוך רק 4 שקלים, ומדוע שנוסע היוצא מביתר ועושה נסיעה הלוך חזור משלם 12 שקלים, לעומת נוסע שיוצא מבית שמש ומשלם 8 שקלים על אותו מסלול. מקלב אמר שהסיבה לכך היא שהחישוב הלא-הגיוני נעשה בהתאם למרחק מירושלים. הוא מחה על העדר השקיפות של הרפורמה ואמר: "למה הערפל הזה? למה לא באים לציבור? יש פה ועדה שדורשת להיות מעורבת!".

[צילום: ערוץ כנסת]

רינת בניטה ממרכז המחקר והמידע של הכנסת אמרה כי עבור נסיעות זהות קיימים תעריפים שונים לפי אמצעי התשלום בלי יכולת לדעת מראש באיזה אופן כדאי לשלם. עוד הוסיפה שישנם פערים במחירי נסיעות עירוניות, בעיקר בפריפריה וביו"ש, ללא תבחינים ברורים. עוד אמרה: "פנינו לרשות לתחבורה ציבורית לגבי תחולת הרפורמה ולגבי השינוי בתעריפים השונים והשפעתם על המשתמשים המזדמנים לדוגמה ולא קיבלנו מענה והגדרה. סעיף 46 לחוק הכנסת מסמיך אותנו לעניין קבלת מידע בדומה למבקר המדינה, ואנחנו לא קיבלנו במקרה הזה את המידע שביקשנו".

הנציגים המקצועיים של משרד התחבורה נעדרו מהדיון, ובמקומם שלחה השרה מרב מיכאלי את היועץ המקצועי שלה אהוד עוזיאל. ח"כ מקלב מחה על כך שנשלח לדיון אדם שאינו חייב להשיב לשאלות חברי הוועדה, ומנהלת הוועדה הבהירה שאין מניעה מבחינת השרה לשלוח אחר במקומה. היו"ר ביטון אמר כי בכוונתו להתעקש לאחר הפגרה על עניין זילות המשרדים ונציגיהם המגיעים להופיע בפני הוועדה.

עוזיאל אמר כי התקציב לקופת האוצר שיתוסף כתוצאה מרפורמת התעריפים יופנה לרכש אוטובוסים, לחישמול אוטובוסים. "אין היום אחידות בתעריפים ואין שיטה, והשיטה החדשה תהפוך את הנסיעה לכדאית ומשתלמת ותגרום ליותר אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית", אמר.

באשר להתייקרות העתית הצפויה של 8.7%, בהתאם למדד תשומות התחבורה הציבורית, שבעקבותיה אמור היה לעלות תעריף הנסיעה העירונית ברוב המקומות מ-6 שקלים ל-6.50 - אמר עוזיאל כי השרים סיכמו לספוג אותה ובמקום זאת ישתנה מבנה התעריפים. המשמעות היא התייקרות במקומות אחרים, אך לדברי יועץ השרה "לרוב הציבור המחיר יהיה משתלם יותר".

משאלות חברי הכנסת התברר כי ביטול הטבת הערך הצבור תכניס לקופת המדינה 400 מיליון שקלים, ובחישוב מהיר שעשה ח"כ שלמה קרעי, נמצא כי כחצי מיליון נוסעים יפסידו בממוצע 400 שקלים לשנה כתוצאה מכך.

[צילום: ערוץ כנסת]

דניאל מלצר, רכז תחבורה מאגף התקציבים במשרד האוצר גילה כי רק 5-4 אחוזים מכלל הנוסעים בתחבורה הציבורית משתמשים ביישומונים כדי לשלם עבור נסיעתם. משה כהנא, מנהל רב קו אונליין, אישר את הנתון ואמר כי ישנם עד 4% שמשתמשים. לדבריו, ביטול הטבת הערך הצבור, המהווה עמוד השדרה, תביא לפגיעה אנושה בנוסעי התחבורה הציבורית וכי היחס בין העלות לתועלת זניח. עוד ציין כי בעוד שנוסע מזדמן יכול לקנות כרטיס ב-6 שקלים, נוסע אחר המשתמש בערך צבור חייב לטעון את הכרטיס במינימום 30 שקלים, כך שלא מדובר בנוסעים מזדמנים.

נציגי התחבורה והאוצר לא ידעו להשיב לשאלת היו"ר ביטון כמה כסף, מתוך 20 מיליארד השקלים בתוכנית החומש, יופנה להנחות בתעריפי הנסיעה.

יו"ר ארגון נהגי התחבורה הציבורית בישראל, ישראל גנון, אמר כי בישראל יש 220 מקרים בשנה של נפילות אזרחים בתוך האוטובוסים, וזאת כתוצאה מהתעסקות עם התשלום עבור הנסיעה. הוא קרא לתת "למבוגרים שבנו את המדינה" לנסוע חינם ולא להתעסק בכסף, ורק אחר כך לדאוג לסטודנטים, למשפחות הנהגים ולשאר האוכלוסיות. הוא ציין כי נהגי חלק מן החברות מקבלים מענק לפי מספר התיקופים, ויש לדאוג שלא ייפגעו כתוצאה מכך. הפעיל החברתי שלמה בעהם אמר כי אנשים שעולים לאוטובוס עם סלים או עם תינוק אינם יכולים לשלם ביישומון, ומדובר ב"מתכון בטוח לנפילה".

תמר אוחנה [צילום: ערוץ כנסת]

נהג חברת אפיקים, יוני קריספין, אמר כי הוא בעד רפורמה בתעריפים, אך כמי שמסיע עשרות שנים נוסעים הוא מכיר שרוב הנוסעים מגיעים מאוכלוסייה מוחלשת שהעלאת המחירים תגרום לכך שסבתות שרוצות לבקר את הנכדים, עוזרות בית יישארו בבית או יילכו ברגל או יסעו בגלגינועים (קורקינטים) ויפלו. ששי שדה יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית אמר שתחבורה הציבורית תהיה שווה לכל אדם, זולה ואמינה ושאנשים יתקפו - דבר שיגדיל את הפדיון. תמר אוחנה ארגון כוח לעובדים ציינה כי יש להעמיק את הגבייה.

סיון שמואלביץ, 15 דקות [צילום: ערוץ כנסת]

בניגוד לטענת יועץ השרה מיכאלי, ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית טוענים כי כלל לא שותפו ברפורמה החדשה ולמדו עליה מכלי התקשורת. סיון שמואלביץ מארגון הנוסעים "15 דקות" קראה לקחת את התקציב מנהגי הרכב הפרטי ולא מנוסעי התחבורה הציבורית, מה שיביא להפחתת מספר הנוסעים ברכב פרטי ולהגדלת מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית ויניב רווח לכל.

[צילום: ערוץ כנסת]

אבי סלומה, נכה המתנייד בכיסא גלגלים, אמר כי לאנשים כמותו הנסיעה יקרה הרבה יותר ועשויה להגיע לאלפי שקלים מאחר שהתחבורה הציבורית אינה נגישה במלואה. הוא ציין כי במדינות המערב ובהן בריטניה וארה"ב נכים נוסעים חינם וקרא להנהיג זאת גם בישראל.

ח"כ יעקב מרגי (שס) אמר: "מה שעלה מהדיון היום שאין תשובות לרפורמה כל כך רחבה. אני קורא לא להחיל את הרפורמה עד להצגתה בוועדת הכלכלה. ולקבל תשובות לאיזה קווים לא רווחיים יבוטלו או יש כוונה לצמצום תדירותם? האם יש כוונה להעמיק את ההשקעה בתחבורה הציבורית במרכז על חשבון הפריפריה?".

יו"ר הוועדה ביטון סיכם: "אנחנו לא רוצים לחשוב שהתזמון לכניסה של רפורמה כזו היא במהלך פגרה כאשר לכנסת אין אפשרות לדון בה. אני מצפה משרת התחבורה לדחות את הרפורמה לחודש יוני (בחודשיים, ע.י.) כאשר ועדת הכלכלה והערות הציבור יבחנו. שרת התחבורה הכריזה שאין משהו שחשוב לה יותר מתחבורה ציבורית ומשקיפות. היא הצליחה להביא מיליארדים להשקעה באוטובוסים ובתשתיות אבל לא קיבלנו תשובה כמה יושקעו בעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. אני מבין שאין פה שום שיתוף אמיתי של הציבור זו החלטה רק של השרים בסופו של דבר. לעשות המון תשתיות ולייקר את השירות זה דבר והיפוכו. מבקשים להציג בפני הוועדה השקעות בתוכנית החומש בהוזלת התחבורה הציבורית בד-בבד עם ההשקעות בתשתיות התחבורה הציבורית ובאוטובוסים".

יו"ר ועדת הכלכלה איים כי אם המלצת הוועדה לא תקוים, ידאג לקיים דיון חירום בנושא עוד בפגרה.

תאריך:  22/03/2022   |   עודכן:  23/03/2022
עידן יוסף
+"בושה שהבנקים לא השתתפו במכרז"
13:10 23/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סגן החשכ"ל באוצר: עומדים בלוחות הזמנים – בחודש הבא יצא המכרז לקרן ונוציא גם מכרז לליווי פיננסי למקבלי האשראי  ▪  ביטון: "צריך יותר כסף כדי לסייע ליותר אנשים, לעודד מיזמים משותפים ולעמוד בלוחות זמנים"
ח"כ ביטון. יזם ישיבת מעקב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ בן-גביר: "אתם המסיתים הכי גדולים בסיפור"
11:56 23/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על כך השיב ח"כ סעדי: "אנחנו לא רוקדים על הדם כמו שאחרים עושים - מנצלים את העניינים האלה להסתה"  ▪  היו"ר קריב קטע את הויכוח  ▪  ח"ח שיקלי: "ח"כים ממרצ מזינים את ה-BDS"
ח"כ בן-גביר. הרוחות התלהטו [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+תוקף תווי קנייה שפקעו יוארך בחמש שנים נוספות
13:18 22/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה אישרה תקנות המחריגות תווי קניה וכרטיסי מתנה מהגנות צרכניות בחוק שירותי תשלום  ▪  היו"ר ביטון קבע כי ההחרגה תהייה לשנה וחצי בלבד ודרש להשלים בתקופה הזו הסדרה כוללת של התחום תוך שמירה על הצרכן
היו"ר ביטון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שערורייה: מפקח אחד על 2,100 קציני בטיחות בתעבורה - וגם הוא כבר לא קיים
17:28 21/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: לא התרשמנו שהממשלה והרלב"ד פועלות להציל חיים בטיפול נושא המשאיות והאוטובוסים  ▪  ח"כ טופורובסקי דרש תוכנית פעולה ברורה ולוחות זמנים "שתכלול את כל מה שצריך כדי שאנשים וילדים לא ימותו סתם בגלל נהג עייף או שטח מת"
סימון דוידסון, יוני קריספיל ושניר זיידל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קרן טרנר / Keren Tarner   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטול הטבת ערך צבור יעלה את מחיר הנסיעה ב-400 שקל בשנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 22.3.22) את תקנות שירותי תשלום שהגיש משרד המשפטים ונועדו להסדיר מתן פטור מתחולת חוק שירותי תשלום, שהחליף את חוק כרטיסי חיוב ונועד להרחיב את השימוש באמצעי תשלום שונים במשק. לפי ההצעה שאושרה, הוראות החוק המסדירות העברת תשלומים לא יחולו על מערכת התשלומים הבינלאומית SWIFT ועל כרטיסי מתנה.
22/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים קיימה (יום ב', 21.3.22) דיון המשך בנושא טיפול בגורמי סיכון וכשלי בטיחות של משאיות, אוטובוסים והסעות ילדים, זאת לאחר שבתחילת ינואר נחשפו לא-מעט כשלים בטיפול בנושא. בישיבה הקודמת דרש היו"ר ח"כ בועז טופורובסקי דיווח על הפעולות שצריכות להיעשות ומי לא מבצע אותן, ובשל העובדה כי לא התקבלה תגובת משרד התחבורה, החליט טופורובסקי לכנס שוב את הוועדה בנושא.
21/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם רוסיה ניסתה לחבל בנאום נשיא אוקראינה לישראל? בכנסת מעדכנים כי במהלך נאומו של הנשיא ולדימיר זלנסקי זוהו מספר נסיונות תקיפה אל מול תשתית התקשורת של הכנסת, שתכליתן הייתה הפרעה לשידור החי וניסיון להפילו.
20/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הסייבר שוב עלה השבוע לכותרות הראשיות, ושוב בהקשר של העימות שבין ישראל לאירן. ביום ב' האחרון הלכו התוקפים האירנים צעד אחד קדימה במלחמת הסייבר שלהם מול "השטן הקטן", כפי שהם מכנים אותנו - מלחמה שמתחוללת בדרך כלל מתחת לרדאר, ומשמרות המהפכה הודו בפה מלא כי הם אלה שביצעו את מתקפת מניעת השירות המבוזרת (DDoS) על שרתי הממשלה, שהביאה להשבתתם של חלק מהאתרים הממשלתיים למשך כשעה.
היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק קבעה (יום ד', 16.3.22) במכתב לח"כ שמחה רוטמן כי יו"ר הכנסת מיקי לוי פעל בחוסר סמכות כאשר הורה מוקדם יותר החודש (2.3.22) למאבטחים לפנותו מה"פרסה" שמאחורי מליאת הכנסת.
16/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il