|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מתי יש להזמין הובלה עם מנוף?
כתיבת הממחים
מעוניינים לשדרג את הבית אבל חסר לכם הון עצמי? בואו לשמוע מה יש למשכנתה הפוכה להציע עבורכם!
פוטין בנאומו היום. "רצונם של מיליונים" [צילום: AP]
נשיא רוסיה חתם על סיפוח 15% מאוקראינה

פוטין בנאום של שקרים ועלילות

הטיח שורה ארוכה של שקרים ישנים וחדשים, לצד עלילות גסות ומנותקות מן המציאות כלפי המערב טען בין היתר: גרמניה כבושה בידי ארה"ב; מטרת המערב היא לשבור את רוסיה למדינות קטנות; ארה"ב מנסה נשק כימי על בני אדם; גרמניה פועלת ברודנות כפי שעשתה בעבר "נשתמש בכל כוחותינו ונעשה הכל כדי להבטיח את בטחונם של תושבי המחוזות"
30/09/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, טוען שהוא מוכן לנהל מו"מ עם אוקראינה - בתנאי שזו תשלים עם הסיפוח של 15% משטחה בידי רוסיה. פוטין נשא נאום ארוך (ולעיתים בלתי סדור) של שקרים ועלילות, כאשר חתם (30.9.22) על הסיפוח של מחוזות דונצק ולוהנסק וחלקים ממחוזות חרסון וזפוריז'ז'נה.

פוטין שב על שקריו הקבועים והוסיף עליהם רבים אחרים, תוך שהוא מפגין ניתוק מן המציאות והעובדות ההיסטוריות והעכשוויות, לצד הפרחת עלילות גסות נגד המערב ובמיוחד נגד ארה"ב. הוא התייחס למשאלי העם המזויפים שנערכו בתחילת השבוע בארבעת המחוזות ואמר: "זהו רצונם של מיליונים וזו זכותם להגדרה עצמית הקבועה באמנת האו"ם. היא מבוססת על האחדות של עמינו במשך דורות רבים, אשר הגנו על זה לאורך מאות שנים.

"תושבי דונצק הם קורבנות למתקפות טרור של המשטר בקייב, כמו גם גיבוריה [המקומיים] של רוסיה שנהרגו במבצע הצבאי המיוחד [הפלישה לאוקראינה]. מאחורי כל אלו ניצבת ההיסטוריה המשותפת שלנו, ולמרות כל הקשיים הם שמרו על אהבתם לרוסיה. גם מי שנולדו אחרי הטרגדיה של הרס בריה"מ מעוניינים באיחוד. מי שהצביעו [באוקראינה] ב-1991 בעד הפרישה מבריה"מ, לא הבינו מה שהם עושים". פוטין טען, כי המשטר האוקראיני דיכא את תומכי רוסיה ואף איים להוציאם להורג.

"עמי המחוזות הופכים לאזרחינו לנצח", הכריז פוטין. הוא קרא לממשלת אוקראינה להפסיק את הפעולות הצבאיות "ואת המלחמה שהחלו ב-2014"; למעשה, הייתה זו רוסיה של פוטין שפלשה אז לחצי-האי קרים וכבשה אותו. לטענת פוטין, רוסיה מוכנה כל העת לנהל מו"מ - אך התנאי לשלום הוא הכרה של אוקראינה בסיפוח המחוזות.

"המערב מחפש הזדמנויות לפגוע בנו"
מיד אחרי ההכרזה [מיכאיל מצל, ספוטניק, באמצעות AP]

פוטין הבטיח: "נשתמש בכל כוחותינו ונעשה הכל כדי להבטיח את בטחונם של תושבי המחוזות. זו משימת השחרור הגדולה שלנו. נשקם את כל ההריסות, נבטיח ביטוח בריאות ופנסיה, נבנה את התעשיה. נעשה הכל כדי שתושבי איזורים אלו יחושו באהבתה ובתמיכתה של המולדת". לא ברור האם פוטין התכוון לרמוז למתן מטרייה גרעינית לתושבי המחוזות; הוא נמנע מחזרה על איומים מפורשים יותר שהשמיע בשבועות הקודמים.

פוטין פנה ללוחמים ובני משפחותיהם, ואמר שהוא מבקש להסביר להם מיהו האויב היוזם מלחמות כדי להפיק מהן רווחים: המערב ובראשו ארה"ב. לטענתו, המערב חשף באוקראינה את אופיו האמיתי, לאחר שב-1991 האמין שרוסיה לא תתאושש - אך רוסיה הפכה לחזקה יותר ותפסה את מקומה הראוי.

"המערב מחפש הזדמנויות חדשות לפגוע בנו, וכל העת הוא חולם לפרק את ארצנו למדינות קטנות יותר שיילחמו זו בזו", האשים פוטין. "הוא לא מסוגל להשלים עם קיומה של מדינה גדולה בעלת אוצרות טבע אלו. הוא מוכן לעשות הכל כדי לשדוד מדינות אחרות, ולשיטתו כל האנושות צריכה לשלם לו בשל ההגמוניה שלו. לכן הוא כה תוקפני כלפי מדינות עצמאיות". לטענתו, המניע היחיד של המערב הוא גריפת רווחים ותאוות בצע, ובשל כך הוא מנהל מלחמה נגד רוסיה ורוצה "להפוך אותה למושבה ולשדוד אותה".

לטענת פוטין, רוסיה מגנה על ערכיה מפני המערב כפי שעשתה בהצלחה פעמים רבות בעבר. הוא האשים את ארה"ב בביטול חד-צדדי של ההסכמים למניעת הפצתו של נשק גרעיני, ובכך שהיא פועלת בדו-פרצופיות כאשר היא דורשת מרוסיה לפעול על-פי החוקים שהיא כופה עליה - אך מפרה אותם בעצמה. לגרסתו של פוטין, המערב כועס על בחירתם של תושבי המחוזות להגדרה עצמית, משום שהיא מנוגדת לגבולות שהוא מנסה לכפות. הוא הזכיר את עברה הרודני של גרמניה וטען, שהיא סבורה שכך יש לנהוג גם כיום כלפי מדינות אחרות.

"רבים בעולם תומכים ברוסיה"

פוטין הזכיר את עברו האימפריאליסטי של המערב, וברמיזה ברורה לשתי המעצמות היחידות שעודן תומכות חלקית ברוסיה ציין במיוחד את מעשיו בסין והודו. לטענתו, המערב ממשיך כעת במדיניות זו, המלווה בשנאת זרים. הוא הפליג אחורה מאות שנים כדי להראות כיצד המערב ניסה בין היתר להתערב בענייניה של רוסיה, עד שהצליח בעקבות קריסת בריה"מ לגנוב ממנה טריליוני דולרים במזימות שונות. עוד טען, כי המערב אינו מפיץ דמוקרטיה אלא עבדות ודיכוי, וכי הסדר העולמי בהנהגת ארה"ב הוא ההפך מן הדמוקרטיה.

פוטין הוסיף וטען, כי ארה"ב הרסה ערים בגרמניה במלחמת העולם השנייה ללא כל הצדקה צבאית, אלא רק כדי להפחיד מדינות אחרות. הוא הזכיר, כי ארה"ב היא היחידה שעשתה שימוש בנשק גרעיני; טען שהשתמשה בנשק כימי בווייטנאם; ושעד היום היא כובשת למעשה את גרמניה, יפן וקוריאה הדרומית.

האשמה נוספת של פוטין היא, שארה"ב מפתחת נשק כימי ומנסה אותו על בני אדם. הוא הוסיף וטען, כי רוב החיטה המיוצאת כעת מאוקראינה אינה מופנית למדינות העניות, אלא למדינות אירופה העשירות - שמנהיגיהן בוגדים בעמיהם בכך שהם מסכימים להגביר את העיצומים של רוסיה, למרות שהעמים מתנגדים לכך. לטענת פוטין, מדינות המערב מחבלות בצינורות גז תת-ימיים. עוד האשים, כי כל מי שמתנגד להגמוניה המערב - מדוכא מיד. "כעת המטרה שלהם היא לשבור את רוסיה בכל מחיר ולשדוד את תושביה", האשים. הוא גם יצא נגד הסובלנות הלהט"בית של המערב והכריז "כל זה לא רצוי אצלנו; יש לנו עתיד משלנו".

עוד טען פוטין, כי רוסיה נהנית מתמיכתם של רבים ברחבי העולם, וכי נוצרת תנועה אנטי-קולוניאלית אשר תגדיר את העתיד. לדבריו, ארצו נלחמת על הנתיב הצודק בו היא צועדת ועל "רוסיה ההיסטורית הגדולה", למען ילדיו ונכדיו של הדור הנוכחי. "האמת איתנו ורוסיה מאחורינו", סיים.

תאריך:  30/09/2022   |   עודכן:  30/09/2022
איתמר לוין
+רוסיה הטילה וטו במועצת הביטחון על ההצעה לגנותה
00:11 01/10/22  |  יואב יצחק
רוסיה הטילה ווטו (יום ו', 30.09.22) על הצעת-החלטה שהוגשה למועצת הביטחון של האו"ם המגנה את רוסיה על החלטתה לספח שטחים שכבשה באוקראינה, בהיקף כולל המהווה 15% משטחה של אוקראינה. ההצעה הוגשה על-ידי ארה"ב ואלבניה. בעד הצעת-החלטה הצביעו עשר מדינות. סין, גבון, הודו וברזיל נמנעו. רוסיה התנגדה כאמור ואף הטילה ווטו.

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, הציגה את הצעת-החלטה וקראה למדינות החברות באו"ם להימנע מהכרה בסיפוח עליו הכריזה רוסיה. היא טענה כי ניסיון סיפוח שטח של מדינה ריבונית מנוגד לעקרונות היסוד של האו"ם.

השגרירה אמרה עוד, כי פוטין חוגג את "ההפרה הברורה הזו של החוק הבינלאומי" בקונצרט שנערך לאחר שהכריז על סיפוח השטחים. "הוא ערך מסיבה בכיכר האדומה כדי לטפוח לעצמו על השכם בגלל משאל העם הלא חוקי הזה", אמרה תומס-גרינפילד.

שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנציה, טען שהאזורים שאותם כבשה מוסקבה ושבהם מתקיימת עדיין לחימה, בחרו להיות חלק מרוסיה. "לא תהיה דרך חזרה כפי שהצעת ההחלטה של ​​היום תנסה לכפות", אמר נבנציה.
קבר אחים שנחשף בעיר איזיום [צילום: יבגני מאלולטקה/AP]
+זלנסקי: נבקש מסלול מהיר לנאט"ו; ביידן: רוסיה מפרה החוק הבינלאומי
18:39 30/09/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
זלנסקי הגיב בחריפות לנאום הסיפוח של פוטין  ▪  דחה קריאת פוטין לנהל מו"מ  ▪  הצהיר: "נשחרר את כל שטחה של מדינתנו מידי האויב"  ▪  ביידן: סנקציות נוספות על 1000 איש וחברות ברוסיה המעורבים בסיפוח
זלנסקי. לא למו"מ עם פוטין [אנדרו קרבצ'נקו/AP]
ביידן. סנקציות נוספות [צילום: סוזן וולש, AP]
+ישראל: לא מכירים בסיפוח הרוסי באוקראינה
17:15 30/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד החוץ קורא לישראלים המחזיקים גם באזרחות רוסית ואשר שוהים ברוסיה לצאת ממנה מיד מחשש שיגויסו למלחמה נגד אוקראינה  ▪  צה"ל אסר על חיילים בעלי אזרחות רוסית לטוס לרוסיה והורה למי שנמצאים ברוסיה לשוב מייד לישראל
ישראל תומכת בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה. נשיא אוקראינה זלנסקי [צילום: לשכת נשיא אוקראינה]
+פוטין יודיע על סיפוח מזרח אוקראינה לרוסיה
10:27 30/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הודעת הסיפוח של ארבעת המחוזות שנכבשו במלחמה נוגעת ל-15% משטחה הריבוני של אוקראינה  ▪  גורמים בממשל הרוסי: המחוזות המסופחים יהיו חלק מהמטריה הגרעינית של רוסיה
נאום פוטין צפוי בשעה 15:00 [צילום: הקרמלין/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פוטין בנאום של שקרים ועלילות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגלשנית
30/09/22 19:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, צפוי להכריז היום (יום ו', 30.9.22) על סיפוח רשמי של ארבעת המחוזות שכבשה רוסיה במזרח אוקראינה. זאת, לאחר שתושבי אותם אזורים הביעו תמיכה בהצטרפות לרוסיה במשאל העם שערך הממשל הפרו-רוסי ולאחר שחתם אמש על צווים שמכירים בחרסון וזפוריז'יה כאזורים עצמאיים כצעד מעשי ראשון לפני הודעה על סיפוח האזורים הללו לשטחה של רוסיה.
30/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
רוסיה טוענת כי דליפות הגז שהתגלו בצינור נורד סטרים מאז סוף השבוע במעמקי הים הבלטי הן תוצאה של טרוריזם ממומן על-ידי מדינה. מדובר בתגובה הראשונה של מוסקבה להתפתחות המשמעותית מאוד בזירה המדינית-כלכלית באירופה.
29/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
משמר החופים השבדי 🇸🇪 מעדכן על קיומה של דליפה רביעית באחד מצינורות "נורד סטרים" בקרקעית הים הבלטי, בשטח המים הכלכליים של המדינה. שתיים מהדליפות נמצאות במים הכלכליים של שבדיה, ושתי האחרות במים הכלכליים של דנמרק, במים הבינלאומיים.
29/09/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
דליפת גז רביעית במספר אותרה בצינורות נורד סטרים, האמורים להוביל גז טבעי מרוסיה לגרמניה דרך הים הבלטי. משמר החופים של שבדיה איתר את הדליפה, לאחר שבסוף השבוע האחרון התגלו שלוש דליפות משמעותיות בצינורות התת-ימיים. כך דיווחה (יום ה', 29.9.22) סוכנות הידיעות רויטרס.
29/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בשנים האחרונות היו רבים שניסו להסביר לממשלת גרמניה ולקנצלר מרקל שזו טעות גדולה להסתמך על אנרגיה רוסית, ושפוטין רואה במשאב האנרגיה כלי מובהק לקידום האינטרס הרוסי ולשיפור מצבה הגיאופוליטי של רוסיה, ושבבוא העת הוא לא יהסס לסחוט את מדינות אירופה בכלל וגרמניה בפרט באמצעות התלות.
28/09/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
ראשי מערכת הביטחון החליטו לא לכבוש את הרצועה ולא להקים ממשלת צבאי ברצועה    כתוצאה מכך, חמאס חוזר ומשתלט מחדש על כל שטח שמפנים חיילי צה"ל    גלנט והלוי וגם נתניהו מבינים היטב שהם נכש...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
תגובה לכותרת הראשית בידיעות אחרונות לפיה מערכת הביטחון ממליצה לדרג המדיני לעצור את המלחמה בעזה בהסכם עם חמאס
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il